2019-03-27, 16:58
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Ja, han gillar inte Luleå verkar det som

Sedan att Luleåfansen tramsar lite är väl inte hela världen. Dock håller jag honom i sak. Föredrar klackar som sjunger om/förs sitt lag. Ramsor om motståndarspelare och domare är ju bara löjligt. De växer nog upp såsmåning. Är nog rätt mycket rookies och kids i den sk klacken som vill verka lite allmänt tuffa.
Precis! Inget att hänga upp sig på. För många av dem är nog Luleå typ det första SHL-laget de hejar på och de har säkert ingen som helst erfarenhet av att delta i andra lags klapp&klang-event. Då blir det sådär inskränkt. Men jag tror som du att de med tiden lär sig att hålla käft och klappa i takt. Vad skönt det ska bli.

Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Fått hybris eller har du pyspunka på egot???

Jo tack nog vet jag att Luleå spelat många åt utan vara nära guldet men det är inte som ditt plastlag dopar sig med pengar och sedan värvar friskt, Sedan något år tillbaka så har Luleå en junior verksamhet som skörtar fram talanger som man utvecklar till färdiga spelare men det är väl något ni inom Växjö inte hört talas om misstänker jag!
Jomen skörta (pungslå) har väl varit lite av Anders Öhmans favoritsysselsättning genom åren?
Citera
2019-03-27, 18:14
Medlem
Ikväll tar vi ett steg närmare Götaplatsen

#frölunda
Citera
2019-03-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ja han får väl göra det. Alternativt sluta åka på matcher som inte spelas i hemmaarenan. Om Luleå vinner på torsdag behöver han ju inte tänka hur han ska göra på ett tag.
Tror du och den där öman har lite dålig koll på hur det kan låta på riktiga matcher, att publiken skriker lite är nog oavsett om man har färska guld eller inte. Det är ju så det ska vara, att en spelare i motståndarlaget filmar som fjant och sedan publiken gapar lite åt honom..

Nä, han har nog fullt upp ändå.

Att grabbarna i gruvan har blivitt tillfälligt utsläppta och kan bete sig lite som de vill gör inte det rikliga matcher. Lämna hellre mörkret tillfälligt och res runt i världen. Lär lite, hitta inspiration. Acceptans. Njut av lite mäktiga klackar. Åk sedan tillbaka till Luleå. Torka bort gruvsmutsen och annan småsten och satsa på ren och skär sång och jubelföreställning.

Luleå har ju en storfilmare i sitt lag men varför bry sig om honom när man kan heja på VLH i med och motgång.
Citera
2019-03-27, 18:22
Bannlyst
Finns det en enda egen produkt i Växjös lag? Bara nyfiken? Känns mest som importer samt nyförvärv från de andra SHL-lagen i deras trupp?

Tänker mest på Malmös lagbygge under 90-talet där de blev kallade köplag utav motståndare även fast det fanns egna produkter så som Kim Johnsson,Jesper Mattsson och Roger Nordström i det laget.

När jag kollar på Växjös lagbygge hittar jag inte en enda egen produkt från junior-leden utan mest förstärkningar från andra lag så som Niklas Hardt som de tog in från Malmö och massa andra importer som Reddox och Versteeg.
Känns som Växjö är ett värre köplag än vad 90-talets Malmö var.

Ganska ironiskt då Växjös slogan är "stort hjärta" en mer passande slogan vore "stor plånbok".
Senast redigerad av ytmamz 2019-03-27 kl. 18:34.
Citera
2019-03-27, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Finns det en enda egen produkt i Växjös lag? Bara nyfiken? Känns mest som importer samt nyförvärv från de andra SHl-lagen i deras trupp?

Bara att surfa in och kolla moderklubbar för samtliga spelare/lag så ser du.

Vi låg i toppen av ligan med mest speltid på juniorer iår efter halva serien men har droppat till mitten nu så totallt.

Sedan måste vi såklart ha Sveriges bästa j-verksamhet också. Men där är vi inte än. Långt ifrån. Men två SM-silver de tre senaste åren är ändå hyfsat.
Citera
2019-03-27, 18:41
Bannlyst
Citat:
Bara att surfa in och kolla moderklubbar för samtliga spelare/lag så ser du.

Vi låg i toppen av ligan med mest speltid på juniorer iår efter halva serien men har droppat till mitten nu så totallt.

Sedan måste vi såklart ha Sveriges bästa j-verksamhet också. Men där är vi inte än. Långt ifrån. Men två SM-silver de tre senaste åren är ändå hyfsat.

Gick igenom hela eran A-trupp

https://www.vaxjolakers.se/lagbygge

Inte en enda spelare med Växjö Lakers som moderklubb... Hitta Varberg,Mariestad Bois,Björklöven, Skellefteå och Gislaved utav svenskarna i er A-trupp.

Men inte en enda spelare med Växjö Lakers som moderklubb.

Och ur den A-truppen som kallades "Percys bygge" fanns det ändå en stumme med egna produkter från MIFs ungdomsled.
Senast redigerad av ytmamz 2019-03-27 kl. 18:44.
Citera
2019-03-27, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Den här var lite rolig, Någon företagare som ville sponsra skänka pengar 1 mille till LHC

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/GGyogQ/ville-skanka-miljoner--men-ingen-svarade

Bra att han backar damerna. Fler borde följa efter.

Här har Växjö och många andra lag att lära.
Citera
2019-03-27, 18:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Bra att han backar damerna. Fler borde följa efter.

Här har Växjö och många andra lag att lära.

Fast han ville ju egentligen sponsra herrarna så han bör inte hyllas alltför högt.
Citera
2019-03-27, 18:46
Medlem
Citat:
Gick igenom hela eran A-trupp

https://www.vaxjolakers.se/lagbygge

Inte en enda spelare med Växjö Lakers som moderklubb... Hitta Varberg,Mariestad Bois,Björklöven, Skellefteå och Gislaved utav svenskarna i er A-trupp.

Men inte en enda spelare med Växjö Lakers som moderklubb.

Och ur denna A-truppen som kallades aom Percys bygge fanns det ändå en stumme med egna produkter från MIFs ungdomsled.

Blev du förvånad? Är du ny inom elithockeyn eller vad är du ute efter?
Har du en sammanställning för samtliga lag? Vilket lag har flest egna spelare?

Vi har ju rekordet för Sveriges genom tidernas bästa poängplockande junior
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-27 kl. 18:54.
Citera
2019-03-27, 18:52
Bannlyst
Citat:
Blev du förvånad? Är du ny inom elithockeyn eller vad är du ute efter?
Har du en sammanställning för samtliga lag? Vilket lag har flest egna spelare?

Jag är inte förvånad, det är bara skrattretande.

Jag har följt elitserien/SHL längre än din klubb existerat.

Växjö är plast rakt igenom från spelarna till fansen. Ganska ironiskt att ni har en slogan som "stort hjärta" när ni öppnat plånboken för att ta er hit.

När ni mötte Pantern i Kirsebergs Ishall för 15 år sedan fyllde ni knappt borta stå och nu så fyller ni er ishall med klapphattar var match.
Som sagt skrattretande.
Senast redigerad av ytmamz 2019-03-27 kl. 18:54.
Citera
2019-03-27, 18:53
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Fått hybris eller har du pyspunka på egot???

Jo tack nog vet jag att Luleå spelat många åt utan vara nära guldet men det är inte som ditt plastlag dopar sig med pengar och sedan värvar friskt, Sedan något år tillbaka så har Luleå en junior verksamhet som skörtar fram talanger som man utvecklar till färdiga spelare men det är väl något ni inom Växjö inte hört talas om misstänker jag!
*host* minecraft *host*...

Annars håller jag med dig.
Citera
2019-03-27, 18:59
Medlem
Citat:
Jag är inte förvånad, det är bara skrattretande.

Jag har följt elitserien/SHL längre än din klubb existerat.

Växjö är plast rakt igenom från spelarna till fansen. Ganska ironiskt att ni har en slogan som "stort hjärta" när ni öppnat plånboken för att ta er hit.

När ni mötte Pantern i Kirsebergs Ishall för 15 år sedan fyllde ni knappt borta stå och nu så fyller ni er ishall med klapphattar var match.
Som sagt skrattretande.

För att följt hockey så pass länge var det konstiga frågor. Du borde ha koll på alla elitlag. Du borde också koll på att det krävs pengar men vi har inte alltid varit med i toppen av den näringskedjan i Sverige. Gäller att vara en attraktiv arbetsgivare också. Tex Luleå och Linköping värvade friskt utan att vinna. Det gäller att passa på när man har chansen för det går upp och ner inom idrott oavsett om man har pengar eller inte.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-27 kl. 19:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in