Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Blir alltså dortmund som går in som serieledare nästa vecka. Spännande. Känns dock fördel bayern fortfarande tycker jag. Mycket sena segermål och slitande för dem tre poängen just nu för dortmund. Inte lika självklart som det var tidigare under säsongen. Bayern när dem väl får det och stämma manglar sina motståndare just nu.
Annars går mönchengladbach trögt just nu. Lite under radarn. Var ju faktiskt tvåa innan uppehållet. Ena kollapsen efter den andra och mest troligt tappar man CL platsen till frankfurt senare under dagen. Synd. Det såg spännande ut i inledningen med plea och hazard på kanterna.
Annars ser botten spännande ut nu när nurnberg vann igår. Vinner hannover mot schalke idag blir det ett 6-7 lagsrace med stuttgart och schalke inblandat. Även augsburg blir ju indragna då. Många inbördes matcher mellan lagen som kommer också. Nurnberg ska möta både stuttgart och schalke kommande omgångarna exempelvis.
Vinner Dortmund till helgen så har dom vunnit titeln.
Gladbachs svacka är enorm, har inte sett mycket av dom denna säsong ska jag säga.
Spontant så tror jag att för tysk fotboll så är det bättre att Frankfurt tar sista CL-platsen