2019-03-27, 18:02
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo..Men nu har Tyskland övertaget framöver. Detta var den svåraste matchen på pappret. Iofs går både ettan och tvåan vidare. Och det ska ju inte vara någon problem för varken Tyskland eller Holland i den gruppen. Får Löw ordning på detta efter all turbulens så är det hatten av. Jag klagar inte precis om Tyskland går bra samtidigt som Hummels, Müller och Boateng kan koncentrera sig på Bayern.

Lucas Hernandez ska vara mer eller mindre klar för Bayern nu sägs det. 85 miljoner Euro, sexårskontrakt.
Nu är Hernandez klar, grym värvning.
Mycket pengar som fan och nog är det märkligt att vi lägger ut så mycket när Martin Åslund sa att Bayern inte har dom pengarna för att värva.
Kai Havertz och Timo Werner så ser det bra ut.
Senast redigerad av cyberkalle 2019-03-27 kl. 18:10.
Citera
2019-03-27, 18:48
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Nu är Hernandez klar, grym värvning.
Mycket pengar som fan och nog är det märkligt att vi lägger ut så mycket när Martin Åslund sa att Bayern inte har dom pengarna för att värva.
Kai Havertz och Timo Werner så ser det bra ut.
Martin Åslund vet ingenting. Bayern har alltid anpassat sig efter marknaden successivt.

Ja..det kommer inte sluta här.
Citera
2019-03-27, 18:58
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Martin Åslund vet ingenting. Bayern har alltid anpassat sig efter marknaden successivt.

Ja..det kommer inte sluta här.

Coman är alldeles för skadebenägen så han måste vi byta ut, synd för jag gillar verkligen honom.

Om Tolisso kommer tillbaka till sitt forna jag så är jag mycket nöjd.
Citera
2019-03-27, 19:08
Medlem
Fattar inte hur de motiverar ett så högt pris på Hernandez. Inte för att jag sett honom spela särskilt mycket den här säsongen men det upplever jag initialt som ett löjeväckande belopp för en mitt/vänsterback.
Citera
2019-03-29, 16:21
Medlem
cyberkalles avatar
Bayern har en helt okej ung trupp.
Om vi tar en stark elva upp till 24.

Früchtl
Kimmich Pavard Süle Hernandez
Tolisso Sanches
Davies Goretzka Coman
Gnabry
Citera
2019-03-31, 12:28
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Blir alltså dortmund som går in som serieledare nästa vecka. Spännande. Känns dock fördel bayern fortfarande tycker jag. Mycket sena segermål och slitande för dem tre poängen just nu för dortmund. Inte lika självklart som det var tidigare under säsongen. Bayern när dem väl får det och stämma manglar sina motståndare just nu.

Annars går mönchengladbach trögt just nu. Lite under radarn. Var ju faktiskt tvåa innan uppehållet. Ena kollapsen efter den andra och mest troligt tappar man CL platsen till frankfurt senare under dagen. Synd. Det såg spännande ut i inledningen med plea och hazard på kanterna.

Annars ser botten spännande ut nu när nurnberg vann igår. Vinner hannover mot schalke idag blir det ett 6-7 lagsrace med stuttgart och schalke inblandat. Även augsburg blir ju indragna då. Många inbördes matcher mellan lagen som kommer också. Nurnberg ska möta både stuttgart och schalke kommande omgångarna exempelvis.
Citera
2019-04-01, 14:35
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Blir alltså dortmund som går in som serieledare nästa vecka. Spännande. Känns dock fördel bayern fortfarande tycker jag. Mycket sena segermål och slitande för dem tre poängen just nu för dortmund. Inte lika självklart som det var tidigare under säsongen. Bayern när dem väl får det och stämma manglar sina motståndare just nu.

Annars går mönchengladbach trögt just nu. Lite under radarn. Var ju faktiskt tvåa innan uppehållet. Ena kollapsen efter den andra och mest troligt tappar man CL platsen till frankfurt senare under dagen. Synd. Det såg spännande ut i inledningen med plea och hazard på kanterna.

Annars ser botten spännande ut nu när nurnberg vann igår. Vinner hannover mot schalke idag blir det ett 6-7 lagsrace med stuttgart och schalke inblandat. Även augsburg blir ju indragna då. Många inbördes matcher mellan lagen som kommer också. Nurnberg ska möta både stuttgart och schalke kommande omgångarna exempelvis.
Vinner Dortmund till helgen så har dom vunnit titeln.

Gladbachs svacka är enorm, har inte sett mycket av dom denna säsong ska jag säga.

Spontant så tror jag att för tysk fotboll så är det bättre att Frankfurt tar sista CL-platsen
Citera
2019-04-01, 14:38
Avstängd
Halloween2s avatar
Achraf Hakimi missar resten utav säsongen då han brutit foten. Bayern får kötta på vänsterkanten då flera spelare där verkar vara borta har jag hört från en tysk polare.
Citera
2019-04-01, 14:51
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Achraf Hakimi missar resten utav säsongen då han brutit foten. Bayern får kötta på vänsterkanten då flera spelare där verkar vara borta har jag hört från en tysk polare.

Diallo gick ut skadad i 49e minuten Hakimi in och ut skadad i 74e minuten, Bruun Larsen ersatte.

Vet inte hur allvarliga skador dom har men vi har nog några skador vi med, Neuer missade ju helgens match och ser ut att missa matchen mot Dortmund.
Citera
2019-04-01, 14:59
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Diallo gick ut skadad i 49e minuten Hakimi in och ut skadad i 74e minuten, Bruun Larsen ersatte.

Vet inte hur allvarliga skador dom har men vi har nog några skador vi med, Neuer missade ju helgens match och ser ut att missa matchen mot Dortmund.

Jepp han nämnde Diallo, samt att piszczek inte är redo, lutar väl på om schmelzer är redo.

Något mer han nämnde nu på morgonen som fick mig att skratta lite

Citat:
oh and we have the first female coach for male team in the 4th division
but shes lesbian so its ok
Citera
2019-04-02, 18:47
Medlem
cyberkalles avatar
Dieter Hecking får gå från Gladbach efter säsongen ingen ny tränare är klar.
Citera
2019-04-02, 21:59
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Dieter Hecking får gå från Gladbach efter säsongen ingen ny tränare är klar.
En annan som får gå är Reinhard Grindel, tyska fotbollsförbundets president. Alltid tyckt det var en skum typ så när det handlar om mutanklagelser avseende en ukrainsk klocka känns det inte som en chock. Att sen det fotbollsförbundet behöver en rejäl upprensning i allt från löv till statyer är väl något vi alla vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in