Citat:
German newspaper "Bild" first reported the incident that occurred at Kruse's birthday party on Saturday. The report said Kruse had snatched the mobile phone from one of its female reporters who was at the party and had taken pictures of him. It then alleged Kruse proceeded to delete the pictures from her phone.
Kruse, though, apparently didn't know that he was dealing with a journalist, and only found out when he was ordered to a meeting with Klaus Allofs, the sporting director of his club team, Wolfsburg, on Sunday morning. According to "Bild," Allofs imposed a fine of 25,000 euros ($28,000). The club has yet to confirm this report.
The incident comes just a week after a report that Wolfsburg had fined Kruse for having forgotten 75,000 in a Berlin taxi on an early Sunday morning last October.
Var tvungen och kika upp vad som var problemet med kruse. Men det är detta alltså. Tycker ju iochförsig man borde kunna komma tillbaka från landslaget även efter detta. Låter lite långsint om löw ska banna honom helt för det. Men å andra sidan vet jag inte om jag tycker hans insatser förtjänar en plats i landslaget fotbollsmässigt heller. Konkurrensen är ju tuff.
Lustigare verkar dock vara att kruse varit beroende av nutella under sin tid i wolfsburg
Citat:
Wolfsburg director Klaus Allofs confronted him at the club's winter training camp and told him to kick the chocolate hazelnut spread into touch, Bild reported.
"The aim is to support our players to deliver optimum performance," Allofs said. "Max needs to correct a few things."
Deprived of his sugary fix, there remained one final indignity for Kruse.
As part of Wolfsburg's community programme, he was sent to help out at a youth group - where he was snapped in a fetching pair of green dungarees, taking part in the construction of a chicken coop.
Det här var dock under tiden i wolfsburg. Så får hoppas han kommit över sitt nutella beroende än. Prestationerna pekar på det iallafall.
Annars hade jag helt missat att tedesco fick sparken efter city matchen. Inte överraskad men kunde nog tyckt dem kunnat vänta till uppehållet. Upptäckte det med banderollen med "danke tedesco". Då fattade man. Dem går ganska hårt åt spelarna där i schalke att dem sviker klubben och inte förstår värdet av att spela för schalke. Så det brukar låta från fans mot spelare när det går dåligt. Visserligen är supportrarna känslostyrda men tror inte sånt hjälper. Och framförallt finns det nog inget som ligger bakom det. Jag tror inte spelarna bryr sig mindre nu än förra säsongen tex när man slutade tvåa. Det var en överprestation och sen är dem bara människor. Ibland stämmer ingenting bara. Allt går fel samtidigt. Tror nog dem försöker så gott det går. Känns välidgt avgörande med matchen mot hannover efter uppehållet. För sen har man en del tuffa matcher.