Citat:
Ursprungligen postat av
FacultyofMind
Invandringsfrågan verkar dock samla folk runt nationalism.
Trodde du att det är en walk in the park att begå folkmord?
Citat:
Om denna analys är korrekt ska det till en jävla nedgångsspiral, för vi har inte haft en nativitetsfrekvens som överstiger 3.0 sedan ≈1915 och då förutsätter det att den håller i sig dessutom. Den har haft tillfälliga uppgångar under vissa årtionden men dessa har inte hållit i sig. Under den förra finanskrisen skedde en tillbakagång i fertilitet i flera stora ekonomier för övrigt.
Ja, Sverige kommer hamna i en jävla nedgångsspiral när ekonomin krackelerar. Ekonomin kommer krackelera av antingen resursbrist eller intensifierat kulturkrig.
Citat:
Nu var det en liknelse för att ersättningstakten inte är tillräckligt stor: den totala befolkningsmängden hade alltså minskat utan invandringen.
Den långsiktiga överlevnaden hade däremot ökat sina sannolikheter för överlevnad.
Citat:
Det har du inte visat. Du har spekulerat i vilka tänkbara effekter en ekonomisk kris kan generera, och jag har sagt att jag inte nödvändigtvis håller med om att det är irreversibelt. Men möjliga scenarion om vad som eventuellt kan ske är inte ett definitivt svar på huruvida den faktiskt är perpetuell, långvarig eller överkomlig inom en snar framtid. Avancerade frågor på den nivån är något som sysselsätter sakkunniga, inte Flashbackanvändare från orten.
Jag har visat att det du påstår följer, inte alls följer med nödvändighet. Dvs jag har falsifierat ditt påstående.
”Avancerade frågor” på den nivån är inte särskilt avancerade. Jag förstår dock att du har svårigheter kring detta då du går så fel hela tiden.
Citat:
Vad hände med frågan om svenska hushåll och deras ansvar i ett folkmord?
Jag besvarade ju den. Varför läser du inte innan du skriver. Bara för att år x är låg nativitet så följer det inte att det år x+y är låg nativitet. Det är inte folkets moraliska plikt att förse överheten med ohållbar tillväxt. Det är tvärtom moraliskt rätt att verka för att ha ett hållbart samhälle.