2019-03-09, 17:55
Medlem
angstfishs avatar
Sällar mig till skaran som bara känner alltmer hat för varje gång denna förbannade popup-ruta dyker upp. Pokerklienten överlag är riktigt dålig.
Spelade en del poker runt 2009 och back then gillade jag klienten även om den hade sina brister.
Citera
2019-03-15, 00:46
Medlem
Ingen som satt ihop en handconverter bara för att kunna posta på forum och liknande? Alltså att du kopierar handhistorik inne i klienten och sen får output med mer lättläst text.
Citera
2019-03-15, 12:04
Medlem
Jag har inte haft några som helst problem med klienten. Visst, det kommer en pop-up en gång i timmen, men hur svårt är det att trycka ner den?
Citera
2019-03-20, 23:35
Medlem
Finns det verkligen inget annat sätt att få en HUD att fungera på Svenska Spel om man inte använder denna konvertern?
https://www.svenskaspelconverter.com

Det är ju lite dyrt att betala 400kr i månaden men om det inte finns andra alternativ har man väl inget val.
Citera
2019-03-27, 15:47
Medlem
Är det någon som spelat på Svenska Spel poker från sydostasien (Thailand, Filippinerna)? Isåfall hur är uppkopplingen fungerar det eller är det extremt laggigt?
Citera
2019-03-27, 19:40
Medlem
DjSteffos avatar
Jag spelar från båda länderna o inga problem med uppkoppling om jag kan streama nhl så är ju inte problemen där utan allt annat saggigt i klienten ..
inget är fixat som vart fel sen starten..
lägger till micro size man endast kan få upp på skärmen .. mer äckliga popup när man spelar om andra turneringar...
Varför ska man behöva stänga av bord ljud varje gång man blir flyttad till annat bord i en turnering ... skulle kunna skriva en avhandling..fan va uselt att inte åtgärdat ett skit sen starten
Citera
2019-03-30, 15:14
Medlem
Någon annan som har problem att logga in just nu? jag har försökt i över 30min utan framgång. 561 är ju online annars så det är konstigt.
Edit: Nu kom jag in på klienten.
Senast redigerad av Gangstah4life92 2019-03-30 kl. 15:34.
Citera
2019-04-03, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Är det någon som spelat på Svenska Spel poker från sydostasien (Thailand, Filippinerna)? Isåfall hur är uppkopplingen fungerar det eller är det extremt laggigt?
Har du stabil lina är det inga problem alls.
sitter i Indonesien och det fungerar, behöver inte VPN heller för den delen.

Viktigare med stabil lina än snabb hastighet, för när man väl blir disconnectad tar det fan en evighet att logga in på nytt.
Citera
2019-04-25, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av angstfish
Sällar mig till skaran som bara känner alltmer hat för varje gång denna förbannade popup-ruta dyker upp. Pokerklienten överlag är riktigt dålig.
Spelade en del poker runt 2009 och back then gillade jag klienten även om den hade sina brister.

Samma här.

Jag började med nätpoker igen och fann till min besvikelse att samma katastrof har drabbat Svenska Spels pokerklient som deras webbsajt: någon verkar ha tagit beslutet att anställa en 17-årig nyutexaminerad webbdesigner och givit henne fria händer att fräscha upp gränssnitten.

Sen fick hon långvarig PMS, gick smått bananas i sin iver att kunna påverka, drack alldeles för mycket kaffe latte och glömde helt en av programmeringskonstens viktigaste regler (om hon överhuvudtaget kunde den från början): If it ain't broke, don't fix it.

Tar ut mina 285:- (satte in 100:-, så fin avkastning i påskhelgen) och köper tjack för det, sen blir det att prova lite olika pokerklienter och se vilken/vilka man gillar.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Att Svenska Spel har en medioker klient som känns tagen direkt från 90-talet i jämförelse med pokerstars är det ingen diskussion om. Men hur kan folk på allvar se tillbaka på den gamla klienten med nostalgiska ögon och klassa den som bra? Den förra var definitivt ännu sämre och alla var verkligen inte nöjda med den. Sen är det såklart dåligt av svs att förbättringen inte blev större efter alla år som det tog. Hade kanske varit bättre om de kört vidare på gamla klienten resten av 2017 och sen försökt göra den nyare versionen snabbare och jobbat på en mer stilren design. Känns som att de som jobbade med nya klienten saknade motivation att slutföra arbetet ordentligt och bara överlämnade ett halvfärdigt arbete.

Jag tyckte den var helt OK för 10 år sen. Stabil funktionalitet, stabilt gränssnitt, det räckte för mig. Ett väl godkänt arbete för att vara ett mindre land. Men nu är den inte ens stabil längre... Det tråkiga är att mina skattepengar går till idioterna som har förstört den.

Made in Taiwan.

EDIT:

OK, ursäkta för allt trams jag skriver men jag insåg precis något som får mig att tro på en bättre teori. Inloggningen sker tydligen via HTML eftersom jag får upp en ruta som vill att jag ska acceptera cookies (varenda gång). Är hela klienten skriven i HTML5 + JavaScript?

Då skulle katastrofen kunna förklaras med Sveriges något sjukliga inställning att alltid vilja vara först eller åtminstone ledande inom teknik. Det skulle även förklara varför knapparna inte ser ut som knappar längre, fönstren inte ser ut som fönster, och att det går så inåt helvete långsamt.

Är det i själva verket webbklienten som man sitter och spelar, på en av Svenska Spel emulerad browser? Alltså inte tillstymmelsen till ett riktigt Mac/Windows-program? Varför? För att HTML och webben är framtiden, och nativa program på plattformar är ute?

Senast redigerad av kristusJ 2019-04-25 kl. 20:52.
Citera
2019-04-25, 22:17
Medlem
Kommer inte in på pokerappen. Gateway time out, fan betyder det? (sitter på mac-laptop om det spelar nån roll):
Senast redigerad av stavrogin 2019-04-25 kl. 22:19.
Citera
2019-04-26, 03:05
Bannlyst
Jag blir så glad varje gång jag har lyckats logga in med bankid, och inte blir det sämre av att Svenska Spels pokerklient i ett popup-fönster påminner mig om att jag har lyckats med det. Och i det andra hänvisar mig till pokerklienten (var det inte där jag befann mig från början)? Att det tar 30 sekunder att berätta gör det inte sämre.

https://imgur.com/a/bZnRNnq

Det tycks vara ett fel på internetanslutningen eller den server du försöker ansluta till. Försök igen senare.

I 99% av fallen har användaren glömt att ansluta till internet innan han/hon startade pokerklienten, eller så har anslutningen gått ner tillfälligt. Inget konstigt med det, så skippa det nedlåtande meddelandet, som avslutas med "försök igen senare" för att få det att gå i lås.

Hur blir det bättre senare? Ett meddelande som helt enkelt säger att det inte gick att koppla upp hade räckt. Bespara mig ursäkterna. Det är ju faktiskt den enda information som ni har på serversidan, att det inte gick att koppla upp.
Senast redigerad av FemFemSex 2019-04-26 kl. 04:03.
Citera
2019-05-13, 12:05
Medlem
GunnarSparrs avatar
Finns det något sätt att bli av med den förbannade popupen som dyker upp mitt i händer och även framför andra program ifrån Svenska spel poker att man spelat i en timma? Det kommer även upp när man inte spelar utan bara är inloggad. Stör mig något så förbannat på dyker upp i en hand som man deltar i. Kunde den inte dyka upp när man inte är aktiv i en hand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in