2019-03-26, 13:22
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppy666
Har tagit tram i typ 1.5 månad nu , tagit 2-3 gånger om veckan men sitter på typ 6 gånger denna vecka hehe..

Du är fortfarande inte så inne i skiten, men du har en fot där. Försök ta en 1-2 veckors paus och låt kroppen hitta tillbaka till sitt naturliga jag, du kommer må lite kefft i några dagar men det är det fan värt. hellre det än att du plötsligt ligger på 3-4 månader i höga doser och sedan ska behöva gå igenom ett helvete för att sluta.
Citera
2019-03-26, 21:42
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Riktigt bra. Det innebär att du aldrig mår dåligt på dina "off-dagar". För jag är av åsikten att du kan käka tram endast tre dagar i streck och ändå må dåligt i ett par dagar efter (oftast vid doser på 400+).

Så det har aldrig varit ett problem för dig att ha din karta nära till hands. ingen "hmm ska jag inte bara ta en? Har det ju tillgängligt?". Riktigt starkt i såna fall!

Brukar hålla mig till en 200mg:are vid varje tillfälle, den effekten känner jag är tillräcklig för mig, speciellt när jag i mitt läge inte tar speciellt ofta. Slipper även kramprisken då (nästan).
Citera
2019-03-26, 22:27
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infiltrant
Brukar hålla mig till en 200mg:are vid varje tillfälle, den effekten känner jag är tillräcklig för mig, speciellt när jag i mitt läge inte tar speciellt ofta. Slipper även kramprisken då (nästan).

Kommer reducera mitt intag av tramadol, i mängd och hur ofta jag tar det. Kommer nu nöja mig vid 200 mg och inte köra mer än 1 gång i veckan, sedan sluta. Känner att det börjar bli dags.
Citera
2019-03-27, 11:27
Medlem
intesants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det har kommit på svarta marknad och säljs på gatorna. De är från Indien och luktar och smakar som stark kemikalier. en del tabletterna är röda och en del vita men både smakar samma skit,

Jo, måste säga att de Tamol-XX jag träffat på (200 mg med krysskåra, de vita och de röda) ger hemmasnickrade vibbar på flera sätt:

1) Smaken. Precis som skribenten ovan säger så smakar de väldigt kemiskt men det mest anmärkningsvärda är att man känner smaken även om man bara stoppar in ett piller i munnen och sväljer det direkt med vatten. Vilka andra tabletter beter sig så?

2) Releasen. Enligt flera postare i tråden ska Tamol-XX vara extended release, och det kanske stämmer att de ska vara, om man får de äkta. Dock vittnar minst lika många i tråden om att det inte finns något extended med de här pillren och att de dundrar ut i blodet illa kvickt.

3) Färgen. På de röda verkar den väldigt amatörmässigt påstruken eftersom fingrarna blir helt röda om man håller i dem några sekunder för länge när man ska dela etc.

Tror de kan vara fejk, vilket iofs inte nödvändigtvis betyder att de innehåller fel substans eller fel mängd (inshallah!) men att det kan vara svårt att veta...
Citera
2019-03-27, 16:59
Medlem
jeppy666s avatar
Citat:
Du är fortfarande inte så inne i skiten, men du har en fot där. Försök ta en 1-2 veckors paus och låt kroppen hitta tillbaka till sitt naturliga jag, du kommer må lite kefft i några dagar men det är det fan värt. hellre det än att du plötsligt ligger på 3-4 månader i höga doser och sedan ska behöva gå igenom ett helvete för att sluta.

Tog inte igår och har inte tagit idag men planerar att ta ikväll för kroppen är ett helvete just nu och är sketa trött hela dagarna..zzz
Citera
2019-03-27, 20:38
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Tog inte igår och har inte tagit idag men planerar att ta ikväll för kroppen är ett helvete just nu och är sketa trött hela dagarna..zzz

Vet precis hur det är. Du gör givetvis som du vill, men tar du i dag trots 2-3 dagars paus, vilket är bra, så har du fortfarande inte gett kroppen dom dagarna den behöver för att bli "hel" igen. Så det kommer bli en ond cirkel. Därför jag är på femte dagen utan tramadol. Ska jag använda i framtiden så ska det vara på ett sätt där jag inte påverkas på mina off dagar. Tar jag tramadol ska jag må bra, tar jag inte tramadol så ska jag må bra, ingen depp eller seghet. Men de min filosofi på det, alla har sin lilla plan på hur de vill ta tram. Gör det du känner funkar bäst, men akta dig för fällan
Citera
2019-03-27, 21:40
Medlem
jeppy666s avatar
Citat:
Vet precis hur det är. Du gör givetvis som du vill, men tar du i dag trots 2-3 dagars paus, vilket är bra, så har du fortfarande inte gett kroppen dom dagarna den behöver för att bli "hel" igen. Så det kommer bli en ond cirkel. Därför jag är på femte dagen utan tramadol. Ska jag använda i framtiden så ska det vara på ett sätt där jag inte påverkas på mina off dagar. Tar jag tramadol ska jag må bra, tar jag inte tramadol så ska jag må bra, ingen depp eller seghet. Men de min filosofi på det, alla har sin lilla plan på hur de vill ta tram. Gör det du känner funkar bäst, men akta dig för fällan

Tog idag men sa till bruden att slå till mig på käften om jag vill ta igen den kommande veckan, vill ta en riktig refresh vecka.
Citera
2019-03-27, 22:07
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Tog idag men sa till bruden att slå till mig på käften om jag vill ta igen den kommande veckan, vill ta en riktig refresh vecka.

Tramadol är den enda opiaten/opioiden jag kört på, testat oxy 2 gånger max, så kan egentligen inte tala så mkt för de andra opiaterna. Men i och med att tramadol har dom där starka antidepp effekterna så tror jag att det bidrar till att man känner sig mer fucked på tram, på sina off dagar, samt att suget också blir så mkt starkare, för du vill ligger back i seratonin och känner ett starkt sug på att du måste ta. Kanske är exakt likadant med andra opiater, men känner att tram kan vara en större börda än t.ex oxy i o med srni effekterna. Nån mer kunnig får gärna rätta mig.

Har en polare som är en "allätare" och erfaren inom det mesta med piller, och oxy verkar aldrig givit honom problem. Visst har han fastnat i ett beroende, men enligt honom så mår han värre på tram när han kör 3 dagar i veckan än om han skulle köra oxy i 1 vecka i streck.
Citera
2019-03-28, 02:40
Medlem
jeppy666s avatar
Citat:
Tramadol är den enda opiaten/opioiden jag kört på, testat oxy 2 gånger max, så kan egentligen inte tala så mkt för de andra opiaterna. Men i och med att tramadol har dom där starka antidepp effekterna så tror jag att det bidrar till att man känner sig mer fucked på tram, på sina off dagar, samt att suget också blir så mkt starkare, för du vill ligger back i seratonin och känner ett starkt sug på att du måste ta. Kanske är exakt likadant med andra opiater, men känner att tram kan vara en större börda än t.ex oxy i o med srni effekterna. Nån mer kunnig får gärna rätta mig.

Har en polare som är en "allätare" och erfaren inom det mesta med piller, och oxy verkar aldrig givit honom problem. Visst har han fastnat i ett beroende, men enligt honom så mår han värre på tram när han kör 3 dagar i veckan än om han skulle köra oxy i 1 vecka i streck.

Har testat oxy några gånger. tagit 40mg piller, gillar inte ruset, jag blir allt för yr för att ''må bra'' av högen, tramadol & xanor är den enda drogen som känner mig mysig, tar inte benso längre för minnet raderas ganska mkt från den kvällen och finner det obehagligt.
Citera
2019-03-28, 11:10
Medlem
intesants avatar
Citat:

Intressant. Även andra trådar visar på mycket spridda åsikter angående vilken opiat-at som är värst. Vissa tycker tram medan andra personer anser att det är den lindrigaste. Bara att acceptera att folk är olika.

Själv tänkte jag göra mig fysiskt oberoende av tram nu men det är inte läge att vara sänkt så planen är att fixa oxy och/eller metadon till nästa vecka och använda det i en vecka efter avbrutet trambruk.
Senast redigerad av intesant 2019-03-28 kl. 12:00.
Citera
2019-03-28, 11:37
Medlem
caecos avatar
Citat:
Riktigt bra. Det innebär att du aldrig mår dåligt på dina "off-dagar". För jag är av åsikten att du kan käka tram endast tre dagar i streck och ändå må dåligt i ett par dagar efter (oftast vid doser på 400+).

Så det har aldrig varit ett problem för dig att ha din karta nära till hands. ingen "hmm ska jag inte bara ta en? Har det ju tillgängligt?". Riktigt starkt i såna fall!
Jag upplever det nuförtiden. När jag var helt ny till tramadol så kände jag inget dagarna efter trots att jag körde en vecka eller så.

Tar jag tramadol en dag nu så upplever jag trötthet dagen efter, både fysisk samt psykisk trötthet. Vet inte vad det beror på, men har inte den mentala orken till att fokusera på arbete ens.
Citera
2019-03-28, 14:56
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intesant
Intressant. Även andra trådar visar på mycket spridda åsikter angående vilken opiat-at som är värst. Vissa tycker tram medan andra personer anser att det är den lindrigaste. Bara att acceptera att folk är olika.

Själv tänkte jag göra mig fysiskt oberoende av tram nu men det är inte läge att vara sänkt så planen är att fixa oxy och/eller metadon till nästa vecka och använda det i en vecka efter avbrutet trambruk.

Vet inte hur jag hade upplevt andra opiater, men tramadol ändrar ju på hela kroppens kemi trots "kontrollerat" intag, därför jag har stor respekt för den och kommer inte köra mer än 1 gång per 2 veckor. Andra kan klara sig utan symptom efter 2 veckors dagligt bruk, men tar jag det i 3x/veckan i en månad säg, vet inte är mycket, så är det ändå tillräckligt för att rubba kroppens balans.

Dom 2 gångerna jag testa oxy kände jag ingenting. Vet inte om polarn gav mig väldigt låga doser, men kände iaf ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in