2019-03-25, 10:54
Medlem
jeppy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Jag kör också ca 3 dagar i veckan i liknande doser som dig, problemet med att käka tramadol 3 dagar i veckan (för mig) är följande;

Du käkar tramadol - mår skitbra.
På dina pausdagar - Du försöker återhämta dig och få kroppen att hitta rätt, vilket gör att man kan må lite pissigt.
Innan kroppen återhämtat sig - käkar tramadol.

Så jag upplever att trots att man äter det enbart tre gånger i veckan, så ger man aldrig kroppen den tid den vill ha (ca 5-8 dagar) för att fullt reparera sig, innan man tar ytterligare en dos.
Så när man käkar Tramadol mår man uppenbarligen fantastiskt, när man inte gör det så är man lite nere o försöker återhämta sig. Förstår du lite hur jag menar här?

Blir som en ondcirkel trots att man tar det rätt så försiktigt. Det betyder alltså att man 3 dagar i veckan mår bra, för att man käkat tram, o i 4 dagar mår sämre (inte världens jobbigaste at eller något, men sämre). Är det samma problem för dig?

Aa, har varit borta från trammen i 2 dagar nu och känner att kroppen är skit trött & jag har knappt ork med något , jag lider inte fast mår mycket jävla bättre om jag tar en dosa tram.
Citera
2019-03-25, 21:56
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Tänkte fråga medlemmarna som är aktiva i denna tråd;

Hur ofta tar ni Tramadol? Varje dag, var tredje dag, 1-2 gånger i veckan, 1 gång varannan vecka?

Oftast 1 gång i veckan / 1 gång varannan vecka, men tar uppehåll då och då på ett par månader.
Citera
2019-03-25, 22:15
Medlem
Jag har tryckt i mig 3st 200mg, med en timmas mellanrum på varje, känner knappt ett dyft, lite smått avslappnad typ. Riskerar jag att od om jag tar en 4e? Har käkat sub 4 gånger, 1mg då. Det var över en månad sedan jag tog det, så jag bör inte ha tolerans. Polarna har tagit 2st och de känner en hel del.

Tack för svar
Citera
2019-03-25, 22:17
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infiltrant
Oftast 1 gång i veckan / 1 gång varannan vecka, men tar uppehåll då och då på ett par månader.

Riktigt bra. Det innebär att du aldrig mår dåligt på dina "off-dagar". För jag är av åsikten att du kan käka tram endast tre dagar i streck och ändå må dåligt i ett par dagar efter (oftast vid doser på 400+).

Så det har aldrig varit ett problem för dig att ha din karta nära till hands. ingen "hmm ska jag inte bara ta en? Har det ju tillgängligt?". Riktigt starkt i såna fall!
Citera
2019-03-25, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeppy666
Är olika varje vecka, denna vecka har jag tagit 5 dagar irad, tog senast igår men ska ta en paus nu för började nå 1g per kväll och känner att jag inte vill riskera att få kramp så ska vänta tills jag blir sne av 200mg igen.
Tyvärr blivit så att det är varje dag för mig. O då ligger jag på doser runt 700-900 varje dag. Har förlorat min själv till tramadol. Varken vill eller kan sluta. Måste ja ta uppehåll, så blir det med hjälp av vården. Blir föör sjuk..
Citera
2019-03-25, 22:18
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megadragon
Jag har tryckt i mig 3st 200mg, med en timmas mellanrum på varje, känner knappt ett dyft, lite smått avslappnad typ. Riskerar jag att od om jag tar en 4e? Har käkat sub 4 gånger, 1mg då. Det var över en månad sedan jag tog det, så jag bör inte ha tolerans. Polarna har tagit 2st och de känner en hel del.

Tack för svar

Vänta minst 2 timmar, om inte 3. Du får ingen OD om du tar en till, men var hellre på säkra sidan så inte du får en explosion sedan av 800 mg tram på en gång.
Citera
2019-03-25, 22:20
Medlem
jeppy666s avatar
Tog 800mg idag med, var så jävla uttråkad, börjar bli orolig att jag kommer fastna för att detta... :s
Citera
2019-03-25, 22:21
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Tyvärr blivit så att det är varje dag för mig. O då ligger jag på doser runt 700-900 varje dag. Har förlorat min själv till tramadol. Varken vill eller kan sluta. Måste ja ta uppehåll, så blir det med hjälp av vården. Blir föör sjuk..

Men varför testar du inte att trappa ned? En Cold turkey kommer uppenbarligen vara så intensivt att du riskerar att få ett återfall. Men om du trappar ned 50mg per vecka så innebär det ju att du 1) Fortfarande får i dig tramadol och 2) du minskar på det. Och vem vet, det kanske t.om slutar med att du ligger på 50 mg per dag till att sluta helt. Förlora inte dig själv till opioiden, men jag har även stor sympati för dig och jag vet vilket äcklig sits du är i.
Citera
2019-03-25, 22:23
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppy666
Tog 800mg idag med, var så jävla uttråkad, börjar bli orolig att jag kommer fastna för att detta... :s

Hur ofta har du kört? Om du fortfarande är inne på dina tidiga dagar/veckor så föreslår jag att du klipper bandet asap innan du hamnar i mardrömscirkeln.
Citera
2019-03-25, 22:25
Medlem
Citat:
Vänta minst 2 timmar, om inte 3. Du får ingen OD om du tar en till, men var hellre på säkra sidan så inte du får en explosion sedan av 800 mg tram på en gång.
Jag tog de 2 första kl kl 20 och 20.25, tar det verkligen så lång tid? Krossade dem dessutom.

Jag är f/ö rätt liten. 170cm lång o väger 65kg
Senast redigerad av Megadragon 2019-03-25 kl. 22:52.
Citera
2019-03-26, 01:30
Medlem
jeppy666s avatar
Citat:
Hur ofta har du kört? Om du fortfarande är inne på dina tidiga dagar/veckor så föreslår jag att du klipper bandet asap innan du hamnar i mardrömscirkeln.

Har tagit tram i typ 1.5 månad nu , tagit 2-3 gånger om veckan men sitter på typ 6 gånger denna vecka hehe..
Citera
2019-03-26, 09:20
Medlem
MissDecibellas avatar
Har kommit över engelska tramadol 120mg, har aldrig hört/sett dessa innan, nån som har mer info om dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in