2019-12-05, 12:10
Avslutad
vita 200mg tamol xx signature
Tagit 2 st dvs 400mg känner ingenting. Och dessa har ingen smak och smälter i munnen??

Har tagit tram i 6månader förra året så vet hur smaken är och ruset såklart.

Är dessa fake?
Citera
2019-12-05, 14:48
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linusebest
Tagit 2 st dvs 400mg känner ingenting. Och dessa har ingen smak och smälter i munnen??

Är dessa fake?

Är det depottabletter? I såna fall vet du säkert att det kan ta 3 timmar effekt. Annars har du tyvärr fått tag i fejkpiller
Citera
2019-12-05, 15:00
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Är dessa fake?

Låter skumt att dom inte smakar något..🤔 Har testat en hel uppsjö av tramadol dom senaste åren, och alla har haft den typiska (totalt vidriga) tramsmaken..🤢
Citera
2019-12-05, 23:41
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
En fråga till er lite mer kunniga.
Hur ser ni på att äta tramadol varannan dag? Sätter man sig i farozonen för att få en eventuell avtändning, eller är den där 1 dags pausen mellan varje användning tillräcklig för att bryta "cirkeln" så att man inte kan åka på en avtändning? Nu vet jag att varannan dag fortfarande är rätt ofta, men hur illa är det? Doser 200-300 mg max.
Man är alltid i "farozonen" när man regelbundet använder en drog.
Det du gör är att du bromsar upp beroende och toleransutveckling och på så låga doser och den respekt samt sunt förnuft gör att jag rekommenderar dig att ej oroa dig. Ångesten över det hela är nog det som skadar mest. Jag gjorde som du i väldigt många år. Höll mig till planen och övergick aldrig till högre doser än 400mg.
Sen gjorde jag misstaget att gå över på sub/växlade lång tid, men slutade med att jag enbart bruka sub, Max 1mg/dygn.Vilket jag med höll med vissa månader av helt ren. Dock gjorde detta att jag ej längre får ut det jag en gång fick av tramadol.
En låg del personer verkar ej eskalera i sin användning. Just när det kommer till opi så kan det för vissa gå utför väldigt snabbt.
Äter varken tramadol eller sub i nuläget, men kommer inom kort lägga mig på runt 300mg tram om dagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ejaneih
Tog 500mg tram igår, vilket var min andra gång nånsin och kände inget överhuvudtaget. Undrar nu vad jag ska göra med resterande 14 tabletter som jag har kvar, käka extra elr snorta?

Verkar inte vara speciellt känslig mot det och undrar därför om det är säkert att gå över 500mg för att få ett rus?
1:Tramadol är något du aldrig snortar. Aldrig, du vinner absolut inget alls.
Den effekt du får är kopplat till det som rinner ner i magen via svaljet.
500mg är wa2much. Själva tog det ett par intag innan jag kände av effekten och då räckte 200mg för att ge ett stadigt behagligt rus.
Har du ingen tolerans mot någon opiod eller opiat så ska du känna av doser på 2-300mg utan tvekan.
Så jag råder dig att ta reda på om du har depot eller snabbverkande och sen sprida ut dosen.
Vetenskapligt bevisat att du ökar upptaget av tramadol av att regelbundet dosera. De åren jag åt tramadol brukade jag "bygga upp ruset" Start på 100mg 2-3h senare så 5-100mg följt av 50mg i timmen, behövde aldrig gå över 400mg, sällan över 350mg. Detta brukade jag regelbundet och det tog lång lång tid innan jag började bygga tolerans.
Är du ute efter kickar och snabba rus så är tramadol fel drog för dig. Tramadol är en jävligt bra arbetsdrog, smärtstillande och som underhållsbehandling / alternativt något som kan användas som hjälp för att kliva av tyngre droger. Den har även en instant antidepressiv effekt.

Citat:
Ursprungligen postat av 11hours
Tack för svar och ärligheten!
Förstår helt att det egentligen är skitdumt och att det är lätt att fastna.
Ska absolut testa den dosen och se hur det går. För att hålla toleransen relativt låg så ska jag nog inte ta varje dag utan kanske varannan eller var tredje dag?
Kommer att känna efter beroende på hur mycket aptiten kommer tbx.

Är envis som fan och tror mig ha mycket lätt för att stå emot beroende mot droger, har alltid kunnat sluta när jag velat.
Men det visar sig ;-)

Kommer tillbaka om en någon är intresserad av resultat eller om jag om 2 månader trammar varje dag.

Tack igen för ditt svar!
Hehe ja vi verkar rätt lika där.
Det tog många år för mig, men tramadol dagligen hamnade jag på till slut.
Tycker den är lätt att hantera, få biverkningar, bortsett från minskad sexlust och sämre aptit så gjorde
åratal av periodvis tramadolintag och sista åren dagligt intag ingen direkt skada.
Är väl ekonomiska, men jag fick valuta för pengarna så.
Gör inte det idiotiska valet att gå över på låga doser sub.
Kunde utan problem hålla 1mg år ut och år in. Men den tappade snabbt sin charm och blev rätt snabbt ett helt meningslöst beroende.

Citat:
Ursprungligen postat av bubbenGB
Fick 2 tabletter av en polare för ett tag sedan, 200mg styck och han sa att jag skulle klippa en på 4 och ta 50mg. Men läst gamla trådar och då pratar dom om att 150-250mg är bra första dosering. Ska man bara lyssna på polaren kanske?
Är du 100% på att det är tramadol depot du fått så är 50mg i underkant.
Krossa och ta 3/4, sen fyll på med 50mg till max 300mg om det behövs.
Någon timme in efter du känt av första 150mg, sen en timme till innan sista 50mg.

Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Jag får alltid ont i huvudet dagen efter jag käkat tramadol. Tror det har att göra med att jag får så dålig sömn när jag är trammad, samt att jag också blir uttorkad och inte dricker så bra.
Fått huvudvärk en gång av tramadol, då var tramadol något jag brukade i flera år.
Spydde dagen efter en kväll på 400mg. Spydde av huvudvärken. Aldrig hänt före eller efter eller efter droger i samma liga där tramadol räknas som lättöl. Drick juice, vatten och ät gärna en banan eller två timmarna innan säng.
Du blir som du säger, bakfull. Kan enkelt förebyggas.
Citera
2019-12-06, 18:13
Medlem
Kan alla akta sig för att köpa dom lösa orange/röda släta trammen utan märke.
Fortsätter folk köpa kommer de fortsätta sälja!
Både jag och min kille har tagit de och mådde bara dåligt, man blev neråt och det var en konstig känsla.
Jag visste redan att dessa var dåliga och köper inte lösa tram sen långt tillbaka men för dom som inte vet är det en stor risk att ta dom.
Har du ett dåligt psyke kan du må riktigt dåligt.
Citera
2019-12-06, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deelaaras
Kan alla akta sig för att köpa dom lösa orange/röda släta trammen utan märke.
Fortsätter folk köpa kommer de fortsätta sälja!
Både jag och min kille har tagit de och mådde bara dåligt, man blev neråt och det var en konstig känsla.
Jag visste redan att dessa var dåliga och köper inte lösa tram sen långt tillbaka men för dom som inte vet är det en stor risk att ta dom.
Har du ett dåligt psyke kan du må riktigt dåligt.
Man ska passa dig för att köpa lösa tramadol över huvudtaget
Citera
2019-12-06, 20:35
Medlem
Citat:

Är dessa fake?
Med största sannolikhet ja.
Citera
2019-12-06, 21:29
Medlem
denriktiga1s avatar
Citat:

Är dessa fake?

Ja det hände samma för mig, fick de idag. Tamol-XX 200mg,totalt smaklösa och såg egenpressade ut.
De åkte givetvis ner i papperskorgen direkt,vem vet vad för annat skit dom pillat i.

Tänk er för när ni ser något väldigt billigt. någon gång ska väll vara den första.
Citera
2019-12-06, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denriktiga1
Ja det hände samma för mig, fick de idag. Tamol-XX 200mg,totalt smaklösa och såg egenpressade ut.
De åkte givetvis ner i papperskorgen direkt,vem vet vad för annat skit dom pillat i.

Tänk er för när ni ser något väldigt billigt. någon gång ska väll vara den första.

Tror jag också har dessa nu, helt smaklösa. Men dom ser väldigt bra gjorda ut och ligger i karta ända skillnaden jag kan se på dessa är att dom känns lite tjockare.
Citera
2019-12-07, 04:43
Medlem
Citat:

Är dessa fake?

Citat:
Ursprungligen postat av denriktiga1

Citat:
Ursprungligen postat av Crajsyblet
Tror jag också har dessa nu, helt smaklösa. Men dom ser väldigt bra gjorda ut och ligger i karta ända skillnaden jag kan se på dessa är att dom känns lite tjockare.
Vart i landet har ni köpt dessa om man får fråga? Så man vet om man ska vara på sin vakt. Har ni kvar kort på kartorna samt tabletterna?
Citera
2019-12-07, 06:29
Medlem
Tjenare!

Jag tar 40mg sertalin (ssri) om dagen och tänkte mysa till det med lite tramadol i helgen. Jag har läst att ssri+tramadol är en kombo man bör undvika. Stämmer detta och isåfall varför? Hur stora är riskerna om jag väljer att kombinera dessa substanser? Bör jag vara orolig?

Tusen tack!
Citera
2019-12-07, 09:03
Medlem
scheelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Tjenare!

Jag tar 40mg sertalin (ssri) om dagen och tänkte mysa till det med lite tramadol i helgen. Jag har läst att ssri+tramadol är en kombo man bör undvika. Stämmer detta och isåfall varför? Hur stora är riskerna om jag väljer att kombinera dessa substanser? Bör jag vara orolig?

Tusen tack!
Det stämmer, ingen bra kombo alls. För det första kommer du inte få någon effekt alls av tramadolen i princip, lite kanske om du har tur.
För det andra så finns det risk för serotonergt syndrom, vilket kan vara livsfarligt helt enkelt. Jag antar att du vet vad det innebär? Även om det är en liten chans, så finns den ändå där..

Och för det tredje, väldigt stor risk för kramp anfall. Båda drogerna sänker kramp tröskeln.

Så enligt mig, skulle jag skippat tramadolen. Inte värt riskerna plus chansen är stor att du kommer bli så besviken pga uteblivet rus, vilket är ett slöseri på droger helt enkelt.

Var försiktig och ta hand om dig!
Senast redigerad av scheelino 2019-12-07 kl. 09:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in