2019-03-27, 09:08
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
MV skrev i somras att HD inte tror att SD är GM. Kanske starkare formulerat. Och det var trodde i somras. Vad tänker hon nu?
Om hon inte drogs med i drevet i somras så lär hon väl knappast misstänka honom nu heller. Åklagaren lyckades aldrig visa på någon saklig grund för sina misstankar.
Citera
2019-03-27, 09:11
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Även jag har funderat på det. Grissom säger att hon inte vill cacha ensam. Begripligt, men tidigare var hon ute m Sillen en massa, så det förklarar inte allt. Tar hennes gamla GC kompisar avstånd?
MV skrev i somras att HD inte tror att SD är GM. Kanske starkare formulerat. Och det var trodde i somras. Vad tänker hon nu? Hon låter honom vara ute m döttrarna trots gruvhålsbilder. Vill hon hålla koll på hans psykiska hälsa? Stötta?

Stötta? SD uppträder ju helt bekymmerlöst enligt sina hurtiga GC-texter, så snarare kanske hon vill ha koll på hans psykiska hälsa som du också föreslår.? Konstigt är det iaf. Någon med insyn kanske vet hur det förhåller sig?
Senast redigerad av Honan6 2019-03-27 kl. 09:16.
Citera
2019-03-27, 09:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Även jag har funderat på det. Grissom säger att hon inte vill cacha ensam. Begripligt, men tidigare var hon ute m Sillen en massa, så det förklarar inte allt. Tar hennes gamla GC kompisar avstånd?
MV skrev i somras att HD inte tror att SD är GM. Kanske starkare formulerat. Och det var trodde i somras. Vad tänker hon nu? Hon låter honom vara ute m döttrarna trots gruvhålsbilder. Vill hon hålla koll på hans psykiska hälsa? Stötta?

Jag tror att de är goda vänner som fortfarande vill umgås med geocaching i fokus. Dessutom är det viktigt att fortsätta ha en god relation för barnens skull. Jag förstår inte varför två personer som skiljt sig/separerat inte ska kunna vara vänner? Det är viktigt när det finns barn med i bilden, tycker jag. Barn far väldigt illa av föräldrar som tar helt avstånd från varandra efter en skilsmässa/separation.

Som jag skrivit tidigare i tråden tror jag det finns naturliga och förnuftiga förklaringar till en hel del som här i tråden ses som något konstigt och görs en höna av en fjäder.
Citera
2019-03-27, 09:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror att de är goda vänner som fortfarande vill umgås med geocaching i fokus. Dessutom är det viktigt att fortsätta ha en god relation för barnens skull. Jag förstår inte varför två personer som skiljt sig/separerat inte ska kunna vara vänner? Det är viktigt när det finns barn med i bilden, tycker jag. Barn far väldigt illa av föräldrar som tar helt avstånd från varandra efter en skilsmässa/separation.

Som jag skrivit tidigare i tråden tror jag det finns naturliga och förnuftiga förklaringar till en hel del som här i tråden ses som något konstigt och görs en höna av en fjäder.

Det måste väl vara väldigt ovanligt att
två personer som skiljt sig umgås så
mycket med varandra på tu man hand?
Om man kan umgås tillsammans som
familj för barnens skull så är det ju bra
men varför på tu man hand?
Vad är det då för vits med att skilja sig
överhuvudtaget?
Citera
2019-03-27, 09:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det måste väl vara väldigt ovanligt att
två personer som skiljt sig umgås så
mycket med varandra på tu man hand?
Om man kan umgås tillsammans som
familj för barnens skull så är det ju bra
men varför på tu man hand?
Vad är det då för vits med att skilja sig
överhuvudtaget?

Det känns som att de geocachar ihop. SD verkar duktig på det och HD använder sig av hans kunskap. Jag vet inte om de umgås på tu man hand annars också?
Citera
2019-03-27, 10:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det var ju någon mystisk inloggning på kontot i fjol också, och då spekulerades det om att det kunde vara polisen som var inne där och kollade. På den tiden var SD den ende misstänkte, så man letade nog i så fall bara efter sådant som kunde ha med honom att göra.
Läser du inte tråden? En tänkbar förklaring fick vi i höstas och nu togs det upp igen bara någon sida tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Senaste gången som hennes inloggningsdatum ändrades var den 7/10 2018 (innan hade det konstant stått 14/5 2018). Ändringen som skedde den 7 oktober 2018 kan dock ha skett automatiskt från groundspeak servern, eftersom den gjordes exakt på årsdagen kopplad till hennes medlemsskap som började 7/10 2012 (framgår av "medlem sedan"). I höstas rörde det sig därför kanske om någon slags automatgenererad körning kopplad till hennes förlängning/betalning av premiummedlemskap eller dylikt. (Det finns som en hel del bra resonemang i tråden vid tiden kring 8 oktober, plus återuppstånden diskussion kring den 14 november, så gå gärna tillbaka och läs där).

MEN gårdagens ändring av hennes kontoprofil känns faktiskt mer märklig, tycker jag.
Citera
2019-03-27, 11:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Läser du inte tråden? En tänkbar förklaring fick vi i höstas och nu togs det upp igen bara någon sida tillbaka.
Ja, en möjlig förklaring som diskuterades efter uppdateringen på kontot 7/10 ifjol var att det skulle kunna röra sig om en automatiskt uppdatering på årsdagen av kontots öppnande. Men nu har det alltså skett igen (igår och i förrgår):
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-03-27, 12:57
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det lär knappast komma som en överraskning för nån här i tråden om jag skriver att jag delar din uppfattning.

Vågar jag fråga dig om vad du baserar din, säkert mycket kvalificerade, gissning på?

Edit: Såg att CarlJanne75 kommenterat.
Delar uppfattningen om att det behövs utifrån-folk för att detta mord [ev] skall lunna lösas.
Jag baserar det på att det snart gått ett år sedan mordet och att ingen sitter häktad. Det är rätt gubbe (SD) som är misstänkt, men att det helt enkelt saknas objektiv bevisning. Har inte polisen hittat något nu så tvivlar jag starkt på att de gör det senare. Det blir ett sk. cold case.
Citera
2019-03-27, 13:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Jag baserar det på att det snart gått ett år sedan mordet och att ingen sitter häktad. Det är rätt gubbe (SD) som är misstänkt, men att det helt enkelt saknas objektiv bevisning. Har inte polisen hittat något nu så tvivlar jag starkt på att de gör det senare. Det blir ett sk. cold case.
Vad är det som får dig att tro att SD är "rätt gubbe"?
Senast redigerad av Draifos 2019-03-27 kl. 13:48.
Citera
2019-03-27, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vad är det som får dig att tro att SD är "rätt gubbe"?

Det finns en faktor som gör att SD inte har kunnat avföras: Han saknar alibi för den aktuella tidpunkten (hur exakt man nu har kunnat fastställa den?) och då kan det bli bekymmersamt.
Det bekymret, d v s avsaknaden av alibi, delar SD å andra sidan med ett stort antal människor i Örebro. Flera av dem har ingått i kretsen kring LW. Några kan ur polisiär synpunkt vara intressanta.
Örebropolisen säger sig jobba brett. Hoppas de är beredda att också gå på djupet.
Citera
2019-03-27, 13:54
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det finns en faktor som gör att SD inte har kunnat avföras: Han saknar alibi för den aktuella tidpunkten (hur exakt man nu har kunnat fastställa den?) och då kan det bli bekymmersamt.
Det bekymret, d v s avsaknaden av alibi, delar SD å andra sidan med ett stort antal människor i Örebro. Flera av dem har ingått i kretsen kring LW. Några kan ur polisiär synpunkt vara intressanta.
Örebropolisen säger sig jobba brett. Hoppas de är beredda att också gå på djupet.

Vilka är det du syftar på som saknar alibi, och som ingått i kretsen kring LW?
Citera
2019-03-27, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vilka är det du syftar på som saknar alibi, och som ingått i kretsen kring LW?
Syftar inte på några specifika personer, utan gör ett [på statistik baserat] antagande om att såna finns, eftersom Örebropolisen för inte så länge sen berättade att de arbetar "brett", alltså att det fortfarande finns folk som kan vara mördare(?), delaktiga(?), skyddare(?) och som saknar alibi och/eller acceptabla förklaringar till vad de ägnat sig åt under aktuell tidpunkt.

Edit: Ganska nyligen fick vi genom EGT veta att "två namn" (nya? gamla?) var intressanta i mordutredningen. Som misstänkta? -har ingen aning, men än så länge har Örebropolisen inte sagt att man slutat leta.
Senast redigerad av Carinah78 2019-03-27 kl. 14:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in