2019-03-26, 16:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Den Sh.Holmes som jag lärt känna väljer inte att bara sådär lämna walk over.
Han skulle inte välja att nonchalera "Ärendet LW" genom att nonchalera den här tråden, men det kanske du inte förstår?

Du skriver att du vill att LW skall få upprättelse.
Tror du inte att Sh.Holmes vill det? Det tror nämligen jag och därför håller jag med Rosamund när h*n skriver att han, detektiven, plus andra kanske av Polisen uppmanats att inte posta här.
Har du nån fundering kring det?

Jag tycker nog att han fick sista ordet:

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej det är du som på ett otroligt korkat sätt efterfrågar information från förhör.
Det finns faktiskt ingenting som inte bara framställer dig som obegåvad utan som faktiskt cementerar det.
Citera
2019-03-26, 16:17
Medlem
gloriouslifes avatar
2018-12-03
Citat:
Sorgligt att tråden degenererat I massinlägg från snoris och EGT, som oskenerat försöker framställa LW I så dålig dager som möjligt och SD I bra dager.
Grattis till att ha dödat tråden.

Info till andra läsare, varken EGT eller snoris vill fördöma SDs misshandel av LW I bilincidenten, I gott sällskap av JG och järngänget. De har heller inte tagit avstånd från SDs hot och ofredande av LW.
Ovanstående säger allt om vilka personer dessa är och vilken kvinnosyn de har. Fullkomligt vidrigt.

Påminner om några saker, LW anmälde SD både för ofredande och misshandel, anmälningarna lades ned eller drogs tillbaka.
LW mördas 14/5 2018, mördaren på fri fot, SD fortsatt skäligen misstänkt.

Sh.Holmes har tidigare tagit långa uppehåll från tråden.
Jag tror att det kan bero på vad han har att göra IRL.

2019-01-23
Citat:
Vi vet ju att LW fikade med HD och berättade för henne om deras otrohetsaffär, HD trodde inte på LW enligt uppgift.
Men enligt andra uppgifter bla från Tinna så tyckte HD att det var skönt att han hade någon annan och inte var på henne hela tiden.

Min slutsats om HD som lät sig bedras i 6 års tid är.... hon är verkligen inte "högpresterande". Att sedan umgås flitigare med sin mordmisstänkte man än innan, som dessutom blivit anmäld för både misshandel och ofredande av mordoffret tyder på att HD är djupt inblandad.
Att HD och SD var rejält osams med LW kort före mordet kastar också långa skuggor.

Mitt tips är att SD, som ju naturligtvis är mördaren döms, HD och JG följer med på medhjälp.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-03-26 kl. 16:21.
Citera
2019-03-26, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
2018-12-03

Sh.Holmes har tidigare tagit långa uppehåll från tråden.
Jag tror att det kan bero på vad han har att göra IRL.

2019-01-23
Det kan vara så. Och varför utsätta sig för hånfulla skribenter när man kan ignorera dem? De bidrar ju inte positivt till tråden. Jag tror också att polisen är närmare att få ihop det här och ber vittnen att hålla på vad de vet. Vi får nog höra mer av Sh.Holmes när han vittnat i rättegången.
Citera
2019-03-26, 22:45
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Att döma av LW's profilbild på geocache-sajten så har hennes "senaste besökt"-datum nu ändrats till 25/3 2019, dvs igår

Och nu visar hennes profil "senast besökt" 26/3 2019. Någonting verkar onekligen ske med hennes konto.
Citera
2019-03-26, 23:51
Medlem
Citat:
Och nu visar hennes profil "senast besökt" 26/3 2019. Någonting verkar onekligen ske med hennes konto.

Hon verkar ha fått en PGC 2019 också - Project-GC Platinum badge, Awarded for using this site 2019. Det är i så fall förhållandevis mycket användning, bland topp 7500 användare i år av project-gc.

Spontant skulle jag säga att man inte behöver logga in på hennes konto för att komma åt denna statistik vilket gör just denna användning lite extra förbryllande.
Citera
2019-03-26, 23:59
Medlem
Citat:
Frågar nu av pur nyfikenhet och okunskap:
Har du nån teori om vad det är som pågår, vem som ev skapar nytt datum och, slutligen, vad syftet skulle kunna vara (om det är en följd av medveten påverkan/manipulation)?

Ta det gärna i PM om du inte vill spekulera offentligt.
Citera
2019-03-27, 02:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Det var väl SD som skapade hennes
GC-konto?
Tänk om hon aldrig ändrade inloggnings-
uppgifter?
Citera
2019-03-27, 06:26
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Hon verkar ha fått en PGC 2019 också - Project-GC Platinum badge, Awarded for using this site 2019. Det är i så fall förhållandevis mycket användning, bland topp 7500 användare i år av project-gc.

Spontant skulle jag säga att man inte behöver logga in på hennes konto för att komma åt denna statistik vilket gör just denna användning lite extra förbryllande.

Ett av kriterierna för att uppnå dessa PGC badges verkar fö. vara "Donations". Rent hypotetiskt, det kan väl inte vara så att LW t.ex testamenterade (bortsett från barnens laglott) en del av sin kvarlåtenskap till geocachingen? Denna fritidssysselsättning verkar ju ha legat henne nära hjärtat.

Men oavsett, så förklarar detta inte heller en eventuell användning av hennes konto, så detta frågetecken kvarstår
Citera
2019-03-27, 07:21
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag blir inte klok på HD.
Hon fick sannolikt reda på relationen SD/LW under vår -17.
Skapar eget geokonto juli -17.

Umgås mer med S*ll*n än med SD.

Vill skiljas i februari -18, signerade skilsmässopapper lämnas in till TR i mitten av mars.

Flyttar till brf-längan där hon ser till LW:s uteplats. Hjälpte hennes föräldrar till med köpeskillingen eftersom det verkar som att SD inte löst ut henne från huset ännu?

Åker utomlands med sin mor och syster i april -18. Verkar sällan umgås med sina döttrar.

Fortsätter umgås med S*ll*n från Enköping som håller på och säljer sitt hus (blir sålt i början av juli -18). Han och hans registrerade fru är skrivna på olika adresser. HD var ute med honom och geocachade i Norrköping helgen innan mordet då det sen skrivs i en logg om att hon ska ta med en guldsko till USA. När skrev hon den loggen på riktigt? Hennes beteende innan mordet talar inte alls för att hon planerade att följa med SD till USA.

Kanske USA-resan beställdes av SD under vintern i hopp om att den skulle kitta samman paret igen efter en lång tids elänðig söndring? Dock kunde inte SD låta bli LW och HD fick reda på det? Skilsmässoansökan blev då ett ofrånkomligt faktum?

HD lever sitt liv, SD är helt övergiven och han lider av att "hans" kvinnor lever livet med andra män. Han inser att han förlorat LW, men ska minnsann bevisa att han ska göra allt för HD? Planen för mord börjar ta form i april som är den tuffaste månaden med hans inneboende ständiga lidande av övergivenhet och svartsjuka?
Han informerar om sin mordplan till HD dagen innan USA-resan och hon blir så upprörd att hon inte kan jobba den dagen?
Hon vill inte tro att han menar allvar, men på natten till den 15:e får hon reda på att det gjorde han? SD grinar på sina bara knän "Se, vad jag gjort för oss, du kan inte lämna mig nu. Jag har planerat allt. Ingen kommer finna spår från mig. Du är tvungen att följa med till USA så vi är borta när hon hittas"

HD hamnar i chock och vet inte hur hon ska bete sig? Hon måste på alla sätt och vis spela helt oförstående till att han skulle kunna vara skyldig -detta för att rädda sitt eget skinn. Barnen får inte förlora båda föräldrarna i den uppkomna situationen. Hon vet det mesta om vad som hände, men har lovat att inget säga?

Sakteliga kommer HD till insikt att SD kan bli farlig även för henne och barnen med, så kanske är hon på väg att öppna munnen snart? Ju längre tiden går, så blir pressen hårdare för SD som märker att han inte når fram till HD trots att han gjort allt i sin makt för att återfå henne? Hans tidigare vänner börjar dra sig undan och de flesta börjar tvivla på hans oskuld. Polisens utredning fortgår och han får ännu inget vetá om vad de finner för svar. Situationen börjar kännas ohållbar och han vet inte vem/vilka han kan lita på längre? HD väntar på att han ska erkänna, men hon tiger om detta för andra och drar samtidigt sig undan SD. Hon känner sig tryggare med andra och upplever att hon inte kan hjälpa en mördare mer? SD har gjort det en gång, blir han mer desperat kan det ske igen?

Citerar ett eget inlägg där jag hade tankar om att SD är den skyldige och att HD då på något sätt skulle känna sig tvingad till att umgås med SD. Umgänget fortsätter och jag blir fortfarande inte klok på varför hon väljer att umgås så mycket ensam och utan barnen med mannen som bedragit henne.
Citera
2019-03-27, 08:21
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ett av kriterierna för att uppnå dessa PGC badges verkar fö. vara "Donations". Rent hypotetiskt, det kan väl inte vara så att LW t.ex testamenterade (bortsett från barnens laglott) en del av sin kvarlåtenskap till geocachingen? Denna fritidssysselsättning verkar ju ha legat henne nära hjärtat.

Men oavsett, så förklarar detta inte heller en eventuell användning av hennes konto, så detta frågetecken kvarstår
Det var ju någon mystisk inloggning på kontot i fjol också, och då spekulerades det om att det kunde vara polisen som var inne där och kollade. På den tiden var SD den ende misstänkte, så man letade nog i så fall bara efter sådant som kunde ha med honom att göra.

På senare tid verkar man ha börjat intressera sig även för andra tänkbara GM:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Åsa Hiding säger också i den senaste intervjun att man måste "jobba brett", och hon talar om "IT-relaterade analyser" man håller på med:
https://theworldnews.net/se-news/aklagaren-efter-de-over-700-forhoren-i-mordutredningen-otroligt-mycket-men-vi-vill-ha-kontakt-med-fl er

Det skulle alltså kunna vara polisen som är där och tittar nu, men vad är det i så fall för intressant man behöver vara inloggad för att kunna se? LW:s privata meddelanden? Andra geocachares aktiviteter?
Senast redigerad av Draifos 2019-03-27 kl. 08:50.
Citera
2019-03-27, 08:55
Medlem
Citat:
Citerar ett eget inlägg där jag hade tankar om att SD är den skyldige och att HD då på något sätt skulle känna sig tvingad till att umgås med SD. Umgänget fortsätter och jag blir fortfarande inte klok på varför hon väljer att umgås så mycket ensam och utan barnen med mannen som bedragit henne.
Även jag har funderat på det. Grissom säger att hon inte vill cacha ensam. Begripligt, men tidigare var hon ute m Sillen en massa, så det förklarar inte allt. Tar hennes gamla GC kompisar avstånd?
MV skrev i somras att HD inte tror att SD är GM. Kanske starkare formulerat. Och det var trodde i somras. Vad tänker hon nu? Hon låter honom vara ute m döttrarna trots gruvhålsbilder. Vill hon hålla koll på hans psykiska hälsa? Stötta?
Citera
2019-03-27, 09:03
Medlem
Citat:
Att personer, i vars liv och personligheter, du inte har inyn i, beter sig för dig på obegripligt vis, är det fel att indirekt kritisera på det vis du här gör.

OnT: Det kan mycket väl vara så att HD är en person med ett förlåtande och kärleksfullt sinnelag. Hennes yrke, sjuksköterska, visar på ett intresse för att vårda, mer än att fördöma.
Just fördömanden är ju inget som denna tråd lider brist på.
Tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in