2019-03-26, 08:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Att döma av LW's profilbild på geocache-sajten så har hennes "senaste besökt"-datum nu ändrats till 25/3 2019, dvs igår

Är det hennes geocachesida polisen ska gå igenom nu? Borde det inte ha gjorts tidigare?
Citera
2019-03-26, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Är det hennes geocachesida polisen ska gå igenom nu? Borde det inte ha gjorts tidigare?
Det är mycket Polisen borde ha gjort tidigare. T ex att hitta LW som låg mördad nära sin bostad.

Men jag gissar att Polisen redan tidigt på morgonen den 15 maj genom "tips" blev förda bakom ljuset.
Polisen borde naturligtvis istället, genom eget klokt och erfarenhetsbaserat eftersökstänkande, ha blivit förda bakom planket...
Citera
2019-03-26, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Att döma av LW's profilbild på geocache-sajten så har hennes "senaste besökt"-datum nu ändrats till 25/3 2019, dvs igår
Har Du varit inne och tittat tidigare? Jag funderar på vilket datum som var innan 25/3...
Citera
2019-03-26, 08:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har Du varit inne och tittat tidigare? Jag funderar på vilket datum som var innan 25/3...

Så vitt jag vet har GilGrissom82 tittat nästan varje dag.
Citera
2019-03-26, 09:01
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag fick uppgiften att på Mello-mys(t) GC6CKK4, hade HD loggat och LW raderat. HD blev skitarg på LW och SD hotade LW med uteslutning från groundspeak.
Uppgiften säger att LW stod på sig, men efter mordet har HD gått in och loggat den igen.

Ytterligare av intresse kan vara att NÅGON loggat in på LWs geocahe konto igår, på Softpocahontas... och det var inte LW iallafall.

Softpocahontas
Premium
Senast besökt 7.10.2018

Ända tills nu har det stått 14.05.2018, så frågan är om vi kommer att få se loggar ändrade, försvinna ihop med bilder och annat!

Så här skrev @Sh.Holmes 8/10-18 angående LW:s geocachekonto;
Senast besökt 7.10.2018.
Citera
2019-03-26, 09:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solifera
Hej. Brukar inte skriva så mycket här på FB men då jag har en del kopplingar till området så har detta fall krupit under skinnet på mig! Jag har bara en fundering kring LWs GC-profil. Medlem sedan 10/07/2012 och senast besökt 10/07/2018. Exakt på dagen 6 år emellan och besökt av vem? Kanske varit uppe förut men då har jag tyvärr missat det.

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Senast besökt 7.10.2018.

Vi diskuterade i tråden då om det kan ha att göra med att det var 6-års dagen av kontot, tror jag.
Citera
2019-03-26, 09:16
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Citat:

Åtminstone för en eller två dagar sedan stod det fortfarande den 7/10 2018 som "senast besökt".

Jag tror inte det är polisen som loggar in på detta sätt, vill minnas att postaren @Trie hade en väldigt bra motivering kopplad till bl.a. trovärdighet av bevisföring etc.

Senaste gången som hennes inloggningsdatum ändrades var den 7/10 2018 (innan hade det konstant stått 14/5 2018). Ändringen som skedde den 7 oktober 2018 kan dock ha skett automatiskt från groundspeak servern, eftersom den gjordes exakt på årsdagen kopplad till hennes medlemsskap som började 7/10 2012 (framgår av "medlem sedan"). I höstas rörde det sig därför kanske om någon slags automatgenererad körning kopplad till hennes förlängning/betalning av premiummedlemskap eller dylikt. (Det finns som en hel del bra resonemang i tråden vid tiden kring 8 oktober, plus återuppstånden diskussion kring den 14 november, så gå gärna tillbaka och läs där).

MEN gårdagens ändring av hennes kontoprofil känns faktiskt mer märklig, tycker jag.
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-03-26 kl. 09:28.
Citera
2019-03-26, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Senast besökt 7.10.2018.
Tråkigt att kontot Sh.Holmes som ju länge var oerhört engagerad i att här i tråden (och kanske också utanför?), försvara LW, nu helt håller sig borta härifrån.

Är jag alldeles ensam när jag tycker att det är väldigt märkligt, att han som påstod sig vara en riktig man och gav intryck av intensiv eld, nu tycks helt ha slocknat?
Citera
2019-03-26, 10:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tråkigt att kontot Sh.Holmes som ju länge var oerhört engagerad i att här i tråden (och kanske också utanför?), försvara LW, nu helt håller sig borta härifrån.

Är jag alldeles ensam när jag tycker att det är väldigt märkligt, att han som påstod sig vara en riktig man och gav intryck av intensiv eld, nu tycks helt ha slocknat?

Om man ska tro på EGT att två andra män intensivgranskas just nu kanske Sh.Holmes håller låg profil tills det är klart.
Han har nog insett att det var fel att elda mot SD när det nu kan vara så att han är oskyldig.
Citera
2019-03-26, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

Ja, jag saknar också nämnda konto, även övriga, till exempel
@18carat som verkade känna till LW väl. Kontot @Schazz
kände/känner till LW och SD, "poppar upp" då och då, saknar
dock mer från denne/denna.

Förmodligen är det många från kretsen runt LW och SD som
läser här, men avstår från att lämna någon information, eller
har några funderingar. Kan det vara så att de vänner och övriga
som förhörts uppmanats av polis att inte i lämna ut något, eller
överhuvudtaget skriva något i tråden? Även inlägg från tidigare
så flitiga/flitige @EnGodTanke är ju numera få. Den medlemmen
sade sig dessutom ha kontakter inom polisen i Örebro.
Citera
2019-03-26, 10:24
Medlem
Citat:
Om man ska tro på EGT att två andra män intensivgranskas just nu kanske Sh.Holmes håller låg profil tills det är klart.
Han har nog insett att det var fel att elda mot SD när det nu kan vara så att han är oskyldig.
Tack för info!
Om Holmes lugnat sig är det väl jättebra för alla och allt, så det kan jag i så fall bara applådera.
Citera
2019-03-26, 10:31
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Har EGT verkligen skrivit att det handlar specifikt om två män? Jag vill minnas att h*n skrev "två namn".

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det kan nämligen vara en avgörande skillnad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in