2019-03-26, 21:41
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Snyft snyft..mänskligheten kommer utplåna sig själv, så låt oss sluta ha svenska barn och istället importera muslimer som kan betala min pension och torka min röv när jag blir gammal.

Seså. Du behöver inte gråta för att jag är lite brysk mot dig. Det är bara ett diskussionsforum. *cyberkramiz*
Citera
2019-03-26, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Okej, och mannens roll i detta förutom att han ska tjäna mer pengar och ha status?
Ska han också vara bunden till en kvinna och skämmas ut socialt om han går i säng med fler?
Ja, absolut. Den nutida uppfattningen om att det bara är kvinnor som kan vara horor är historieförfalskning. Man använde tidigare begreppen "hora" och "horkarl", och man gjorde ingen skillnad på straffen för män och kvinnor. Däremot skilde man på om bara den ena eller båda var gifta, och straffade den som var gift hårdare än den ogifta.

En bra ordning kunde vara att återgå till 1864 års lagstiftning, då man hade avkriminaliserat lönskaläge (sex mellan ogifta parter), men vid "enkelt hor" utdömde böter till den ogifta parten och fängelse till den gifta, och vid "dubbelt hor" satte båda parter i fängelse, med en straffskala på 6 månader till 2 år. På det viset skulle man förtydliga att vårt samhälle bygger på kristna värderingar och att äktenskapslöften faktiskt är till för att hållas, men samtidigt utdöma betydligt mildare straff än det som föreskrivs i Bibeln, dvs dödsstraff. Och där dessa månader i ett modernt fängelse dessutom kan avnjutas med god kost, bekvämt boende, och fri tillgång till Internet.

Citat:
Ska prostition tillåtas i detta samhälle?
Nej.
Citera
2019-03-26, 21:47
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ja, absolut. Den nutida uppfattningen om att det bara är kvinnor som kan vara horor är historieförfalskning. Man använde tidigare begreppen "hora" och "horkarl", och man gjorde ingen skillnad på straffen för män och kvinnor. Däremot skilde man på om bara den ena eller båda var gifta, och straffade den som var gift hårdare än den ogifta.

En bra ordning kunde vara att återgå till 1864 års lagstiftning, då man hade avkriminaliserat lönskaläge (sex mellan ogifta parter), men vid "enkelt hor" utdömde böter till den ogifta parten och fängelse till den gifta, och vid "dubbelt hor" satte båda parter i fängelse, med en straffskala på 6 månader till 2 år. På det viset skulle man förtydliga att vårt samhälle bygger på kristna värderingar och att äktenskapslöften faktiskt är till för att hållas, men samtidigt utdöma betydligt mildare straff än det som föreskrivs i Bibeln, dvs dödsstraff. Och där dessa månader i ett modernt fängelse dessutom kan avnjutas med god kost, bekvämt boende, och fri tillgång till Internet.

Nej.

Du var allt konservativ, är du förresten konvertit till ortodoxa kyrkan?

Det är min favorit gren inom kristendomen.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-03-26 kl. 21:54.
Citera
2019-03-26, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Du var allt konservativ, är du förresten konvertit till ortodoxa kyrkan?
Ja, fast jag är inte överdrivet troende, eftersom jag i huvudsak har en naturvetenskaplig världsbild. Men vetenskapen har ju inget att säga om hur, eller varför, vi bör leva våra liv.

Jag är inte ett dugg konservativ. Jag skrev ju att jag är emot dödsstraff och tycker det är bra med bekväma fängelser Jag ser bara ingen mening med sådant som äktenskap, om löftena inte betyder något. Det måste ju finnas någon insats i det hela - vad är det annars värt?

Nån gång inför ett val fyllde jag i en sådan där frågeenkät som skulle visa vilket parti som bäst motsvarar ens åsikter. Kryssade i så ärligt jag kunde på allt. Programmet svarade att jag borde rösta på KD eller V
Citera
2019-03-26, 22:42
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ja, fast jag är inte överdrivet troende, eftersom jag i huvudsak har en naturvetenskaplig världsbild. Men vetenskapen har ju inget att säga om hur, eller varför, vi bör leva våra liv.

Jag är inte ett dugg konservativ. Jag skrev ju att jag är emot dödsstraff och tycker det är bra med bekväma fängelser Jag ser bara ingen mening med sådant som äktenskap, om löftena inte betyder något. Det måste ju finnas någon insats i det hela - vad är det annars värt?

Nån gång inför ett val fyllde jag i en sådan där frågeenkät som skulle visa vilket parti som bäst motsvarar ens åsikter. Kryssade i så ärligt jag kunde på allt. Programmet svarade att jag borde rösta på KD eller V

Jo, men det är precis din förmåga att exempelvis debattera mot båda sidorna och inte riktigt ha fötterna helt stadigt någonstans som jag märker av, och det är något jag själv finner skapar de mest intressanta diskussionerna.

En intressant tänkare ska liksom ständigt brottas med sig själv, aldrig nå en fixerad position där inget nytt kan gro.

Du som slavofil lär känna till Dostoevskys Store Inkvisitator (en slags essä inom Bröderna Karamazov), jag brukar återvända för att läsa den ungefär varannan år. Det är lite fascinerande att en kristen man har gett en ateistisk karaktär så pass stenhårda argument mot egna tron, jag söker efter någonslags hemlig meddelande som ska få mig att förstå hur Dostoevskys tro överlever hans egen förståelse om kristendomens omöjlighet, hur kunde karln tro på att 2+2 måste vara liks med 5?

En dag kanske jag kan komma att förstå.

Jag känner annars själv att jag är delad mitt itu i någonslags hatkärlek till svenska folket, kristendomen och så mycket annat (hah, livet!). Känner du att känslorna svalnat helt gentemot svenska folket eller känner du att du lämnat svenskheten pga en direkt avsmak för din kultur?
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-03-26 kl. 23:06.
Citera
2019-03-26, 22:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Nej.

Jag kunde inte riktigt tolka om detta var ironi. Men av ditt svar å döma till NK ovan så verkar det vara iallafall lite seriöst.
Jag är förvisso för att folk slutar ligga runt av många olika skäl, men fängelse verkar överdrivet. Skulle bli en himla trafik i fängelserna dessutom...
Man önskar bara att folk kunde använda sig av lite sunt förnuft och känna värdet av en viss stolthet.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-03-26 kl. 22:53.
Citera
2019-03-27, 00:14
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:

Nej.

Citat:
Jag kunde inte riktigt tolka om detta var ironi. Men av ditt svar å döma till NK ovan så verkar det vara iallafall lite seriöst.
Jag är förvisso för att folk slutar ligga runt av många olika skäl, men fängelse verkar överdrivet. Skulle bli en himla trafik i fängelserna dessutom...
Man önskar bara att folk kunde använda sig av lite sunt förnuft och känna värdet av en viss stolthet.

Nu får ni ju för fan ge er. Fängelse för att man knullar? Undra på att modsen börjar radera inlägg här. Vi är vikingar, uppväxta på blodigt kött och hembränd sprit. I modern tid har vi även fått tillgång till diesel och preventivmedel. Vi älskar våra vikingakvinnor och knullar hur mycket vi vill med dem. Är ni inte riktigt kloka? Seröst alltså, fängelse? Gå med i pingstkyrkan eller flytta till Pakistan eller nåt.

Jag hade i min ungdom en personlig tränare på det där med knulleri och hon sa en gång, kommer inte ihåg ordagrant, men nåt i stil med att om folk gnällt lite mindre på andra och knullat lite mer hade världen varit en mycket vackrare plats.
Citera
2019-03-27, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Nu får ni ju för fan ge er. Fängelse för att man knullar?
Inte om man är ogift, det skrev jag ju.

Citat:
Undra på att modsen börjar radera inlägg här. Vi är vikingar, uppväxta på blodigt kött och hembränd sprit. I modern tid har vi även fått tillgång till diesel och preventivmedel. Vi älskar våra vikingakvinnor och knullar hur mycket vi vill med dem. Är ni inte riktigt kloka? Seröst alltså, fängelse? Gå med i pingstkyrkan eller flytta till Pakistan eller nåt.
Pakistan? Snälla du, den där lagen gällde alltså i Sverige fram till 1937. Det finns nu levande svenskar som omfattades av den lagstiftningen när de var unga. Inget konstigt eller exotiskt med detta - det är du som tappat kontakten med din egen kultur och historia.

Citat:
Jag hade i min ungdom en personlig tränare på det där med knulleri och hon sa en gång, kommer inte ihåg ordagrant, men nåt i stil med att om folk gnällt lite mindre på andra och knullat lite mer hade världen varit en mycket vackrare plats.
Jag har väl ingenstans skrivit att man inte skall knulla. Jag knullar själv så ofta jag hinner och orkar, och jag tycker världen är en underbart vacker plats. Men jag knullar inte med andra mäns fruar, vilket det alltså här var frågan om.

Min personliga tränare hade f.ö. samma inställning som din, men såvitt jag förstår åldras hon nu i ensamhet, vilket jag tycker verkar vara ett dystert öde.
Senast redigerad av VarmaDrycker 2019-03-27 kl. 00:26.
Citera
2019-03-27, 00:34
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Nu får ni ju för fan ge er. Fängelse för att man knullar?

Haha. Det var kanske den passionerade reaktionen som saknades.

Jag är mest fascinerad över att så pass exotiska åsikter fortfarande kan existera någonstans i Väst. Utrotningshotade arter måste vi se till att behålla.
Citera
2019-03-27, 00:36
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Inte om man är ogift, det skrev jag ju.

Pakistan? Snälla du, den där lagen gällde alltså i Sverige fram till 1937. Det finns nu levande svenskar som omfattades av den lagstiftningen när de var unga. Inget konstigt eller exotiskt med detta - det är du som tappat kontakten med din egen kultur och historia.

Jag har väl ingenstans skrivit att man inte skall knulla. Jag knullar själv så ofta jag hinner och orkar, och jag tycker världen är en underbart vacker plats. Men jag knullar inte med andra mäns fruar, vilket det alltså här var frågan om.

Min personliga tränare hade f.ö. samma inställning som din, men såvitt jag förstår åldras hon nu i ensamhet, vilket jag tycker verkar vara ett dystert öde.

Nej, det är du som tappat kontakten med din kultur och historia. Vill man tro på en 2000 år gammal sagobok ifrån mellan östern, så varsågod. Själv föredrar jag Valhall framför att sitta och spela harpa ovan molnen i mitt efterliv.
Citera
2019-03-27, 00:38
Bannlyst
Citat:
Nej, det är du som tappat kontakten med din kultur och historia. Vill man tro på en 2000 år gammal sagobok ifrån mellan östern, så varsågod. Själv föredrar jag Valhall framför att sitta och spela harpa ovan molnen i mitt efterliv.

Sokrates?
Citera
2019-03-27, 00:41
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittarministern
Sokrates?

Vad fan har han med saken att göra? Men två vuxna människor som gemensamt beslutar sig för att idka samlag har väl aldrig skadat någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in