Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
....vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför?
Jag trodde att kvinnor har alltid varit en del av samhället. Ett ojämställt och orättvist sådant. Om män fick bestämma hade det fortfarande varit så, tror jag. men skit samma, ska inte hänga upp mig på retoriken...jag tror inte att det är ett nationell problem utan i-lands problem. kvinnor har alltid varit beroende av män och giftemål därför var de kvar många gånger, självklart inte alltid därför. i vissa länder är det fortfarande så. man klarar sig bäst i partnerskap. här hemma klarar ensamstående sig lika bra och slipper jenusstressen (vardagssysslor, vara söt, smal osv). vill man knulla finns tinder. det enda man behöver män till är barn i princip. Inte ens det i ju med nya tekniker (inseminering mm). sedan blir man kär ibland men det är alldeles för lätt att dra när saker och ting går över.
Problemet att man gör det enkelt att skiljas och inte förklarar till unga och barn varför det är beundransvärt att hitta en partner för livet. Vilken härlig känsla det är att ha stabil familj. Män måste ha mer att erbjuda idag än på 60-talet. Det räcker inte ta hem mammunten, hon kan göra det själv nu
Thaiskor brukar nöja sig med det mesta och är söta, men de drar oxå ibland, lycka till ))))))