Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Janne fick otrolig utväxling för att han satsade på Quaison i elvan och tog med Isak denna samlingen. Nu har han plötsligt två nya anfallare som håller. Dessutom gjorde Q ett otroligt jobb även bakåt.
Berg är egentligen rätt bra sett till spelet på plan, hans targetspel, nickskarvar och bollvinster skapar ytor. Nyttig i såna här matcher och tröttnar i princip aldrig. Jag är mycket medveten om att det är målen som räknas men ser man lite längre ser man också varför han är med.
Håller med om Berg, han lyckas med väldigt mycket i det felvända spelet men så fort han är rättvänd är det som att det låser sig i både huvud, knän och fötter. Märkligt.
Citat:
Nej, Sveriges problem den här samlingen var helt klart defensivt och nånstans känns ju det lättare att åtgärda med tanke på alla skador nu. Jag tror att vi börjar se att Granen inte spelar ute internationellt, samtidigt funkade inte samspelet i backlinjen heller vilket gör alla kollektivt sämre, och jag personligen tyckte Helander var ännu sämre. Olsen gjorde inte heller mycket mer än brukligt så vi får vara nöjda med 4p efter fyra insläppta på två matcher.
Båda var dåliga men enig om att Helander var ännu sämre, osade inte direkt klass...
I övrigt kändes inte kombinationen Ekdal - Olsson helt lyckad, det blir för vekt. Den senare har väl ännu inte vunnit en närkamp i sin seniorkarriär. Pojkkropp.