2019-03-26, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Instämmer. Jag trodde Granen skulle hålla över EM, men känslan är att han tappar. Vi får se, han kanske studsar tillbaka, men i dagsläget är jag mer intresserad av att se VNL och Jansson i EM. Tycker dock att Krafth gjorde helt okej ifrån sig, så det var inte bara mörker defensivt.

Det är möjligt att Granen är betydligt bättre i juni efter en allsvensk vår, men just för tillfället var det alldeles för tempotorsk för en match på högsta nivå, samtidigt som vi gör en massa individuella misstag och hamnar fel i positionerna. Han ska dock ha att han oftast stårt för ett stabilt uppspel.
Citera
2019-03-26, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Det är möjligt att Granen är betydligt bättre i juni efter en allsvensk vår, men just för tillfället var det alldeles för tempotorsk för en match på högsta nivå, samtidigt som vi gör en massa individuella misstag och hamnar fel i positionerna. Han ska dock ha att han oftast stårt för ett stabilt uppspel.
Det är väldigt väntat att han tappar. Det är osannolikt att han ska hålla över EM. Jag skrev om honom, Larsson och Lustig som eventuella svagheter för några dagar sedan. Berg vet vi alla om. Det kommer tyvärr troligen ta lång tid innan Granqvist tappar sin startplats. I denna match fanns dock inga alternativ till honom.
Citera
2019-03-26, 23:46
Medlem
Kommer Isak ge tillbaka tröja 10?
Citera
2019-03-26, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Kommer Isak ge tillbaka tröja 10?
Båda hans nummer va temporära. Första matchen hade han Ekdals 8a, denna Forsbergs 10a.
Citera
2019-03-27, 00:06
Medlem
Delokrats avatar
Hur bör Sverige starta nästa match?

Är lite kluven angående Berg. Han gör ett riktigt jävla grovjobb och får absolut ingen cred för det. Det var någon som sa att Berg är en sådan man vill ha mot t.ex. Spanien och jag håller verkligen med.
Senast redigerad av Delokrat 2019-03-27 kl. 00:10.
Citera
2019-03-27, 00:09
Medlem
Det märktes tydligt i denna matchen att försvarslinjen inte alls är densamma utan Lindelöf.
Citera
2019-03-27, 00:09
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Janne fick otrolig utväxling för att han satsade på Quaison i elvan och tog med Isak denna samlingen. Nu har han plötsligt två nya anfallare som håller. Dessutom gjorde Q ett otroligt jobb även bakåt.

Berg är egentligen rätt bra sett till spelet på plan, hans targetspel, nickskarvar och bollvinster skapar ytor. Nyttig i såna här matcher och tröttnar i princip aldrig. Jag är mycket medveten om att det är målen som räknas men ser man lite längre ser man också varför han är med.

Håller med om Berg, han lyckas med väldigt mycket i det felvända spelet men så fort han är rättvänd är det som att det låser sig i både huvud, knän och fötter. Märkligt.

Citat:
Nej, Sveriges problem den här samlingen var helt klart defensivt och nånstans känns ju det lättare att åtgärda med tanke på alla skador nu. Jag tror att vi börjar se att Granen inte spelar ute internationellt, samtidigt funkade inte samspelet i backlinjen heller vilket gör alla kollektivt sämre, och jag personligen tyckte Helander var ännu sämre. Olsen gjorde inte heller mycket mer än brukligt så vi får vara nöjda med 4p efter fyra insläppta på två matcher.

Båda var dåliga men enig om att Helander var ännu sämre, osade inte direkt klass...

I övrigt kändes inte kombinationen Ekdal - Olsson helt lyckad, det blir för vekt. Den senare har väl ännu inte vunnit en närkamp i sin seniorkarriär. Pojkkropp.
Citera
2019-03-27, 00:10
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Det märktes tydligt i denna matchen att försvarslinjen inte alls är densamma utan Lindelöf.

Även Lustig saknas, hans offensiva spel är klart bättre än Krafths och hans huvudspel ger ytterligare en dimension. Inte många ytterbackar som bräcker honom där. Bortom att han är samspelt med övriga då.
Citera
2019-03-27, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Även Lustig saknas, hans offensiva spel är klart bättre än Krafths och hans huvudspel ger ytterligare en dimension. Inte många ytterbackar som bräcker honom där. Bortom att han är samspelt med övriga då.

Precis. Samspelet i denna backlinjen är långt ifrån den som finns mellan lustig, lindelöf, granen och augustinsson.
Citera
2019-03-27, 00:32
Medlem
Med tanke på de spelartyper vi har hade jag nog helst sett en 4-2-3-1-uppställning enligt följande

Olsen
Lustig-VNL-Granqvist-Augustinsson

Sebbe Larsson/Ekdal - Johansson

Claesson-Olsson-Forsberg

Isak/Quaison

Tror dock att vare sig Quaison, Isak eller Olsson tar en tröja med skadefri trupp. Johansson, Claesson och Forsberg är givna och tror Janne håller Larsson, Ekdal och Berg högre. En skadefri trupp får nog följande elva

Olsen
Lustig-VNL-Granqvist-Augustinsson
LARSSON-JOHANSSON-EKDAL-FORSBERG
Claesson. Berg
Citera
2019-03-27, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

I övrigt kändes inte kombinationen Ekdal - Olsson helt lyckad, det blir för vekt. Den senare har väl ännu inte vunnit en närkamp i sin seniorkarriär. Pojkkropp.

100% successful tackles (4/4) - 100% dribble success (2/2) - 2 interceptions - 2 blocked shots - 1 clearance - 1 key pass - 3/3 long passes

Olssons defensiva denna match i siffror. På en matta som verkligen inte gynnar hans speltyp heller.

Håller dock med om att partnerskapet Ekdal/Olsson var svajjigt idag
Citera
2019-03-27, 00:53
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
100% successful tackles (4/4) - 100% dribble success (2/2) - 2 interceptions - 2 blocked shots - 1 clearance - 1 key pass - 3/3 long passes

Olssons defensiva denna match i siffror. På en matta som verkligen inte gynnar hans speltyp heller.

Håller dock med om att partnerskapet Ekdal/Olsson var svajjigt idag

Haha, kul. Jag tycker dock ändå att han ger ett väldigt klent intryck - fyra tacklingar som innermittfältare i en match som denna är inte mycket (begär inte att han ska vara en köttare men...). Jakob Johansson och Olsson skulle nog kunna vara ett bra innermittfältspar. Sen vet man inte hur mycket Ekdal hindrades av sina skadekänningar.
Senast redigerad av snillet_1 2019-03-27 kl. 00:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in