Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-26, 21:57
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl7
Har du tittat på lagarna kring detta på 80 och 90 talet i Kalifornien att du inte utgår från dagens svenska metoo lagar?

Är du sann? Du tror alltså att sexuella handlingar mot barn kan ha varit ok på 80-talet? Är du helt tappad?
Citera
2019-03-26, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Är du sann? Du tror alltså att sexuella handlingar mot barn kan ha varit ok på 80-talet? Är du helt tappad?

Det är 30 år sen och mycket har ändrat på den tiden och det finns massa konstiga lagar i US och alla stater har många egna lagar.

Lägg gärna upp dina bevis du sitter å håller på som bevisar att MJ var pedofil. Det är passligt nu när hela världen väntar på att få se dom.
Citera
2019-03-26, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
Sök på tex X-files i tråden så kan du läsa försvaret av Michael. Finns många här som gör det du efterfrågar!

Nej jag är ute efter dom som bara kastar ur sig att MJ var pedofil utan bevis på det, bara för att dom har hört så.
Citera
2019-03-26, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Cool story bro, men förstår inte riktigt vad du vill ha sagt. Att Leaving Neverland har varit selektiv med vilken information man presenterat är klarlagt i tråden. Allt som pekar på MJ oskuld undanhålls för tittarna. Att du har vanföreställningar om motsatsen gissar jag har att göra med att du vägrar erkänna att du med allra största sannolikhet har blivit lurad.

Hur vet du att det är en efterkonstruktion? Uppgifterna kommer från Scott Ross som var privatdetektiv för MJ under 2005 rättegången. Enligt honom hade rätten redan bestämt vilka som skulle vittna långt innan Safechuck påstår att han blivit tillfrågad. Men han ljuger för att?
Ja, poängen var just att man enkelt kan hitta på en historia för att vinkla det där med Brandi åt olika håll.

Det är inte relevant för dokumentären att slösa tittartid på att ta med en massa ovidkommande fakta om den mer funktionella delen av MJ och Wades relation, som det här med Brandi. Wade tillstod flera gånger att han avgudade MJ och att MJ behandlade honom skitbra i största allmänhet och som en i familjen, det räcker.

Behöver jag verkligen förklara varför MJ:s försvar har skäl att mörka att ett nyckelvittne inte vill ställa upp? .
Citera
2019-03-26, 22:21
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Att Wade och James kallsinnigt räknat med att en karriär som fejkade pedofiloffer ska vara lönsam, trots rättegångskostnader och skadestånd, det känns långsökt. Skulle en man verkligen vilja det? Förnedra sig så för att kanske gå med vinst i slutändan?

Det är psykopater vi har att göra med, deras mål är att tillintetgöra Jacksons musikaliska arv. Det är de på god väg att lyckas med då de dividerat halva världen till att känna äckel för honom. Wade blir historisk med en sån manöver och det skulle öppna dörrar utan dess like.
Citera
2019-03-26, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Ja, poängen var just att man enkelt kan hitta på en historia för att vinkla det där med Brandi åt olika håll.

Det är inte relevant för dokumentären att slösa tittartid på att ta med en massa ovidkommande fakta om den mer funktionella delen av MJ och Wades relation, som det här med Brandi. Wade tillstod flera gånger att han avgudade MJ och att MJ behandlade honom skitbra i största allmänhet och som en i familjen, det räcker.

Behöver jag verkligen förklara varför MJ:s försvar har skäl att mörka att ett nyckelvittne inte vill ställa upp? .

Hur ser du på att Robson's fru satt och så ledsen ut och ljög rakt ut om att hon minsann inte hade en aning om barnutnyttjade och vad det innebär osv.
Ser du det som bevis för att Robson, Safechuck och Greedy talar sanningen eller?
Citera
2019-03-26, 22:25
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag bryr mig inte ett skit om hans musik och att ingen lyssnar på hans musik mera, fast jag är säker på att du har fel om det.

Den största anledningen till att hans musik tappat popularitet hittills har ju varit att hans musik inte riktigt håller med tiden. Jämför man bra musik från 80talet med Jacksons musik så inser man att han hade ett billigt sound som mest lockade barn till skivköp. Med åren tappar Jacksons musik mot Toto, Cindy Lauper och annan bra musik.

Nu när pedofilin står klar kommer musiken helt dö ut. Bra för världens sound. Men en tragedi utan gränser för de våldtagna barnen.
Senast redigerad av enough-is-enough 2019-03-26 kl. 22:31.
Citera
2019-03-26, 22:34
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Du har så RÄTT! Titta på den här bilden från 1999 med tränaren Viljo Nousiainen och Yannic Tregaro, de verkar ha hur trevligt som helst - ser det ut som en sexrelation? Tregaro var snarare nån slags betjänt.
https://www.svd.se/viljo-blir-lite-av-ett-monster

Känns mönstret igen?
Finns det någon millimeter i din skalle som kan ta in att Jackson var pedofil? Var du med i sängkammaren eftersom du så tvärsäkert hävdar att det är omöjligt? Är du själv pedofil? Har du träffat en pedofil? Blivit utsatt för pedofili?

Jösses!
Blädra några sidor tillbaka ang vem är pedofil.
det är inte olagligt att vara pedofil, men det är olagligt att begå sexuella övergrepp.

Huruvida en gärning och dess sammanhang utgör ett sexuellt övergrepp är en bedömningsfråga. Bedömningen görs av en domstol. Alla brott som avgörs av en domstol är bedömningsfrågor. Eftersom nästan alla brott är bedömningsfrågor har vi inte bara polis utan även ett rättsväsende. Rättsväsendet tolkar lagen. Lagen bestäms av de folkvalda.

Jag har aldrig påstod att jag var i samma säng med Michael Jackson ( trist! ) 😂
Har du varit i samma säng med MJ?
Att jag tvivlar på Wades och James krokodiltårar i NL - gör mej inte till pedofil. Mammornas beteende är helt obegripligt för mig.
Jag är kvinna och har själv en son.
Citera
2019-03-26, 22:49
Medlem
Citat:
Nej jag är ute efter dom som bara kastar ur sig att MJ var pedofil utan bevis på det, bara för att dom har hört så.

Här är någon som inte läst tråden noga hör jag. Inkluderat att folk har upplyst om att det är såhär med denna typ av brott att övergreppen kan vara svåra att bevisa. Eller vill du ha konstaterad sperma i de här fd barnens ansikten efter oralsexet? Jisses. Det finns dock hur många uppgifter som helst (behandlat i den här tråden) som pekar på att han var skyldig.
Senast redigerad av Liljor 2019-03-26 kl. 22:53.
Citera
2019-03-26, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Här är någon som inte läst tråden noga hör jag. Inkluderat att folk har skrivit här att det är såhär med denna typ av brott att övergreppen kan vara svåra att bevisa. Eller vill du ha konstaterad sperma i de här fd barnens ansikten efter oralsexet? Jisses. Det finns dock hur många uppgifter som helst (behandlat i den här tråden) som pekar på att han var skyldig.

Nej jag har inte läst allt dravel dom senaste två dygnen. Då jag tröttnade på att konstant läsa om pedofili då jag hade hoppats på att tråden skulle mera handla om att ta reda på om Robson, Safechuck och Greedy talar sanning eller inte för dom lever ju än iaf och kan stå till svars.

Ingen kommer att få veta om MJ har rört nån pojke på fel sätt.

Alla godkända bevis talar för att han inte gjorde det och blev pedofilstämplad fast han var oskyldig. Alla pedofilanklagelser tog livet av han. Var han skyldig så har han fått sitt straff redan.
Citera
2019-03-26, 23:02
Medlem
Citat:
Nej jag har inte läst allt dravel dom senaste två dygnen. Då jag tröttnade på att konstant läsa om pedofili då jag hade hoppats på att tråden skulle mera handla om att ta reda på om Robson, Safechuck och Greedy talar sanning eller inte för dom lever ju än iaf och kan stå till svars.

Ingen kommer att få veta om MJ har rört nån pojke på fel sätt.

Alla godkända bevis talar för att han inte gjorde det och blev pedofilstämplad fast han var oskyldig. Alla pedofilanklagelser tog livet av han. Var han skyldig så har han fått sitt straff redan.

Det har behandlats i mer än de två senaste dygnen. Skyll dig själv då om du inte följt tråden men samtidigt frågar efter uppgifter som folk redan avhandlat. Du får väl tro vad du vill, jag bryr mig inte. Och nej jag tycker inte att han blev ställd till svars eller att anklagelserna var det som ledde till hans överdos.
Senast redigerad av Liljor 2019-03-26 kl. 23:05.
Citera
2019-03-26, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Här är någon som inte läst tråden noga hör jag. Inkluderat att folk har upplyst om att det är såhär med denna typ av brott att övergreppen kan vara svåra att bevisa. Eller vill du ha konstaterad sperma i de här fd barnens ansikten efter oralsexet? Jisses. Det finns dock hur många uppgifter som helst (behandlat i den här tråden) som pekar på att han var skyldig.

Det som inte går att bevisa har aldrig hänt kan man ju säga.

Jag har inte sett ett enda bevis i denna tråd som skulle hålla i en rättegång. Det är bara svammel påhitt från såna som försöker sitt bästa för att sätta dit han för att ha varit pedofil.
Skulle han ha varit pedofil så skulle han ha åk dit på det!

MJ dog en fri man och inget kommer att ändra på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in