Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-26, 20:08
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Jag hänvisar ju till åklagaren Tom Sneddons dokument?! Plockad från Santa Barbara Court System. Vad snackar du om? Där har Sneddon skrivit att Jordan har beskrivit och signerat bilden.

"Jordan was asked to draw a picture of Mr Jackson's erect penis... The picture was signed and dated by Jordan Chandler and was attached as Exhibit 1". http://www.sbscpublicaccess.org/docs...otchandler.pdf
Du har länkat den förr och nu, men länken är trasig,såhär ser den ut:
http://www.sbscpublicaccess.org/ + docs...otchandler.pdf Ser du? docs punkt punkt punkt.
Citera
2019-03-26, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Fast det är unik i den meningen att inga andra har anklagat MJ för att ha gjort det. Inga andra har anklagat MJ för att ha visat filmer på onanerande barn eller utländska filmer heller. Det är något som endast förekommer i boken, och i James stämning.
Och i en miljon barn- och bögporrnoveller, långt före NAMBLA-boken skrevs. Det handlar om så vanligt förekommande saker att det inte ens kan kallas för sammanträffande. Om Safechuck sa att Michael Jackson hade stor kuk, och ni läste en porrnovell om någon med stor kuk, så skulle ni hävda plagiat.

Det är oavsett ofattbart långsökt att dra slutsatsen att James skulle plagierat en banal detalj ur sitt vittnesmål från en MJ pedo fan-fiction som antagligen ingen läst utom ni. Varför skulle han göra det? Det finns obegränsat med påhittade övergreppsnoveller och regelrätta vittnesmål från andra offer för övergrepp gratis tillgängligt på nätet, som man skulle kunna använda som inspiration, om man ville hitta på en trovärdig lögn. Och av alla möjliga literära källor lyckas ni gräva fram den minst sannolika.
Citera
2019-03-26, 20:47
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Titta på bilder från 1994, där 16- årig Safechuck står med ett paraply - ser det ut som sexrelation?
James var snarare nån slags betjänt
https://images.app.goo.gl/tthrW11HzxSaCzK16
https://t3.kn3.net/taringa/6/8/7/9/5/5/natax/E6F.jpg

Du har så RÄTT! Titta på den här bilden från 1999 med tränaren Viljo Nousiainen och Yannic Tregaro, de verkar ha hur trevligt som helst - ser det ut som en sexrelation? Tregaro var snarare nån slags betjänt.
https://www.svd.se/viljo-blir-lite-av-ett-monster

Känns mönstret igen?
Citat:
Christian Skaar Thomassen, 34 – som fick Patrik Sjöberg att berätta – är ett annat offer. Han undrar varför ingen vuxen tolkade signalerna rätt. Rykten gick, vet han nu. Men ingen ingrep.

– Ändå var det så uppenbart. Han höll pojkar i handen, satt med dem i knät. Han hade favoriter, som växlade, byttes ut mot yngre.
https://unv.is/aftonbladet.se/nyheter/a/21PbKR/nu-vagar-han-ocksa-trada-fram

Finns det någon millimeter i din skalle som kan ta in att Jackson var pedofil? Var du med i sängkammaren eftersom du så tvärsäkert hävdar att det är omöjligt? Är du själv pedofil? Har du träffat en pedofil? Blivit utsatt för pedofili?

Jösses!
Citera
2019-03-26, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Sean Lennon själv i en intervju för 3 v sedan, den 6 mars 2019.

I mean whatever happened with him and anyone else, I have no opinion of because I wasn't there, you know? But when I talked about it in 'Bubbles Burst,' the song, I wasn't trying to be critical. I was simply trying to document the truth. You know, 'This happened,' is all I would say. I think a lot of people thought I was criticizing him or not criticizing him or whatever but it wasn't about that. The song was really just documenting a strange time — like a surrealist moment of my life that was memorable".

Jag har inte läst den intervjun. Du har rätt, där låter det inte som att videon skulle handla om övergrepp. Några punkter vill jag ändå ta upp. Han säger att videon inte är menad att vara kritisk, men det är svårt att inte tolka den så när man ser hur rädd Bubbles är i början och hur märkligt Michael beter sig. Och det motsäger vad han sade på FB tidigare: ”I was there and the song is indeed strictly autobiographical. The point is that we (the kids), were all discarded when we were too old to play with, just like Bubbles.” Om den är självbiografisk handlar den alltså om hur Sean först var rädd för Michael, sen får en massa godis och tillsist badar ihop med honom. Och sen ska han alltså slängas ut när han blir för gammal. Tycker det finns en kritik där, när han säger att den handlar om hur Michael slängde bort sina unga vänner när de blev för gamla. Att han återkommer till att han vill skildra ett förhållande han själv beskrivit som ”odd” på ett neutralt sätt tycker jag är ett tecken på att han inte vet vad han ska tycka om hela situationen, även om Michael nu inte skulle ha förgripit sig på honom. Att han lämnar det till tittarna att avgöra om det var heltigenom okej. Hans vän som också var där har sagt att de kollade på porr tillsammans med Michael i samma rum, så man får ju intrycket av att det var en gränslös miljö att vara i för barn. Det hindrar absolut inte Sean från att säga att han tyckte Michael var supercool. Videon blir för mig en skildring av barnens utsatthet hos Michael. Men det är ju enbart min tolkning.

Men Sean Lennon står alltså fast vid att inget olagligt hände och han är väldigt tydlig i den här nya intervjun. Jag får väl släppa det spåret.
Senast redigerad av beyondantares 2019-03-26 kl. 20:52.
Citera
2019-03-26, 20:51
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
Jag har inte läst den intervjun. Du har rätt, där låter det inte som att videon skulle handla om övergrepp. Några punkter vill jag ändå ta upp. Han säger att videon inte är menad att vara kritisk, men det är svårt att inte tolka den så när man ser hur rädd Bubbles är i början och hur märkligt Michael beter sig. Och det motsäger vad han sade på FB tidigare: ”I was there and the song is indeed strictly autobiographical. The point is that we (the kids), were all discarded when we were too old to play with, just like Bubbles.” Om den är självbiografisk handlar den alltså om hur Sean först var rädd för Michael, sen får en massa godis och tillsist badar ihop med honom. Och sen ska han alltså slängas ut när han blir för gammal. Tycker det finns en kritik där, när han säger att den handlar om hur Michael slängde bort sina unga vänner när de blev för gamla. Att han återkommer till att han vill skildra ett förhållande han själv beskrivit som ”odd” på ett neutralt sätt tycker jag är ett tecken på att han inte vet vad han ska tycka om hela situationen, även om Michael nu inte skulle ha förgripit sig på honom. Att han lämnar det till tittarna att avgöra om det var heltigenom okej. Hans vän som också var där har sagt att de kollade på porr tillsammans med Michael i samma rum, så man går ju intrycket av att det var en gränslös miljö att vara i för barn. Det hindrar absolut inte Sean från att säga att han tyckte Michael var supercool. Videon blir för mig en skildring av barnens utsatthet hos Michael. Men det är ju min tolkning.

Men Sean Lennon står alltså fast vid att inget olagligt hände och han är väldigt tydlig i den här nya intervjun. Jag får kanske släppa det spåret.

Inget olagligt hände med Christian Olsson heller, däremot Yannic Tregaro, Patrik Sjöberg och Christian Skaar Thomassen. https://unv.is/aftonbladet.se/nyheter/a/21PbKR/nu-vagar-han-ocksa-trada-fram
Citera
2019-03-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Inget olagligt hände med Christian Olsson heller, däremot Yannic Tregaro, Patrik Sjöberg och Christian Skaar Thomassen. https://unv.is/aftonbladet.se/nyheter/a/21PbKR/nu-vagar-han-ocksa-trada-fram

Jag har sagt flera gånger att jag inte tror att Michael hade sex med alla pojkarna, men att han definitivt hade sex med en del av dem.
Citera
2019-03-26, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Och i en miljon barn- och bögporrnoveller, långt före NAMBLA-boken skrevs. Det handlar om så vanligt förekommande saker att det inte ens kan kallas för sammanträffande. Om Safechuck sa att Michael Jackson hade stor kuk, och ni läste en porrnovell om någon med stor kuk, så skulle ni hävda plagiat.

Det är oavsett ofattbart långsökt att dra slutsatsen att James skulle plagierat en banal detalj ur sitt vittnesmål från en MJ pedo fan-fiction som antagligen ingen läst utom ni. Varför skulle han göra det? Det finns obegränsat med påhittade övergreppsnoveller och regelrätta vittnesmål från andra offer för övergrepp gratis tillgängligt på nätet, som man skulle kunna använda som inspiration, om man ville hitta på en trovärdig lögn. Och av alla möjliga literära källor lyckas ni gräva fram den minst sannolika.

Fast det är inte vilken porrnovell som helst, det är en porrnovell baserat på MJ och en pojke. Precis vad man skulle behöva om han ville ha inspiration. Och personen som skrev boken har ju haft stor närvaro i media när MJ anklagelserna började, och har ofta använts av media som "expert" i MJs fall. Och nej, det är förmodligen inte alls vanligt att dessa två specifika detaljer förekommer i en barnsexnovell. Andra detaljer som liknar mycket, är hur kärleksrelationen är beskrivet, och hur MJ skulle vara svartsjuk på Jordan om han hade intresse för någon tjej, alltså exakt vad James också har sagt.

Som sagt, detaljer som återkommer i boken, och som ingen annan har anklagat MJ för att ha gjort förr.

Sen om du vill fortsätta påstå, att allt det där mycket vanligt förekommande i barn sex noveller, ja jag orkar inte diskutera mer om detta. Det fanns en hel thread om andra detaljer som var mycket lika, men just nu hittar jag inte den.
Citera
2019-03-26, 21:06
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Eller så kunde de ha sagt i filmen att MJ behandlade honom som en rockstjärna som en del av groomingen. Till den grad atr MJ övertygade Wade att bli ihop med hans brorsdotter Brandi, vilket skulle innebära att Wade skulle spendera mer tid på Neverland inom räckhåll för MJ. Och att MJ knyter sitt offer till sig känslomässigt och köper hans lojalitet genom att göra Wade till en del av familjen. Han vet att Wade inte kan avslöja något eftersom Brandi skulle göra slut då och antagligen inte tro på honom. Kvinnorna som MJ varnade för var bara de kvinnor som riskerade att vara i vägen för MJ och Wades relation, som Wades mamma, eller flickvänner utanför den inre kretsen. Han varnade inte för kvinnor som underlättade MJ:s möjligheter till sexuella övergrepp.

Låter det lika bra då?
Cool story bro, men förstår inte riktigt vad du vill ha sagt. Att Leaving Neverland har varit selektiv med vilken information man presenterat är klarlagt i tråden. Allt som pekar på MJ oskuld undanhålls för tittarna. Att du har vanföreställningar om motsatsen gissar jag har att göra med att du vägrar erkänna att du med allra största sannolikhet har blivit lurad.

Citat:
Att rätten sa nej är en efterkonstruktion. Hade MJ velat ha upp Safechuck som vittne, och Safechuck velat vittna, så hade försvaret enkelt kunna ordna det eftersom det bara var en teknisk detalj. Safechuck säger sig ha blivit muntligt tillfrågad av MJ eller hans advokater när de förberedde försvaret, men att de klippte av honom direkt när han sa nej. Det är ord mot ord.

Hur vet du att det är en efterkonstruktion? Uppgifterna kommer från Scott Ross som var privatdetektiv för MJ under 2005 rättegången. Enligt honom hade rätten redan bestämt vilka som skulle vittna långt innan Safechuck påstår att han blivit tillfrågad. Men han ljuger för att?
Senast redigerad av Azzabrazza 2019-03-26 kl. 21:09.
Citera
2019-03-26, 21:17
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Jag har sagt flera gånger att jag inte tror att Michael hade sex med alla pojkarna, men att han definitivt hade sex med en del av dem.

Ber om ursäkt, misstog dig för ett fan av Jackson som vägrar att ens överväga pedofili.

Paul McCartney ifrågasätter inte uppgifterna i filmen.
Citat:
On Chilean radio yesterday, McCartney said he sympathised with those having trouble with Jackson’s music after claims of child sexual abuse were levelled at the late superstar in the documentary Leaving Neverland.

“I think it’s sad,” McCartney said. “Obviously Michael was a great singer, a great artist and a great dancer. For years we’ve loved that. Nobody knew about the other side that’s shown in that movie. It makes it difficult. I can understand why people say I don’t want to listen to his music anymore.https://www.perthnow.com.au/entertainment/celebrity/michael-jacksons-dark-side-angers-duet-friend-paul-mccartney-ng-b881147418z
Senast redigerad av Passepartout 2019-03-26 kl. 21:24.
Citera
2019-03-26, 21:32
Medlem
Citat:
Den bild som ingår i bevismaterialet har mycket få personer sett. Den är inte offentlig. Den där bilden, på vilken även går att läsa en grafisk beskrivning av Michaels sex med Brett Barnes med referenser till ”vaseline in butt”, har Gutirrez publicerat och själv sagt inte är dokumentet som ingår i bevismaterialet.

Vill förtydliga: Gutierrez sade att bilden han hade var en kopia av Jordans, som ingick i bevismaterialet och som väldigt få personer sett. Han hade alltså inte originalet vilket är det som matchades mot fotona på Jackson. Den bild Gutierrez publicerat, komplett med sexfantasier om Brett Barnes, känns som hans typiska sensationella stil. Ska fansen tro på den får de väl tro på sexvideon med ett barn och Michael som Gutierrez påstod hade hittats.

Det är alltså hans bild fansen använder för att bevisa att Jordy Chandler ljög. När Sneddon återgav Jordans beskrivning sas inget om att Michael skulle varit omskuren.
Senast redigerad av beyondantares 2019-03-26 kl. 21:38.
Citera
2019-03-26, 21:40
Medlem
Alla ni som försöker erat ytersta för att visa att MJ var prdofil fast det inte finns bevis för det och fast han blev friad från alla anklagelser och nu är han död.

Varför inte lägga lite krut på att ta reda på om Robson, Safechuck Dan Greedy som har upprört hela världen talar sanning eller är det bara lögner mot pengar.

Vad finns det för motiv till LN och vad finns det för fakta och bevis som backar upp historierna i LN.

Ju mera nu tjafsar här tror jag bara att MJ är väldigt missförstådd och att han var väldigt snäll och omtänksam människa med problem av sin uppväxt som han borde ha fått hjälp med ist för att folk hittar på lögner om han och säljer lögner för snabba pengar.
Och jag tror han var asexuell och inte vågade ha sex med någon annan och därför kommer ryktena igång.

Det är sjukt att tre personer med sina familjer kan skapa sån oreda och stress världen över på grund av dom vill ha mera pengar från MJ nu när dom har insett att dom är ingenting utan han.
Citera
2019-03-26, 21:51
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl7
Alla ni som försöker erat ytersta för att visa att MJ var prdofil fast det inte finns bevis för det och fast han blev friad från alla anklagelser och nu är han död.

Varför inte lägga lite krut på att ta reda på om Robson, Safechuck Dan Greedy som har upprört hela världen talar sanning eller är det bara lögner mot pengar.

Vad finns det för motiv till LN och vad finns det för fakta och bevis som backar upp historierna i LN.

Ju mera nu tjafsar här tror jag bara att MJ är väldigt missförstådd och att han var väldigt snäll och omtänksam människa med problem av sin uppväxt som han borde ha fått hjälp med ist för att folk hittar på lögner om han och säljer lögner för snabba pengar.
Och jag tror han var asexuell och inte vågade ha sex med någon annan och därför kommer ryktena igång.

Det är sjukt att tre personer med sina familjer kan skapa sån oreda och stress världen över på grund av dom vill ha mera pengar från MJ nu när dom har insett att dom är ingenting utan han.

Lika bra du kommer över sorgen. MJ kommer från och med 2019 vara enbart en pedofil. Hans musik kommer sakta tystna. Vi ska skämmas att vi inte förstod tidigare.

Om något går som en anka, låter som en anka och ser ut som en anka - så är det en anka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in