Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-26, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Ett finger i röven är inte någon unik detalj i det här sammanhanget. Penetrerande sex är det mest logiska utvecklingen i den sexuella relationen mellan två personer av manligt kön när man har onanerat ihop och haft oralsex. Och du kan då inte bara tjonga in den i röven på en oskuld, utan det måste börja med ett finger.

Barnporr är och har alltid varit olagligt i USA. Däremot har det varit lagligt att framställa i t.ex. Sverige. Detta är "utländsk porr" för en amerikan.

Och huruvida det dokumenterar penetration eller något annat, t.ex. onani, har inte att göra med om det är olagligt eller inte, utan huruvida du kan få ett barn att ställa upp på något, utan att barnet flippar ur eller skadar sig allvarligt.

Fast det är unik i den meningen att inga andra har anklagat MJ för att ha gjort det. Inga andra har anklagat MJ för att ha visat filmer på onanerande barn eller utländska filmer heller. Det är något som endast förekommer i boken, och i James stämning.
Citera
2019-03-26, 17:40
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
De flesta av oss som älskar byter inte ut våra kärlekar efter det att kärleken har blivit en viss ålder.
Ju då, titta bara på alla rika gubbar som bytar fruar till nyare ”årsmodeller”🤷‍♀️

Citat:
För övrigt har det diskuterats en del i tråden om vad som gör en pedofil, vem som är en pedofil. Den korrekta benämningen är att en pedofil är den som diagnostiserats med diagnosen pedofili. En psykisk-sexuell diagnos. Den är orsakad av en psykisk störning i kombination med en sexuell störning hos personen som diagnosticerats.
Om man läser vetenskapliga artiklar - forskare inte överens hur man diagnosterar pedofili🤔
de beskriver till och med olika typer av psykiska störningar
https://muep.mau.se/bitstream/handle/2043/16909/C-uppsats%20i%20mall%20(1).pdf?sequence=2
Så mycket man vet, ingen psykolog diagnosterad MJ som pedofil. Och ingen kommer att göra det, eftersom han är död.

Det nånting störde mig när jag tittade på James Safechuck’s beteende i filmen. Det verkar att han har stora psykiska problem, han stirrar apatiskt eller börjar gråta.
När Safechuck var vän med MJ - ville han bli filmskapare. MJ betalade för kurser, köpte kamera för honom. När James fyllde 16 fick han en bil av MJ, hans föräldrar fick bolån för köpa hus, lånet blivit sedan avskriven. Men 1995 ringde MJ till hans mamma och sagt att han ville inte ha kontakt med familjen längre. Jag får en känsla att Safechuck döljer någonting. Kan det vara så att MJ bröt med familjen eftersom de ville inte betala tillbaka lånet?
Senast redigerad av loislois 2019-03-26 kl. 17:44.
Citera
2019-03-26, 18:22
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Ja efter att ha sett filmen så verkar MJ skyldig, samtidigt är det märkligt att inte fler barn har trätt fram genom åren.
Citera
2019-03-26, 18:27
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
Har kollat lite bakåt i tråden och något som fansen ofta tar upp är att Jordy Chandler sagt att Michael var omskuren, och att det bevisar att han ljög om allt eftersom Michael var oomskuren. Det finns NOLL bevis för att Jordy skulle ha sagt det. Fansen citerar en tabloidsida på internet, The Smoking Gun, som sin källa, men den sidan kan inte ange källor eller bevis på att Jordy sagt så. Det är oerhört få som sett bilden Jordy ritade av Michael och läst hans beskrivning, en handfull personer involverade i fallet (den riktiga bilden alltså som är hemligstämplad, inte bilden som cirkulerar på internet och som nån annan ritat). Men ändå hänvisar fansen, som i likhet med X-files avvisar alla tabloidkällor

Jag hänvisar ju till åklagaren Tom Sneddons dokument?! Plockad från Santa Barbara Court System. Vad snackar du om? Där har Sneddon skrivit att Jordan har beskrivit och signerat bilden.

"Jordan was asked to draw a picture of Mr Jackson's erect penis... The picture was signed and dated by Jordan Chandler and was attached as Exhibit 1". http://www.sbscpublicaccess.org/docs...otchandler.pdf

Sedan har jag hänvisat till anonyma källor i LA Times som säger att Jordans beskrivning inte överensstämde. Jag har inte referrerat till något annat.

Citat:
Samtliga av mammorna som lät sina söner sova ensamma med Michael var störda. Wades mamma tog in på ett Holiday Inn mittemot Michaels condo i LA så att hon kunde leverera sonen till Michael varje kväll, enbart för att han skulle sova i Michaels säng. Sen gick hon tillbaka till hotellet och sov där själv. Vem gör så med sitt barn?

Fast du kan inte jämföra detta med de faktum att Wades morsa likade positiva bilder på MJ efter Wade anklagat MJ för övergrepp. På den tiden var de nära vänner och nästintill som familj (morsan skrev bland annat försättsbladet till Jermaine Jacksons bok 2011). Att hon lät sin son sova över hos MJ var för att hon litade på MJ och enligt utsago hade inget skett då. Det är ganska stor skillnad nu några år senare när hennes son anklagar MJ för pedofili men hon likar alltså bilder på MJ ändå, trots att hon vet vad som påstås ha hänt hennes son.
Senast redigerad av Xfiles 2019-03-26 kl. 18:51.
Citera
2019-03-26, 18:34
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Ja efter att ha sett filmen så verkar MJ skyldig, samtidigt är det märkligt att inte fler barn har trätt fram genom åren.

För att han är oskyldig och ingen av familjerna som har anklagat MJ har rent mjöl i påsen! Läser du på om familjerna/fallen så kommer du förstå. I och med MeeToo rörelsen som startades 2017, varför har inte fler berättat? Nu behöver man inte skämmas om man gjorde det innan. Man har i princip allmänheten och medias stöd.

När nyheten om Bill Cosby slog ner såg vi massvis av kvinnor hävda att de också blivit våldtagna. Samma sak med Harvey Weinstein och Jerry Sandusky. Varje dag en ny historia om övergrepp, våldtäkt osv. I dagens samhälle i och med MeeToo och sociala medier där i princip ALLA kan berätta sin historia inför miljoner med människor, varför har det inte hänt med MJ?

Många påstår att MJ var en serie-pedofil och regissören Dan Reed kallar honom för en career pedophile.

Hundratals barn och familjer besökte MJ på Neverland och följde med på turnéer osv. Varför finns det inte åtminstone ett dussin pojkar/flickor som anklagar MJ för övergrepp?

Varför finns det FLER barn och familjer som spenderade avsevärd mycket tid med MJ som istället försvarar honom och hävdar att ingen olämpligt hände. Flera familjer har gått ut nu o h försvarar honom. Tar vi Jerry Sandusky som ett exempel så fanns det inte en enda person som offentligt försvarade honom och sa att han var en bra man.

Nu när MJ är död så finns det ingen anledning att skydda honom längre, så var är alla "offer" till en serie-pedofil? Hävda inte att han har betalat av "alla dessa offer" för det stämmer inte och har kunnat motbevisats.

Problemet är att alla som anklagar honom har stora trovärdighetsproblem, vilket ni kan läsa mer om här: (FB) Leaving Neverland- Mer om Michael Jacksons påstådda pedofili

Uttalanden från några av dem som försvarar MJ:

Talun Zeitouns: [https://talunzeitoun.com/2019/01/30/michael-jackson-and-me/

Schleiter familjen: https://schleiter-family.com/?fbclid=IwAR26Wmd30pU0pOsdMkQWKjSPWW8n3Rdn0ruZfmV-aIScGuDK6HKMlKvXLp0

Cohen familjen: (skrolla ner till första inlägget 16 mars) https://www.facebook.com/roslyn.witzcohen

Brett Barnes: https://twitter.com/iambrettbarnes/status/332153562991837184

Aaron Carters: https://www.youtube.com/watch?v=y8M-sORA6Dc
Senast redigerad av Xfiles 2019-03-26 kl. 19:07.
Citera
2019-03-26, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Jag hänvisar ju till åklagaren Tom Sneddons dokument?! Plockad från Santa Barbara Court System. Vad snackar du om? Där har Sneddon skrivit att Jordan har beskrivit och signerat bilden.

Står inget om att Jordan skulle sagt att Michael var omskuren i det dokumentet.

Citat:
Sedan har jag hänvisat till anonyma källor i LA Times som säger att Jordans beskrivning inte överensstämde. Jag har inte referrerat till något annat.

Då tycker jag inte du ska anklaga andra här i tråden för att de använder icke verifierbara källor. Men sen var det inte specifikt dig jag kritiserade här utan fans som hävdar att det finns bevis på att Jordans beskrivning av Michaels penis inte stämde. De brukar hänvisa till The Smoking Gun, för det är det enda de har.
Citera
2019-03-26, 19:04
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Står inget om att Jordan skulle sagt att Michael var omskuren i det dokumentet.

Då tycker jag inte du ska anklaga andra här i tråden för att de använder icke verifierbara källor. Men sen var det inte specifikt dig jag kritiserade här utan fans som hävdar att det finns bevis på att Jordans beskrivning av Michaels penis inte stämde. De brukar hänvisa till The Smoking Gun, för det är det enda de har.

Exhibit 1 som dokumentet hänvisar till är den bilden. På bilden står det "Mike circumcised"l

Varje gång jag använder anonyma källor så har jag även skrivit "det går inte att verifiera" för att poängtera. Jag gjorde det inte denna gång eftersom jag hade skrivit samma sak tre ggr redan.
Citera
2019-03-26, 19:10
Medlem
Citat:
För att han är oskyldig och ingen av familjerna som har anklagat MJ har rent mjöl i påsen! Läser du på om familjerna/fallen så kommer du förstå. I och med MeeToo rörelsen som startades 2017, varför har inte fler berättat? Nu behöver man inte skämmas om man gjorde det innan. Man har i princip allmänheten och medias stöd.

När nyheten om Bill Cosby slog ner såg vi massvis av kvinnor hävda att de också blivit våldtagna. Samma sak med Harvey Weinstein och Jerry Sandusky. Varje dag en ny historia om övergrepp, våldtäkt osv. I dagens samhälle i och med MeeToo och sociala medier där i princip ALLA kan berätta sin historia inför miljoner med människor, varför har det inte hänt med MJ?

Många påstår att MJ var en serie-pedofil och regissören Dan Reed kallar honom för en career pedophile.

Hundratals barn och familjer som besökte MJ på Neverland och följde med på turnéer osv. Varför finns det inte åtminstone ett dussin pojkar/flickor som anklagar MJ för övergrepp?

Jag tror som sagt inte att Michael låg med alla de där barnen. Tror han testade sig fram, som när han slutade ringa Terry efter att han inte fick den respons han ville ha när han försökte sig på att runka i telefonen. Vissa pojkar var mer mottagliga, som James Safechuck, och då inledde han en lång sexrelation med dem. Långa perioder kanske han nöjde sig med att titta på barnen, sova i samma säng, kittla dem och brottas med dem. Tror han kunde behärska sig så pass. Det är ett rimligt scenario. Sen tror jag att Sean Lennon antyder en del i sin musikvideo Bubbles burst, även om han inte sagt något rakt ut.
Citera
2019-03-26, 19:17
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Så här skriver Wade:
"Since beginning to talk about the abuse, everything in my life has changed. I am no longer in the entertainment business and can never be again. I need a new life for myself and my family; this civil action, which for me involves finally speaking the truth as loud as I suppressed it all these years, is a part of that process."
Och från hans stämning :
"In addition, [Robson] is unable to continue writing songs or producing music, as well as being unable to continue performing and directing in any manner or capacity whatsoever."

Men det har bevisats att han har regisserat och producerat flera dansvideo under den tiden.
Ja om du har någon bra förklaring så får du gärna länka till den.

Wade sa även följande: "I could no longer bear to dance, make music, watch or make films. In my mind, heart and body, Michael was the reason I started doing all of those things, therefore they were all deeply intertwined with the sexual abuse I suffered at his hands from seven to fourteen-years-old. I could no longer be a part of the entertainment business because it too was synonymous with Michael for me and therefore the sexual abuse".

Ska vi ta och titta på vad han har gjort under tiden han påstod att han aldrig mer skulle kunna dansa eller jobba?

2015 - Wade skrev manus och regisserade en dansvideo kallad “Flight”

2015 - Wade hade en dansworkshop i Hawaii där han bor och gjorde reklam om det på sina sociala medier

2015 - Wade gör reklam för en dansskola som han har investerat i

2016 - Wade skrev manus och regisserade en dansvideo kallad “Life in Color"

2016 - Wade samarbetar med Blake McGrath och han koreograferar tre musik videos till honom

2017 - Wade är med i en danstävling som heter JUMP
Citera
2019-03-26, 19:25
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
. Sen tror jag att Sean Lennon antyder en del i sin musikvideo Bubbles burst, även om han inte sagt något rakt ut.

Sean Lennon själv i en intervju för 3 v sedan, den 6 mars 2019.

"I actually wrote a song about it, 'Bubbles Burst,' on the last Delirium album and I think it's just one of many stories I have that are interesting from having a different kind of childhood but it's a song about being friends with Bubbles, Michael Jackson's chimpanzee, and spending time out at Michael's house in California with Bubbles and the boa constrictor and a bunch of other animals.

I think that was a super strange time, but not in a dark way. In an odd way, in a unique way. It was odd because Bubbles was all dressed up in dandy outfits and we were all running around playing videogames with this chimpanzee. It was a surreal scene. It was kind of part Charlie and the Chocolate Factory, part Dr. Doolittle, and part, you know, 'Motown's Greatest Hits' or something. It was a convergence of a lot of disparate universes that merged for a while. And that was a strange scene but it was really fun. I mean it was amazing to hang out with all those animals, but there was also something very eccentric about it, you know?

He was the coolest dude I'd ever met for sure. I mean people, you know, they have a lot of opinions about him and like anything else, my opinions can only be based on my experience. But he was super fun to hang out with. I mean he was like a big kid, you know?

I mean whatever happened with him and anyone else, I have no opinion of because I wasn't there, you know? But when I talked about it in 'Bubbles Burst,' the song, I wasn't trying to be critical. I was simply trying to document the truth. You know, 'This happened,' is all I would say. I think a lot of people thought I was criticizing him or not criticizing him or whatever but it wasn't about that. The song was really just documenting a strange time — like a surrealist moment of my life that was memorable".

http://exclaim.ca/music/article/sean_ono_lennon_remembers_playing_at_michael_jacks ons_neverland_ranch_as_a_child
Citera
2019-03-26, 19:50
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Vissa pojkar var mer mottagliga, som James Safechuck, och då inledde han en lång sexrelation med dem.
Titta på bilder från 1994, där 16- årig Safechuck står med ett paraply - ser det ut som sexrelation?
James var snarare nån slags betjänt
https://images.app.goo.gl/tthrW11HzxSaCzK16
https://t3.kn3.net/taringa/6/8/7/9/5/5/natax/E6F.jpg
Citera
2019-03-26, 20:00
Medlem
Citat:
Exhibit 1 som dokumentet hänvisar till är den bilden. På bilden står det "Mike circumcised"l

Varje gång jag använder anonyma källor så har jag även skrivit "det går inte att verifiera" för att poängtera. Jag gjorde det inte denna gång eftersom jag hade skrivit samma sak tre ggr redan.

Den bild som ingår i bevismaterialet har mycket få personer sett. Den är inte offentlig. Den där bilden, på vilken även går att läsa en grafisk beskrivning av Michaels sex med Brett Barnes med referenser till ”vaseline in butt”, har Gutirrez publicerat och själv sagt inte är dokumentet som ingår i bevismaterialet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in