Citat:
Ursprungligen postat av
sukhoi-t50
Jag repeterar vad jag tidigare sade rörande svänga hårt och att man måste ge höjdroder då annars stallar innervingen.
Så jag tror att dom fick MCAS att trigga av någon anledning, det fick dom att gira för kraftigt och då dom ej gav höjdroder utan tvärtom full dyktrim så stallade innervingen och kärran vek sig.
Någon som tror som jag?
Du tror väldigt mycket, men om du hissar upp radarn och sätter propparna i skåpet på rätt plats och pejlar in vad bättre vetande har att säga, kommer du då ändå till samma slutsats?
Utan några som helst relevanta kunskaper skisserar du ett scenario utan att ens sätta ett frågetecken efter, och undrar om det finns någon som tror som du, hur kan du ens tro att det är möjligt?
Vad har ditt scenario för relevans, kan du visa en tidsaxel och sätta in händelserna här, glöm inte att det måste korrelera med kända uppgifter såsom höjd, fart, kurs, kommunikation med flygrafikledningen samt all annan fakta som har presenterats i tråden.
Jag tror att du möjligtvis har svårt för att hantera två spår samtidigt, släpp jakten på Boeing eller låt bli att diskutera flygolyckan som sådan, det blir mest snömos när man försöker göra två saker samtidigt om man saknar simultanförmåga.
Av vilken anledning skulle piloterna gira om de fick problem med stab trim, förklara?