2019-03-26, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jag tror du misstagit dig angående särbehandling.
En av historierna Örjan får höra handlar om hans farfars farfars morfar Simon Douzette som försökte mörda sin hustru och hamnade på sinnessjukhus. För att få veta mer besöker Örjan Vadstena Hospitalsmuseum där han får se exempel på hur patienterna behandlades på hospitalen under 1800-talet. Dåren skulle skrämmas till sans genom tvångströjor, dårkistor och kroppsaga. Metoderna var många och fruktansvärda. – Det är en estetik som frambringar så trista tankar hos en. Det är inget roligt det här, jag ryser bara jag ser det. Folk måste ha lidit ohyggligt när de blev utsatta för de här verktygen, säger Örjan i programmet.

Jag skrev att hans program hade plockats bort, medan de övriga "kändisarnas" släkthistoria låg kvar länge på Svtplay. Mn det kanske är så att den aktuelle kändisen får välja, om det ska ligga kvar längre.
Tack för att du bidrog med inlägget ovan, jag såg inte programmet i dess helhet, egentligen bara trailern
eller nåt sånt. Skulle gärna velat se repriser på alla dessa släkthistorier, det var mkt intrssant, att så många kändisar har så brokig bakgrund.
Citera
2019-03-26, 18:20
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Har aldrig sett media skriva om någon rättegång mot ÖR, visste inte ens att han hade misshandlat henne. Vilka är det som svansat runt honom? Var har detta kunnat läsas eller är det mun till mun?

Nej, jag har inte sett det programmet. Kollar mycket lite på SVT. Nu när du beskriver det hela som nedtystning o.s.v., så kanske det inte är så konstigt att folk inte haft en aning om detta?!?
Jodå det var känt redan när han fälldes vem det var frågan om ... dvs helt utan någon flashback där det kunde skrikas ut.
Citera
2019-03-26, 18:21
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Özz Nujen har ju själv sagt att han har stor respekt för Örjan som medmänniska, konstnär och framförallt skådespelare.

Han säger att han blir glad och varm varje gång han tänker på Örjan.

https://www.youtube.com/watch?v=eqAIhGpt114

Bara att beskåda SVT:s och vänsterpackets hyllningar av Örjan Ramberg. Det är klart Özz gillar en våldsman och psykopat också.
Ok ... innebär det att det faktiskt kan finnas tillfällen där det okej för Örjan att slå sig fri?
Citera
2019-03-26, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jodå det var känt redan när han fälldes vem det var frågan om ... dvs helt utan någon flashback där det kunde skrikas ut.

Att det var Josefin Nilsson han misshandlat...?
Citera
2019-03-26, 18:23
Medlem
HeroesSilencios avatar
Hoppas de stänger ner det där jävla SKITSTÄLLET dramaten, vad fan skall vi finansiera sånt jävla ställe med skattepengar. Stäng ner och sälj fastigheten till någon annan och betala av på statsskulden eller ordna en brakfest för pengarna. Bara gör något åt skitstället som alla talar så högt om men som i själva verket är en arbetsplats för knarkare, psykopater, hustrumisshandlare, bedragare och annat äcklig pack.

https://www.expressen.se/noje/ministerns-forslag-efter-dokumentaren/
Citera
2019-03-26, 18:26
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Att det var Josefin Nilsson han misshandlat...?
Ja
Citera
2019-03-26, 18:34
Medlem
gersmans avatar
Det där med blåklockan i intervjuven kommer jag ihåg, Örjan var ganska spak då och hans uppgift om ett gäng i porten trodde inte ens intervjuvare eller polis på. Ryktet på byn gick att det var Thorsten Flinck som gett den vilket intervjuvaren borde vetat då hon har barn med Thorsten.
Icke desto mindre jobbade Thorsten då tillsammans med Lena Nilsson, som vid de åren var Örjans offer i hans misogynitet.
Heder åt Thorsten! Han kommer från Huvudsta, Solna och där går man inte på enkla götteboschka skallningsförsök.
Citera
2019-03-26, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ja

Men i dag är det tyst i media om att det är han och omnämns som "dåvarande pojkvän" i Aftonhoran, Expressen o.s.v.
Citera
2019-03-26, 18:44
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Men i dag är det tyst i media om att det är han och omnämns som "dåvarande pojkvän" i Aftonhoran, Expressen o.s.v.
Vilket är korrekt eftersom han för länge sedan är dömd för brottet och har avtjänat sitt straff (villkorlig dom)

Att så här många år senare kräva åtgärder mot honom för det som hände då är bara sjukt. När det gäller kulturministerns inblandning måste man ju undra om hon inte vet att ministerstyre är förbjudet i vår demokrati.
Citera
2019-03-26, 18:50
Medlem
Citat:
Jodå, det hände att ÖR själv blev misshandlad ... Det är dock så många år sedan så de flesta nog glömt de incidenterna.
Har du ngt att berätta som du minns?
Citera
2019-03-26, 18:59
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Har du ngt att berätta som du minns?
Nej, det jag skulle kunna återge är inte mina minnen, jag har aldrig varit närvarande eller sett på.
Däremot finns det tillfällen där han fått stryk och som det också skrevs om, det borde finnas i nyhetsarkiven.

Därmed inte sagt att det handlar om någon hämndstryck för kvinnomisshandel eftersom han själv gärna slogs och därmed också hamnade i skottgluggen för andra.
Citera
2019-03-26, 19:10
Bannlyst
Citat:
Vilket är korrekt eftersom han för länge sedan är dömd för brottet och har avtjänat sitt straff (villkorlig dom)

Att så här många år senare kräva åtgärder mot honom för det som hände då är bara sjukt. När det gäller kulturministerns inblandning måste man ju undra om hon inte vet att ministerstyre är förbjudet i vår demokrati.

Ja, jag tycker allt sånt här går till överdrift, men feministerna och Massi Fritz vill nog att han ska dömas två gånger och lär väl kräva resning. Amanda Lind är en batikhäxa, så vem är förvånad?

Skulle vara intressant att läsa dessa gamla artiklar du och flera andra säger har funnits, där bådas namn har nämnts (skulle ju inte ske i dag), men de finns ju inte online längre. Har som sagt aldrig vare sig hört eller sett någonting om detta någonstans förrän nu. Man undrar om Mia Skäringer, Eva Röse, Helena Bergström m.fl. helt har missat detta!?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in