2019-03-26, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nu blev det lite för svårt för mig. Plan två i alla fall.

Det passar ihop med ryktet att han spottat ner på gatan. Det vore intressant att veta exakt vilka fönster som är hans. Inte för att uppmuntra stenkastning, utan snarare för att kunna hojta positiva fraser när man passerar, typ "Just do it!"
Citera
2019-03-26, 00:11
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ramberg fick stryk 1997 också. Undrar om han fick stryk den gången för vad han hade gjort mot Josefin?

Örjan Ramberg:
Tre gånger på kort tid 1997 hamnar han i bråk. Klockan tre en morgon i april överfalls han av en eller två personer i sin port på Djurgården. Han får slag och sparkar mot kropp och huvud och svimmar. - Jag hade precis gått in i porten när en eller två personer flög på mig. Det var så pass mörkt att jag inte hann se hur de såg ut eller hur många de var. De hade inga tillhyggen utan använde nävarna. Han har innan dess trakasserats av en svartsjuk kvinna och en arbetslös man under ett år med brev och hot. Dessutom är han inblandad i ett bråk på krogen Sturehof. En okänd man trakasserar honom i över en timme. Då får Örjan Ramberg nog och ger honom en dansk skalle. - Jag kände mig pressad, förklarar Ramberg efteråt.
https://www.expressen.se/noje/dramatens-varstingar/

Citat:
Ursprungligen postat av gul-apelsin
Märklig artikel i Expressen, först benämner dom honom "Skådespelare nr 2" men lite längre ner i skriver dom ut hela hans namn för andra saker han gjort.
Längst ned är han brottsoffer i ett misshandelsfall, det fallet hade han själv gått ut i pressen och jämrat sig över tidigare. Expressens notis är bara ett referat av en annan artikel. Där finns inga hinder för namnpublicering. Som skådespelare nummer två 2 är han dömd gärningsman. Det blir lite svårare då, säkrast att inte nämna honom.

Man har outat honom vid minst ett par fall av misshandel/påstådd misshandel - av Wilhelm Carlsson och av Thomas Hanzon, men inte för den värre kvinnomisshandel han gjort sig skyldig till. Det publicistiska övervägandet torde väl ha gått som så att det skulle åsamka honom betydligt mer skada att i det läget nämna honom vid namn. Och det är ju riktigt.
Citera
2019-03-26, 00:12
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Kanske är han i sin loge o plockar ihop sina saker, och sedan hämtar syrran upp honom.

Vem är hans syster?
Citera
2019-03-26, 00:31
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det var enda programmet som plockades bort.
Ja det var mer en fråga om någon annan sett programmet, har du?
Kommer inte ihåg årtalet. ca 3-5 år sedan?
Jag tror du misstagit dig angående särbehandling.
En av historierna Örjan får höra handlar om hans farfars farfars morfar Simon Douzette som försökte mörda sin hustru och hamnade på sinnessjukhus. För att få veta mer besöker Örjan Vadstena Hospitalsmuseum där han får se exempel på hur patienterna behandlades på hospitalen under 1800-talet. Dåren skulle skrämmas till sans genom tvångströjor, dårkistor och kroppsaga. Metoderna var många och fruktansvärda. – Det är en estetik som frambringar så trista tankar hos en. Det är inget roligt det här, jag ryser bara jag ser det. Folk måste ha lidit ohyggligt när de blev utsatta för de här verktygen, säger Örjan i programmet.
Citera
2019-03-26, 07:57
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Måste ändå säga att han hunnit med mycket. Hans låt "Balladen om killen" fick inte spelas i SR.

https://m.youtube.com/watch?v=0qLNQLg7PWI

Peter Stormare var lyrisk.

http://www.stormare.se/dagboken-som-aldrig-blev-av-balladen-om-killen/
Citera
2019-03-26, 10:59
Medlem
Wettextrasans avatar
Nån som kan läsa dagens artikel i SVD om den lama hovrättsdomen mot ÖR? Låst artikel.
Citera
2019-03-26, 11:17
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det där var så stora ord från vår senaste kulturminister, så det kommer jag att bevaka mycket noggrannt.

Vilka är de sanktioner Amanda Lind tänker slita fram ur ärmen, nån som vet?
Rådbråkning?
Stegling?
Väntar med spänning.

OnT: Nån som vet vad ÖR gör ikväll? Knappast sitter han väl på Sturehof..
Kollektiv skuldbeläggning av alla onda bleka män kanske? Amanda och lille Morgan vill ju så gärna flytta fokus från "kulturarbetaren" Örjan till att inbegripa män i allmänhet.
Senast redigerad av FFL88 2019-03-26 kl. 11:19.
Citera
2019-03-26, 11:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wettextrasan
Nån som kan läsa dagens artikel i SVD om den lama hovrättsdomen mot ÖR? Låst artikel.

Det handlar om att idag hade en dom kunnat bli rejält annorlunda, rätten ser annorlunda på misshandel - och framförallt upprepad misshandel idag. Skribenten anser att domen inte åldrats väl, att straffet idag borde kunnat blivit strängare - men antagligen ändå inte tillräckligt strängt i allmänhetens ögon.

Mycket står även i t.ex. Aftonbladet - som detta:
Hovrättens dom i påföljdsdelen innehåller en motivering som nu, med facit i hand, framstår som provocerande. Den mediala uppmärksamheten som hade riktats mot processen gjorde, enligt skådespelaren, att hans liv och förutsättningar att arbeta förändrats. Kollegorna var rädda för honom. Han kunde inte längre besöka uteställen på grund av uppmärksamheten. ”Han tvingas därför nu att leva ett stillsamt hemmaliv”, skriver hovrätten förstående. Eftersom han ”drabbats hårt av den massmediala uppmärksamhet som givits målet” lindrades påföljden
men - det här är väl det som står ut i just SvD:
Sedan 1999 har saker hänt. Straffprocessen har förändrats. Nya straffbud har tillkommit. Återkommande kränkningar kan i dag bestraffas hårdare, till följd av ny lagstiftning.

Samtidigt är det inte omöjligt att en påföljdsbestämning av händelserna i dag ändå skulle ligga långt från vad det allmänna rättsmedvetandet kräver. Under senare tid har den straffrättsliga debatten präglats av krav på ”hårdare tag”
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-03-26 kl. 11:34.
Citera
2019-03-26, 15:30
Medlem
Naknekejsarens avatar
Härliga psykopatvibbar jag får av denne Örjan. Han måste ha haft ett härligt liv fram tills nu, knullat hela dramaten hela vägen till 70+ och varit någonslags dirty Casanova för kvinnors masochistiska läggning att dras till.

Nu får han antagligen några dåliga år innan han dör, han är inte en av de som kom undan (som den mycket mer psykopatiske Jimmt Saville).

Kosmisk rättvisa? Nja, i det stora hela fick han väl mer + än - från livet ändå?
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-03-26 kl. 15:35.
Citera
2019-03-26, 15:35
Medlem
Örjan är sjukt tråkig och ful. Syltryggarna på Dramaten borde tagit itu med honom för länge sedan.
Citera
2019-03-26, 16:31
Medlem
Snubchurps avatar
Özz Nujen har ju själv sagt att han har stor respekt för Örjan som medmänniska, konstnär och framförallt skådespelare.

Han säger att han blir glad och varm varje gång han tänker på Örjan.

https://www.youtube.com/watch?v=eqAIhGpt114

Bara att beskåda SVT:s och vänsterpackets hyllningar av Örjan Ramberg. Det är klart Özz gillar en våldsman och psykopat också.
Citera
2019-03-26, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Özz Nujen har ju själv sagt att han har stor respekt för Örjan som medmänniska, konstnär och framförallt skådespelare.

Han säger att han blir glad och varm varje gång han tänker på Örjan.

https://www.youtube.com/watch?v=eqAIhGpt114

Bara att beskåda SVT:s och vänsterpackets hyllningar av Örjan Ramberg. Det är klart Özz gillar en våldsman och psykopat också.

Exakt. Blev inte ett dugg förvånad över att Özz gillar Ö.R. Samma äckelmentalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in