2019-03-25, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Dem du kallar batikhäxor, är ju dessa kvinnor som dyrkade Ö.R
Hans trogna supporters. Sprang till alla hans föreställningar.
Det var en allmän ryktesspridning om Josefin, att det var hennes fel, att hon var en dramaqueen osv.
Nu har sanningen äntligen hunnit ikapp.

Känner som sagt inte till historien alls. Jag blev varse detta först i och med att tidningarna nu började skriva om det och blev förvånad att man aldrig hört något. Ingen i min omgivning hade heller en aning om det här. Har heller aldrig hört eller läst denna ryktesspridning du beskiver, var skulle den ha ägt rum? Kanske beror på att jag inte är kulturintresserad eller hänger i dessa kretsar?!?

Nu lär det nog bli annat ljud i skällan på batikhäxorna.
Citera
2019-03-25, 23:35
Medlem
Anderson.Coopers avatar
Det går snabbt nu. En sökning på Örjan på mrkoll.se idag ger under "Snabbfakta" följande:

Snabbfakta

Örjan Ramberg
71 år
Bor i lägenhet
Bor ensam
Fyller år om 338 dagar
378 besök denna månad
Känd skådespelare. Gärningsman för misshandel av Josefin Nilsson (uppmärksammat i samband med SVT:s "Josefin Nilsson - Älska mig för den jag är")

Citera
2019-03-25, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Känner som sagt inte till historien alls. Jag blev varse detta först i och med att tidningarna nu började skriva om det och blev förvånad att man aldrig hört något. Ingen i min omgivning hade heller en aning om det här. Har heller aldrig hört eller läst denna ryktesspridning du beskiver, var skulle den ha ägt rum? Kanske beror på att jag inte är kulturintresserad eller hänger i dessa kretsar?!?

Nu lär det nog bli annat ljud i skällan på batikhäxorna.
ja just det hans trogna batik-väninnor har svansat runt honom och trott att det var han som var förföljd av Josefin.
Tycker det är märkligt att du inte hörde om den fjuttiga rättegången, och hur Ö fick stöd och hur det vinklades. Tystades ner, till hans förmån. Och så har det fortsatt.
Tills nu. Äntligen. På den tiden fanns ingen driftig Mazzi Fritz, kommer inte ihåg vilken advokat som fanns för Josefin, och antar att Örjan valde en skicklig försvarare, så utgången var given.
Minns du tv programmet-Vet du vem du är?
Programmet om hans släktingar lyftes bort snabbt.
Citera
2019-03-25, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ramberg fick stryk 1997 också. Undrar om han fick stryk den gången för vad han hade gjort mot Josefin?

Örjan Ramberg:

https://www.expressen.se/noje/dramatens-varstingar/

Märklig artikel i Expressen, först benämner dom honom "Skådespelare nr 2" men lite längre ner i skriver dom ut hela hans namn för andra saker han gjort.
Citera
2019-03-25, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bensaagen
Det verkar röra på sig så smått...
Ska bli intressant att se hur Dramatens styrelse går till väga för att bli av med Örjan Ramberg utan att det verkar som om de fått kapitulera för det sk drevet.

Kulturminister Amanda Lind skriver att dokumentären om Nilssons liv ”berörde henne djupt”.

”I morgon kommer jag att träffa Dramaten och framöver även våra andra nationalscener. Jag kommer att fortsätta följa vårt förslag som just nu utreds om sanktioner mot arbetsgivare som nonchalerar övergrepp”, skriver hon.

http://tt.omni.se/kulturministern-uttalar-sig-efter-dokumentar/a/mRPQbv
Det där var så stora ord från vår senaste kulturminister, så det kommer jag att bevaka mycket noggrannt.

Vilka är de sanktioner Amanda Lind tänker slita fram ur ärmen, nån som vet?
Rådbråkning?
Stegling?
Väntar med spänning.

OnT: Nån som vet vad ÖR gör ikväll? Knappast sitter han väl på Sturehof..
Citera
2019-03-25, 23:44
Bannlyst
Citat:
ja just det hans trogna batik-väninnor har svansat runt honom och trott att det var han som var förföljd av Josefin.
Tycker det är märkligt att du inte hörde om den fjuttiga rättegången, och hur Ö fick stöd och hur det vinklades. Tystades ner, till hans förmån. Och så har det fortsatt.
Tills nu. Äntligen. På den tiden fanns ingen driftig Mazzi Fritz, kommer inte ihåg vilken advokat som fanns för Josefin, och antar att Örjan valde en skicklig försvarare, så utgången var given.

Har aldrig sett media skriva om någon rättegång mot ÖR, visste inte ens att han hade misshandlat henne. Vilka är det som svansat runt honom? Var har detta kunnat läsas eller är det mun till mun?

Nej, jag har inte sett det programmet. Kollar mycket lite på SVT. Nu när du beskriver det hela som nedtystning o.s.v., så kanske det inte är så konstigt att folk inte haft en aning om detta?!?
Citera
2019-03-25, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det där var så stora ord från vår senaste kulturminister, så det kommer jag att bevaka mycket noggrannt.

Vilka är de sanktioner Amanda Lind tänker slita fram ur ärmen, nån som vet?
Rådbråkning?
Stegling?
Väntar med spänning.

OnT: Nån som vet vad ÖR gör ikväll? Knappast sitter han väl på Sturehof..
Kanske är han i sin loge o plockar ihop sina saker, och sedan hämtar syrran upp honom.
Citera
2019-03-25, 23:49
Medlem
Annacondas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Betr. din teori i sista stycket av ditt inlägg; i tråden om Josefin Nilsson uppges att hon gjorde abort under tiden med ÖR:
Var detta möjligen anledningen till att han var så förbannad på henne?
Citera
2019-03-25, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda
Var detta möjligen anledningen till att han var så förbannad på henne?
Hon ville nog inte ha barn med någon som slog henne, och som hade andra kvinnor.
Han har ju sagt att Josefin var svartsjuk, och han har sagt att han var en sexmissbrukare.
Citera
2019-03-25, 23:55
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
(...)
Ö.R var också med i nåt släktforskningsprogram, Vet du vem du är-
där hans släktingar och bakgrund blev klarlagd, i hans släkt så fanns en mycket våldsam man,
jag tänkte se programmet om Ö.R på svt-play, men då var hans program bortplockad, bara hans släkthistoria var bortplockad. Övriga artisters släktforskningshistorier låg kvar länge och var tillgängliga, men inte hans.
Han måste själv ha fått bestämma, en hel del, både upplägget i Stjärnorna på slottet, och att hans släktinghistoria togs bort direkt.

DÅ förstår man att han styr och bestämmer, och har de rätta kontakterna för att få som han vill.
Citat:
(...)
Du tar upp detta två gånger?
Vad skulle poängen vara, att Ramberg några år efter inspelning och sändning ångrar sin medverkan? Under vilken tidsperiod menar du avsnittet särbehandlades?

Citat:
Ursprungligen postat av gul-apelsin
Märklig artikel i Expressen, först benämner dom honom "Skådespelare nr 2" men lite längre ner i skriver dom ut hela hans namn för andra saker han gjort.
Denna artikel har förekommit i minst två olika versioner. De kanske har reviderat sina namnpubliceringsbeslut.
Citera
2019-03-25, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Hm, vilken lägenhet blir det när man ser huset utifrån (t.ex. på google street view)?

Nu blev det lite för svårt för mig. Plan två i alla fall.
Citera
2019-03-26, 00:01
Medlem
[quote=Schlesien|67136635]Du tar upp detta två gånger?
Vad skulle poängen vara, att Ramberg några år efter inspelning och sändning ångrar sin medverkan? Under vilken tidsperiod menar du avsnittet särbehandlades? Det var enda programmet som plockades bort.
Ja det var mer en fråga om någon annan sett programmet, har du?
Kommer inte ihåg årtalet. ca 3-5 år sedan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in