2019-03-26, 15:15
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Det var inte mycket till avhandling. Och vilka är "vi"? Du och en till? Ser ju att det var flera andra som sade emot er. Notera även det komiska i att Cetinkaya grinar i media över att Forsberg blev utbytt, samtidigt som han trots det menar att Forsberg åkte hem pga en känning för en skada. Logik? Noll.

Nä, tro på vilka sagor du vill, men med tanke på att du inte bemötte ett ord av vad jag skrev i mitt inlägg utan hänvisade till ett gammalt inlägg om Ekwalls krönika så sätter jag punkt för detta från min sida. Lätt konstaterat att du bara var ute efter en billig poäng, som sket sig.
Kan faktiskt inte hitta att Cetinkaya har "grinat över att Forsberg blev utbytt." Han skyller snarare på dålig kommunikation mellan landslagsledningen och Emil Forsberg:

Citat:
På tv-bilderna från Sverige-Rumänien såg Emil Forsberg rejält missnöjd ut när han byttes ut av Janne Andersson i den andra halvleken. Vad säger du om det?
– Ja, han såg sur ut. Och jag tror att det har att göra med att det inte har varit någon kommunikation mellan Emil och Janne. Janne går ut och säger att han tog ut Emil för 60 minuter, men det visste inte Emil om och sådant brukar ledare prata med spelare om innan om de är på den nivån. Man säger: ”Nu är det två matcher och så här tänker jag”. När det är två täta matcher och Emil enligt förbundskaptenen ligger efter med sin kondition och matchspel brukar man alltid prata om det. Den kommunikationen har Janne inte haft och det är synd. Då hade Emil kunnat vara mer förberedd på det. Nu låg han bakom två mål och såg väldigt pigg och fräsch ut. Självklart, hade jag varit spelare hade jag också reagerat och varit förbannad. Det är en sund reaktion för en spelare på den nivån.

https://www.expressen.se/sport/fotbo...e-anka-grejer/

Janne Andersson själv medger till och med att han kan ha varit otydlig i sin kommunikation:

Citat:
Janne Andersson, som efter matchen mot Rumänien förklarade att han bara räknat med Forsberg i 60 minuter på grund av att mittfältaren spelat lite de senaste månaderna, mötte media under måndagen. På en presskonferens inför tisdagens match mot Norge sa Andersson följande om Cetinkayas kritik:

- Min kommunikation sker ju med spelaren själv. Jag pratar med Emil och andra spelare. Jag har full respekt för agenter i det här fallet, som gör ett jättejobb för sina spelare. Men jag har pratat med Emil själv och jag har precis som jag sagt att jag aldrig sagt till Emil: "Jag ska byta ut dig efter 60 minuter", men hela andemeningen i vårt resonemang var ju det utifrån bakgrunden som han hade, och då pratade jag med honom tre veckor innan samlingen och samma dag som truppen togs ut. Men där kan vi ha missuppfattat varandra, där kan jag ha varit otydlig. Men för mig var det solklart. Därför sa jag inte det uttalat på det sättet. Men om Emil tyckt på det sättet kommer jag prata med honom senare i sådana fall.

https://www.fotbollskanalen.se/sveri...e-var-otydlig/
Citera
2019-03-26, 15:27
Medlem
Krakems avatar
Haha...Det blir bara värre och värre ju mer folk uttalar sig. Nu finns det något slags krav på Janne att "kommunicera" på förhand att han skall göra ett byte för att inte primadonnorna skall bli ledsna i ögat och lämna landslagsuppladdningen.

Och Janne, på sant svenskt mellanmjölksmanér, ber om ursäkt och fjollar på att han ju faktiskt gjort detta för tre veckor sen. Vad i helvete är detta? Kasta fjollan åt helvete, tvinga fram en ursäkt och låt inte den håriga apan som företräder fjollan komma i närheten av ett svenskt landslag igen.
Citera
2019-03-26, 16:03
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Haha...Det blir bara värre och värre ju mer folk uttalar sig. Nu finns det något slags krav på Janne att "kommunicera" på förhand att han skall göra ett byte för att inte primadonnorna skall bli ledsna i ögat och lämna landslagsuppladdningen.

Och Janne, på sant svenskt mellanmjölksmanér, ber om ursäkt och fjollar på att han ju faktiskt gjort detta för tre veckor sen. Vad i helvete är detta? Kasta fjollan åt helvete, tvinga fram en ursäkt och låt inte den håriga apan som företräder fjollan komma i närheten av ett svenskt landslag igen.

Ja, det är riktigt löjligt. Synd att Janne låter sig bli överkörd av en sådan äcklig fan som Cetinkaya också. Kan tänka mig att han fått direktiv från förbundet att uttala sig diplomatiskt då de försöker släta över hela farsen.
Citera
2019-03-30, 17:57
Medlem
Korders avatar
Skrällen är ett faktum. Forsberg har gjort en superb återhämtning och är redo att spela från start i kvällens möte mot Hertha Berlin. Grymt arbete av fysion i Leipzig.

https://twitter.com/DieRotenBullen/s...31411027038209
Citera
2019-03-30, 18:10
Medlem
Ovcharkas avatar
Hejdå, Forsberg. Aldrig mer i blågult, tack. Sema in där istället.

edit: Hoppas han bryter benet och får ett avslitet korsband i samma veva, samt att bårbärarna råkar tappa honom med huvudet före.

Vilken äcklig fjolla. Vilken äcklig kurd. Vilken mesig landlagskapten.
Senast redigerad av Ovcharka 2019-03-30 kl. 18:12.
Citera
2019-03-30, 18:11
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Skrällen är ett faktum. Forsberg har gjort en superb återhämtning och är redo att spela från start i kvällens möte mot Hertha Berlin. Grymt arbete av fysion i Leipzig.

https://twitter.com/DieRotenBullen/s...31411027038209

Vilken tur! Vi var nog många som var rädda för att det var en karriärdödande skada han ådragit sig!

Snälla ta aldrig ut snorvalpen i landslaget igen.
Citera
2019-03-30, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hejdå, Forsberg. Aldrig mer i blågult, tack. Sema in där istället.
Sema är en rätt dålig ersättning för Foppa. De skulle vara om Claesson ersätter foppas roll och Sema går in på högern snarare. Eller Samba tar över vänstern vilket stilmässigt funkar galant i teorin.
Citera
2019-03-30, 18:14
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Sema är en rätt dålig ersättning för Foppa. De skulle vara om Claesson ersätter foppas roll och Sema går in på högern snarare. Eller Samba tar över vänstern vilket stilmässigt funkar galant i teorin.

Hursomhelst tar Sema hans plats i trupp och startelva. Sen om det är till höger eller vänster spelar ingen roll.
Citera
2019-03-30, 18:15
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax

Jag håller fast vid att Paulinho skulle vara ett lysande val i ett par år. Sedan om Forsberg vuxit ur sandlådan när Palle är för gammal så kan han få komma tillbaka.
Citera
2019-03-30, 18:28
Medlem
Håller med ta aldrig ut dagisbarnet i landslaget igen.
Citera
2019-03-30, 19:44
Medlem
Hahaha jag tror aftonhorans uppgifter faktiskt var korrekta.
Citera
2019-03-30, 20:42
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Hahaha jag tror aftonhorans uppgifter faktiskt var korrekta.
Såklart de var. Med undantaget att de skrev att han redan lämnat på kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in