Citat:
Kan faktiskt inte hitta att Cetinkaya har "grinat över att Forsberg blev utbytt." Han skyller snarare på dålig kommunikation mellan landslagsledningen och Emil Forsberg:Det var inte mycket till avhandling.
Och vilka är "vi"? Du och en till? Ser ju att det var flera andra som sade emot er. Notera även det komiska i att Cetinkaya grinar i media över att Forsberg blev utbytt, samtidigt som han trots det menar att Forsberg åkte hem pga en känning för en skada. Logik? Noll.
Nä, tro på vilka sagor du vill, men med tanke på att du inte bemötte ett ord av vad jag skrev i mitt inlägg utan hänvisade till ett gammalt inlägg om Ekwalls krönika så sätter jag punkt för detta från min sida. Lätt konstaterat att du bara var ute efter en billig poäng, som sket sig.
Och vilka är "vi"? Du och en till? Ser ju att det var flera andra som sade emot er. Notera även det komiska i att Cetinkaya grinar i media över att Forsberg blev utbytt, samtidigt som han trots det menar att Forsberg åkte hem pga en känning för en skada. Logik? Noll.Nä, tro på vilka sagor du vill, men med tanke på att du inte bemötte ett ord av vad jag skrev i mitt inlägg utan hänvisade till ett gammalt inlägg om Ekwalls krönika så sätter jag punkt för detta från min sida. Lätt konstaterat att du bara var ute efter en billig poäng, som sket sig.
Citat:
På tv-bilderna från Sverige-Rumänien såg Emil Forsberg rejält missnöjd ut när han byttes ut av Janne Andersson i den andra halvleken. Vad säger du om det?
– Ja, han såg sur ut. Och jag tror att det har att göra med att det inte har varit någon kommunikation mellan Emil och Janne. Janne går ut och säger att han tog ut Emil för 60 minuter, men det visste inte Emil om och sådant brukar ledare prata med spelare om innan om de är på den nivån. Man säger: ”Nu är det två matcher och så här tänker jag”. När det är två täta matcher och Emil enligt förbundskaptenen ligger efter med sin kondition och matchspel brukar man alltid prata om det. Den kommunikationen har Janne inte haft och det är synd. Då hade Emil kunnat vara mer förberedd på det. Nu låg han bakom två mål och såg väldigt pigg och fräsch ut. Självklart, hade jag varit spelare hade jag också reagerat och varit förbannad. Det är en sund reaktion för en spelare på den nivån.
https://www.expressen.se/sport/fotbo...e-anka-grejer/
– Ja, han såg sur ut. Och jag tror att det har att göra med att det inte har varit någon kommunikation mellan Emil och Janne. Janne går ut och säger att han tog ut Emil för 60 minuter, men det visste inte Emil om och sådant brukar ledare prata med spelare om innan om de är på den nivån. Man säger: ”Nu är det två matcher och så här tänker jag”. När det är två täta matcher och Emil enligt förbundskaptenen ligger efter med sin kondition och matchspel brukar man alltid prata om det. Den kommunikationen har Janne inte haft och det är synd. Då hade Emil kunnat vara mer förberedd på det. Nu låg han bakom två mål och såg väldigt pigg och fräsch ut. Självklart, hade jag varit spelare hade jag också reagerat och varit förbannad. Det är en sund reaktion för en spelare på den nivån.
https://www.expressen.se/sport/fotbo...e-anka-grejer/
Janne Andersson själv medger till och med att han kan ha varit otydlig i sin kommunikation:
Citat:
Janne Andersson, som efter matchen mot Rumänien förklarade att han bara räknat med Forsberg i 60 minuter på grund av att mittfältaren spelat lite de senaste månaderna, mötte media under måndagen. På en presskonferens inför tisdagens match mot Norge sa Andersson följande om Cetinkayas kritik:
- Min kommunikation sker ju med spelaren själv. Jag pratar med Emil och andra spelare. Jag har full respekt för agenter i det här fallet, som gör ett jättejobb för sina spelare. Men jag har pratat med Emil själv och jag har precis som jag sagt att jag aldrig sagt till Emil: "Jag ska byta ut dig efter 60 minuter", men hela andemeningen i vårt resonemang var ju det utifrån bakgrunden som han hade, och då pratade jag med honom tre veckor innan samlingen och samma dag som truppen togs ut. Men där kan vi ha missuppfattat varandra, där kan jag ha varit otydlig. Men för mig var det solklart. Därför sa jag inte det uttalat på det sättet. Men om Emil tyckt på det sättet kommer jag prata med honom senare i sådana fall.
https://www.fotbollskanalen.se/sveri...e-var-otydlig/
- Min kommunikation sker ju med spelaren själv. Jag pratar med Emil och andra spelare. Jag har full respekt för agenter i det här fallet, som gör ett jättejobb för sina spelare. Men jag har pratat med Emil själv och jag har precis som jag sagt att jag aldrig sagt till Emil: "Jag ska byta ut dig efter 60 minuter", men hela andemeningen i vårt resonemang var ju det utifrån bakgrunden som han hade, och då pratade jag med honom tre veckor innan samlingen och samma dag som truppen togs ut. Men där kan vi ha missuppfattat varandra, där kan jag ha varit otydlig. Men för mig var det solklart. Därför sa jag inte det uttalat på det sättet. Men om Emil tyckt på det sättet kommer jag prata med honom senare i sådana fall.
https://www.fotbollskanalen.se/sveri...e-var-otydlig/