2019-03-26, 10:48
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1

Vad hindrar människan att ta detta enkla och lättförståeliga budskap till sig?

Insikten om att ifall gud skulle existera och välja att uppenbara sig för endast en person för 1500 år sedan och aldrig mer höra av sig gör gud till en idiot.
Citera
2019-03-26, 10:53
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Du upprepar dina en-meningsplattityder väldigt mycket. Ingen tar sånt på allvar.

Att du finner en text luddig kan du inte skylla på texten. Du kanske får anstränga dig lite mer för att försöka förstå. Och kan du inte det finns stora lärda som studerat Islam som man kan lyssna på vad de säger.

Men som man redan vet så skyller ni på Koranen för att ni inte läst den. Precis som man såg med Rakhmat Akilov att han inte heller hade tillräckliga kunskaper om Islam.
En del läser ett par lösryckta meningar eller ett par tidningsartiklar och tror de vet nåt.
Kan du hävda att mördarna som hänvisar till Koranen inte har läst den?

Det vore ju som att jag skulle hävda att de andliga mördarna bland bibelläsare aldrig har läst Bibeln. De hämtar ju tvärtom vad de gör från texten. Låt gå att de inte läser det jag hör, de tror på det de själva läser.
Citera
2019-03-26, 10:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Läs allt.

Lukas 19:10-28

"Människosonen har kommit för att söka upp
och frälsa det som var förlorat."
När de lyssnade till detta
berättade Jesus ännu en liknelse,
eftersom han var nära Jerusalem
och de tänkte sig
att Guds rike nu genast skulle komma
på ett synligt sätt
.
Han sade: "En man av ädel börd
reste till ett land långt bort
för att bli kung
och sedan komma tillbaka.
Han kallade till sig tio av sina tjänare
och gav dem tio pund och sade till dem:
Gör affärer med det här tills
jag kommer tillbaka.
Men hans landsmän hatade honom
och skickade sändebud efter honom
för att säga: Vi vill inte ha honom till kung
över oss.
När han sedan kom tillbaka
och hade blivit kung,
lät han kalla till sig tjänarna
som han hade gett pengarna.
Han ville veta vad de hade tjänat.
Den förste kom fram och sade:
Herre, ditt pund har gett tio pund till.
Då sade kungen: Bra, du gode tjänare.
Eftersom du var trogen i det minsta
ska du ha ansvar för tio städer
Den andre kom fram och sade:
Ditt pund, herre, har gett fem pund.
Kungen sade till honom:
Och du ska styra över fem städer.
Därefter kom en annan tjänare och sade:
Herre, här är ditt pund.
Jag har haft det undanlagt i en duk.
Jag var nämligen rädd för dig,
för du är en sträng man.
Du tar ut vad du inte har satt in
och skördar vad du inte har sått.
Hans herre sade till honom:
Efter dina egna ord ska jag döma dig,
du usle tjänare!
Så du visste att jag är en sträng man
som tar ut vad jag inte har satt in
och skördar vad jag inte har sått?
Varför satte du då inte in mina pengar
på banken,
så att jag kunde få igen dem med ränta
när jag kom?
Och till dem som stod bredvid sade han:
Ta ifrån honom pundet
och ge det till honom som har tio pund.
De sade: Herre, han har ju redan tio pund?
- Ja, jag säger er:
Var och en som har ska få,
men den som inget har ska bli fråntagen även det han har.
Men mina fiender som inte ville ha mig till kung över sig,
hämta hit dem och hugg ner dem här
inför mig."
När Jesus hade sagt detta
gick han framför dem upp till Jerusalem
."

Förstår du? ☺
Underbart! Hallelujah!

https://youtu.be/SE_M9noEhNE
Citera
2019-03-26, 10:55
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Men religion handlar enbart om tro.

Religion handlar även om styrelseskick och levnadsförhållanden bl.a.
Citera
2019-03-26, 10:55
Medlem
o0Halal0os avatar
Trådrubriken "Varför Islam är den rimligaste och mest sanna religionen och tro" tyder på att trådstartaren vill bevisa att muhammeds propagandaskrift "koranen" är trovärdig och det är lätt att förstå om man studerar de svenska muslimernas viktigaste hemsida islamguiden.

Under avdelningen bön, finns det enormt många bruksanvisningar som måste följas för att man ska vara en riktig muslim.

Där kräver gud att den bedjande gör väldigt många noggrant beskrivna kroppsrörelser medan vederbörande tvättar sig enligt ett komplicerat schema.

Allt detta trams tillsammans med att de många dagliga bönerna måste göras på arabiska enligt muhammeds manual, fungerar som en effektiv medvetandeprogrammering och gör muslimerna till viljelösa slavar.

Om man utgår från att muhammeds propagandaskrift koranen utformades som ett rent maktredskap blir det logiskt.

Koranversen 9:5 och alla andra svärdsverser uppmanar alla som tror på islams gud att döda alla som inte tror på islams gud.

Islams guds sista budskap till alla människor i alla länder i alla tider verka vara mest en krigsmanual för muhammeds krigare i Arabien på 600-talet.
Citera
2019-03-26, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Berätta mer så vi får höra, hur gör du?
Man kan berätta en rolig historia tex Bellmantyp: Det var en norsk en dansk och en profeten mohammed - resten kan du fylla i själv
Citera
2019-03-26, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Haha, det gick ju jättebra när Charlie Hebdo publicerade sin satir

Det enda rimliga med islam är väl att det ger privilegier till dig som muslimsk man.

Fast det är ju inte rimligt när man tänker efter. Så, nej: Inget rimligt nånstans.
De klampade på som de klampar på andra saker i samhället, ska man gå en agenda måste man ta det i små steg, ju mindre steg desto mer obemärkt, ju mer obemärkt desto effektivare.
Citera
2019-03-26, 11:42
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mmmm.harskarteknik
Man kan berätta en rolig historia tex Bellmantyp: Det var en norsk en dansk och en profeten mohammed - resten kan du fylla i själv
Går det bra med rondellhunden också? Skämta med muslimer om islam och koranen, förstår du nu hur infantil din kvinnliga hjärna är?

Jag tycker att din härskarteknik haltar högst betänkligt, om du tar och stannar upp och tänker till så kanske du förstår att bästa vore om du höll käften och försvann!
Citera
2019-03-26, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Kan du hävda att mördarna som hänvisar till Koranen inte har läst den?

Det vore ju som att jag skulle hävda att de andliga mördarna bland bibelläsare aldrig har läst Bibeln. De hämtar ju tvärtom vad de gör från texten. Låt gå att de inte läser det jag hör, de tror på det de själva läser.
Det kanske går lättare om jag gör en liknelse?

Ni menar att IS, al qaida, Rakhmat Akilov och självmordsbombare inspireras av våld i Koranen. Så Islam är skyldig för vad dessa gör?

Det går att likna vid det korkade påståendet att Bibeln är våldsbejakande eftersom Helge Fossmo och KKK hämtat inspiration därur.

Jag skulle snarare säga att de förmodligen läst väldigt slarvigt, vissa skippar helt vissa delar av skrifter och tycker de kan plocka russin här och där och göra egna tolkningar och då är det fel att säga att någon är insatt i religionen eller som många hävdar med enfas, att IS är Koran-enliga och att det är de som följer det riktiga Islam.

Tror du verkligen att profeten Muhammed saw skulle ha varnat för Khawarij (IS mfl) upprepade gånger om det är dessa grupper som kan Koranen? Han kallade dem för unga och dumma, helvetets hundar.
Resten kan du kanske räkna ut.
Citera
2019-03-26, 11:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det kanske går lättare om jag gör en liknelse?

Citat:
Ni menar att IS, al qaida, Rakhmat Akilov och självmordsbombare inspireras av våld i Koranen.

För min del: Ja.

Citat:
Så Islam är skyldig för vad dessa gör?

Ja.

Citat:
Det går att likna vid det korkade påståendet att Bibeln är våldsbejakande eftersom Helge Fossmo och KKK hämtat inspiration därur.

Bibeln kan också vara våldsbejakande beroende på hur man tolkar den.

Citat:
Jag skulle snarare säga att de förmodligen läst väldigt slarvigt, vissa skippar helt vissa delar av skrifter och tycker de kan plocka russin här och där och göra egna tolkningar och då är det fel att säga att någon är insatt i religionen eller som många hävdar med enfas, att IS är Koran-enliga och att det är de som följer det riktiga Islam.

Som sagt så diskuterar jag gärna korantolkning och korantolknings-metodologi med dig på lämplig tråd.

Citat:
Tror du verkligen att profeten Muhammed saw skulle ha varnat för Khawarij (IS mfl) upprepade gånger om det är dessa grupper som kan Koranen? Han kallade dem för unga och dumma, helvetets hundar.

Eftersom koranen är luddig och kan tolkas lite hur som helst så finns det inget omedelbart svar på detta.
Senast redigerad av Bogomil 2019-03-26 kl. 11:59.
Citera
2019-03-26, 11:56
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Klassiskt muhammedantramsande
Terrororganisationerna refererar till svärdsverserna 9:5 mm.
Citera
2019-03-26, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Går det bra med rondellhunden också? Skämta med muslimer om islam och koranen, förstår du nu hur infantil din kvinnliga hjärna är?

Jag tycker att din härskarteknik haltar högst betänkligt, om du tar och stannar upp och tänker till så kanske du förstår att bästa vore om du höll käften och försvann!
Muslimer skämtar säkert själva om islam, du är full av fördomar och resonerar efter dem. Med små steg kan vi hjälpa dem att slippa religionens boja, sedan kan man säkert skratta åt tex: Det var en dansk en norsk och en profeten mohammed som skulle tävla om vem som kunde vara inne hos grisen längst. Dansken började men men gick ut efter 2 minuter och sa "fy vad det stinker", sedan gick norrmannen in och klarade 7 minuter "fy vad det stinker" sa han, sist gick profeten mohammed in, efter en timme sprang grisen ut och skrek "fy fan vad han stinker".
Efter en väl genomförd agenda kommer en sådan här ofarlig vits kunna skrattas åt tillsammans med muslimer eller fd muslimer. Vi kan alla hjälpas åt att skrapa bort vidskepelsen som har alldeles för stor makt över mångas liv, med alla kontakter, föreningar, arbetsplatser, samkväm, kvällskurser kan vi långsamt sprida upplysning om att religion är vidskepelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in