2020-06-24, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dennyabra
Islam är ingen religion utan ett hopkok på judendom, kristendom och en psykotisk mans fantasier. Att kalla det systerreligion till kristendom är helt befängt, mera likt judendom isåfall. Satan kom till Muhammed förklädd som Ärkeängeln Gabriel när han hallicunerade i en grotta. Äkta religösa upplevelser ger inte en känsla av galenskap och självmordstankar. Bara det visar hur falsk den här djävulsläran är. Jämför när satan lovade Jesus på berget att han skulle få härska över hela Världen men hur han blev avspisad med orden : Vik hädan, satan. Sen väntade satan i 600 år tills han träffade på en blåst kameldrivare som köpte hela konceptet. Dessutom var han en rasist som föraktade svarta människor, dom dög bara som slavar eller knullobjekt så snacket om allas lika värde kan du glömma. Dessutom härstammade slavhandeln från islam och håller på ännu. Så läs koranen och haditherna innan du uttalar dig om något du inte känner till. Islam är ett ogräs som vill kväva allt sunt och friskt och borde förbjudas i ett civilicerat land. Imamer sprider fritt sitt kvinno-och judehat i moskeerna som borde göras om till simhallar där män och kvinnor kan bada tillsammans.

När Mohammed blev profet och började predika fanns det inga arabiska biblar utan då höll romarna på och översätta Bibeln.
Ändå är det rätt stor likheter mellan koranen och bibeln men koranen har vetenskapliga saker som bibeln saknar, information om big band teorin, atomen osv är något som stod i koranen och som idag visat sig stämma.

Hur kan bibeln och koranen vara så pass lik om en man som inte ens kunde läsa och översättning inte fanns är så pass lik?
Citera
2020-06-24, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Jesus sa aldrig att jag är gud/guds son.
En människa kan by default inte vara Gud. Det är omöjligt per definition. En människa (som Jesus var) behöver äta, sova, dricka vatten, gå på toa osv medans Gud per definition är the almighty och har inga männskliga behov.
Du kan fortsätta med den diskussionen i länken nedanför.

(FB) Islams profet en av de mindre profeterna?
Citera
2020-06-24, 20:04
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Jesus sa aldrig att jag är gud/guds son.

Fel 1. Jo det sa Jesus visst. Du fattade det inte bara.

Citat:
En människa kan by default inte vara Gud. Det är omöjligt per definition. En människa (som Jesus var) behöver äta, sova, dricka vatten, gå på toa osv medans Gud per definition är the almighty och har inga männskliga behov.

Fel två. Gud är allsmäktig och kan alltså bli människa om Han väljer det.
Citera
2020-06-24, 20:26
Medlem
snipp snapp snut, så var sagan slut
Citera
2020-06-25, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Fel 1. Jo det sa Jesus visst. Du fattade det inte bara.

Fel två. Gud är allsmäktig och kan alltså bli människa om Han väljer det.

Hänvisa till var Jesus sa att han var gud?

Nu är du ologisk.
1. Om Gud blir människa är han inte gud längre då är han en människa.
2. John 5:30 New Living Translation
I can do nothing on my own. I judge as God tells me. Therefore, my judgment is just, because I carry out the will of the one who sent me, not my own will

Är han schizofren om du menar att han vid ett tillfälle säger han är gud och vid andra att han gör som gud säger?

Eller menar du att det finns flera gudar?

ELLER så va han ingen Gud, bara en profet.
Citera
2020-06-25, 00:43
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Hänvisa till var Jesus sa att han var gud?

Det kan du bl a finna i Joh 5, 8, 14, i Luk 5 och i Matt 14 samt 28.

Citat:
Nu är du ologisk.
1. Om Gud blir människa är han inte gud längre då är han en människa.

Fel. Gud slutar inte vara Gud bara för att Han tar en mänsklig skepnad.

Citat:
2. John 5:30 New Living Translation
I can do nothing on my own. I judge as God tells me. Therefore, my judgment is just, because I carry out the will of the one who sent me, not my own will

Är han schizofren om du menar att han vid ett tillfälle säger han är gud och vid andra att han gör som gud säger?

Eller menar du att det finns flera gudar?

ELLER så va han ingen Gud, bara en profet.

Ingen bra översättning, men det spelar ingen roll just här.

För det första får du ta och googla vad schizofreni är. Men jag förstår vad du vill ha sagt ändå. Nej, det rör sig inte om schizofreni. Jesus är Gud född som människa. Han har iklätt sig mänskligheten, och behöver alltså underordna sig Gud för att leva ett perfekt liv som människa.
Citera
2020-06-25, 02:22
Medlem
Citat:
Det kan du bl a finna i Joh 5, 8, 14, i Luk 5 och i Matt 14 samt 28.

Fel. Gud slutar inte vara Gud bara för att Han tar en mänsklig skepnad.

Ingen bra översättning, men det spelar ingen roll just här.

För det första får du ta och googla vad schizofreni är. Men jag förstår vad du vill ha sagt ändå. Nej, det rör sig inte om schizofreni. Jesus är Gud född som människa. Han har iklätt sig mänskligheten, och behöver alltså underordna sig Gud för att leva ett perfekt liv som människa.

Ingen av bibel delarna du hanvisade till visar att Jesus sa: Jag är Gud. Om han var Gud hade detta varit det första han borde ha sagt väll?

Återigen, Om Jesus är Gud född som människa så är han inte Gud längre. Det är per definition omöjligt.

Och om denna iden stämmer, varför ber han till sig själv då? Varför säger han vid fleratal gånger att jag är ingen utan Gud?

Jag hänvisar:

Mark 12:29-31 New International Version (NIV)

29 “The most important one,” answered Jesus, “is this: ‘Hear, O Israel: The Lord our God, the Lord is one.

Matthew 19:16-17 New King James Version (NKJV)
Jesus Counsels the Rich Young Ruler

16 Now behold, one came and said to Him, “Good[a] Teacher, what good thing shall I do that I may have eternal life?”

17 So He said to him, [b]“Why do you call Me good? [c]No one is good but One, that is, God. But if you want to enter into life, keep the commandments.”

John 18:28

"You heard that I said to you, 'I go away, and I will come to you.' If you loved Me, you would have rejoiced, because I go to the Father; for the Father is greater than I.'" (John 14:28).

Behöver jag fortsätta?

Det är rätt tydligt att Jesus gav all praise till the Father, men du menar att han pratar om sig själv?

Jag vill påpeka att kyrkan har haft mycket makt i samhället och använde tyvär bibeln som ett verktyg. det är en av anledningarna till varför det finns över 200 olika biblar och därav har tyvär budskapet ändrats, korruption. Detta ser man i ex hur det först var "olagligt" att låna pengar och ta ränta tills det försvann från bibeln.

Förövrigt,
Jesus sa ät inte gris, dem flesta kristna äter gris.
Jesus fastade och sa man ska fast, kristna fastar inte.
Jesus var omskuren, dem flesta kristna är inte omskurna.
Citera
2020-06-25, 02:33
Medlem
Jag skulle aldrig förödmjuka mig genom att uppgå i en religion där Profeten var pedofil. Funkar halt enkelt inte.

Dessutom är muslimerna jävligt dåliga på matematik; en man får ha flera fruar. Men det innebär ju en massa singel-män? Hur skall man lösa det?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Muhammed#Lista_över_hustrur

"3.Aisha bint abu Bakr äktades av Muhammed även hon 619. Hennes ålder är omstridd, men sannolikt gifte hon sig med Muhammed vid 6 års ålder, äktenskapet fullbordades sedan vid 9 års ålder. Hon sägs vara den mest älskade av Muhammeds hustrur."
Citera
2020-06-25, 03:45
Medlem
AnnikaLundmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BINARY-CIS-PERSON
Dessutom är muslimerna jävligt dåliga på matematik; en man får ha flera fruar. Men det innebär ju en massa singel-män? Hur skall man lösa det?
De männen får väl utvandra till icke-muslimska länder och ta tjejerna där med våld om så behövs? Getter i bergen? De löser de på lite olika sätt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bacha_bazi
Citera
2020-06-25, 23:18
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ingen av bibel delarna du hanvisade till visar att Jesus sa: Jag är Gud. Om han var Gud hade detta varit det första han borde ha sagt väll?

Jo, samtliga gör det, det är du som inte fattar vad Han säger bara.

Citat:
Återigen, Om Jesus är Gud född som människa så är han inte Gud längre. Det är per definition omöjligt.

Fel.

Citat:
Och om denna iden stämmer, varför ber han till sig själv då? Varför säger han vid fleratal gånger att jag är ingen utan Gud?

Jag hänvisar:

Mark 12:29-31 New International Version (NIV)

29 “The most important one,” answered Jesus, “is this: ‘Hear, O Israel: The Lord our God, the Lord is one.

Matthew 19:16-17 New King James Version (NKJV)
Jesus Counsels the Rich Young Ruler

16 Now behold, one came and said to Him, “Good[a] Teacher, what good thing shall I do that I may have eternal life?”

17 So He said to him, [b]“Why do you call Me good? [c]No one is good but One, that is, God. But if you want to enter into life, keep the commandments.”

John 18:28

"You heard that I said to you, 'I go away, and I will come to you.' If you loved Me, you would have rejoiced, because I go to the Father; for the Father is greater than I.'" (John 14:28).

Behöver jag fortsätta?

Det är rätt tydligt att Jesus gav all praise till the Father, men du menar att han pratar om sig själv?

Jag har redan förklarat det där.

Citat:
Jag vill påpeka att kyrkan har haft mycket makt i samhället och använde tyvär bibeln som ett verktyg. det är en av anledningarna till varför det finns över 200 olika biblar och därav har tyvär budskapet ändrats, korruption. Detta ser man i ex hur det först var "olagligt" att låna pengar och ta ränta tills det försvann från bibeln.

Trots att det finns korrumperade översättningar så framgår huvudbudskapet tydligt.

Och du vet inte ens var kyrkan är. Det är inte kyrkan som har makten, det är institutioner som gör anspråk på att vara kyrkan.

Citat:
Förövrigt,
Jesus sa ät inte gris, dem flesta kristna äter gris.

Var?

Citat:
Jesus fastade och sa man ska fast, kristna fastar inte.

Du har fel i att kristna aldrig fastar.

Citat:
Jesus var omskuren, dem flesta kristna är inte omskurna.

Jesus = Jude. Dom flesta kristna är inte judar.
Citera
2020-06-25, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BINARY-CIS-PERSON
Jag skulle aldrig förödmjuka mig genom att uppgå i en religion där Profeten var pedofil. Funkar halt enkelt inte.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Muhammed#Lista_över_hustrur

"3.Aisha bint abu Bakr äktades av Muhammed även hon 619. Hennes ålder är omstridd, men sannolikt gifte hon sig med Muhammed vid 6 års ålder, äktenskapet fullbordades sedan vid 9 års ålder. Hon sägs vara den mest älskade av Muhammeds hustrur."

Solomon hade flera hundra fruar/tjejer, en av de främste profeterna i Bibeln.

Maria (jesus mamma) var ett barn när hon gifte sig med Jospeh därav kunde man inte tro att hon var gravid.

Det är inte bara så att man får gifta sig med fyra kvinnor utan det finns regler. För att vara ärlig hellre att man gifter sig med två än att lämna en kvinna ensamstående, ett fint exempel är alla svarta mammor i USA vars barn växer upp utan en manlig förebild..

Sen finns det en del manliga bögar som inte gifter sig med kvinnor.

På den tiden gifte man sig ung och man dog relativt ung. Vi må se tillbaka och säga det var pedofili men på den tiden vart det rätt normalt.

Än idag förekommer det pedofili, präster som våldtar barn osv.
Citera
2020-06-25, 23:29
Medlem
Citat:
Jo, samtliga gör det, det är du som inte fattar vad Han säger bara.

Fel.

Jag har redan förklarat det där.

Trots att det finns korrumperade översättningar så framgår huvudbudskapet tydligt.

Och du vet inte ens var kyrkan är. Det är inte kyrkan som har makten, det är institutioner som gör anspråk på att vara kyrkan.

Var?

Du har fel i att kristna aldrig fastar.

Jesus = Jude. Dom flesta kristna är inte judar.

Kristna överlag som religion fastar inte sen finns det kanske några procent av kristna som fastar men hur många av två miljarder?

Du följer väll Jesus, om han är omskuren, borde du inte också vara det då?

Deuteronomy 14:8-10 Contemporary English Version (CEV)

8 And don’t eat pork, since pigs have divided hoofs, but they do not chew their cud. Don’t even touch a dead pig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in