2019-03-26, 10:40
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Den konservative debattören Black Pigeon Speaks menar i följande video att kvinnor förstör civilisationer om de ges för lösa tyglar. Alltså den typ av lösa tyglar som feminismen förespråkar: lösaktighet och egoism framför moderskap. Han menar att sammanbrottet av traditionella könsroller krossar familjer och nationer. Han talar även om Sverige som ett varnande exempel vid 15:06, och hur massinvandringen av misogyna och våldsamma män hänger intimt samman med kvinnors så kallade "sexuella frigörelse". Han menar även att Sverige kommer att förvandlas till ett tredje-världen-land på grund av detta.

https://www.dailymotion.com/video/x4qung7

Tycker ni att han har rätt eller fel? Motivera era svar!

(Jag har inte hittat någon likande tråd i sökfunktionen, om det finns så slå gärna ihop trådarna).

Nja, det finns i Sverige en mindre andel kvinnor som agerar destruktivt för vår civilisation. Jag har under 1 minut beskrivit inför PK i Stockholms kommunfullmäktige hur denna minoritet härjar, se 12:45-13:45 in i klippet: https://youtu.be/m11hM-4PJmw. Det stora problemet är att denna destruktiva grupp kvinnor har fått ett oproportionellt stort inflytande på samhällsutvecklingen i Sverige och annorstädes.
Citera
2019-03-26, 10:47
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Här

Då ska jag klargöra detta. Min position är alltså inte att mellanraslig reproduktion alltid är problematiskt. Det är problematiskt om den är väldigt storskaligt eller om det sker i ett land som inte kan uppnå populationsmomentum på egen hand. Det är inom ramen för det senare scenariot som detta diskuteras, vilket framgår här:

Citat:
Ja, man vill handskas med de tilltagande åldersstrukturerna i de moderniserade länderna genom s k ersättningsmigration och geografisk mobilitetsteori. Det är emellertid djupt problematiskt eftersom nativitetstakten hos grupper från länder med lågt HDI tenderar att överstiga de inhemska befolkningarnas födelsetal mångfaldigt [ ... ].

Och om det inte tydligt framgick då så är min position i vilket fall klargjord nu: rasmixning är alltid problematiskt i ett land som korrigerar sina åldersstrukturer genom ersättningsmigration. Men det är inte problematiskt by default att rasmixa.
Citera
2019-03-26, 10:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
Då ska jag klargöra detta. Min position är alltså inte att mellanraslig reproduktion alltid är problematiskt. Det är problematiskt om den är väldigt storskaligt eller om det sker i ett land som inte kan uppnå populationsmomentum på egen hand. Det är inom ramen för det senare scenariot som detta diskuteras, vilket framgår här:

Och om det inte tydligt framgick då så är min position i vilket fall klargjord nu: rasmixning är alltid problematiskt i ett land som korrigerar sina åldersstrukturer genom ersättningsmigration. Men det är inte problematiskt by default att rasmixa.
Exaaakt, och där ersättningsmigration alltid är folkmord.

QED.
Citera
2019-03-26, 10:53
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Exaaakt, och där ersättningsmigration alltid är folkmord.

QED.

Jag har lagt fram "mitt case" för varför jag anser att det inte stämmer i tråden. Nu måste jag göra en kostnadskalkyl, hej.
Citera
2019-03-26, 10:58
Avslutad
Citat:
Jag har lagt fram "mitt case" för varför jag anser att det inte stämmer i tråden. Nu måste jag göra en kostnadskalkyl, hej.
Ersättningsmigration. Vad betyder ersättning?

sätta (ngt) i stället för ngt som tas bort e.d.; vanligen permanent
https://svenska.se/tre/?sok=ers%C3%A4tta&pz=1

Så en mängd y som du ersätter med en mängd x där y slutar existera = folkmord.
Citera
2019-03-26, 11:19
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ersättningsmigration. Vad betyder ersättning?

sätta (ngt) i stället för ngt som tas bort e.d.; vanligen permanent
https://svenska.se/tre/?sok=ers%C3%A4tta&pz=1

Så en mängd y som du ersätter med en mängd x där y slutar existera = folkmord.

Nja, inte riktigt. Det syftar mer till en populations förmåga att uppnå (eller ej uppnå) replacement fertility. Det vill säga på en nivå genom vilken en kohort av kvinnor har förmåga producera tillräckligt många barn för att uppnå ersättningsgrad, vilken är omkring ≈2.0. Ditt fokus på ordet "ersättning" i sammanhanget är inte riktigt korrekt med andra ord, dock förstår jag vad du vill säga med det. Jag håller som sagt inte med och jag har förklarat varför i tråden mer ingående.
Citera
2019-03-26, 11:27
Avslutad
Citat:
Nja, inte riktigt. Det syftar mer till en populations förmåga att uppnå (eller ej uppnå) replacement fertility. Det vill säga på en nivå genom vilken en kohort av kvinnor har förmåga producera tillräckligt många barn för att uppnå ersättningsgrad, vilken är omkring ≈2.0. Ditt fokus på ordet "ersättning" i sammanhanget är inte riktigt korrekt med andra ord, dock förstår jag vad du vill säga med det.
”Ersättningsgrad” - vad menar du med det? Graden som behövs för att ersätta populationen?

För då används ju ’ersättning’ i sammanhanget exakt såsom jag stipulerade.

Citat:
Jag håller som sagt inte med och jag har förklarat varför i tråden mer ingående.
Du har hänvisat till fikontexter i lagböcker. Lagen är inte verkligheten.
Senast redigerad av frasselito 2019-03-26 kl. 11:32.
Citera
2019-03-26, 11:35
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
”Ersättningsgrad” - vad menar du med det? Graden som behövs för att ersätta populationen?

För då används ju ’ersättning’ i sammanhanget exakt såsom jag stipulerade.

Du har hänvisat till fikontexter i lagböcker. Lagen är inte verkligheten.

Med ersättningsgrad menas antalet barn som föds.

Om vi hänvisar till den juridiska termen folkmord, som ingår i folkrätten, är det den legala dimensionen vi rör oss i.
Citera
2019-03-26, 11:43
Avslutad
Citat:
Med ersättningsgrad menas antalet barn som föds.
Ja exakt, som ersätter populationen.

Mitt fokus på ersättning är således fullt korrekt i sammanhanget.

Citat:
Om vi hänvisar till den juridiska termen folkmord, som ingår i folkrätten, är det den legala dimensionen vi rör oss i.
Begreppet ägs inte av fikonjuridiken.

Folkmord och "ersättningsmigration" är synonymer som leder till samma konsekvens = folkslag dör ut.
Citera
2019-03-26, 11:52
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Som sagt. Du hävdar att du bara diskuterade massinvandring, men jag har visat att det inte stämmer. Men det är oviktigt nu, orkar inte fortsätta diskussionen.

Det enda du visat är att du har svart bälte i halmgubbar. Och i att feltolka text. Jag har lyft fram massinvandringen av icke-vita för att det är det tydligaste beviset för folkmordet på vita. Det är bara att läsa mina inlägg så framgår det.
Citera
2019-03-26, 12:00
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ja exakt, som ersätter populationen.

Mitt fokus på ersättning är således fullt korrekt i sammanhanget.

Begreppet ägs inte av fikonjuridiken.

Folkmord och "ersättningsmigration" är synonymer som leder till samma konsekvens = folkslag dör ut.

Tekniskt sett avlöser en ny grupp den ursprungliga gruppen i båda fallen, det är vad jag menar. Men jag får medge att ditt fokus i o f s inte är off med tanke på att det sant att den äldre generationen byts ut mot en etniskt främmande grupp genom ersättningsmigration om denna är omfattande och långvarig.

Begreppet folkmord är i allra högsta grad ett juridiskt. Det syftar till att beskriva definierade handlingar som är straffbara. Sen om du vill kalla det folkmord av symboliska anledningar eller liknande, då kan du förstås göra det. Men vad du beskriver som folkmord är inte handlingar som är straffbara.
Senast redigerad av FacultyofMind 2019-03-26 kl. 12:08.
Citera
2019-03-26, 12:06
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Det enda du visat är att du har svart bälte i halmgubbar. Och i att feltolka text. Jag har lyft fram massinvandringen av icke-vita för att det är det tydligaste beviset för folkmordet på vita. Det är bara att läsa mina inlägg så framgår det.

Du har diskuterat ersättningsmigration, vilket är ett verktyg för att korrigera ersättningsgraden i landet. Du har också direkt svarat på min uppmaning om att styrka att utländska gruppers nativitet skulle vara ett folkmord med att det finns stöd för det i folkrätten. Vad du gör nu är att låtsas som att du inte har gjort det.

Men fine, vi utgår i från denna linje om massinvandring i stället. Under vilken rubrik i folkmordskonventionen beskrivs att massinvandring är ett folkmord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in