2019-03-26, 10:12
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Virtanen om Josefin
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/215n2l/josefin-gar-bara-att-alska

Insinuerar han att hon missbrukar?
Såg henne ett par gånger under 90-talet och anande ett visst missbruk men fan va kass Visrtanen är på av skriva. Skönt att slippa honom.
Citera
2019-03-26, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Nej, jag är inte dugg jävla påläst. Vet inte ens vem Josefine eller Örjan är. Men jag tvingas ändå se dem, Bianca och andra ointressanta "kändisar" från Sverige varje dag nu eftersom MSM kör på med sitt skit och sin hjärntvätt.

Om hon nu är utsatt för allt detta du tar upp, varför ringer hon inte snuten? Eller menar du att snuten är skit? Ja, tacka politikerna för detta. Rösta rätt nästa gång. Med rätt politik införs dödsstraffet igen. Men det lär ju aldrig hända ändå, eftersom feminister i Sverige vill inte ha det.

Har du ens läst det jag skrivit? Ja, hon har ju uppenbarligen kontaktat polisen med tanken på att Örjan fick besöksförbud och med tanken på att det som skett ledde till en rättegång. Polisen har inte resurser till att hålla koll på vartenda steg han tar, så Örjan hade väldigt lätt för att övertrampa besöksförbudet, precis som många andra. Sen kan man tycka vad man vill om det men det hör ej till ämnet som diskuteras i denna tråd.
Citera
2019-03-26, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det var läääääänge sedan han fick gå. Men filmklippet var också gammalt så jag trodde att du syftade till att båda herrarna jobbade där samtidigt. Vilket är ju sant.

Jo, det finns "prejudikat" i fallet. Om man inte klarar av att jobba - då får man kicken. Men man får inte kicken därför att man har spöat upp sin flickvän/sambo/fru.

Det var Thorsten Flinck själv som sa att så länge man drar hem pengar, publiken gillar en och media uppmärksammar en - då får man fortsätta. Men Flinch klarade inte av att jobba pga sitt missbruk. Det blev kostnader och osäkerhet så fort man hade med honom att göra.

Persbrant (och många andra kolatorskar) fick också hållas så länge han skötte sitt jobb.
Ok.
Hoppas vi kan få drifta lite offt. Jag inser och accepterar att det finns arbetsrättsliga hinder för Dramaten att sparka ÖR bara rakt av, men nog vore det spännande om de ändå gjorde det, eller hur?
Låta ÖR stämma Dramaten inför AD, det hade jag velat se. Gissar att parterna hade förlikats innan dom och att ÖR därigenom hade kunnat köpt det där huset på Mallorca han pratade om i 'Stjärnorna på slottet'.
Win-win. Håll Sverige rent. Alla nöjda.
Citera
2019-03-26, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ok, då hade jag fel vad gäller tiden för familjens tillkännagivande, sorry.

Det kan däremot inte i obduktionsutåtandet stått att JN skulle ha dött av en "missbedömd dos receptbelagd medicin", så åtminstone där glider familjen (eller Expressen) på sanningen.
De, familjen, har min sympati för att de antagligen försöker tona ner orsaken till dödsfallet, så jag släpper det hela här.

Det tråkiga är att Josefin Nilsson är död!

Självklart står det inte så i obduktiosprotokollet. Man "missbedömer" inte en dos av receptbelagd medicin. Man tar den dosen som läkaren har ordinerat..

Men familjen vill inte ta ordet "missbruk" eller "överdos" i sin mun. Helst av allt skulle de vilja påstå att Josefin dog av "brustet hjärta".
Senast redigerad av sno 2019-03-26 kl. 10:57.
Citera
2019-03-26, 10:29
Medlem
zannazezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vem har påstått det? Är du galen? Det finns alltid två sidor av medaljongen men jag tror samtidigt inte att Ramberg ensam var skyldig till allt det dåliga som hände det här paret. Är det möjligtvis ett problem för dig och din världsbild där kvinnor alltid är goda och män lika med djävulen själv?

Och hon gjorde inget själv som kan ha bidragit till den uppkomna situationen?

Vi vet väldigt lite om de sanna omständigheterna kring deras relation. Du tar däremot för givet att mannen alltid är skurken i alla relationsdramer.

Dom kan i teorin ha bråkat som fan båda två men Ramberg blir automatiskt skurken i allt eftersom han är man. Kvinnor kan ju inte bete sig som svin i relationer, eller hur?

Du vet ingenting om detta och inte jag heller men kanske hade hon retat upp honom på något sätt eftersom han ska ha sagt detta? Finns det förresten några bevis (bandinspelning) för att han verkligen sagt så?

Observera noga nu att jag tar inte ställning för endera parten eftersom jag vet att både män och kvinnor kan bete sig som riktiga djävlar i relationer när det väl gäller och ingen utomstående vet för det mesta vem som är den största boven.

Det är du som är galen som försvarar mannen!! Ingen förtjänar att bli behandlad så och det spelar ingen roll vad som hänt mellan dem!
Jo jag vet för jag har läst det mesta om detta fallet! Mannen försvarar sig nu och visar sig vara samma svin, Josefin kan aldrig mer försvara sig hon är ju död!
Citera
2019-03-26, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Självklart står det inte så i obduktiosprotokollet. Man "missbedömer" inte en dos av receptbelads medicin. Man tar den dosen som läkaren har ordinerat..

Men familjen vill inte ta ordet "missbruk" eller "överdos" i sin mun. Helst av allt skulle de vilja påstå att Josefin dog av "brustet hjärta".
Det är precis det jag också vill hävda. Det är en mycket vacker dödsorsak. Poetisk. Passande. Sann, typ.
Citera
2019-03-26, 10:40
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ok.
Hoppas vi kan få drifta lite offt. Jag inser och accepterar att det finns arbetsrättsliga hinder för Dramaten att sparka ÖR bara rakt av, men nog vore det spännande om de ändå gjorde det, eller hur?
Låta ÖR stämma Dramaten inför AD, det hade jag velat se. Gissar att parterna hade förlikats innan dom och att ÖR därigenom hade kunnat köpt det där huset på Mallorca han pratade om i 'Stjärnorna på slottet'.

Hon är väl fortfarande död?

Citat:
Ursprungligen postat av zannazezz
Det är du som är galen som försvarar mannen!! Ingen förtjänar att bli behandlad så och det spelar ingen roll vad som hänt mellan dem!
Jo jag vet för jag har läst det mesta om detta fallet! Mannen försvarar sig nu och visar sig vara samma svin, Josefin kan aldrig mer försvara sig hon är ju död!

Du menar att mobben ska ha tolkningsföreträde?
Senast redigerad av HerrGickhan 2019-03-26 kl. 10:48.
Citera
2019-03-26, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone

Men jag tror ändå att Ramberg slog livsgnistan ur henne. Den mentala tortyren var säkert värre än den kroppsliga. Jag tycker att man ska förlåta förövare som avtjänat sin tid och ångrat sitt brott, men han verkar inte ångra något, verkar snarare vara en fjäder i hatten för honom. Sociopat kallas sådana människor.

De finns överallt bland oss och ger oss mixade vibbar. Och ofta vågar ingen stiga in och bryta något som är destruktivt. De är skitbra på att låtsas vara offer (då får man stå med hundhuvudet att ha anklagat en man det är så synd om), eller också kommer det underförstådda hot om våld. Därför offrar vi våra medmänniskor och ser på när de går under. Vi vill inte också bli offer. Att Dramaten skulle vara vaccinerad mot sådana personer är löjligt, de finns som sagt precis överallt.

Självklart bröts JN ner i den relationen. Och vi har liknande tragedier runt omkring oss nu, överallt, kanske bland våra närmaste. Och vad gör vi? Duckar, går undan, orkar inte bry oss? Dags att svälja omaket, ta kontakt och ställ upp för den som behöver ditt stöd, ditt initiativ. Visst, du kan kallas att vittna i ev rättegång (har egen erfarenhet), men samtidigt hjälper du en medmänniska ut ur destruktivitet. JUST DO IT!
Citera
2019-03-26, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Tittade just på dokumentären om Josefin. Har inga som helst problem med att Örjan Ramberg pekas ut som den kvinnomisshandlare och skitstövel han i alla fall varit. Men att vinkla det, som systern Marie gör, till att misshandeln som låg 20 år tillbaka i tiden skulle ha orsakat hennes död är väl ändå att gå till överdrift. Vilket liv levde Josefin under sin senare år i livet? Förhållanden med bl.a. Hannes Holm och Persbrant. Benny Andersson som någon slags manager under en lång period. Enligt dokumentären var dom väl medvetna om vad Örjan gjort mot henne. Vad som inte framgår är vad dessa herrar gjorde för att stoppa de påstådda hoten från Örjan. Gjorde dom något över huvud taget? Skulle vara intressant med ett läkarutlåtande som klargör om dödsorsaken var en 20 år gammal misshandel. Dokumentären visar att hon hade en aktiv och framgångsrik karriär ända fram till de senare 2-3 åren innan hennes död. Finns många frågetecken till vad som var den egentliga orsaken till hennes tidiga bortgång.

Jag vet inte hur det var med Hannes Holm, men Persbrandt och Andersson var ju missbrukare själva. Persbrandt åtminstone har hotat själv med våld samt utövat våld så det skulle ha rimmat illa ifall han hade låtsats vara den som skulle uppfostra Ramberg.

Josefin å andra sidan kan inte ha varit lätt att leva med. Hennes beteende liknade missbrukares på samma sätt som exempelvis Persbrandts som plötsligt stack och lämnade alla andra i sticket. Hänvisar nu till tiden då Persbrandt lämnade Dramaten och stack till Stadsteatern istället och lämnade föreställningen ”Måsens” utsålda föreställningar. För att inte tala om hur många ggr han har svikit sina närmaste.

Josefin hade precis köpt ett hus tillsammans med sin dåtida sambo samt höll på med en skivinspelning när hon plötsligt fick för sig att lämna allt och flytta till Gotland. Skivinspelningen saknade 3 låtar. Och sambon fick klara sig själv både när det gällde det praktiska och det ekonomiska.

Sen grät systrarna för att de inte hade några pengar kvar och då fixade Andersson ett hus åt dem att bo i på Gotland.

Förklaringen är hela tiden att Josefin mådde så dåligt och behövde en break från sig själv.

Så är det ju med många andra missbrukare. De mår dåligt och orkar inte genomföra de åtaganden de har kommit överens om. Det är förståeligt, men väldigt slitsamt för de som ska försöka tro på den gemensamma framtiden eller jobbprojekten som aldrig blir av.
Senast redigerad av sno 2019-03-26 kl. 10:59.
Citera
2019-03-26, 10:49
Medlem
Citat:
Det är precis det jag också vill hävda. Det är en mycket vacker dödsorsak. Poetisk. Passande. Sann, typ.

Det kan vara poetiskt och vackert, men sanningen kan ändå vara att Josefin dog av sitt långvariga missbruk.
Citera
2019-03-26, 10:54
Medlem
Citat:
Ok.

Men varför ge gratis pengar till honom? Bättre att låta honom spela för tomma bänkrader.. ett par tomma föreställningar och det tar slut av sig själv..

Publiken på Dramaten och på alla andra teatrar består huvudsakligen av kvinnor. Medelålders och äldre kvinnor. OM publiken bara ville då skulle den kunna rösta ut alla sådana här "rambergs" på noll tid.
Citera
2019-03-26, 10:59
Medlem
zxcvb45s avatar
Jag tycker verkligen hon såg ut som en helt annan person dom senare åren, kände knappt igen henne i dokumentären när dom helt plötsligt visade en intervju när hon pratade om vad svinet gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in