Citat:
Ursprungligen postat av
zannazezz
Jaha så du menar att Josefin förtjänade att bli misshandlad, både psykiskt och fysiskt?
Vem har påstått det? Är du galen? Det finns alltid två sidor av medaljongen men jag tror samtidigt inte att Ramberg ensam var skyldig till allt det dåliga som hände det här paret. Är det möjligtvis ett problem för dig och din världsbild där kvinnor alltid är goda och män lika med djävulen själv?
Citat:
Ursprungligen postat av
zannazezz
Bli kallad saker som sätter spår resten av livet?
Och hon gjorde inget själv som kan ha bidragit till den uppkomna situationen?
Citat:
Ursprungligen postat av
zannazezz
Bli förföljd och hotad när hon gjorde slut?
Vi vet väldigt lite om de sanna omständigheterna kring deras relation. Du tar däremot för givet att mannen alltid är skurken i alla relationsdramer.
Citat:
Ursprungligen postat av
zannazezz
Bara för att dom bråkade menar du?
Dom kan i teorin ha bråkat som fan båda två men Ramberg blir automatiskt skurken i allt eftersom han är man. Kvinnor kan ju inte bete sig som svin i relationer, eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av
zannazezz
Och sen efter en tid träffar hon honom igen och han säger ”jag vill fortfarande döda dig...” Gjorde hon så mot honom?
Du vet ingenting om detta och inte jag heller men kanske hade hon retat upp honom på något sätt eftersom han ska ha sagt detta? Finns det förresten några bevis (bandinspelning) för att han verkligen sagt så?
Observera noga nu att jag tar inte ställning för endera parten eftersom jag vet att både män och kvinnor kan bete sig som riktiga djävlar i relationer när det väl gäller och ingen utomstående vet för det mesta vem som är den största boven.