Citat:
Ursprungligen postat av
frasselito
Det är en sockerkakedaimtårta. Blandar du den sen med sockerkaka blir det sockerkaka med daim i. Och sen blandar du lite till med sockerkaka så blir det sockerkaka med daimglasyr.
Dvs sockerkakan överlever. Hur kan det vara mord eller folkmord när sockerkakan lever vidare?
Okej, jag invänder iaf på ditt påstående ”det följer att rasblandning är folkmord”. Nej, det är inte folkmord - generna överlever ju som du ser ovan.
Jag måste klargöra något innan vi fortsätter. Min position är alltså
inte att rasblandning och ersättningsmigration är folkmord. Jag citerar mig själv nu för att sätta det jag diskuterar i kontext:
Citat:
Ja, man vill handskas med de tilltagande åldersstrukturerna i de moderniserade länderna genom s k ersättningsmigration och geografisk mobilitetsteori. Det är emellertid djupt problematiskt eftersom nativitetstakten hos grupper från länder med lågt HDI tenderar att överstiga de inhemska befolkningarnas födelsetal mångfaldigt. Det är emellertid inte folkmord i juridisk mening.
Mitt argument är alltså att ett stort intag av ersättningsmigranter hotar den svenska särarten, d v s ett preservatoriskt argument som avfärdar antagandet om folkmord, men som ser problemen med admixtur och låg (inhemsk) nativitetstakt kontra hög nativitetsfrekvens hos främmande grupper. Min motståndare är den som anser att ersättningsmigration är ett folkmord och jag försöker bevisa att det inte är så.