2019-03-26, 04:36
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Skamligt att SHL inte verkar vilja straffa Växjös legoknektar.
Alltså... stämmer det att han inte blev/blir straffad för det där så vet jag inte längre.

Växjö verkar få spela efter en helt annan regelbok.
Citera
2019-03-26, 07:19
Medlem
Score123s avatar
Hoppas på Växjö seger idag, så även den serien lever vidare
Växjö hade Luleå runt lillfingret sist, men snubblade i slutet på nåt vis och fick se sig besegrade.

Dagens tips:
FBK - HV71 3-1
Luleå - Växjö 2-4
Citera
2019-03-26, 08:45
Bannlyst
Jag förstår att Malmö inte kommit längre än semi det senaste dryga 20 åren när jag hör intervjun med Jesper Mattson i första power-breaket. Då har laget blivit helt utspelade och bara förmått få ett skott på mål: "Jag är nöjd, du ser ju hur vi dominerar spelet därute"....

Så länge Frölunda inte dras med i Malmös grisspel så vinner vi, bara att ställa om till i morgon!
Citera
2019-03-26, 10:08
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Hur står det egentligen till med Liam Reddox? Jag har alltid trott att det ska vara något av en hedersman inom hockey, men då han verkar ha tagit efter Shinnimin i filmandet och nu detta: https://twitter.com/antonj85/status/1109875133030780930 så kan man ju börja fundera. Skamligt att SHL inte verkar vilja straffa Växjös legoknektar.

Får en liten armbåge i ansiktet men hans träff är renare.
Citera
2019-03-26, 10:42
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmxmail67
Jag förstår att Malmö inte kommit längre än semi det senaste dryga 20 åren när jag hör intervjun med Jesper Mattson i första power-breaket. Då har laget blivit helt utspelade och bara förmått få ett skott på mål: "Jag är nöjd, du ser ju hur vi dominerar spelet därute"....

Så länge Frölunda inte dras med i Malmös grisspel så vinner vi, bara att ställa om till i morgon!

Kommer att grisas ännu mer imorgon var så säker.
Citera
2019-03-26, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Kommer att grisas ännu mer imorgon var så säker.
Jo dom försökte ju med det i Lördags också. Då kostade det 2 jävligt onödiga utvisningar som
bägge gav mål och mer eller mindre avgorde matchen.....
Citera
2019-03-26, 12:09
Medlem
SweTechs avatar
Enligt Aftonbladet idag:

Citat:
SHL:s sportchef och vice vd Johan Hemelin säger till C More att det ska tillsättas en ny roll i situationsrummet till nästa säsong.

Ligan vill försöka stoppa filmningarna, som har varit uppmärksammade och omdiskuterade den här säsongen.

– Vi tittar på en roll för en före detta spelare med regelkunskap som ska kunna ha en liten heads up till vissa spelare som vi ser i rummet relativt ofta men som inte blir anmälda. Att kanske ge en liten signal att det är lite för många förstärkningar på gång, nu är du högt uppe med armbågen här och där, tänk på det här ..., säger Johan Hemelin.

Han avslöjar inget konkret namn till reportern Johan Tornberg.

– Vi tror att en före detta spelare har en bättre ingång där än att jag eller domare ringer, så det är lite en sådan där varningsklocka. Du måste ha en regelkunskap, men också en känsla för spelet och har du varit inne i hundratusen närkamper så kanske du vet lite kring vinklar, vad du tänker på, hur du håller klubban ...

Jaha, då fick vi reda på vad Jimmy Ericsson gör nästa säsong då..
Citera
2019-03-26, 12:18
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Trodde detsamma, men håller med. Reddox har inte pallat att vistas i ett själlöst lag som växjö verkar det som, fan det laget är ju en sammanslutning av allt dåligt som man kan tänka sig. Och då verkar ju faktiskt tränaren som en riktig person till skillnad från alla andra spillror man ser i liknande positioner.

Ja, Växjö är verkligen "speciellt".

Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Hur tänker du där? Han är ju ursprungligen Brynäs-spelare. Går åt båda hållen det där...

Jag tänker att Brynäs gillar att värva spelare som har spelat i Luleå. Hur var det oklart? Hoppas att Larsson inte vill gå samma väg som Enterfeldt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Alltså... stämmer det att han inte blev/blir straffad för det där så vet jag inte längre.

Växjö verkar få spela efter en helt annan regelbok.

Jo, menar man allvar med att ta tag i våld mot huvudet känns det som en konstig grej att släppa.

Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Får en liten armbåge i ansiktet men hans träff är renare.

Jo, han åker in i armbågen/överarmen. Känns dock som en ganska stor överreaktion och den borde ju bestraffas rätt hårt. Som någon skrev i kommentarerna så är den ju rätt lik Domis smäll på Samuelsson. Domi tog ju dock av handsken.
Senast redigerad av siryessir 2019-03-26 kl. 12:24.
Citera
2019-03-26, 16:23
Medlem
kan bästa mästarna störa Luleå ikväll eller vinner dem återigen med uddamålet?

Har Luleå någonsin varit närmare guldet än nu? Bortsätt deras ända framgång 1475. 2-0 i matcher mot Växjö måste ju slå det mesta

Vår chans är att vi får igång lite flyt och marginalerna vänder och att Luleå slår sig för bröstet och tror att det är klart!
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-26 kl. 16:36.
Citera
2019-03-26, 16:26
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Har Luleå någonsin varit närmare guldet än nu?

Förstår att du inte känner till säsongen 95/96, ditt lag fanns ju inte då.
Citera
2019-03-26, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Förstår att du inte känner till säsongen 95/96, ditt lag fanns ju inte då.

Oj. Var det 96 hurtig lirade. Trodde det var på 1400-talet. Tiden går fort när man har roligt och vinner mycket
Citera
2019-03-26, 16:41
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Felpost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in