2019-03-29, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Ren avundsjuka..Luleå speciellt är ett så färglöst lag utan någon legend alls i truppen.
Luleå saknar en Jimmie Ericsson, eller i dethär fallet en Shinnimin

En klubb som grundades 1977 har 5 finaler, 1 sm-guld.
En klubb som grundades 1997 har 2 finaler, 2 sm-guld.

Jag fattar att den första klubben gnäller
Just nu är det Växjö och Shinnimin som i stort sett är hela SHL, det är fan det enda folk snackar om idag, vad vore SHL utan dem?
Jag vet inte men har verkligen Luleå 5 SM-finaler? Vilka år var det i så fall?
Citera
2019-03-29, 09:21
Bannlyst
Jag ser fram emot kvällens match mellan Malmö och FHC! Jag tror att Frölunda kan sno en match och sedan avgöra hemma på söndag.
Med samma start som sist (16-0 i skott och 3-0 efter 16 minuter) så lär Malmö få slita.
Citera
2019-03-29, 09:22
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoppy
Shinnimin anmäld för crosscheckingen!

https://www.shl.se/article/h2dqajttp-403dd/anmalan-till-disciplinnamnden-brendan-shinnimin

edit: Tvåa på bollen såg jag.
Han blir avstängd då? Kan man bli det för att crosschecka en liggande motståndare i nacken?
Lite synd om han inte kan vara med på lördag iofs. då kanske inte Luleås slöddriga publik har någon att kommunicera med, blir nog tråkigare match på det viset.
Citera
2019-03-29, 09:43
Medlem
Displaceds avatar
Underbart roligt. Stäng av!
Citera
2019-03-29, 09:56
Medlem
Sunken37s avatar
Kul och läsa den här tråden. Det finns två Växjöfans som är så färgade att hälften vore nog. Resten av er användare verkar se rätt objektivt på hela matchserien, lulefans inkluderade. Shinimin är en vekling och är inte på något sätt hyllad. Enda anledningen att det skrivs mycket om honom är hans osportsliga uppträdanden. Det skrevs mycket om en viss Jämtin för några år sedan. Var det för att han var hyllad?Shinimin är en skicklig hockeyspelare som lägger energi på fel saker. Hade han bara bitit ihop och slutat kasta sig som en liten ballerina hade han garanterat kunna ta plats i vilket KHL-lag som helst.

Hur som helst- jag hoppas för hans egen skull att han är avstängd på lördag. Han verkar ju tämligen påverkad av Luleåklacken och det blir nog inte mildare på lördag.
Citera
2019-03-29, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gmxmail67

4st:

1993: förlust mot Brynäs IF efter 2–3 i matcher (3-1 b, 4-2 h, 4-7 b, 2-6 h, 1-3 b)
1996: seger mot Västra Frölunda HC med 3–1 i matcher (7-1 h, 2-6 b, 3-2 h, 3-2 b)
1997: förlust mot Färjestads BK efter 1–3 i matcher (2-3 h, 2-5 b, 7-2 h, 4-7 b)
2013: förlust mot Skellefteå AIK efter 0–4 i matcher (0–1 b, 2–4 h, 1–2 b, 0–4 h)[2]
Citera
2019-03-29, 10:24
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmxmail67

My bad, som glxblt säger, 4st

Kollar vi i dagsläget så ska Luleå ta sig till sin 5e final utan problem, men hockey är hockey, det ska även spelas. Risken för Luleå nu är att de råka väckt björnen, vinner Växjö imorgon, då kommer det bli en game 7, va så säker.
Citera
2019-03-29, 10:32
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunken37
Kul och läsa den här tråden. Det finns två Växjöfans som är så färgade att hälften vore nog. Resten av er användare verkar se rätt objektivt på hela matchserien, lulefans inkluderade. Shinimin är en vekling och är inte på något sätt hyllad. Enda anledningen att det skrivs mycket om honom är hans osportsliga uppträdanden. Det skrevs mycket om en viss Jämtin för några år sedan. Var det för att han var hyllad?Shinimin är en skicklig hockeyspelare som lägger energi på fel saker. Hade han bara bitit ihop och slutat kasta sig som en liten ballerina hade han garanterat kunna ta plats i vilket KHL-lag som helst.

Hur som helst- jag hoppas för hans egen skull att han är avstängd på lördag. Han verkar ju tämligen påverkad av Luleåklacken och det blir nog inte mildare på lördag.

SHL behöver 14 Shinimins och 14 Luleå-klackar. Mer röj och vilda svingar.
Citera
2019-03-29, 10:32
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
My bad, som glxblt säger, 4st

Kollar vi i dagsläget så ska Luleå ta sig till sin 5e final utan problem, men hockey är hockey, det ska även spelas. Risken för Luleå nu är att de råka väckt björnen, vinner Växjö imorgon, då kommer det bli en game 7, va så säker.

Luleå har väckt björnen (Växjö)?
Hoppas Shinnamin blir avstängd. Jag är så trött på hans filmningar
Citera
2019-03-29, 10:43
Medlem
Score123s avatar
Lite tändvätska för Växjö

SKA vände 0-3 mot CSKA i semifinal i Gagarin Cup, 2015

LA Kings vände 0-3 mot San Jose, 2014

Åttondeplacerade Blues vände 0-3 i matcher mot ettan KalPa till 4-3, 2012

Davos vände 0-3 till 4-3 i matcher, 2008

Citera
2019-03-29, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunken37

Objektivt på Flashback? Om någon vill snacka hockey på ett sansat sätt är jag på. Men det händer inte här tyvärr.

Jag kör på med växjöglasögen tills någonnpratar hockey här.
Citera
2019-03-29, 10:52
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Han blir avstängd då? Kan man bli det för att crosschecka en liggande motståndare i nacken?

Man kan bli avstängd för det och han kommer att bli avstängd, något annat utfall är uteslutet.
Hög skaderisk och dessutom (enligt Luleå) en konstaterad skada. Jag tippar på 3 matcher, mao inga fler matcher mot Luleå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in