Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-25, 23:41
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Det är mycket mer moralisk förkastligt att acceptera pengar för att hålla tyst om sexuella övergrepp mot barn, än att ljuga om övergrepp i syftet att få pengar.
Det tror jag att de flesta håller med, men ja det är min personliga åsikt.
Håller du inte med så får du gärna argumentera emot. Skulle du hellre ta emot pengarna?

Ingen av dem har kunnat svara på varför pojkarna/familjerna väljer att FÖRST gå till Civilrätten och INTE till polisen.

Chandler - civilrätt
Francia - civilrätt
Arvizos - civilrätt och samma advokat som Chandler

Varför Chandler som tar emot pengarna från försäkringsbolaget ändå inte väljer att åtala honom brottsligt också är det ingen som pratar om. Det står klart och tydligt i det läckta dokumentet att MJ förnekar all "wrongdoings" och att Chandler familjen kan närsomhelst driva ett åtal mot honom, men de har vägrat att vittna överhuvudtaget.
Citera
2019-03-25, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Han säger att han känner ångest när han hör en Michael Jackson låt. Det går utmärkt att dansa med ångest.
Nej, om man påstår att man inte ens kan befinna sig i samma rum som en högtalare som spelar Michael Jackson-musik så kan man naturligtvis inte heller dansa till samma musik.

Citat:
Hans mamma var nära vän med och avgudade Michael Jackson. Du tror inte att t.ex. kvinnor som är tillsammans med män som begår övergrepp mot deras barn samtidigt kan lajka deras semesterbilder på Facebook? Människors relationer är mångbottnade. Särskilt om det är nära relationer som möter akuta motgångar. Även pedofiler kan ha mestadels bra sidor, och det är ett ordentligt mindfuck om den bästa människa du känner plötsligt utpekas som pedofil.
Nej, eftersom hon beskrev att hon trodde på honom och mådde dålig över att hon lät det hända så finns det inte en enda procent rimlighet i att fortsätta gilla Michael Jackson-bilder och födelsedagsönskningar på sociala medier.
Citera
2019-03-25, 23:54
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Vilken person jag och andra än kommer att hitta, som talar till MJs nackdel, kommer du ha i din lilla databas med prefabricerade uppgifter om vilken dåååålig person det är. Det har jag räknat med i förväg, men jag låter folk få tänka själva.

Min databas är förutom rättegångsdokument från Santa Barbara Courthouse även nyhetsartiklar, bland annat från LA Times och Santa Barbara News med direktcitat. Förmodligen det mest opartiska som någon har kunnat länka till här.

Du postar inget av värde för du postar lögner. Du vilseleder läsarna här med dina inlägg om ruttna ex-anställda som stulit från MJ eller om Aaron Carter som inte alls stämde. Finns ingen trovärdighet i det du postar. Du postar absolut inte hela sanningen. Av just den anledningen motbevisar jag dig gång på gång så folk kan se troväridgheten i det du postar och göra sin egna bedömning.

Citat:
Vad gäller fakta borde vi alla som hänger på Flashback vara välbekanta med hur de kan manipuleras, att domar inte alltid är rättvisa, de som har tillräckligt med pengar slipper undan allt möjligt tok osv.

Så utredningen och polis/åklagare från Santa Barbara som bedrivit en häxjakt på MJ sedan 1993 är inte heller trovärdiga och har manipulerats menar du? Jag länkar ju nästintill endast till deras källor haha.

Citat:
Dessutom har han varit död i 10 år. Det här med bevisning är kört, Wade och James kommer förlora i rätten.

De har redan förlorat i rätten, därav att denna "dokumentär" kom till. Med tanke på att domaren efter 2 års utredning kastade ut Wades stämningsansökan med orden "no rational trier of fact could possibly believe Robson's sworn statements" så kan vi påstå att det är kört. Nu har de ju överklagat domen och hoppas kunna genom dokumentären och medias hjälp upphäva beslutet.

Citat:
Eftersom läget är sådant, tycker jag inlägg typ Städerska talar ut efter 30 års tystnad kan vara relevant, även om hon blev avskedad för att ha snott en teckning

Nu snodde ju städerskan mer än en bara teckning och du får det att låta som om MJ gjort en streckgubbe och att det inte var värt något. Hon snodde även brev och hattar vilket klart och tydligt står i artikeln. Hans ikoniska kläder, inkl hattar, såldes då och idag för mångmiljonbelopp. En hatt som Wade hade fått sålde han ju 2011 för $49,920 (han försökte göra det anonymt och behövde pengarna). MJs personliga brev säljs idag för $11000. Du pratar som om MJ var en vanlig Svensson. Vi pratar om världens mest kända person, kanske genom tiderna. Extremt förmögen och extremt utsatt. Skärp dig nu.
Senast redigerad av Xfiles 2019-03-26 kl. 00:40.
Citera
2019-03-25, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dosh777
Nej, det är inte långsökt. Vad som är långsökt är dina bisarra bortförklaringar. Har du någon som helst vettig förklaring till varför Wade Robson påstod att han mår så illa av att höra Michael Jacksons musik att han måste lämna byggnaden men ändå kunde dansa till den under perioden som var efter att han påstod att han insett att han blivit våldtagen, men innan anklagelserna?

Du har bevis på att hans mamma gillade Michael Jackson efter att Wade påstod att han blivit våldtagen, och du anstränger din hjärna så hårt till att hitta en bortförklaring att det enda du kan komma med är "hon är ologisk"? Det är patetiskt dåligt.

Dansade när och i vilket sammanhang? Han är som sagt koreograf och det är bara jobb. Men det förstår väl inte du. Han har bla jobbat med SYTYCD och de har vad jag hört haft Michael Jackson teman.
Senast redigerad av Liljor 2019-03-26 kl. 00:02.
Citera
2019-03-26, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Min databas är förutom rättegångsdokument från Santa Barbara Courthouse även nyhetsartiklar, bland annat från LA Times och Santa Barbara News med direktcitat. Förmodligen det mest opartiska som någon har kunnat länka till här.

Du postar inget av värde för du postar lögner. Du vilseleder läsarna här med dina inlägg om ruttna ex-anställda som stulit från MJ eller om Aaron Carter som inte alls stämde. Finns ingen trovärdighet i det du postar. Du postar absolut inte hela sanningen. Av just den anledningen motbevisar jag dig gång på gång så folk kan se troväridgheten i det du postar och göra sin egna bedömning.

Haha du är go du. Värsta hycklaren i tråden.

Citat:
De har redan förlorat i rätten, därav att denna "dokumentär" kom till. Med tanke på att domaren efter 2 års utredning kastade ut Wades stämningsansökan med orden "no rational trier of fact could possibly believe Robson's sworn statements" så kan vi påstå att det är kört.

Ja pga han tidigare vittnat under ed på motsatsen. Tråkigt för Wade att han hade gjort det när han var yngre, han ångrar sig säkert då det vänts mot honom.
Senast redigerad av Liljor 2019-03-26 kl. 00:14.
Citera
2019-03-26, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag kan hålla med om beskrivningen av pedofilbröderna i stort.

Men jag förstår inte hur du kan undgå att se likheterna mellan fallen.

Speciellt om man går så långt att man anklagar Safechuck för att ha plagierat en pedofilbok om Michael Jackson, för att han likt någon i boken tackade nej till ett finger i röven. Detaljen i fråga är ju ickepedofil. Och den är inte kopplad för Michael Jackson heller. Det skulle kunna vara en detalj från vilken bög- eller pedofilnovell som helst från nätet. Ser man likheter där så ser man likheter överallt.

Fast pedofiler brukar inte bara nöja sig med att prova med ett finger, och sedan sluta för att det gör ont.
Pedofilbrödarna hade ju analsex med pojkarna regelbundet.
Inte heller är det vanligt att pedofiler bara använder sig av filmer på barn som onanerar.
Vill de ha sex med barnen så är det mer lämpligt att visa barnporr med sex inblandat.
Det är de likheter, bland andra, som tyder på att James har inspirerats av boken.
Men ja, fullt möjligt att det är en sammanträffande.
Citera
2019-03-26, 00:08
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Hittade en till film av Martin Bashir, mannen som gjorde Living with Michael Jackson, som jag ännu inte sett. Får se när jag pallar, och om jag pallar.

Nu när du länkar till Martin Bashir, så kan du väl även länka till när han efter MJs död säger att han aldrig såg något opassande och försvarar honom när han var nyhetsläsare för ABC News.

"Michael Jackson was probably, singly the greatest musician and dancer the world has ever seen. When I did the documentary, there was a small part that made a controversy, concerning his relationship with young people, but the truth is he was never convicted of any crime. I never saw any wrongdoings myself and while his lifestyle was unorthodox, I do not believe it was criminal. I now think the world has lost the greatest entertainer that has probably ever been known".

https://www.youtube.com/watch?v=Prm2n9HVMRA
Citera
2019-03-26, 00:18
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
En artikel från 2013 om hur MJ kunde klara sig undan pedofilandet med hjälp av mutor på 35 millioner dollar under loppet av 15 år. Den kriminelle fixern Anthony Pellicano bl a hjälpte till. Man kan undra varför filerna är hemliga och vilken tilltro man ska ha till uppgifterna. Läs och begrunda.

Det är tredje gången du tar upp Anthony Pellicano. Varför? sist skrev du ju att han var en kriminell fixer men nu duger han igen? Det räcker inte med att nämna honom en gång bara, eller? Du ger mig inget val än att posta mitt svar för tredje gången heller.

Anthony Pellicano jobbade för Michael som privat detektiv 1993. Låt oss ta en titt på vad han har sagt innan om MJ i egna intervjuer i GQ och LA Times. Citaten är direkt från Anthony.

Intervju med LA Times:

"In the interview Tuesday, Pellicano continued to stand behind Jackson.'In no way, shape or form does (my resignation) indicate that Michael Jackson is guilty,” Pellicano said. “Michael Jackson is not guilty, and all the things I said in the past I reaffirm.” Pellicano insisted that he pulled out of the case because it was taking too much of his time and because his investigation was essentially complete. “The investigation has all been done and is now in the hands of the lawyers,” he said."

Intervju med GQ 1994

"Pellicano also revealed that he agreed to work for Michael Jackson during the late star's 1993 child molestation trial on one condition -- that the singer wasn't guilty.“I said, ‘You don’t have to worry about cops or lawyers. If I find out anything, I will f--k you over". "Others close to the case say the decision to settle also probably had to do with another factor -- the lawyers' reputations. "Can you imagine what would happen to an attorney who lost the Michael Jackson case?" says Anthony Pellicano. "There's no way for all three lawyers to come out winners unless they settle. The only person who lost is Michael Jackson.Remember, this case was always about money," Pellicano says, "and Evan Chandler wound up getting what he wanted."

Hemlig avlyssning

Avlyssningen gjordes av Jim Mitteager 10 Dec 1993. Jim var en journalist som arbetade för tabloid tidningar och spelade in Anthony i hemlighet för att få ut info om MJ. Del av deras konversation.

Pellicano: “There is no other kid. Now that’s the thing that nobody is paying any attention to. They keep looking and looking and calling and calling. There is no other kid.”

PELLICANO: "Not only that. If you sat this kid [Jordie Chandler] down like I did, as a matter of fact, he couldn’t wait to get up and go play video games. I said, “you don’t understand how serious this is. Your dad [Evan Chandler] is going to accuse Michael of sexual molestation. He going to say all kinds of stuff.” He [Jordie] says, “Yeah, my dad’s trying to get money.” As a matter of fact, I (unintelligible) for 45 minutes. Then I tried tricking him. I mean, I want you to know, I’m a vegetarian. I picked this kid with a fine tooth comb. So we’re there (unintelligible) with this kid… and If you sat down and talked to this kid, there wouldn’t be any doubt in your mind either. And I said Michael is all upset. We went over and over. I tried to get him to sit down and he wants to play video games while I’m sitting there. I’m sitting there with the kid’s mother [June Chandler] and David Schwartz walks in and (unintelligible) what’s this all about? And [Barry] Rothman (unintelligible) asking questions. There is no question that Rothman (unintelligible) what this is all about.”

----

Anthony slutade sitt samarbete med MJ runt årsskiftet 1993/1994. Han har alltid yrkat MJ är oskyldig. År 2002 åtalades Anthony för 72 punkter och fick fängelse. Anthony har ALLTID stått på MJs sida förrän nu, för han skriver en bok i fängelset och teasar med att han har info om MJ som han aldrig har sagt innan.
Han sitter alltså på så mycket "hemsk" information om MJ sedan 1993 men har under alla dessa år valt att inte säga något? Hör ni alla hur detta låter? Då undanhöll han förödande bevis helt enkelt och borde fan få fängelsestraff även för det. Hur kan han sitta på sååååå mycket info när inte ens FBI har hittat något. SKÄMT

Det går rykten att han är källan bakom artikeln om att MJ ska ha betalat ut milj usd till 20 påstådda offer. Detta svarade jag på med detta inlägg: (FB) Leaving Neverland- Mer om Michael Jacksons påstådda pedofili
Citera
2019-03-26, 00:27
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Absolut. Men Jackson är/var en svart man. Att de domarna skulle se mellan fingrarna. Vara lite schyssta för "det e ju mj" känns rätt uteslutet likväl som att Jackson skulle lyckats muta domarna. Varför döljer familjen robson sina fbs om de har rent mjöl i påsen? Många frågor men lite svar har vi här i tråden. Taj Jackson försöker i skrivande stund samla in pengar till sin dokumentär. Bra skumt om du frågar mig. 🤔 precis som du säger går det även åt andra hållet. Tror inte för en sekund att Jackson hade en bra relation med Taj å dom där. Frågan är vem som har hand om Jacksonsstålar. Den gamla dementa mamman? Känns väl föga troligt.

Juryn i Santa Barbara var vita och en latino. Typiskt medelklass/överklass-familjer bestod av flera föräldrar.

Taj och hans bröder hade en extremt nära relation med MJ. Det står i MJs testamente att om han inte hade barn skulle arvet gå till Taj, hans två bröder och MJs kusin Anthony Jackson.

MJs arv/dödsbo är uppdelat såhär:
20% till välgörenhet
50% till mamman Katherine Jackson under hennes livstid
30% till barnen

När mamman Katherine dör så får barnen även hennes andel. Barnen får just nu "månadsunderhåll" och vid 21 års ålder får de kontroll över 1/3 av dödsboet, vid 30 års ålder får de 50% och när de är 40 år får de 100%.

Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Vem är Taj?

MJs brosson. Son till Tito Jackson.

Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Tror han hette Taj kanske var Tai? Brorson till Jackson om ja inte misstar mig. Han skämmer ut MJ genom att tigga om pengar för att göra sin "dokumentär". Otroligt korkat och motsägelsefullt. När dom själva säger att Robson å Safe bara är ute efter stålar😣

Han samlar dock ihop pengar till en dokumentär. Jag anser dock att MJs dödsbo ska finansiera en och inte Taj men men.
Citera
2019-03-26, 00:33
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Hur har det bevisats vara en fejk nyhet? Se Latoyas intervju där hon pratade om checkar som hon och deras morsa visste om. Att allt Latoya sagt är lögn köper inte jag. Hon blev pressad av MJ klanen att ta tillbaka det hon först sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Sen får man tänka logiskt. Om FBI hade bevis på att MJ hade betalat tjugotals barn för att de ska hålla tyst om sexuella övergrepp, så hade MJ suttit i fängelse.

Jag har redan gett svar på detta men här kommer det igen.

"Varför togs den informationen inte upp under rättegången 2005? Det är förödande bevis MOT MJ. Enligt artikeln så visste hela åklagarsidan samt polisen i Santa Barbara om att MJ ska ha tystat ner 20 barn/familjer och betalat ut 200 milj dollar men de valde alltså att ALDRIG nämna det, varken under rätten eller i någon presskonferens. Ni hör ju hur detta låter. Åklagaren har drivit en häxjakt på MJ sedan 1993 och väljer avsiktligen att inte nämna detta? Domaren gav åklagarna rätt att även ta med bevis från 1993 för att kunna påvisa ett "mönster", då borde rimligen även denna info ha funnits med.

Det står även att åklagarna presentera detta men domaren nekade beviset, men varför finns inte den informationen att finna någonstans i rättegångsdokument? Alla bevis som nekades/godkändes är listade i ett dokument. Jude Chandler och Blanca Francia vars familjer fått utbetalning vittnade, men av någon anledning så nekade domaren de andras vittnesmål, dvs alla de såkallade 20 offer som fått ut $200m. Rimligt...

Om folk faktiskt läser artikeln som publicerades Söndag 5 april 2015 noga skulle man se att det stod följande: "A judge's ruling on Tuesday could determine if more alleged victims come forward". Dvs den 7 April 2015 skulle det stora avslöjandet om dessa 20 offer och utbetalning á $200m slå ner som en bomb. Fyra år senare och vi väntar fortfarande på den informationen..."
Senast redigerad av Xfiles 2019-03-26 kl. 00:38.
Citera
2019-03-26, 00:37
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Hur har det bevisats vara en fejk nyhet? Se Latoyas intervju där hon pratade om checkar som hon och deras morsa visste om. Att allt Latoya sagt är lögn köper inte jag. Hon blev pressad av MJ klanen att ta tillbaka det hon först sagt.

Jack Gordon anställdes som hennes manager 1987.

“My family and Michael knew that that wasn’t really me talking,’’ La Toya says. “I never believed for a minute my brother was guilty of anything like that. When I spoke to Michael about it years later, he told me he knew it wasn’t me saying those things. I didn’t even have to explain it to him—he wouldn’t let me. You have to know how good that made me feel. He always knew it wasn’t true.’’

“Those were some of the darkest days in my life,’’ remembers La Toya. “Jack Gordon was a prisoner. He took my passport on one out-of-country trip, and I couldn’t escape from his control or his abuse for years. I was afraid for my life almost all the time. No one should have to live that and I know so many people do.’’

“I never married Jack Gordon. He married me. He forced me to do it. He locked me in the closet if I was no behaving normally and didn’t smile, or if I showed my bruises to anyone, he beat me again. I could not read magazines and newspapers or have friends. I could not call anyone. He felt that he owned me and he controlled me, he abused me, he did all these things to me and I never thought that I would get away".
Citera
2019-03-26, 00:55
Bannlyst
Citat:
Dansade när och i vilket sammanhang? Han är som sagt koreograf och det är bara jobb. Men det förstår väl inte du. Han har bla jobbat med SYTYCD och de har vad jag hört haft Michael Jackson teman.
Om man mår illa av att höra Michael Jacksons musik så mår man illa av den även om man hör den i sitt jobb, är du dum i huvudet?

Detta var över ett år efter att han "insåg" att han blivit våldtagen av Michael Jackson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in