Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-25, 22:23
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dosh777
Ja, exempel är bröllopsceremonin och detaljerade beskrivningar om hur analt sex skedde (hur han stoppade in fingret, det gjorde ont, han slutade osv.). Detta återfinns inte i någon annans anklagelser förutom Safechucks och Wades, samt den fiktionella boken.

Har du inte sett dokumentären? Wades mamma uppgav att hon trodde på anklagelserna och att hon mådde skitdåligt över det. Menar du att det är rimligt att trots det sitta och gilla Michael Jackson-bilder på sociala medier?

Men kan det vara så att den här biografiförfattaren/journalisten eller vad han nu var har pratat med James innan han skrev boken och det är därför bröllopsceremonin finns med? Eller kan MJ ha gift sig med flera pojkar än bara James? Med tanke på hur vagt allting är kring den här boken, tycker jag inte vi ska ta så seriöst på vad som skrivs. Och frågan är om någon av oss skulle köpa den, palla med att läsa den och sen göra jämförelser.

När det gäller analsexet skulle jag tro det är en första erfarenhet som delas av många, om inte alla.

Vad gäller Wades mamma verkar hon helt blåst och lever i drömmarnas värld. Förnekar in i det sista, det är mitt intryck. Frågan är om hon faktiskt insett vad hon gjorde, blundade för en peddos framfart. Kanske fattar hon först nu. Inte lätt att veta. Wade har inte förlåtit henne heller, om jag rätt kommer ihåg vad han sa hos Oprah.
Citera
2019-03-25, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Jag kan ha haft fel om själva barnporr isåfall, men jag vet att med pedofilbrödarna så skedde det rena våldtäkter i trappuppgångar osv. Och som det berättats så var det inte alls så försiktigt med anal sex. De avslutade inte efter en finger, utan de försökte verkligen innan offret klagade för mycket.
Själva sexuella akterna lät inte alls så kärleksfulla som i Wade och James anklagelser.
Och jag vet att de hade barnporr vid slutet, för de blev tagna för det, men det var mycket mer extrem barnporr är det som skrevs i boken eller i James anklagelse.

Så jag tycker inte att det som finns i boken har mycket likheter med vad pedofilbrödarna gjorde.
Jag kan inte dra mig till minnes att pedofilbröderna använde våld eller hot alls.

Likheterna mellan brödernas fall och MJ är ju slående. Det finns såklart skillnader på detaljnivå eftersom det är olika fall, men i stora drag att de var båda förebilder för grabbarna, groomade med barnporr, leksaker, uppmärksamhet och fin vänskap, och styrde om relationen så att den plötsligt inkluderade sporadiskt sex, utan att det kändes som ett övergrepp.

MJ verkar ha haft en mjukare approach och varit mer av en ”kärleksrelation”. Men han hade ju förutsättningarna, eftersom han var en världsstjärna och inte två arbetslösa peddotjockisbögar som bodde hemma hos sin mamma. Bröderna var mer ”tjänster och gentjänster”, eller typ ”kan inte du hjälpa mig att runka lite snabbt”, även om pedofilen som skulle utföra analsex sa till offret att han trodde att han var kär i honom.
Citera
2019-03-25, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Men kan det vara så att den här biografiförfattaren/journalisten eller vad han nu var har pratat med James innan han skrev boken och det är därför bröllopsceremonin finns med? Eller kan MJ ha gift sig med flera pojkar än bara James? Med tanke på hur vagt allting är kring den här boken, tycker jag inte vi ska ta så seriöst på vad som skrivs. Och frågan är om någon av oss skulle köpa den, palla med att läsa den och sen göra jämförelser.

När det gäller analsexet skulle jag tro det är en första erfarenhet som delas av många, om inte alla.

Vad gäller Wades mamma verkar hon helt blåst och lever i drömmarnas värld. Förnekar in i det sista, det är mitt intryck. Frågan är om hon faktiskt insett vad hon gjorde, blundade för en peddos framfart. Kanske fattar hon först nu. Inte lätt att veta. Wade har inte förlåtit henne heller, om jag rätt kommer ihåg vad han sa hos Oprah.
Nej, det har han inte. Boken skrevs långt innan James gick ut med detta, på 90-talet har jag för mig.

Självklart ska man inte ta boken seriöst, den är fiktionell. Poängen är att Robson och Safechucks historier är identiska med många delar av den boken. Det är självklart inte ett sammanträffande.
Citera
2019-03-25, 22:32
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Sen får man tänka logiskt. Om FBI hade bevis på att MJ hade betalat tjugotals barn för att de ska hålla tyst om sexuella övergrepp, så hade MJ suttit i fängelse.

Tack för länken.

Men är det inte så när det gäller åtal, att om offer och vittnen vägrar vittna blir det inte nån fällande dom ändå? Och då blir det inte heller nåt åtal.

Det var omdebatterat tidigare att kvinnomisshandlare aldrig åkte fast eftersom kvinnan inte anmälde eller tog tillbaka anmälan. Nu är det ändrat till allmänt åtal och kan bli fällande dom om det finns tillräckligt med bevis.

Men finns nåt motsvarande i USA och när det gäller sånt MJ kan tänkas åka dit för?

En annan finess jag famlar efter i minnet är att man inte kan åtalas för något som redan varit uppe i rätten, i nåt sammanhang....

Kan det vara några sådana juridiska finesser som vi inte känner till?

Nu är inte jag insatt i rättsprocesser, allra minst i USA och om FBI är inblandat. Men man hör ju en hel del om mörkläggningsaktioner i andra sammanhang Over There. Om såna som definitivt inte har rent mjöl i påsen men klarar sig.

Nån som är kunnig får gärna ge svar eller komma med en vettig teori.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2019-03-25 kl. 22:54.
Citera
2019-03-25, 22:40
Medlem
Citat:
Nu orkar jag inte leta igenom tråden så jag får hänvisa till denna sida så länge

https://themichaeljacksonallegations.com/2017/01/01/did-the-fbi-have-evidence-that-michael-jackson-paid-off-dozens-of-young-boys-to-silence-them-after-h e-sexually-abused-them/

Men jag litar på att Xfiles kommer hänvisa till sitt tidigare svar, eller ge en bättre källa (eftersom ni anser att detta är en "MJ fans sida")

Sen får man tänka logiskt. Om FBI hade bevis på att MJ hade betalat tjugotals barn för att de ska hålla tyst om sexuella övergrepp, så hade MJ suttit i fängelse.

Bara för att det inte kunnat bevisas med mejl och liknande, behöver det inte betyda att det inte hänt.
Den där länken är dessutom bara nonsens. Som sagt litar jag mer på andra källor. Som morsan och syrran.
Senast redigerad av Liljor 2019-03-25 kl. 22:49.
Citera
2019-03-25, 22:47
Medlem
Citat:
"Folk beter sig inte logiskt"? Du tar fan priset på hjärngymnastik alltså. Nej, en mamma vars barn har blivit våldtagen sitter inte och gillar bilder och födelsedagshälsningar till sitt barns våldtäktsman.

Hon gillade dessa bilder innan Wade gick ut i media med det, men efter att Wade påstod att han berättat om det för sin familj. Om du har några hjärnceller så lär du ju kunna koppla ihop detta, eller hur? Detta är alltså gamla bilder som hon förmodligen har glömt bort. Och precis som du säger så påverkar det deras case negativt vilket är anledningen till att hon raderade sina konton när detta uppdagades.

Jag vet inte varför du kallar det för århundradets bluff. Det är inte särskilt avancerat (även om Wade själv kallar sig för en master of deception). Han har försökt stämma Michael Jacksons dödsbo på pengar efter att han blev nekad ett koreografijobb på en Michael Jackson tribute-show. När detta misslyckades så hittade han på en historia som i många delar inte stämmer överrens med den han gav till rätten och försökte sälja det till bokförlag. Bokförlagen kallade det för bullshit och ville inte ha det. Då gick han ut i media samtidigt som han försökte stämma Michael Jacksons dödsbo. När han förlorade den stämningen så överklagade han och samtidigt gjorde han en dokumentär för att vinna support från idioter som tror på vad som helst bara det finns i dokumentärform.
Otroligt långsökt och konspiratoriskt resonemang det här. Finns mycket en bra mamma inte bör göra. Låta sitt barn sova ensam i Michael Jacksons säng till exempel. Men det hände ändå, bevisligen.
Citera
2019-03-25, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag kan inte dra mig till minnes att pedofilbröderna använde våld eller hot alls.

Likheterna mellan brödernas fall och MJ är ju slående. Det finns såklart skillnader på detaljnivå eftersom det är olika fall, men i stora drag att de var båda förebilder för grabbarna, groomade med barnporr, leksaker, uppmärksamhet och fin vänskap, och styrde om relationen så att den plötsligt inkluderade sporadiskt sex, utan att det kändes som ett övergrepp.

MJ verkar ha haft en mjukare approach och varit mer av en ”kärleksrelation”. Men han hade ju förutsättningarna, eftersom han var en världsstjärna och inte två arbetslösa peddotjockisbögar som bodde hemma hos sin mamma. Bröderna var mer ”tjänster och gentjänster”, eller typ ”kan inte du hjälpa mig att runka lite snabbt”, även om pedofilen som skulle utföra analsex sa till offret att han trodde att han var kär i honom.

Nej det var inget våld eller så, men de hade anal sex med pojkarna i trappuppgångar eller lite var de ville. Pojkarna ställde upp på sex men uppskattade inte. Det var mest motvilligt, och något som de accepterade för att kunna förbli vänner med dom. Som du säger så var det fattiga barn some hade det dåligt hemma. Bröderna hade grov barnporr. Enligt vad jag har läst så var pojkarna inte kära i dom.
Även om de så klart älskade dom för vad de gjorde för dom för övrigt. Alla offer mådde fruktansvärt dåligt redan i 20-års åldern, några försökte ta självmord, och några lider av olika sexuella störningar.
Därför tycker jag inte alls det finns likheter med dom som anklagar MJ.
Alla MJs påstådda offer verkar ha levt normala liv, har arbete och är gifta och har barn.
Så själv tycker jag inte att det finns så mycket likheter alls, och inget som liknar det i boken.
Citera
2019-03-25, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Otroligt långsökt och konspiratoriskt resonemang det här. Finns mycket en bra mamma inte bör göra. Låta sitt barn sova ensam i Michael Jacksons säng till exempel. Men det hände ändå, bevisligen.
Nej, det är inte långsökt. Vad som är långsökt är dina bisarra bortförklaringar. Har du någon som helst vettig förklaring till varför Wade Robson påstod att han mår så illa av att höra Michael Jacksons musik att han måste lämna byggnaden men ändå kunde dansa till den under perioden som var efter att han påstod att han insett att han blivit våldtagen, men innan anklagelserna?

Du har bevis på att hans mamma gillade Michael Jackson efter att Wade påstod att han blivit våldtagen, och du anstränger din hjärna så hårt till att hitta en bortförklaring att det enda du kan komma med är "hon är ologisk"? Det är patetiskt dåligt.
Senast redigerad av Dosh777 2019-03-25 kl. 23:12.
Citera
2019-03-25, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Bara för att det inte kunnat bevisas med mejl och liknande, behöver det inte betyda att det inte hänt.
Den där länken är dessutom bara nonsens. Som sagt litar jag mer på andra källor. Som morsan och syrran.

Artikeln antyder ju att de har FBI filer som bevisar att MJ har betalat pojkar för att hålla tyst om övergrepp. Sen när man kollar genom dessa så är det inte alls så.
Så på det sättet är det en fejk nyhet.
Sen om det ligger sanning i det eller inte, det är en annan fråga.
Vet inte varför du väljer att lita på vad syrran har sagt under hot. Och var har du läst att mamman ska ha sagt detta med?
Citera
2019-03-25, 23:12
Medlem
Citat:
Nej det var inget våld eller så, men de hade anal sex med pojkarna i trappuppgångar eller lite var de ville. Pojkarna ställde upp på sex men uppskattade inte. Det var mest motvilligt, och något som de accepterade för att kunna förbli vänner med dom. Som du säger så var det fattiga barn some hade det dåligt hemma. Bröderna hade grov barnporr. Enligt vad jag har läst så var pojkarna inte kära i dom.
Även om de så klart älskade dom för vad de gjorde för dom för övrigt. Alla offer mådde fruktansvärt dåligt redan i 20-års åldern, några försökte ta självmord, och några lider av olika sexuella störningar.
Därför tycker jag inte alls det finns likheter med dom som anklagar MJ.
Alla MJs påstådda offer verkar ha levt normala liv, har arbete och är gifta och har barn.
Så själv tycker jag inte att det finns så mycket likheter alls, och inget som liknar det i boken.
Jag kan hålla med om beskrivningen av pedofilbröderna i stort.

Men jag förstår inte hur du kan undgå att se likheterna mellan fallen.

Speciellt om man går så långt att man anklagar Safechuck för att ha plagierat en pedofilbok om Michael Jackson, för att han likt någon i boken tackade nej till ett finger i röven. Detaljen i fråga är ju ickepedofil. Och den är inte kopplad för Michael Jackson heller. Det skulle kunna vara en detalj från vilken bög- eller pedofilnovell som helst från nätet. Ser man likheter där så ser man likheter överallt.
Citera
2019-03-25, 23:21
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Nej, det är inte långsökt. Vad som är långsökt är dina bisarra bortförklaringar. Har du någon som helst vettig förklaring till varför Wade Robson påstod att han mår så illa av att höra Michael Jacksons musik att han måste lämna byggnaden men ändå kunde dansa till den under perioden som var efter att han påstod att han insett att han blivit våldtagen, men innan anklagelserna?

Jag tycker inte alls aw:s förklaringar är långsökta. Människor är inte rationella. Mammor beter sig inte som man tycker mammor borde.

Om Wade kan mår så pyton psykiskt att han får panik och rusar ut, men ibland pallar med att dansa till MJs musik, det har jag inte svårt att förstå. Det vore bra om vi fick veta mer om omständigheterna och helst med vettig källa.

Men om jag går till mig själv: Jag har höjskräck och kan ibland inte kliva upp på en pall, men jag har dessemellan åkt jätteläskig berg och dal-bana. Ibland kan man pina sig, ibland inte.

Kanske dansar han som nåt slags fobiträning eller för att han inte ville dra till sig uppmärksamhet eller vad fan som helst. Har man lite föreställningsförmåga kan man komma på många skäl.
Citera
2019-03-25, 23:27
Medlem
Citat:

Du har bevis på att hans mamma gillade Michael Jackson efter att Wade påstod att han blivit våldtagen, och du anstränger din hjärna så hårt till att hitta en bortförklaring att det enda du kan komma med är "hon är ologisk"? Det är patetiskt dåligt.
Han säger att han känner ångest när han hör en Michael Jackson låt. Det går utmärkt att dansa med ångest.

Hans mamma var nära vän med och avgudade Michael Jackson. Du tror inte att t.ex. kvinnor som är tillsammans med män som begår övergrepp mot deras barn samtidigt kan lajka deras semesterbilder på Facebook? Människors relationer är mångbottnade. Särskilt om det är nära relationer som möter akuta motgångar. Även pedofiler kan ha mestadels bra sidor, och det är ett ordentligt mindfuck om den bästa människa du känner plötsligt utpekas som pedofil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in