2019-03-25, 21:10
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHILIEXPLOSION
Klart alla i branschen har vetat. Och inte brytt sig. Klart Felix Herngren, bror till Måns (Hannes Holms polare som kände till minsta detalj), visste. Ändå ges Örjan en Solsidanroll.
På Felixs insta kan man nu läsa att han hört ”rykten”, men inte visste att det var så fruktansvärt illa för tidningar skrev ju inte om det på den tiden. Bullshit!

Klingade väldigt falskt.
Citera
2019-03-25, 21:19
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHILIEXPLOSION
Klart alla i branschen har vetat. Och inte brytt sig. Klart Felix Herngren, bror till Måns (Hannes Holms polare som kände till minsta detalj), visste. Ändå ges Örjan en Solsidanroll.
På Felixs insta kan man nu läsa att han hört ”rykten”, men inte visste att det var så fruktansvärt illa för tidningar skrev ju inte om det på den tiden. Bullshit!
Jag vet egentligen ingenting om Felix, men en del personer är så upptagna med sina egna grejer och sina egna personer att de inte lägger sånt på minnet. Kanske Felix är sådan. Men nån av de inblandade i castingen på FLX - Jarowskij kunde säkert Rambergs sidor. Och kanhända Felix kör en lögn med.
Citera
2019-03-25, 21:22
Medlem
Så hur lång tid kommer det ta innan folk kräver ledningens avgång på Dramaten? Flera kommentarer på Facebook på Dramatens sida kräver ledningens avgång.
Citera
2019-03-25, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Min kompis har försökt ringa Örjan ett par gånger för en kommentar, men han svarar inte.

Lgh 1201, vilken lägenhet kan det vara?

Den första lgh till vänster när man kommer ut ur hissen.
Citera
2019-03-25, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bensaagen
Det är mycket troligt och näst intill säkert att Örjan Rambergs samarbete med Dramaten kommer på ett eller annat sätt att avslutas inom 6 månader.
Likaledes är det nog ingen som kommer att överösa honom med nya lukrativa jobberbjudande oavsett hur stora beundrare eller gamla vänner de må vara.
Frågan är hur mycket Ramberg har "sparat i ladorna" eller om han har låtit pengarna rulla ut i en strid ström som om det inte fanns någon morgondag.
Är det någon som vet om lägenheten han är skriven på är en bostadsrätt och om han i sådana fall äger denna helt eller delvis.
Vilka andra tillgångar kan han tänkas ha?
Äger han något fritidshus i Sverige eller utomlands och i så fall var?
(det fetade)
I SVT-programmet 'Stjärnorna på slottet' från 2014 tänker ÖR högt kring att bo på Mallorca. Vet inte om han realiserat tanken, men är rätt säker på att han idag önskat att han kunde fly dit..

På tal om att fly:
Om ÖR hade haft en välfungerande kristallkula och/eller bättre strategiskt tänkande, så borde han redan för ett bra tag sen ha lämnat Dramaten. På så vis hade han sluppit bli hopkopplad med den verksamheten och vice versa.

Nu får inte bara ÖR löpa gatlopp, utan även ledningen för Dramaten blir ju nu ifrågasatt och det med all rätt! Vad som är lite extra intressant är ju att Svenska Akademien länge hade blundat för Arnaults beteende och att i ledningen för SA satt länge Sara Danius.
Samma Sara Danius som sitter i ledningen för Dramaten.
"Same, same..?
Citera
2019-03-25, 21:54
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Så hur lång tid kommer det ta innan folk kräver ledningens avgång på Dramaten? Flera kommentarer på Facebook på Dramatens sida kräver ledningens avgång.

Några måste ta ansvar för att vi skattebetalare har betalat lön i alla år till detta avskum och även till den skådespelare (vem är det?) som slängde sin sambo i cementgolvet.

”Det ska kittla när jag kliver in på scenen ...” eller något liknande hade Ramberg sagt vid ett tillfälle som något slags försvar. Sån djävla människa rent ut sagt. Vem tycker att det är spännande att se en labil kvinnomisshandlare uppträda på scenen i en teaterpjäs?
Citera
2019-03-25, 22:05
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det fetade)
I SVT-programmet 'Stjärnorna på slottet' från 2014 tänker ÖR högt kring att bo på Mallorca. Vet inte om han realiserat tanken, men är rätt säker på att han idag önskat att han kunde fly dit..

På tal om att fly:
Om ÖR hade haft en välfungerande kristallkula och/eller bättre strategiskt tänkande, så borde han redan för ett bra tag sen ha lämnat Dramaten. På så vis hade han sluppit bli hopkopplad med den verksamheten och vice versa.

Nu får inte bara ÖR löpa gatlopp, utan även ledningen för Dramaten blir ju nu ifrågasatt och det med all rätt! Vad som är lite extra intressant är ju att Svenska Akademien länge hade blundat för Arnaults beteende och att i ledningen för SA satt länge Sara Danius.
Samma Sara Danius som sitter i ledningen för Dramaten.
"Same, same..?

Stockholms ”kulturelit” verkar alla tillhöra samma skitiga ankdamm där alla missanpassade vuxna höjs till skyarna och skyddas likt helgonen av kyrkan.
Citera
2019-03-25, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Några måste ta ansvar för att vi skattebetalare har betalat lön i alla år till detta avskum och även till den skådespelare (vem är det?) som slängde sin sambo i cementgolvet.

”Det ska kittla när jag kliver in på scenen ...” eller något liknande hade Ramberg sagt vid ett tillfälle som något slags försvar. Sån djävla människa rent ut sagt. Vem tycker att det är spännande att se en labil kvinnomisshandlare uppträda på scenen i en teaterpjäs?
Intressant att SVT Aktuellt nyss informerade tittare att man sökt "den före detta pojkvännen" (=ÖR) för en kommentar. Utan att lyckas.

Hade kanske varit på sin plats om SVT Aktuellt sökt folk i ledningen för Dramaten och bett dem om en kommentar till varför de låtit pensionären/ kvinnomisshandlaren vara kvar efter hans fyllda 67?
Citera
2019-03-25, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jag vet egentligen ingenting om Felix, men en del personer är så upptagna med sina egna grejer och sina egna personer att de inte lägger sånt på minnet. Kanske Felix är sådan. Men nån av de inblandade i castingen på FLX - Jarowskij kunde säkert Rambergs sidor. Och kanhända Felix kör en lögn med.
Kanske var det så enkelt att Ö.R hade stort umgänge, och inflytande, många kvinnliga suppoiters
och att han medvetet spred rykten om Josefin, vilken svartsjuk tokig tjej hon var, hur hon stalkade, terroriserade och hotade honom. Alltså han bodde i Stockholm, han kände många, hade inflytande
medan hon var nyinflyttad och hade begränsat umgänge.
När hon polisanmälde visade sig att det var han som förföljde henne.
Han erkände sig skyldig, sa att han varit dum, och på så vis så fick aldrig omgivningen reda på omfattningen av hans våld mot henne.
Ö.R är ju streetsmart och visste hur han skulle begränsa sanningen att nå allmänheten.
Citera
2019-03-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Så, så. Vi ska inte uppmana till direkta våldsamheter här och ge Flashback ett dåligt rykte...
Kan sträcka mig till att om jag ser Örjan Ramberg gå mot Röd Gubbe och jag kommer i min bil, så kommer jag inte att bromsa.

Tag det lugnt. Örjan är gammal, tål inte mycket och det är nog många som vill komma och plocka. Skapligt kul för honom att gå förbi O'Learys uteservering framöver, med alla (verkliga eller påhittade) huligantyper som sitter och fyllespanar efter något ärke-as att leva ut sina aggressioner på.
Citera
2019-03-25, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Stockholms ”kulturelit” verkar alla tillhöra samma skitiga ankdamm där alla missanpassade vuxna höjs till skyarna och skyddas likt helgonen av kyrkan.
Lite offt, men visst är det intressant att i ledningen för Dramaten finner vi kulturfolk som t ex Eva Hamilton, Raul Grùnthal plus Sara Danius. Den sistnämnda på hård kant med sin halvsyster Felicia Feldt, kompis till Josefin Nilsson.

OffT: Visst var det du ModerEva som släppte infon om Dramaten-ledningen?
Tack för det!
Citera
2019-03-25, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Vad gaggar du om? Timells och Kronérs namn publicerades när de själva kommenterade det offentligt. Virtanens namn publicerades innan han själv kommenterade (i Aftonbladet några timmar senare) och SvD + Expressen fälldes för det i PON, om jag minns rätt.
Örjan Rambergs namn har publicerats iom att han kommenterat offentligt.

Kom ut? Misshandeln är en av 1997 års nyheter. Du ska alltid googla och läs mycket, inte lite.

Det jag fått fram när jag googlat har varit några enstaka spekulationer. Vanligtvis brukar domar offentliggöras på nätet och framförallt här, möjligt den har postats men jag har i alla fall inte sett någon. Feminister och batikhäxor brukar konsekvent hänga ut gubbslem i sina bloggar, Instagram o.s.v. I samband med #Metoo borde något av detta kommit fram, särskilt i och med "tystnad tagning" där kvinnliga skådespelare gjorde uppror, oavsett när i tiden misshandeln skedde.

I detta fall har det varit extremt tyst. Jag har inte sett en enda tidning nämna att Örjan Ramberg har misshandlat någon eller dömts för misshandel, inte ens att någon på Dramaten har åtalats för brottet, namngiven eller ej.

Gemene man hade ingen som helst aning om detta. Tror knappast han hade fått vara med i "Stjärnorna på slottet" om det varit känt. Bara se nu hur Dramaten har agerat. Varför först nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in