2019-03-25, 20:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Min kompis har försökt ringa Örjan ett par gånger för en kommentar, men han svarar inte.

Lgh 1201, vilken lägenhet kan det vara?

Är din kompis journalist eller har din kompis bara oerhört lite att göra?
Citera
2019-03-25, 20:18
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det hon kommenterade var sextrakasserierna på Dramaten, inte nåns privatliv. Och det hon menade var att det fanns en typ av män, 8-10 stycken, som funnits i huset och betett sig så med omgivningens goda minne. Örjan Ramberg var inte värre än nån annan i den gruppen.
Om sig själv sa hon bland annat: Jag kan vara hur rasande som helst och så hittar jag mig själv kvittrande bredvid någon av de här karlarna.
Ja, sätt igång nu.
Dår-Örjan har en väldigt lång historia av att vara ett riktig svin.
Han gav bland annat en dansk skalle till Robyn farsa och han slår sina kvinnor gula och blåa, vad man hört...
Inte många andra på Dramaten har ett sådant track-record, inte ens Börje Ahlstedt.
Sådana typer hade väl låsts in i någon väl madrasserad cell, om de inte inte setts som någon sorts "kulturbärare" av "eliten".
Senast redigerad av Rimbert 2019-03-25 kl. 20:48.
Citera
2019-03-25, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Sex månader? Det är ju bara att riva kontraktet rakt av. Så svårt kan det inte vara, framförallt inte om ledningen på Dramaten har lite "balls".

Jag håller med dig!
Jag är dock rädd att det kan finnas en risk för att det formella avståndstagandet från Ramberg med kontraktsannullering inte sker inom den absolut närmsta tiden, då precis som du sa om de har lite "balls" och de verkar både nuvarande som tidigare ledamöter av Dramatens styrelse tyvärr helt sakna.

Vidare är de nog lite brydda över hur de ska kunna stiga ur "kors-elden" lite diskret utan att dra till sig för mycket uppmärksamhet och bli anklagade för att kappvändare eller om Ramberg försöker sig på någon ytterlig och ultimativ "dramatisk gest" som den extrema narcissist han onekligen är.
Om han nu skulle drista sig till det sist nämnda, må vi verkligen hoppas att han till fullo lyckas i sitt uppsåt.
Citera
2019-03-25, 20:20
Avstängd
KaptenHundkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det hon kommenterade var sextrakasserierna på Dramaten, inte nåns privatliv. Och det hon menade var att det fanns en typ av män, 8-10 stycken, som funnits i huset och betett sig så med omgivningens goda minne. Örjan Ramberg var inte värre än nån annan i den gruppen.
Om sig själv sa hon bland annat: Jag kan vara hur rasande som helst och så hittar jag mig själv kvittrande bredvid någon av de här karlarna.
Ja, sätt igång nu.

Aha - si där. Det förklarar en del.
Citera
2019-03-25, 20:24
Medlem
Hoppas han får leva ut som praktarsel von rikssvin.

Inga moderna män kommer kunna göra det. Han är ett utdöende folkslag.

Män behöver sånna. Svin som mig behöver värre svin som förebilder och skräckexempel.
Citera
2019-03-25, 20:36
Medlem
Verkar vara folk som har varit vid hans bostad och stökat. En kollega till mig var och käkade på O Learys vid Gröna Lund tidigare ikväll och då var det ett par snubbar utanför som ropade flera gånger "Örjan kom ut, så får vi snacka!!!"
Citera
2019-03-25, 20:43
Medlem
Tagelapas avatar
När man tittar på domen och ser att Hovrätten ändrade Tingsrättens dom och det blev villkorlig dom istället för fängelse för att "ÖR var en offentlig person och hade utsatts för mycket lidande av skriverier och hot så han hade då på något sätt sonat sitt brott enl hr. ".
Så är man enligt hovrätten en kändis som sparkar och slår sönder en kvinna så ska man tycka synd om.....förövaren. Vila ärans praktarslen som satt i den rätten.

Man blir förbannad när man ser att man (precis som i många fall idag) månade mer om förövaren än om brottsoffret.

Undrar vad domen blivit om rättegången hållits idag.

Om nu Dramatenchefen vågar visa lite cojones och gör sig av med ÖR så ramlar han förmodligen in i ett missbruk av både det ena och det andra slaget. Men, so what? Någon som bryr sig? Nej, jag tänkte väl det.
Citera
2019-03-25, 20:46
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Verkar vara folk som har varit vid hans bostad och stökat. En kollega till mig var och käkade på O Learys vid Gröna Lund tidigare ikväll och då var det ett par snubbar utanför som ropade flera gånger "Örjan kom ut, så får vi snacka!!!"

Ja du den snubben får nog hålla sig hemma och inne. Länge. Känns som om han sitter jävligt trångt till.
Citera
2019-03-25, 20:46
Medlem
Citat:

Vi får hoppas att ingen gör sig själv olycklig om de skulle bestämma sig för att hålla räfst och rättarting med Örjan utan är diskreta i gärningen.
Det värmer dock i hjärtat att folk fortfarande inte har blivit helt avtrubbade och likgiltiga utan låter ett sådant kräk som Ramberg veta att han inte går säker och att de inte glömmer i brådrasket.
Citera
2019-03-25, 20:48
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bensaagen
Jag håller med dig!
Jag är dock rädd att det kan finnas en risk för att det formella avståndstagandet från Ramberg med kontraktsannullering inte sker inom den absolut närmsta tiden, då precis som du sa om de har lite "balls" och de verkar både nuvarande som tidigare ledamöter av Dramatens styrelse tyvärr helt sakna.

Vidare är de nog lite brydda över hur de ska kunna stiga ur "kors-elden" lite diskret utan att dra till sig för mycket uppmärksamhet och bli anklagade för att kappvändare eller om Ramberg försöker sig på någon ytterlig och ultimativ "dramatisk gest" som den extrema narcissist han onekligen är.
Om han nu skulle drista sig till det sist nämnda, må vi verkligen hoppas att han till fullo lyckas i sitt uppsåt.

Dramaten borde inte ha några problem med att bli av med pensionären. Bara att ge honom de mest obetydliga skitrollerna, dom som elever och halvstatister brukar få, och avvakta tills han själv säger upp sig.
Citera
2019-03-25, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Edit: Ser att jag skrev 'JS' i mitt ursprungliga inlägg. Det måste ha förvillat många.

Ja.
Citera
2019-03-25, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Skådespelarsverige måste ju vara en riktig ankdamm så de flesta har nog vetat vad som pågick. Tycker också det är konstigt att alla uttalar sig först nu? Är skådespelareliten verkligen sådana syltryggar?

Klart alla i branschen har vetat. Och inte brytt sig. Klart Felix Herngren, bror till Måns (Hannes Holms polare som kände till minsta detalj), visste. Ändå ges Örjan en Solsidanroll.
På Felixs insta kan man nu läsa att han hört ”rykten”, men inte visste att det var så fruktansvärt illa för tidningar skrev ju inte om det på den tiden. Bullshit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in