2019-06-10, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det var du som påstod att Örjan Ramberg hade fått ett för lindrigt straff, inte jag.

Så du vägrar svara på frågor även om du vill ha svar från andra, det gör att din trovärdighet numer ligger på noll och du är troligtvis ett troll.
Citera
2019-06-10, 15:42
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumptruck
Så du vägrar svara på frågor även om du vill ha svar från andra, det gör att din trovärdighet numer ligger på noll och du är troligtvis ett troll.
Jag har aldrig påstått att jag är insatt i fallet men har förtroende för vårt rättsväsende och att de har dömt honom efter gällande lag.
Citera
2019-06-10, 16:16
Medlem
Har sörjan Örjan gått i landsflykt? Någon som sett honom på krogen efter dokumentären?
Citera
2019-06-10, 16:59
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Har sörjan Örjan gått i landsflykt? Någon som sett honom på krogen efter dokumentären?
Han sågs i en ICA affär på Östermalm enligt någon tidigare i tråden.
Citera
2019-06-10, 17:19
Medlem
Det tragiska är väl också att sån "man" som Örjan Ramberg har väl aldrig haft svårt att få kvinnor.
Citera
2019-06-10, 19:21
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Han är en gammal avdankad alkoholist och kvinnomisshandlare! Inget annat!

Ditt inlägg avslöjar din mentala ålder! Man vet väl för fan inte innan man inleder en relation med någon om den är våldsam eller inte!

En man som låter nävarna tala istället för intelligensen är en nolla och ingen att se upp till. Den som gör det är lika värdelös som alkisen och soon to be deceased Örjan Ramberg.

I fallet Örjan Ramberg - så kände de allra flesta kvinnor till han lust och begär efter våld, även innan internet så kände kvinnorna som rörde sig i kändiskretsar till hans "fel och brister". Tror du på fullaste allvar att (exempelvis) Josefin Nilsson INTE kände till detta; innan hon inledde ett förhållande med honom, så är du det naivaste som någonsin har gått i ett par skor.
Citera
2019-06-10, 19:38
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
I fallet Örjan Ramberg - så kände de allra flesta kvinnor till han lust och begär efter våld, även innan internet så kände kvinnorna som rörde sig i kändiskretsar till hans "fel och brister". Tror du på fullaste allvar att (exempelvis) Josefin Nilsson INTE kände till detta; innan hon inledde ett förhållande med honom, så är du det naivaste som någonsin har gått i ett par skor.

Du det vet du ingenting om hurvida hon kände till eller ej! Det är ingen förmildrande omständighet ändå!
Otroligt dålig bortförklaring & ursäkt. Män som försvarar ett sådant kräk som Ramberg är antagligen kvinnoboxare själva! Mindre värda än det jag spolar ner på toaletten!
Citera
2019-06-10, 19:41
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Du det vet du ingenting om hurvida hon kände till eller ej! Det är ingen förmildrande omständighet ändå!
Otroligt dålig bortförklaring & ursäkt. Män som försvarar ett sådant kräk som Ramberg är antagligen kvinnoboxare själva! Mindre värda än det jag spolar ner på toaletten!

Och vad lärde vi oss på svenska lektionerna i högstadiet om att avsluta meningar med utropstecken in absurdum?

Edit: Nog visste Josefin Nilsson om Rambergs rykte alltid. Det gjorde som sagt alla i de kretsarna. Vad du har att vinna på att leva i förnekelse, har jag inte en aning om, men du har säkerligen dina motiv.
Senast redigerad av HarryScheinen 2019-06-10 kl. 19:44.
Citera
2019-06-10, 19:51
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Och vad lärde vi oss på svenska lektionerna i högstadiet om att avsluta meningar med utropstecken in absurdum?

Edit: Nog visste Josefin Nilsson om Rambergs rykte alltid. Det gjorde som sagt alla i de kretsarna. Vad du har att vinna på att leva i förnekelse, har jag inte en aning om, men du har säkerligen dina motiv.

"svenska lektionerna"? Hysteriskt roligt att den som försöker rätta andra inte behärskar språket för fem öre. "Nog" visste Josefin Nilsson om Rambergs rykte" Då erkänner du indirekt att du bara spekulerar, varken du eller jag vet vad hon visste eller inte visste så lägg ner. Du kan aldrig bevisa att hon visste det så du är ställd i schack matt.

Dessutom som jag sa är det inte poängen. Poängen är att han är en skithög till människa och det gäller alla som försvarar honom också.
Citera
2019-06-10, 20:07
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
"svenska lektionerna"? Hysteriskt roligt att den som försöker rätta andra inte behärskar språket för fem öre. "Nog" visste Josefin Nilsson om Rambergs rykte" Då erkänner du indirekt att du bara spekulerar, varken du eller jag vet vad hon visste eller inte visste så lägg ner. Du kan aldrig bevisa att hon visste det så du är ställd i schack matt.

Dessutom som jag sa är det inte poängen. Poängen är att han är en skithög till människa och det gäller alla som försvarar honom också.

Människor som brukar fysiskt som psykiskt våld mot andra människor, är inga människor jag värnar om, tvärtom. Jag skiter högaktningsfullt i vilket kön förövaren och offret har i den frågan.

Uppenbarligen så behärskar jag språket bättre än dig, eftersom du inte vet hur en vuxen och allmänbildad brukar utropstecknen.

Schack matt? Spekulerar? Det berättar snarare mer om i vilken ålder du är, och i vilka kretsar du umgåtts i, och att du med största sannolikhet bor och är uppvuxen i en bondhåla. Vad det pratats om här i Stockholm de senaste 25-30 åren i vissa kretsar, har du uppenbarligen inte en aning om. Dock vet jag att JN kände till ryktena om ÖR, att du är oförmögen att ta till dig den informationen (antagligen av principskäl, men än mer för att du lider av något slags Peter Pan-komplex) rör mig inte i ryggen.
Citera
2019-06-10, 20:10
Medlem
Rimberts avatar
Citat:

Han var inte en särskilt trevlig människa på något sätt.
Det borde vara epitafet på hans gravsten.
Senast redigerad av Rimbert 2019-06-10 kl. 20:12.
Citera
2019-06-10, 20:19
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Människor som brukar fysiskt som psykiskt våld mot andra människor, är inga människor jag värnar om, tvärtom. Jag skiter högaktningsfullt i vilket kön förövaren och offret har i den frågan.

Uppenbarligen så behärskar jag språket bättre än dig, eftersom du inte vet hur en vuxen och allmänbildad brukar utropstecknen.

Schack matt? Spekulerar? Det berättar snarare mer om i vilken ålder du är, och i vilka kretsar du umgåtts i, och att du med största sannolikhet bor och är uppvuxen i en bondhåla. Vad det pratats om här i Stockholm de senaste 25-30 åren i vissa kretsar, har du uppenbarligen inte en aning om. Dock vet jag att JN kände till ryktena om ÖR, att du är oförmögen att ta till dig den informationen (antagligen av principskäl, men än mer för att du lider av något slags Peter Pan-komplex) rör mig inte i ryggen.

Uppenbarligen behärskar du inte språket bättre än jag då du särskrev så grovt. Påminde om invandrarsvenska faktiskt.

Finns ingen språklig regel som säger att man inte kan använda utropstecken när man vill understryka något.

Bespara mig dina infantila teorier om vem jag är. Du har ingen aning om vem jag är och vad jag går för.

Du har rätt i att jag inte bor i Stockholm och vill inte göra det heller. Dock bor jag inte i en bondhåla, utan en med
svenska mått mätt en medelstor stad.

Att du försöker sätta dig på höga hästar p.g.p.g.a att du bor i Stockholm imponerar inte på mig, utan visar bara på att du lider av mindervärdeskomplex och dåligt självförtroende.

Att du påstår dig veta vad kändisar visste och inte visste är ett rent av löjeväckande utslag av storhetsvansinne från din sida. Det är fortfarande inget du kan bevisa och återigen är det inga förmildrande omständigheter.

Lek inte språkpolis eller amatörpsykolog när du inte behärskar något av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in