2019-03-25, 21:43
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Bör män få ha fyra fruar idag, tycker du?
Ja. Om mannen kan försörja dem.
Det är även tillåtet i Bibeln att ta sig flera fruar...men bara man inte går över styr.
Så som kristen skulle man i praktiken kunna ha fler än fyra fruar.

Citat:
Bör kvinnor få ha fyra män idag, tycker du?

Nej, varför skulle dem ha det? Menar du att kvinnor är män?

Citat:
Människor som frivilligt har sex framför någon form av publik, låt oss säga gruppsex, hur bör dessa behandlas tycker du?

De bör brännas på bål.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makrillitomatsas
Nej, treenigheten bestående av Gud fadern (1), Gud sonen (2) och Gud den helige ande (3) är polyteistisk. Och jewsforjesus är en kristen organisation precis som vilken Protestantisk organisation som helst. Den enda skillnaden är att man utnyttjar och betonar etnisk judisk bakgrund för rollspel och proselytism. Såna oärliga metoder hittar man som bekant endast inom världens oärligaste religion.
Du säger ju sånt som inte alls är sant.
Varför lyssnar du inte när de med förståelsen förklarar?
Jason säger precis att det Är En Gud och
Jesus sa det i Nya Testamentet.
Men det ni inte förstår eller ens funderar över är:
Hur kunde Herren Gud komma ner till sin Skapelse
och Sitt Folk i Tanach?
Han är ju där!
Detta med en treenighet är som Jason säger inget nytt utan den tanken fanns även tidigare.
Jag tycker du ska akta dig för att komma med falska anklagelser och lögner.
Gud Är Helig.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Nej, det är inget rimligt. Hade gud varit smart så hade han knappast gett uppgiften till en analfabet i forna Mellanöstern att sprida hans ord. Snarare till en vis man från Europa-trakten.

Tack för att du försökte dock.
Tänk om Gud sprider Sitt Ord som ett levande Ord?

Människan hör dock inget från Gud så länge hon rusar runt i världen och letar.
Citera
2019-03-25, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Jag litar inte på Koranen som anser att det bara finns 355 dagar om året och glömde soldagarna.
Du menar kanske 354 dagar?
Islam har månkalender som delas in i tolv månader.
Citera
2019-03-25, 21:49
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Hångel är inte en grovt omoralisk handling. Landets normer, regler och värderingar bör gälla. I muslimska länder skulle hångel inte leda till hårda straff men kanske tillsägelse, förargelseväckande beteende osv.

Du förstår fortfarande inte det där med 4 fruar. Männen jobbade förr i tiden och kvinnorna stannade hemma. Mannen fick ha 4 fruar för kvinnornas skull och inte för att han var man. Försök förstå budskapet.

Jag tycker det är både modigt och sympatiskt att du försöker förklara för andra här på Flashback varför du blivit muslim. Önskar att flera muslimer försökte sprida sin religion på detta civiliserade sätt istället för med våld, hot, hämnd och terror mot oskyldiga människor.
Citera
2019-03-25, 21:49
Medlem
GlennvonGoteborg skrev:
Citat:
Det är även tillåtet i Bibeln att ta sig flera fruar...men bara man inte går över styr.
Så som kristen skulle man i praktiken ha fler än fyra fruar.
Det är det inte alls.

1 Mosebok 2:24
"Därför ska en man lämna sin far och sin mor
och hålla sig till sin hustru,
och de ska bli ett kött.
"

De i Bibeln som tog sig flera hustrur gjorde fel och fick problem...
Citera
2019-03-25, 21:50
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Du menar kanske 354 dagar?
Islam har månkalender som delas in i tolv månader.

Varför tycker Allah att måndagarna är viktigare än soldagarna?
Citera
2019-03-25, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Kvinnorna i Metoo-rörelsen blev inte utsatta för att de bar smink.

Då menar du alltså att det var kvinnornas fel, för att de valde att gå utanför dörren klädda på ett visst sätt? Och det är det vi ska bekämpa, kvinnornas klädval, allt för att uppnå total frihet?
Försök gärna reflektera lite och förstå de svar du får innan du impulspostar nya inlägg.

Vi pratade om tolkningar och hur saker kan feltolkas. Minns du?
Nu får du inga fler svar förrän du visar att du åtminstone försöker förstå de svar du redan fått.
Citera
2019-03-25, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Dålig liknelse men jag ska spinna vidare på det för att följa din logik för att du lättare ska ta den till dig.
Om sportbilen leder till rastlöshet, sömnlöshet, oro, ängslan, brist på tid, depression, miljöförstörelse medan den gamla bilen leder till god sömn, harmoni, balans, tid för reflektion, kärlek, Skulle du fortfarande vilja behålla sportbilen?

Jag bokstavligt talat älskar ditt svar här!
Citera
2019-03-25, 22:04
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
GlennvonGoteborg skrev:

Det är det inte alls.

1 Mosebok 2:24
"Därför ska en man lämna sin far och sin mor
och hålla sig till sin hustru,
och de ska bli ett kött.
"

De i Bibeln som tog sig flera hustrur gjorde fel och fick problem...

Kan lova dig att Islam är inte våld, hot och krig. Politiken är det men Islam är renare än vatten
Citera
2019-03-25, 22:06
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Okej.. förklara gärna vad du tror att jag gör mig skyldig till.

https://yourlogicalfallacyis.com/

För att nämna några du gjort de senaste posterna: halmgubbe, ad hominem och tu quoque.

Citat:
Du gör dig skyldig till utnyttjande av falska analogier.

Exempel?

Citat:
Att du läst något betyder inte att du förstått innebörden.

Det spelar absolut ingen roll i sammanhanget. Du försöker flytta målstolparna för diskussionen från att Koranen innehåller fel och brister. Du kan tycka att Koranen är ett mästerverk hur mycket du vill och det har du rätt att tycka men du kan inte hävda att den är felfri, punkt jävla slutdiskuterat.

Citat:
Att du alls tror det skvallrar om din metodologi, uppfattningsförmåga och allmänna intelligens.
Dina länkar har ingen verkan för din talan när du inte ens förstår dem själv.

Jag har inte träffat en enda person i mitt liv som använt ad hominem och inte insinuerat att personen är smartare än personen som hen använder personangreppet mot. Samtidigt har jag inte träffat några smarta människor i mitt liv som insinuerat att de är smartare än alla andra eller använt ad hominem i diskussioner.
Citera
2019-03-25, 22:07
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Jag tycker det är både modigt och sympatiskt att du försöker förklara för andra här på Flashback varför du blivit muslim. Önskar att flera muslimer försökte sprida sin religion på detta civiliserade sätt istället för med våld, hot, hämnd och terror mot oskyldiga människor.
Kan lova dig att Islam inte är våld, hot, terror. Islam är renare än vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in