2019-03-25, 21:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Jaha

Jag antar att det var pedofeten muhammed som satte oss högst upp i näringskedjan?

I min näringskedja är mitt använda bajspapper mer värt än dig,din djävla pedofildyrkare..
Du har själv sagt det.
Citera
2019-03-25, 21:03
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leo.Galli
En ateist är inte av en mycket högre logisk karaktär än en religiös. Vadan drar du in judendomen vilken är precis av samma biologiskt skymfande art? Jag endast söker förståelse för oss Homo sapiens genom förståelse för det djur vi faktiskt är. Hur skulle skaparen av kontrabiologiska tankar se på ett Lejon som bestämmer sig för att sluta leva i flock på savannen, söka över tala dom andra lejonen att följa honom och börja leva efter en sago bok, sluta jaga dom djuren dom är ämnade att jag och äta, sluta leva i den flock dom är ämnade att leva i? Finns absolut ingen som helst logik i det syn sättet! Vi är djur och logik är en biologiskt programmerad egenskap som för ädlats genom det Naturliga urvalet och evolutionen. Är du bara av en lägre logisk förmåga och allmänt låg begåvad eller försöker söker du korrumpera och förstöra din egen art med din kontra biologiska ut talanden?
Klättra tillbaka upp i träden eller ge dig ut på savannen Leo, det är där du hör hemma om du ej förmår att själv förädla din ”logik”.
Du uppfattar ju inte ens när folk driver med dig..

Du är ganska lågintelligent till och med efter afrikanska mått.
Citera
2019-03-25, 21:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Det är ju bara era män som saknar vett nog att begripa att en sminkad kvinna inte nödvändigtvis innebär tillgänglig, det problemet ligger ju hos män och knappast hos kvinnor.

Men du som underordnad kanske gärna tar på dig den skulden också?
Den som tror gör inte saker för världen utan för Gud.
Citera
2019-03-25, 21:04
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makrillitomatsas
Jag är bekant med teorin, men nej. Och elohim är dessutom inte synonymt med gudom.

Nej precis, så varför använda ordet Elohim öht när man på andra ställen använder "Adonai", "Adonai Shebaoth, "Shaddai El Chai" och Tetragrammaton? Svaret är givet när man fattar vilken författare som använder vilket ord. Vilket personer som argumenterar för din sak aldrig brukar ta upp.
Citera
2019-03-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Det är ju bara era män som saknar vett nog att begripa att en sminkad kvinna inte nödvändigtvis innebär tillgänglig, det problemet ligger ju hos män och knappast hos kvinnor.

Men du som underordnad kanske gärna tar på dig den skulden också?
Menar du att alla kvinnorna i Metoo-rörelsen ljuger när de berättar om hur de blivit behandlade av västerländska män?

Jag skulle inte kalla det att ta på sig skuld. Snarare att förstå konsekvenser och ta ansvar.
Senast redigerad av Bukakekockaburra 2019-03-25 kl. 21:14.
Citera
2019-03-25, 21:14
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Tillräckligt mycket för att förstå vad du gör dig skyldig till just nu. Vi diskuterar islam och jag kan ge exakta hänvisningar till både Koranen och Haditherna för alla mina påståenden här i tråden. Något som dessutom inte behövs när Google finns.

https://wikiislam.net/wiki/Scientific_Errors_in_the_Quran
Okej.. förklara gärna vad du tror att jag gör mig skyldig till.

Du gör dig skyldig till utnyttjande av falska analogier.
Att du läst något betyder inte att du förstått innebörden.
Att du alls tror det skvallrar om din metodologi, uppfattningsförmåga och allmänna intelligens.
Dina länkar har ingen verkan för din talan när du inte ens förstår dem själv.
Citera
2019-03-25, 21:16
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
I Bibeln står att Adam mfl också var Guds söner.

Adam och Israel (2 Mos. 4:22, Jer. 31:9, Hos. 11:1) var båda Guds söner som sattes på prov och misslyckades. Jesus klarade det. (1 Kor. 15:45, Rom. 5:20-21)

Adam är också skapad (1 Mos. 2:7), till skillnad från Jesus (Ords. 8:22-31, Joh. 17:5, Kol. 1:17).
Senast redigerad av Pust 2019-03-25 kl. 21:19.
Citera
2019-03-25, 21:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Adam och Israel (2 Mos. 4:22, Jer. 31:9, Hos. 11:1) var båda Guds söner som sattes på prov och misslyckades. Jesus klarade det (1 Kor. 15:45, Rom. 5:20-21).

Adam är också skapad (1 Mos. 2:7), till skillnad från Jesus (Ords. 8:22-31, Joh. 17:5, Kol. 1:17).
Den ende som någonsin kunnat bestå, och den ende som består.

Sonen har liv i sig själv. Han höll hela lagen, och Han ÄR lagen.
Citera
2019-03-25, 21:17
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leo.Galli
Med vilket förnuft för nekar man sig självt att leva efter hur man som art är ämnad att leva? Vilken framtid? Vår art lever inte längre i den flock vi är programmerade att leva i, bejakar vi våra biologiska drifter får vi sanktioner av samhället eller tror vi blir straffade av den sago figur ni avarter kallar gud! Paralellt med det ologiska liv vi lever förstör vi sam tidigt den natur vi är ämnade att leva av och programmerade att leva i. Jag tycker synd om vår art som går mot sin egen under gång med avarter likt dig själv i spetsen av idioti och bristande rationalitet
Du förstår dig som sagt inte på religion. Du vet inte vad ”gud” är för något. Detta för att din art hör hemma på savannen.
Försök att utveckla ditt Logos, det är fantastiskt att vara människa.
Citera
2019-03-25, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Adam och Israel (2 Mos. 4:22, Jer. 31:9, Hos. 11:1) var båda Guds söner som sattes på prov och misslyckades. Jesus klarade det (1 Kor. 15:45, Rom. 5:20-21)

Du refererar till Paulus. Jag litar inte på Paulus.
Citera
2019-03-25, 21:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Du refererar till Paulus. Jag litar inte på Paulus.

Jesus är den ende felfrie.

"Guds barn" är en direkt skapelse av Gud, född av Gud. Det är den nya skapelsen.
Citera
2019-03-25, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Du förstår dig som sagt inte på religion. Du vet inte vad ”gud” är för något. Detta för att din art hör hemma på savannen.
Försök att utveckla ditt Logos, det är fantastiskt att vara människa.
Man brukar säga att den som tror att han kommer från en apa, han är en apa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in