2019-03-25, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Dom är inte åtalade än.

Skärp dig för fan
Dom är ur tjänst?

Är väl inte jag som ska skärpa mig om det är poliser som hejar på en tragiskt skjutande?
Citera
2019-03-25, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Det är ingen som hejar på någon, annat än i din fantasi möjligen.

Tillskillnad från dig och dom andra foliehattarna förstår ju vi som har kunskap om nödvärnssituationer att man blir precis lika skadad av kulan ifrån ett vapen oavsett om det är en mongoloid, eller mensa medlem , som håller i det.

Så aftonbladet ljuger?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rx73KW/poliser-som-skot-ihjal-eric-20-hyllas-av-kollegor-i-sluten-grupp
Citera
2019-03-25, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Så aftonbladet ljuger?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rx73KW/poliser-som-skot-ihjal-eric-20-hyllas-av-kollegor-i-sluten-grupp

Just detta jag menar, skvallerpressen rycker citat ur sitt sammanhang för att måla upp en jävulsbild. Allt för att få sälja lösnummer.

Något vi ALLA som läst tråden i sin helhet VET, så handlar detta inte om att någon tyckte det var bra att en utvecklingsstörd blev ihjälskjuten. Men självklart finns det ju personer som inte kan se skillnad på fakta och skvaller.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-03-25 kl. 20:41.
Citera
2019-03-25, 23:21
Medlem
Caspern50s avatar
Vi som såg på TV Aktuellt i kväll såg att åklagaren skjutit fram åtalet på obestämd tid som talar för att att hen förmodligen lägger ner målet. Det fanns ingenting att åtala poliserna för som skötte sitt jobb.
Citera
2019-03-25, 23:26
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Vi som såg på TV Aktuellt i kväll såg att åklagaren skjutit fram åtalet på obestämd tid som talar för att att hen förmodligen lägger ner målet. Det fanns ingenting att åtala poliserna för som skötte sitt jobb.
Vilken planet kommer du ifrån?
Oavsett utgången av åklagarens utredning så är de poliserna som sköt fullständigt inkompetenta att inneha polisbrickan.
Det är en skam för polisen att detta har hänt.
Pinsamma är ni som på denna tråd försvarar dessa träskallar.
Ni är de riktiga foliehattarna.
Ja jag vet vad ni skriver nu, men det förändrar inte att polisen är helt kass inkompetent värdelös.
De skjuter en kille som är funktionshandikappad.
Pinsamt för er.
Stämmer verkligen inte med polisens valspråk
Skydda hjälpa ställa tillrätta
Citera
2019-03-26, 09:02
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Oavsett utgången av åklagarens utredning så är de poliserna som sköt fullständigt inkompetenta att inneha polisbrickan.
Polserna som sköt har stort stöd inom kåren, de skäms inte ett dugg.
Citat:
Bla bla bla bla
Citat:
Ja jag vet vad ni skriver nu, men det förändrar inte att polisen är helt kass inkompetent värdelös.
Vem skulle du vara mest rädd för, en man på en treårings nivå med ett automatvapen, eller en normal person med ett automatvapen?
Jag vem som skrämt mig mest i alla fall.

Samtidigt så är det bevisat att de inte såg att han var mupp, som du verkar vara.
Citat:
Eller som ditt valspråk:
Trolla stolla gnälla

Polisen var snabbt på plats och utförde jobbet. Det tycker jag rimmar med deras valspråk. All heder åt polisen! Det skjuts på tok för lite i Sverige.
Citera
2019-03-26, 09:39
Bannlyst
Det verkar som att vi har en bitter gammal kåkfarare här i tråden

(FB) Indraget körkort pga Sjukdom 2018

Man kan ju undra vilken kompetens den intellektuella eliten menar att polisen skall ha?

Skall dom äga förmågan att känna lukten av plast på 20m?

Skall dom inom loppet av 1 sek bedöma vad en gärningsman har för diagnos?

För är man "funkionshandikappad" så förvandlas ju ev kulor till bomull så då FÅR man knalla runt med vapen och vifta emot poliser

Det enda pinsamma här är somliga kretiners illa dolda polis förakt, sluta supa, knarka, springa på stan nakna etc etc så behöver polisen inte ingripa emot er.

Och till Sveriges politiker :öppna dom gamla dårhusen igen, så det finns möjlighet att hålla reda på människor med intet bättre vett än att knalla runt med vapen på stan
Citera
2019-03-26, 11:20
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Pinsamt för er.

Vad menar du med "oavsett utgången av åklagarens utredning" ? Menar du att utredningen bara är som en charad i en bananrepublik? Inget av värde alls?

Har du läst utredningsmaterialet? Vet du ens vad det innehåller? Vilka utredningsåtgärder man vidtagit?

Varför är det pinsamt för vissa här att polisen skjuter en till synes beväpnad människa som man inte får kontakt med?

Du behöver jobba med att motivera din inställning i detta fallet.
Citera
2019-03-26, 19:41
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Vad menar du med "oavsett utgången av åklagarens utredning" ? Menar du att utredningen bara är som en charad i en bananrepublik? Inget av värde alls?

Har du läst utredningsmaterialet? Vet du ens vad det innehåller? Vilka utredningsåtgärder man vidtagit?

Varför är det pinsamt för vissa här att polisen skjuter en till synes beväpnad människa som man inte får kontakt med?

Du behöver jobba med att motivera din inställning i detta fallet.
Polisens ryggdunkar klubb är allmänt känt, de utreder sig själva det leder i princip aldrig till att poliser ställs till ansvar för något de gjort.
Allmänheten vet om detta och har inget eller ringa förtroende för potatis grisarna.
Citera
2019-03-26, 20:16
Bannlyst
Citat:
Polisens ryggdunkar klubb är allmänt känt, de utreder sig själva det leder i princip aldrig till att poliser ställs till ansvar för något de gjort.
Allmänheten vet om detta och har inget eller ringa förtroende för potatis grisarna.

Du menar att det skulle vara ni foliehattar, som tror att mongoloider äger rätten att hota poliser med vapen, som skulle ha den kompetensen att utreda brottsmisstänkta poliser

Allmänheten är inte ni, det kommer aldrig att vara bittra dårar och kåkfarare som du som representerar den breda allmänheten

Allmänheten ställer det kravet på poliser, att dom skall i gripa mot beväpnade dårar på stan.

Hålla reda på förståndshandikappade är vården, vårdnadshavares, och gruppboendepersonalens ansvar

Frågor på det?
Citera
2019-03-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Låter kyligt och dina ordval är råa. "Vett" är nog inget man ska förvänta sig av en med Downs, utan där måste vi ödmjukt visa förståelse för tillståndet istället.
Men självklar dragning åt att du har rätt.

Jag har svårt att se att det skulle vara bärande att poliser skall ha djupkunskap och förväntad vårdnadsdisciplin om diagnosmänniskor. Sådan kunskap är faktiskt upp till andra samhällsfunktioner, och även om detta med Eric nu har hänt så tycker jag inte det utgör något större problem ur samhällsperspektivet.
Det som hänt här är mer ett extremt olyckligt sammanträffande, helt unikt. Ett enstaka kvitto på att vi inte lever i en perfekt värld.

Du har oftast nyktra analyser men här delar jag inte din uppfattning.

Det här är väl inte första gången som poliser är för glada i avtryckarfingret.
Den ökande risken för att bli dödad under polisiära ingripande är ett samhällsproblem, precis som den lavinartade ökningen av gängskjutningar.

Att svensson till 99% inte blir föremål för något av det, är inget skäl till att inte försöka få till en förbättring av läget.

/Jag undanber mig det spastiska dravlet av "ondskablabla".
Citera
2019-03-26, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
När jag läste om detta första gången var jag klar med domslutet redan efter första artikeln. Poliser är utbildade och har massor med erfarenheter från folk som står med vapen riktade mot dem som vet, att om dom skjuter efter att boven skjutit så är risken att dom dör och det behöver som tur är inte polisen finna sig i som skjuter före boven, även om boven dör.

Poliser är inga läkare som innan dom skjuter skall förvissa sig om att boven kanske är förståndshandikappad som en del gaphalsar i tidningarna använt sig av.

Idag kom beskedet att poliserna inte kommer att åtalas för dödsskjutningen. Självklart var det det enda rätta.
Vad inte gaphalsarna i tidningarna nämnt med ett enda ord, var att personer som bor på gruppboenden med vissa förhållningsregler skall inte tillåtas ha pistolliknande prylar när dom vistas ute ensamma. Om någon skall åtalas är det ansvariga över gruppboendet eller föräldrarna om han bodde hemma.

Poliserna skötte bara sitt jobb som är helt oskyldiga, men i jante och daltlandet Sverige hängs poliserna ut. Stackars poliser.

I foliehattarnas värld så är det ju rimligt att polisen skall fråga om en persons diagnos innan dom försvarar sig. Och även ödmjukast, utan att höja rösten ( för då kan dom små liven bli kränkta) ödmjukast fråga om det vapen en beväpnad dåre riktar mot dom är äkta eller om det är köpt på lekbiten, därefter ska dom be snällt att denne skjuter på något hört föremål bredvid så dom vet att vapnet är laddat med skarp ammunition.

Därefter kan dom få försvara sig, men bara med ett skott i taget, för tydligen skall dom inte, som varje person med ett minimum av kunskap vad gäller självskydd och vapen VET, verka tills hotet är nere. Nej, dom skall ta paus mellan varje skott för att se om den andre skjuter tillbaka för nödvärn är tydligen någon sorts sport nu också

Återigen, begriper man inte det olämpliga i att spatsera runt på stan med saker som liknar vapen, då är det stora samhällsproblemet att vi har ett samhälle som saknar inrättningar för att hålla reda på psykiskt eftersatta. Föräldrarna klarade det ju tydligen inte i detta fall, och inga dårhus har vi ju längre, en alldeles utmärkt förvaring som funkade väl under många år

Tråkigt att somliga, i lättkränkthetens Sverige måste leva ut sin rättshaverism och misslyckade liv på polisen. Är det inte bittra kåkfarare så är det misslyckade väktare( som fått nobben i sin ansökningar till phs). Ibland rena foliehattar som lever på sina konspirationsteorier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in