2019-03-25, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Nej, det är jag inte. Men varför ska vissa statligt anställda få arbeta kvar efter 67? Herr Ramberg är ju 71 år. Han borde åtminstone ha gått i pension. Vad har de för speciella avtal på Dramaten?

Ja, precis Ramberg har med råge passerat gränsen för pension. Jag tvivlar starkt på att han innehar en tillsvidaretjänst utan gissar på visstidsanställningar som förnyas allt eftersom med tanke på att hälsotillståndet kan skifta snabbt i 70-års åldern och i synnerhet för en oberäknelig fyllskalle som Örjan.
Alternativt har han ett, eller är knuten till ett företag som har ett avtal med Dramaten för uppsättningar med ett visst antal föreställningar. Jag har inte haft möjlighet att kolla upp detta.
Citera
2019-03-25, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Det är inte den Örjan. Det är en annan stackare som heter Örjan, har en kvinna och mobilnumret ute. Skitstöveln bor nära Gröna Lund, så det är den andra, utan mobilnummer

Hahaha vad hemskt att ha namnet Örjan Ramberg nu. Alla med det namnet måste ju ha stängt av sina mobiler efter att pöbeln ringer och hotar.
Citera
2019-03-25, 19:39
Medlem
Det är mycket troligt och näst intill säkert att Örjan Rambergs samarbete med Dramaten kommer på ett eller annat sätt att avslutas inom 6 månader.
Likaledes är det nog ingen som kommer att överösa honom med nya lukrativa jobberbjudande oavsett hur stora beundrare eller gamla vänner de må vara.
Frågan är hur mycket Ramberg har "sparat i ladorna" eller om han har låtit pengarna rulla ut i en strid ström som om det inte fanns någon morgondag.
Är det någon som vet om lägenheten han är skriven på är en bostadsrätt och om han i sådana fall äger denna helt eller delvis.
Vilka andra tillgångar kan han tänkas ha?
Äger han något fritidshus i Sverige eller utomlands och i så fall var?
Citera
2019-03-25, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bensaagen
Det är mycket troligt och näst intill säkert att Örjan Rambergs samarbete med Dramaten kommer på ett eller annat sätt att avslutas inom 6 månader.
Likaledes är det nog ingen som kommer att överösa honom med nya lukrativa jobberbjudande oavsett hur stora beundrare eller gamla vänner de må vara.
Frågan är hur mycket Ramberg har "sparat i ladorna" eller om han har låtit pengarna rulla ut i en strid ström som om det inte fanns någon morgondag.
Är det någon som vet om lägenheten han är skriven på är en bostadsrätt och om han i sådana fall äger denna helt eller delvis.

Enligt "merinfo" bor han i en hyresrätt på 62 kvm.
Citera
2019-03-25, 19:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Min kompis har försökt ringa Örjan ett par gånger för en kommentar, men han svarar inte.

Lgh 1201, vilken lägenhet kan det vara?

2:a våningen. Lägenhetsnr står högst upp på dörren.
Citera
2019-03-25, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Enligt "merinfo" bor han i en hyresrätt på 62 kvm.
Där ser man.... inte för att jag ansåg att det skulle vara så sannolikt att Ramberg är den typen som planerar och investerar för en oviss framtid. Fast jag har haft fel förut och han kanske är en riktig börshaj, när han inte, står på scenen, super eller spöar kvinnor och kollegor.
Ärendet "Örjan Ramberg" får utredas vidare på alla plan.
Citera
2019-03-25, 20:01
Avstängd
KaptenHundkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittarministern
Jösses dig leker man inte med, killer!!
Där fick han så han teg Örjan! Hoppas du hade din cykelhjälm på dig under tiden.

Skämt åsido, alla har vetat att Örjan är ett riktigt ärkesvin sen början av 70talet och att inleda ett förhållande med honom och tro att det ska bli nån starletsaga är ju bara korkat från början till slut. Jag tycker ungefär lika synd om Josefin som Lotta Rudholm.

Vad gäller att kasta dvdfilmer eller plocka bort saker från tvkanalerna eller öppet arkiv så har Örjan Ramberg ALLTID ägt scenen oavsett vad han varit med i och jag kommer att fortsätta att njuta av hans skådespeleri.

Givetvis hade jag min gamla Jofa-hjälm på mig när jag knäckte dvd-skivan, dessutom gav jag den några Bruce Lee-övningar efteråt för att försäkra mig om den var "död".

Nog har Örjan gjort minnesvärda roller och levererat, och nog har jag vetat att om han "spöat på" kvinnor - men att han misshandlade Josefin Nilsson sönder och samman så att hon dog i sviterna av misshandeln, var nytt för mig - förmodligen de flesta av oss gräsrötter.

Att Jan Malmsjös fru Marie Göranzon för inte så längesedan försvarade Ramberg i meetoo-härvan ger idag lite dålig smak i munnen, för nog har hon vetat; och sett mellan fingrarna - oklart varför. Jävla hycklande pack hela högen. Läge att syna hela högen i sömmarna - precis som SA, undrar hur många som blir kvar efter den utrensningen?
Citera
2019-03-25, 20:06
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHundkex
Givetvis hade jag min gamla Jofa-hjälm på mig när jag knäckte dvd-skivan, dessutom gav jag den några Bruce Lee-övningar efteråt för att försäkra mig om den var "död".

Nog har Örjan gjort minnesvärda roller och levererat, och nog har jag vetat att om han "spöat på" kvinnor - men att han misshandlade Josefin Nilsson sönder och samman så att hon dog i sviterna av misshandeln, var nytt för mig - förmodligen de flesta av oss gräsrötter.

Att Jan Malmsjös fru Marie Göranzon för inte så längesedan försvarade Ramberg i meetoo-härvan ger idag lite dålig smak i munnen, för nog har hon vetat; och sett mellan fingrarna - oklart varför. Jävla hycklande pack hela högen. Läge att syna hela högen i sömmarna - precis som SA, undrar hur många som blir kvar efter den utrensningen?
Denne Ramberg verkar ha en väldigt hög status i vår elit.
Tror till och med han kunde ha kommit undan med Palmemordet, som det verkar.
Allt är mycket märkligt.
Han måste vara ett äkta svin, som klarar sig så helskinnad genom allt.
Se på stackars Martin Timell, som förlorade allt, för ett eventuellt finger på fel ställe...
Till och med våra feminister tar honom i försvar.
Men man har ju för länge sedan förstått att feministerna bara föraktar svaga män och ser upp till riktiga he-men.
Senast redigerad av Rimbert 2019-03-25 kl. 20:15.
Citera
2019-03-25, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bensaagen

Sex månader? Det är ju bara att riva kontraktet rakt av. Så svårt kan det inte vara, framförallt inte om ledningen på Dramaten har lite "balls".
Citera
2019-03-25, 20:11
Medlem
FFL88s avatar
Lustigt, kollade precis SVT Text men inte stod det någonstans att detta Dramaten-ståhej handlar om Örjan Ramberg, men SVT Text kanske glömde att nämna den detaljen, säkert lätt hänt.
Citera
2019-03-25, 20:15
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Att Jan Malmsjös fru Marie Göranzon för inte så längesedan försvarade Ramberg i meetoo-härvan ger idag lite dålig smak i munnen, för nog har hon vetat; och sett mellan fingrarna - oklart varför. Jävla hycklande pack hela högen.
Det hon kommenterade var sextrakasserierna på Dramaten, inte nåns privatliv. Och det hon menade var att det fanns en typ av män, 8-10 stycken, som funnits i huset och betett sig så med omgivningens goda minne. Örjan Ramberg var inte värre än nån annan i den gruppen.
Om sig själv sa hon bland annat: Jag kan vara hur rasande som helst och så hittar jag mig själv kvittrande bredvid någon av de här karlarna.
Citat:
Läge att syna hela högen i sömmarna - precis som SA, undrar hur många som blir kvar efter den utrensningen?
Ja, sätt igång nu.
Citera
2019-03-25, 20:17
Avstängd
KaptenHundkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Denne Ramberg verkar ha en väldigt hög status i vår elit.
Tror till och med han kunde ha kommit undan med Palmemordet, som det verkar.
Allt är mycket märkligt.
Han måste vara ett äkta svin, som klarar sig så helskinnad genom allt.
Se på stackars Martin Timell, som förlorade allt, för ett eventuellt finger på fel ställe...

Huruvida hans tidigare sällskap Ewa Fröling och Lena Ohlin polisanmält honom eller ej låter jag vara osagt - dock har de ju båda berättat om honom. Fröling var ju borta ifrån scenen ett antal år och låg länge på psyk, kan mycket väl ha att göra med Örjans framfart.

Dramaten-skådisar har väl ofta en oförtjänt hög status? Är de dessutom män av alfahane-typ och fyrtiotalist, så kommer de uppenbarligen undan med vad fan som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in