2019-03-26, 22:30
Avstängd
KaptenHundkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittarministern
Det gjorde han INTE din jävla saftskalle. Han hängde en del med Göran Lagerberg dock.

Och som grädde på moset gav Örjan ut en singel i sitt namn 1968 som hette Balladen Om Killen - men som i själva verket var Tages på sång och instrument. Snurrigt!
Citera
2019-03-26, 22:31
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Det gjorde han INTE din jävla saftskalle. Han hängde en del med Göran Lagerberg dock.

Citerar Wikipedia för mina böcker är inte digitala.

"Örjan Ramberg, vikarierande sångare i Tages. Fick en låt tillägnad sig "Balladen om killen del 1/2" skriven och producerad av Göran Lagerberg. Han är i dag en rikskänd skådespelare på*Dramaten."

Omaskeradmask- Fittarministern 1-0!

Har han sjungit i Tages eller inte?
Citera
2019-03-26, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask

"Örjan Ramberg, vikarierande sångare i Tages. Fick en låt tillägnad sig "Balladen om killen del 1/2" skriven och producerad av Göran Lagerberg. Han är i dag en rikskänd skådespelare på*Dramaten."

Nej det har han inte. Ta du wikipedia och stoppa upp det i gryngången.

Han sjöng så illa att han inte ens fick sjunga på sin egen solosingel. Det gjorde Göran. Och du tror dom skulle låtit honom sjunga i Tages?

Han fixade däremot röka och annat till dom så det kan möjligen varit en officiell titel för den rollen.....
Citera
2019-03-26, 22:38
Avstängd
KaptenHundkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask

Nej - Örjan har INTE medverkat på någon inspelning med Tages, och ej heller på singeln som gavs ut under hans namn (det var Tages som lirade och sjöng, eller enbart Göran). Det är möjligt att han vikarierade på en livespelning 1968 typ, eller roddade. Det är vad jag fått berättat för mig, utav folk som var med då. Själv är jag på tok för ung för att ha bevittnat smörjan.
Citera
2019-03-26, 22:40
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHundkex
Nej - Örjan har INTE medverkat på någon inspelning med Tages, och ej heller på singeln som gavs ut under hans namn (det var Tages som lirade och sjöng). Det är möjligt att han vikarierade på en livespelning 1968 typ, eller roddade. Det är vad jag fått berättat för mig, utav folk som var med då. Själv är jag på tok för ung för att ha bevittnat smörjan.

Ja på skiva är han inte med utan han hoppade in på några livespelningar.
Citera
2019-03-26, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHundkex
Nej - Örjan har INTE medverkat på någon inspelning med Tages, och ej heller på singeln som gavs ut under hans namn (det var Tages som lirade och sjöng). Det är möjligt att han vikarierade på en livespelning 1968 typ, eller roddade. Det är vad jag fått berättat för mig, utav folk som var med då. Själv är jag på tok för ung för att ha bevittnat smörjan.

Roddade och diverse annat - ja. Sjöng? Nej.

Jag känner också grabbarna och är dessutom så gammal att jag var med på den tiden.
Citera
2019-03-26, 22:45
Avstängd
KaptenHundkexs avatar
Citat:

Jag känner också grabbarna och är dessutom så gammal att jag var med på den tiden.

Aha - du får skapa en Tages-tråd och dra några anekdoter, själv har jag bara språkat med folk som känt medlemmarna!
Citera
2019-03-26, 23:42
Bannlyst
Batikhäxan Amanda Lind låter anonyma hänga ut Ramberg med namn på sitt Instagramkonto, vilket kan utgöra förtal enligt jurist. Dessa feminister skyr ingenting i sin kamp mot gubbslem. Jag försvarar inte Ramberg, men en minister bör ha bättre omdöme.
Citera
2019-03-26, 23:43
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:

Vet du om låten "Han är hal som en ål" (finns på Youtube) med Göteborgsbandet "Ensamma hjärtan" möjligtvis handlar om Örjan? Karaktärsskildringen stämmer.

"Det är jag som är stjärnan, det har fastnat i hjärnan.../Och du behöver nån att tro på, du behöver nån att glo på, och jag får dig snart i stämning..." o.s.v m.m.
Citera
2019-03-26, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Vet du om låten "Han är hal som en ål" (finns på Youtube) med Göteborgsbandet "Ensamma hjärtan" möjligtvis handlar om Örjan? Karaktärsskildringen stämmer.

"Det är jag som är stjärnan, det har fastnat i hjärnan.../Och du behöver nån att tro på, du behöver nån att glo på, och jag får dig snart i stämning..." o.s.v m.m.

Haha, har inte gjort den kopplingen innan faktiskt. Lär träffa Gunnar i sommar, ska fråga honom då.
Citera
2019-03-26, 23:54
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Haha, har inte gjort den kopplingen innan faktiskt. Lär träffa Gunnar i sommar, ska fråga honom då.
Fint.

"Det är jag som är stjärnan, det har fastnat i hjärnan jag har lärt mig min roll, läget under kontroll, alla vet vem jag är det är allt jag begär, ingen når mig ingen får mig, det finns väl ingen som förstår mig.

Ref. Han är hal som en ål, det finns ingen som tål han i längden"
Citera
2019-03-27, 00:16
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Batikhäxan Amanda Lind låter anonyma hänga ut Ramberg med namn på sitt Instagramkonto, vilket kan utgöra förtal enligt jurist. Dessa feminister skyr ingenting i sin kamp mot gubbslem. Jag försvarar inte Ramberg, men en minister bör ha bättre omdöme.

Angränsar väl till ministerstyre, om det inte rakt av är vad det är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in