Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-25, 18:46
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
Att Wade sagt att Michael gjorde honom till en lögnare .....
Vad? Vad det MJ fel att Wade ljugit om sin intima affär med Britney Spears medan han var tillsammans med Michaels kusin Brandi? Samt Wade var också vän med Justin Timberlake som Breatny hade förhållande med. Alltså han bedragit inte bara Brandi, men även sin vän Justin.

https://youtu.be/Nrz_t0gVvBM

https://youtu.be/im8cWfGX-3w
Senast redigerad av loislois 2019-03-25 kl. 18:52.
Citera
2019-03-25, 18:48
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Vad? Vad det MJ fel att Wade ljugit om sin intima affär med Britney Spears medan han var tillsammans med Michaels kusin Brandi? Samt Wade var också vän med Justin Timberlake som Breatny hade förhållande med. Alltså han bedragit inte bara Brandi, men även sin vän Justin.

https://youtu.be/Nrz_t0gVvBM

Brandi och Wade var tillsammans i 7 år, under tiden MJ såkallade "förgrep sig" på Wade haha. Varför nämns inte det i dokumentären att han hade flickvän i 7 år under denna period? Jo för det passar inte syftet.
Citera
2019-03-25, 18:50
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Läs mer om de nästan tusen nätter Michael hade en pojke i sängen här: http://www.mjfacts.com/michael-jackson-sleepovers/

Sen ber jag om ursäkt att jag var otydligt i inlägget du citerar, fel av mig.

MJ facts är en extremt vinklad och partisk sida som inte refererar till källor á rättegångsdokument och jag kommer inte ge den klicks. Vem är pojken?
Citera
2019-03-25, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
MJ facts är en extremt vinklad och partisk sida som inte refererar till källor á rättegångsdokument och jag kommer inte ge den klicks. Vem är pojken?

Källor och rättegångsdokument anges på sidan. Vad menar du, vilken pojke?
Citera
2019-03-25, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Jag köper argumentet att det säkert är skillnad mellan olika övergrepp, dock har båda herrar påstått sig haft psykiska sammanbrott pga. övergreppen, vilket borde antyda att de upplevt att de blivit traumatiserade av sina påstådda upplevelser. I videon beskrivs även att offer för sexuella övergrepp inte behöver uppleva trauma. Detta verkar dock inte varit fallet om man ska tro Robson och Safechuck. I videon görs även andra intressanta observationer, som t.ex Safechucks montona och helt känsolösa framställanden av övergreppen. Man hade kanske förväntat sig att han nu åtminstone skulle vara lite upprörd över att en vuxen man försökt köra in sitt finger i hans röv.

Efter att jag sett Leaving Neverland fick jag en stark känsla av att killarna faktiskt ljuger. Rob Ager satte ord på vad jag kände, han är en mycket intelligent och omdömesgill person vilket han bevisat gång på gång i sina andra filmanalyser.

Problemet är bara att jag även tror att MJ ljög. Frågan är då vad som hänt. Jag håller det inte för omöjligt att det kan ha förekommit fysiska kontakter mellan MJ och olika pojkar som visserligen kan ha varit olämpliga utan att för den sakens skull övergått i rena sexuella övergrepp. Vissa har ju hävdat att MJ led av sexualskräck.

Vet inte, vet bara att vi aldrig kommer få veta sanningen.
Citera
2019-03-25, 18:55
Medlem
Citat:
Källor och rättegångsdokument anges på sidan. Vad menar du, vilken pojke?

Aha, nej jag menar sammantaget nästan tusen nätter hade Michael en pojke i sin säng. Sen om det var Wade, James etc spelar ingen roll. Men okej, ska vi ta en enskild pojke så sov Brett Barnes i Michaels säng nästan 500 ggr.
Citera
2019-03-25, 18:57
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Aha, nej jag menar sammantaget nästan tusen nätter hade Michael en pojke i sin säng. Sen om det var Wade, James etc spelar ingen roll. Men okej, ska vi ta en enskild pojke så sov Brett Barnes i Michaels säng nästan 500 ggr.

Exakt jag ville veta vilken pojke, dvs om det var en av de anklagade eller om en annan. Ja, Brett är ju en av MJs absolut starkaste försvarare såååå...
Citera
2019-03-25, 19:01
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Brandi och Wade var tillsammans i 7 år, under tiden MJ såkallade "förgrep sig" på Wade haha. Varför nämns inte det i dokumentären att han hade flickvän i 7 år under denna period? Jo för det passar inte syftet.
En annan lustig detalj är att Brandi påstår att Robson och hon inte hade sex förens de båda var 18. Han ska enligt henne aldrig gjort några påtryckningar för detta eller visat upp något avvikande beteende. Mycket märkligt, då man kan tycka att MJ borde ha lärt honom att sex var naturligt att ha med någon man älskar.
Citera
2019-03-25, 19:03
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Exakt. Och Wade var så fräck att han har frågat MJ om han får ha broloppet på Neverland 🤪 på MJ bekostnad så klart 🤩
Citera
2019-03-25, 19:05
Medlem
Citat:
Exakt jag ville veta vilken pojke, dvs om det var en av de anklagade eller om en annan. Ja, Brett är ju en av MJs absolut starkaste försvarare såååå...

Vore väl rimligt att just han förnekar det in i det längsta utifrån teorierna kring att Michael kontrollerade pojkarna så hårt emotionellt och psykologiskt att det tog så lång tid som det gjorde för Wade o James att erkänna det. Tänk då Brett som mamman lät resa i princip jorden runt med Michael och sova ihop med varje natt, Michael blev ju hans allt.
Citera
2019-03-25, 19:10
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Efter att jag sett Leaving Neverland fick jag en stark känsla av att killarna faktiskt ljuger. Rob Ager satte ord på vad jag kände, han är en mycket intelligent och omdömesgill person vilket han bevisat gång på gång i sina andra filmanalyser.

Problemet är bara att jag även tror att MJ ljög. Frågan är då vad som hänt. Jag håller det inte för omöjligt att det kan ha förekommit fysiska kontakter mellan MJ och olika pojkar som visserligen kan ha varit olämpliga utan att för den sakens skull övergått i rena sexuella övergrepp. Vissa har ju hävdat att MJ led av sexualskräck.

Vet inte, vet bara att vi aldrig kommer få veta sanningen.
Håller med Rob Ager är en intelligent analytiker. Håller även med om att det är omöjligt att veta vad som egentligen har hänt. Dock har alla uppgifter som framkommit om MJ påstådda pedofili låg trovärdighet.
Citera
2019-03-25, 19:15
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Vore väl rimligt att just han förnekar det in i det längsta utifrån teorierna kring att Michael kontrollerade pojkarna så hårt emotionellt och psykologiskt att det tog så lång tid som det gjorde för Wade o James att erkänna det. Tänk då Brett som mamman lät resa i princip jorden runt med Michael och sova ihop med varje natt, Michael blev ju hans allt.
Alla av dessa barn var kontrollerade?
https://mobile.twitter.com/Hammertonhal/status/669602747977760770/photo/1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in