Citat:
Ursprungligen postat av
Azzabrazza
Jag köper argumentet att det säkert är skillnad mellan olika övergrepp, dock har båda herrar påstått sig haft psykiska sammanbrott pga. övergreppen, vilket borde antyda att de upplevt att de blivit traumatiserade av sina påstådda upplevelser. I videon beskrivs även att offer för sexuella övergrepp inte behöver uppleva trauma. Detta verkar dock inte varit fallet om man ska tro Robson och Safechuck. I videon görs även andra intressanta observationer, som t.ex Safechucks montona och helt känsolösa framställanden av övergreppen. Man hade kanske förväntat sig att han nu åtminstone skulle vara lite upprörd över att en vuxen man försökt köra in sitt finger i hans röv.
Efter att jag sett Leaving Neverland fick jag en stark känsla av att killarna faktiskt ljuger. Rob Ager satte ord på vad jag kände, han är en mycket intelligent och omdömesgill person vilket han bevisat gång på gång i sina andra filmanalyser.
Problemet är bara att jag även tror att MJ ljög. Frågan är då vad som hänt. Jag håller det inte för omöjligt att det kan ha förekommit fysiska kontakter mellan MJ och olika pojkar som visserligen kan ha varit olämpliga utan att för den sakens skull övergått i rena sexuella övergrepp. Vissa har ju hävdat att MJ led av sexualskräck.
Vet inte, vet bara att vi aldrig kommer få veta sanningen.