Citat:
Ursprungligen postat av
Bukakekockaburra
Och vad är skillnaden på muslimer som själva VÄLJER ATT följa det som står i Koranen?
Koranen säger att kvinnan är mannens åker.
En man får inte misshandla kvinnan utan de slag ni konstant läser in överdrifter i finns det reglering på. Det får inte vara så hårt att det blir märken eller att kvinnan skadas och han får absolut inte slå mot ansikte eller huvud. Dessutom gäller ju detta bara som nödsituation då kvinnan går överstyr och mannen redan försökt att tillrättavisa henne på andra sätt. Det kan ju tex vara en situation där kvinnan slår mannen först eller är orättvis mot barnen och hon vägrar ändra sitt beteende trots att mannen försökt prata med henne.
Helt sanslöst faktiskt.
Jag önskar ingen kvinna att bli misshandlad, men det skulle ändå vara intressant om din hustru, ifall du har någon, anmälde dig för våldtäkt och misshandel. För då skulle du få förklara för den svenska domstolen att du inte alls hade våldtagit din hustru, utan du hade bara "plöjt" henne, för hon är din åker. Och svenska lantbrukare frågar väl inte sina åkrar om lov innan de plöjer dem? Då kan väl inte du behöva fråga din hustru om lov innan du kör lemmen i henne?
Och så kunde du förklara att du slog henne för att det uppstod en nödsituation, för du hade försökt tillrättavisa henne gång på gång, men hon fortsatte att göra som hon själv ville och inte som du ville. Hon gick överstyr helt enkelt, ungefär som en skenande häst, och du var du ju tvungen att slå henne? Det förstår väl domstolen?
Jag skulle önska att ett fall som det jag har skissat ovan gick till domstol någon gång och avgjordes i en svensk rättssal. Det behövs ett rättsligt avgörande, eftersom ett antal muslimer verkar tro att de kan leva helt enligt Koranen i Sverige och strunta i svensk lag.