Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Wow, du hittade ett inlägg från i oktober som jag "inte svarat på". Btw det var inte ens under perioden jag skrev/debatterade här kontinuerligt, vilket jag också skrev!
Nu handskas du återigen vårdslöst med sanningen. Även förra gången du lämnade tråden gjorde du det med ett
obesvarat inlägg, och då diskuterade du länge.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Om jag inte minns fel satt jag och sammanfattade dom där 15-20 punkterna (som dessutom blev fler än 20!) men så råkade jag klicka bort allt och orkade inte börja om igen.

Dra den där med jultomten också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
MEN dessa punkter/argument är sådana som jag och många andra här redan lyft fram, så det hade snarare bara blivit repetition.
Punkterna som du skulle ta fram skulle
sakna naturlig förklaring. Bara en sådan punkt har dragits fram hittills, blodet i bagagutrymmet. Fram med din punkter nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Sedan att du på heltid sitter och avlägsnar allt folk skriver trots en fällande TR-dom, HR-dom, HD som inte ville gå vidare med fallet och en resningsansökan som avslogs - Det är ju bara ditt problem!?
Jag kan inte avlägsna vad folk skriver, jag är inte moderator. Vad har det med saken att göra, på vilket sätt är det mitt problem? Det är inte jag som sitter inlåst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Ja, det kan han väl självklart ha gjort? Är det nattetid är det ju snarare större chans att INTE bli upptäckt, än att bli upptäckt!? Minns du inte Stefan Nilsson från Värmland som ströp ihjäl sin pojkvän och sedan ensam släpade ned honom till källarförrådet och gömde kroppen - Utan att bli sedd. Då kan jag också tillägga att K.J troligen är mycket starkare och mer fysisk än var Stefan Nilsson är/var!
Nej, det minns jag inte. Gick han på en upplyst loftgång? Behövde han gå ut öht?
Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Han har väl troligen bytt kläder efteråt. Det var ju sommar så han kanske rent av hoppade i vattnet efteråt. Styckning/mord-vapnet/verktyget har väl gömts (eller förstörts) på ett bra ställe. Hur svårt kan det va!? Har man hittat Palme-vapnet? - Troligen inte. Har man hittat dom två pistolerna som användes vid Trippelmordet i Uddevalla? - Nej.
Som sagt, en tillkrånglad förklaring. Kim skulle alltså ha kört ikapp Vatchareeya och dödat henne, alternativt dödat henne i bostaden. Därefter kört hem och hämtat ombyte och verktyg samt styckat, bytt om, badat i Luleälven i början av maj

och gjort sig av med kläder, verktyg och mordvapen alternativt styckat kroppen i bostaden utan att lämna spår eller hämtat bilen till porten (buller, grannarna hade troligen hört), tagit ut kroppen osedd och kört till en osedd plats och styckat den med ombyte av kläder med sig då kroppen redan är
transporterad ur bostaden. Den vanligaste orsaken till transportstyckning är att få ut kroppen osedd från mordplatsen eller att den är för tung. Då är det mer sannolikt att Vatchaeeya gick från Kim till något annat ställe inomhus där hon mördades och styckades, ett ställe som inte är undersökt.
Du hoppade över frågan om tejprullen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Jo, jag har vid minst två tillfällen tidigare, svarat på det där med den asiatiska kvinnan! Och är det "ingen vanlig gångväg" har väl troligen vittnet aldrig sett någon ensam person gå där!?
Just därför att få personer går där lägger man märke till dem. Vittnet på Flottiljvägen gömdes för försvaret under rättegångarna och fick, såvitt känt, aldrig någon fotokonfrontation. Får inte det dig att fundera?
Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Jasså är det? Peter Madsen hade ju ett fantastiskt bra sätt (en ubåt) att transportera Kim Wall - Men hon styckades ändå. Givetvis är det så att om du styckar en kropp och sprider ut detta i en stor skog. Då menar jag typ gräver ned, lägger under stenar, täcker över etc. Så är det mycket svårare än om du bara hade dumpat kroppen. Det är bara att kolla på statistiken, dom flesta kroppar dumpade i skogen hittas ju! Som "reserv" vid styckning har du att djur kan råka på dessa kroppsdelar och att detta leder till kroppsdelen försvinner eller blir så sargad så att den inte går att identifiera.
Kim Wall styckades offensivt. Offensiva styckningar har ett sexuellt motiv eller en önskan att skända offret. Inget tyder på någondera i detta fall.
Statistiskt är transportstyckning vanligast. Om Kim hittade ett gömställe för styckningen, varför inte låta kroppen ligga där istället för att lägga benen på en plats där de garanterat hittas snart?
Det är oftast hundägare som hittar kroppar, och hundar hittar kroppsdelar lika lätt som hela kroppar. Det blir fler fyndplatser, och därmed lättare att hitta om man styckar kroppen och sprider ut delarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Alltså själva styckningen kan ju förefalla märklig. Men oaktat vem som styckat V.B så finns det ju bara TRE tänkbara scenarior:
1. Personen vill försvåra chanserna att hitta V.B
2. Den oerhört sjuka personen ser sin chans att uppfylla drömmen att stycka en kropp.
3. Personen känner att sådant hat och agg mot V.B så att hen fullständigt vill förgöra henne och fortsätta kränka henne efter dödens intrång.
Dom där "osäkra uppgifterna" är ju kompisar som berättat, det är bilder på K.J osv.
Och som jag sa förut så är ju K.J ett jävla märkligt fenomen, där inte mycket står rätt till. Styckningen är ju liksom inte det enda märkliga, konstiga och svårförklarliga han gjort och som framkommit i förundersökningen
Du glömde 4, den vanligaste, transport.
Dokumentären hette "I huvudet på en mördare" och därför poängterades det märkliga i Kims beteende. Gång på gång såg man en uniformsklädd man åla under eftersöken. I själva verket orkar ingen hålla på så.