2019-03-21, 15:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag har inte heller inte påstått att styckningen skedde i lägenheten. Precis som jag skrev så vet vi ju inte hur skadebilden sett ut vid gärningen.
Jag kanske misstolkade ditt inlägg. Men om man nu menar att det var KJ som dödade och styckade henne så bör man ju också kunna ha en föreställning om att han gjorde det antingen i lägenheten eller någon annanstans. Men så fort man bestämmer sig för det ena av de här två alternativen så verkar ungefär hälften av argumenten för att han skulle vara gärningsmannen plötsligt tappa sitt värde. Det tycker jag är lite skumt.

Var tror du själv att han dödade och styckade henne?
Senast redigerad av Draifos 2019-03-21 kl. 16:27.
Citera
2019-03-21, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag kanske misstolkade ditt inlägg. Men om man nu menar att det var KJ som dödade och styckade henne så bör man ju också kunna ha en föreställning om att han gjorde det antingen i lägenheten eller någon annanstans. Men så fort man bestämmer sig för det ena av de här två alternativen så verkar ungefär hälften av argumenten för att han är gärningsmannen plötsligt tappa sitt värde. Det tycker jag är lite skumt.

Var tror du själv att han dödade och styckade henne?

Var ett tag sedan jag läste mig in på detta fallet, så kan inte riktigt alla detaljer. Men det är svårt, för detta har ju aldrig riktigt kunnat fastslås. Men jag tror hon mördades (dräptes enligt domen) i lägenheten, med inget eller ytterst lite blod som följd. Styckningen skedde sedan på annan plats, troligen i skogen.
Senast redigerad av Haaaaag 2019-03-21 kl. 16:33.
Citera
2019-03-21, 16:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Var ett tag sedan jag läste mig in på detta fallet. Men det är svårt, för detta har ju aldrig riktigt kunnat fastslås. Men jag tror hon mördades (dräptes enligt domen) i lägenheten, med inget eller ytterst lite blod som följd. Styckningen skedde sedan på annan plats, troligen i skogen.
Du dyker upp ibland och lämnar din teori, men du bemöter aldrig svaren ordentligt, utan smiter iväg för att långt senare återkomma med samma teori.

Har du något som styrker det du tror? Kriminalteknikerna hittade inga spår av blodigt våld i lägenheten. Hur bar han ut kroppen via en loftgång utan att bli sedd? Hur förklarar du att styckplatsen inte har hittats trots att Boden finkammades efter Vatchareeya? Det finns två av varandra oberoende vittnen som såg en asiatisk kvinna på väg mot gångvägen till Sävast vid tidpunkter som passar Kims berättelse. Är det en tillfällighet? Varför hittades inget blod i bilkupén eller på kläder efter styckningen? Varför flyttades kroppsdelarna till en plats strax utanför föräldrarnas tomt? Var förvarades kroppen under tiden?
Citera
2019-03-21, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du dyker upp ibland och lämnar din teori, men du bemöter aldrig svaren ordentligt, utan smiter iväg för att långt senare återkomma med samma teori.

Har du något som styrker det du tror? Kriminalteknikerna hittade inga spår av blodigt våld i lägenheten. Hur bar han ut kroppen via en loftgång utan att bli sedd? Hur förklarar du att styckplatsen inte har hittats trots att Boden finkammades efter Vatchareeya? Det finns två av varandra oberoende vittnen som såg en asiatisk kvinna på väg mot gångvägen till Sävast vid tidpunkter som passar Kims berättelse. Är det en tillfällighet? Varför hittades inget blod i bilkupén eller på kläder efter styckningen? Varför flyttades kroppsdelarna till en plats strax utanför föräldrarnas tomt? Var förvarades kroppen under tiden?

Eeehh nej!? Jag går vidare i mitt liv (pröva det någon gång!) Du vet lika väl som jag hur mycket inlägg jag skrev, under tiden debatten var som hårdast och jag var inne på tråden kontinuerligt. Du vet att jag svarade på VARJE inlägg där jag var appostrofierad.

Nej!? Jag skrev ju i mitt senaste inlägg att inget eller ytterst lite blod uppkom vid dödandet!?
Kommer som sagt inte ihåg fallet i detalj. Men givetvis kan han ha flyttat henne nattetid.
Sedan finns det ju en liten öppning att han kan ha styckat henne hemma (tex i badkaret). Även om det inte är min huvudsakliga teori. Minns att GW var inne på det, vilket också ger svar på din andra fråga om vart styckplatsen var. Om inte annat så har ju K.J haft tillgång till bil - Han kan ha kört vart fan som helst för att stycka kroppen.
Den "asiatiska kvinnan i Sävast" har vi pratat MÅNGA gånger om - Och det vet du mycket väl!!!
Inget blod i bilen (förutom bagaget då) för att det var inget alternativt ytterst lite blod vid dödandet, vilket jag säger för tredje gången! Kläder kan gömmas, brännas upp, grävas ned.
Att kroppen hittades på en plats nära föräldrarna är ju för att K.J är bekant med dessa trakter och kan dom väl.
Citera
2019-03-21, 19:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Var ett tag sedan jag läste mig in på detta fallet, så kan inte riktigt alla detaljer. Men det är svårt, för detta har ju aldrig riktigt kunnat fastslås. Men jag tror hon mördades (dräptes enligt domen) i lägenheten, med inget eller ytterst lite blod som följd. Styckningen skedde sedan på annan plats, troligen i skogen.
Din teori (dödad i lgh, styckad på annan plats) är nog den bästa KJ-teori jag har sett här i tråden. Det är väl den enda hittills som går bra ihop både med de tekniska undersökningarna och med de flesta av vittnesmålen.

Men frågan är väl då vad det kan ha funnits för anledning att stycka kroppen, när han nu redan hade lyckats baxa den ut ur lägenheten och lastat den i bilen. Har du någon idé här?
Senast redigerad av Draifos 2019-03-21 kl. 19:30.
Citera
2019-03-21, 21:27
Medlem
Citat:
Din teori (dödad i lgh, styckad på annan plats) är nog den bästa KJ-teori jag har sett här i tråden. Det är väl den enda hittills som går bra ihop både med de tekniska undersökningarna och med de flesta av vittnesmålen.

Men frågan är väl då vad det kan ha funnits för anledning att stycka kroppen, när han nu redan hade lyckats baxa den ut ur lägenheten och lastat den i bilen. Har du någon idé här?

Av just den vanliga anledningen till att man styckar en kropp: Att man vill minska chansen att någon hittar liket. En stor kropp i skogen, kan ju hittas ganska lätt. Men om den styckas upp och kroppsdelarna sprids ut, så är det desto svårare att hitta.
Citera
2019-03-22, 08:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Eeehh nej!? Jag går vidare i mitt liv (pröva det någon gång!) Du vet lika väl som jag hur mycket inlägg jag skrev, under tiden debatten var som hårdast och jag var inne på tråden kontinuerligt. Du vet att jag svarade på VARJE inlägg där jag var appostrofierad.
Det är inte sant. Du har inte svarat på detta inlägg som jag skrev när du försvann förra gången 2018-10-14.
Citat:
Fortfarande en dokomentär om något som inte hänt, som en dokumentär om en bemannad marslandning.

Du tystnade när argumenten tog slut. Upprepa ett hållbart argument, eller ännu hellre de 15-20 punkterna du utlovade här.
Jag väntar otåligt på svar.
Citat:
Nej!? Jag skrev ju i mitt senaste inlägg att inget eller ytterst lite blod uppkom vid dödandet!?
Kommer som sagt inte ihåg fallet i detalj. Men givetvis kan han ha flyttat henne nattetid.
Skulle han osedd ha burit kroppen ut på en belyst loftgång och nerför en trappa samt lastat in kroppen i en bil? Loftgången och trappan är synliga från fönster, inte bara i egna huset utan även från grannhusen. Knappast, det troliga är att Vatchareeya gick på egna ben ur lägenheten och det finns inget som motsäger det.
Citat:
Sedan finns det ju en liten öppning att han kan ha styckat henne hemma (tex i badkaret). Även om det inte är min huvudsakliga teori. Minns att GW var inne på det, vilket också ger svar på din andra fråga om vart styckplatsen var. Om inte annat så har ju K.J haft tillgång till bil - Han kan ha kört vart fan som helst för att stycka kroppen.

Den "asiatiska kvinnan i Sävast" har vi pratat MÅNGA gånger om - Och det vet du mycket väl!!!
Inget blod i bilen (förutom bagaget då) för att det var inget alternativt ytterst lite blod vid dödandet, vilket jag säger för tredje gången! Kläder kan gömmas, brännas upp, grävas ned.
Att kroppen hittades på en plats nära föräldrarna är ju för att K.J är bekant med dessa trakter och kan dom väl.
Då måste vi krångla till scenariot för att förklara varför det inte hittades blod i kupén. Styckningen var inte utan blodsutgjutelse. Kom med en trovärdig förklaring till att han inte blodade ner kupén på väg från styckplatsen.

Förklara också varför inget mordvapen eller verktyg från styckningen har hittats? Skulle han ha gjort sig av med alltihop och bara burit hem en tejprulle försiktigt så han inte lämnade DNA på den?

Du har inte svarat på hur det kunde komma sig att det finns två iakttagelser av en asiatisk kvinna på väg mot gångvägen till Sävast. Båda iakttagelserna gjordes tidsmässigt så att de passade in tidsmässigt med Kims berättelse. Lejonbacksvägen är ingen vanlig gångväg och vittnet där uppger att hon aldrig tidigare har sett en ensam asiatisk kvinna på den.
Citat:
Av just den vanliga anledningen till att man styckar en kropp: Att man vill minska chansen att någon hittar liket. En stor kropp i skogen, kan ju hittas ganska lätt. Men om den styckas upp och kroppsdelarna sprids ut, så är det desto svårare att hitta.
Nej, den vanliga anledningen till att man styckar en kropp är transport. Det är lättare att hitta en kropp om den är delad och utspridd, det finns fler fyndplatser. Benen lades inte i gula huset för att gömmas, de lades där för att hittas. Det hade varit bättre att lämna kroppen ostyckad på styckplatsen, så det fanns ingen anledning till att stycka kroppen efter att den hade baxats ut ur lägenheten.
Citera
2019-03-22, 11:43
Medlem
Citat:
Det är inte sant. Du har inte svarat på detta inlägg som jag skrev när du försvann förra gången 2018-10-14.Jag väntar otåligt på svar.Skulle han osedd ha burit kroppen ut på en belyst loftgång och nerför en trappa samt lastat in kroppen i en bil? Loftgången och trappan är synliga från fönster, inte bara i egna huset utan även från grannhusen. Knappast, det troliga är att Vatchareeya gick på egna ben ur lägenheten och det finns inget som motsäger det.Då måste vi krångla till scenariot för att förklara varför det inte hittades blod i kupén. Styckningen var inte utan blodsutgjutelse. Kom med en trovärdig förklaring till att han inte blodade ner kupén på väg från styckplatsen.

Förklara också varför inget mordvapen eller verktyg från styckningen har hittats? Skulle han ha gjort sig av med alltihop och bara burit hem en tejprulle försiktigt så han inte lämnade DNA på den?

Du har inte svarat på hur det kunde komma sig att det finns två iakttagelser av en asiatisk kvinna på väg mot gångvägen till Sävast. Båda iakttagelserna gjordes tidsmässigt så att de passade in tidsmässigt med Kims berättelse. Lejonbacksvägen är ingen vanlig gångväg och vittnet där uppger att hon aldrig tidigare har sett en ensam asiatisk kvinna på den.Nej, den vanliga anledningen till att man styckar en kropp är transport. Det är lättare att hitta en kropp om den är delad och utspridd, det finns fler fyndplatser. Benen lades inte i gula huset för att gömmas, de lades där för att hittas. Det hade varit bättre att lämna kroppen ostyckad på styckplatsen, så det fanns ingen anledning till att stycka kroppen efter att den hade baxats ut ur lägenheten.

Wow, du hittade ett inlägg från i oktober som jag "inte svarat på". Btw det var inte ens under perioden jag skrev/debatterade här kontinuerligt, vilket jag också skrev!
Om jag inte minns fel satt jag och sammanfattade dom där 15-20 punkterna (som dessutom blev fler än 20!) men så råkade jag klicka bort allt och orkade inte börja om igen. MEN dessa punkter/argument är sådana som jag och många andra här redan lyft fram, så det hade snarare bara blivit repetition. Sedan att du på heltid sitter och avlägsnar allt folk skriver trots en fällande TR-dom, HR-dom, HD som inte ville gå vidare med fallet och en resningsansökan som avslogs - Det är ju bara ditt problem!?

Ja, det kan han väl självklart ha gjort? Är det nattetid är det ju snarare större chans att INTE bli upptäckt, än att bli upptäckt!? Minns du inte Stefan Nilsson från Värmland som ströp ihjäl sin pojkvän och sedan ensam släpade ned honom till källarförrådet och gömde kroppen - Utan att bli sedd. Då kan jag också tillägga att K.J troligen är mycket starkare och mer fysisk än var Stefan Nilsson är/var!

Han har väl troligen bytt kläder efteråt. Det var ju sommar så han kanske rent av hoppade i vattnet efteråt. Styckning/mord-vapnet/verktyget har väl gömts (eller förstörts) på ett bra ställe. Hur svårt kan det va!? Har man hittat Palme-vapnet? - Troligen inte. Har man hittat dom två pistolerna som användes vid Trippelmordet i Uddevalla? - Nej.

Jo, jag har vid minst två tillfällen tidigare, svarat på det där med den asiatiska kvinnan! Och är det "ingen vanlig gångväg" har väl troligen vittnet aldrig sett någon ensam person gå där!?

Jasså är det? Peter Madsen hade ju ett fantastiskt bra sätt (en ubåt) att transportera Kim Wall - Men hon styckades ändå. Givetvis är det så att om du styckar en kropp och sprider ut detta i en stor skog. Då menar jag typ gräver ned, lägger under stenar, täcker över etc. Så är det mycket svårare än om du bara hade dumpat kroppen. Det är bara att kolla på statistiken, dom flesta kroppar dumpade i skogen hittas ju! Som "reserv" vid styckning har du att djur kan råka på dessa kroppsdelar och att detta leder till kroppsdelen försvinner eller blir så sargad så att den inte går att identifiera.
Citera
2019-03-22, 12:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag tycker fortfarande att din teori (dödad i lgh, styckad på annan plats) är den bästa KJ-teorin i tråden, eftersom den kommer runt de flesta av de problem som uppstår i andra KJ-teorier. Men det motiv till styckningen som du föreslår nu blir, som 'Quarrel' säger här, lite konstigt:

Kan du komma på någon rimligare förklaring till att hon styckades än den du gissade på?
Senast redigerad av Draifos 2019-03-22 kl. 12:23.
Citera
2019-03-22, 12:25
Medlem
Citat:
Jag tycker fortfarande att din teori (dödad i lgh, styckad på annan plats) är den bästa KJ-teorin i tråden, eftersom den kommer runt de flesta av de problem som uppstår i andra KJ-teorier. Men det motiv till styckningen som du föreslår blir ju sedan (se spoilern) väldigt konstigt:

Kan du komma på någon rimligare förklaring till att hon styckades än den du gissade på?

Den "rimliga förklaringen" kan du läsa i mitt svar till Quarrell här ovan. Du behöver heller inte "gå på den lätta" att Quarrell kan/vet allt, bara för att han skriver här hela tiden. Kvalitet måste ju gå före kvantitet!

Sedan är det ju ingen hemlighet att K.J definitivt inte är en frisk människa. Styckningen kan också mycket väl vara "någonting K.J viljat testa på", "en dröm som gick i uppfyllelse" osv. I utredningen framgick ju det ju ganska tydligt om K.J intresse för knivar, det perfekta mordet och mystiska hund-döden (även om det sista aldrig riktigt fick ett svar). Kan rekommendera "TV3 Dokumentär: I huvudet på en mördare" siktade ju in sig ganska mycket på detta.
Citera
2019-03-22, 12:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Den "rimliga förklaringen" kan du läsa i mitt svar till Quarrell här ovan. Du behöver heller inte "gå på den lätta" att Quarrell kan/vet allt, bara för att han skriver här hela tiden. Kvalitet måste ju gå före kvantitet!
Jag tänkte faktiskt skriva ungefär som 'Quarrel', men sedan hänvisade jag till hens text i stället när jag såg den. Det finns inte en chans att styckningen gjordes i syfte att minska chansen att kroppsdelarna upptäcktes. Här tycker jag alltså att din i övrigt klart intressanta teori haltar.

Citat:
Sedan är det ju ingen hemlighet att K.J definitivt inte är en frisk människa. Styckningen kan också mycket väl vara "någonting K.J viljat testa på", "en dröm som gick i uppfyllelse" osv. I utredningen framgick ju det ju ganska tydligt om K.J intresse för knivar, det perfekta mordet och mystiska hund-döden (även om det sista aldrig riktigt fick ett svar). Kan rekommendera "TV3 Dokumentär: I huvudet på en mördare" siktade ju in sig ganska mycket på detta.
De där är osäkra uppgifter som jag tycker att man inte skall lägga någon större vikt vid. Sådana där rykten brukar lätt uppstå när man behöver få en svårbegriplig bild att gå ihop.
Citera
2019-03-22, 12:53
Medlem
Citat:
Jag tänkte faktiskt skriva ungefär som 'Quarrel', men sedan hänvisade jag till hens text i stället när jag såg den. Det finns inte en chans att styckningen gjordes i syfte att minska chansen att kroppsdelarna upptäcktes. Här tycker jag alltså att din i övrigt klart intressanta teori haltar.

De där är osäkra uppgifter som jag tycker att man inte skall lägga någon större vikt vid. Sådana där rykten brukar lätt uppstå när man behöver få en svårbegriplig bild att gå ihop.

Alltså själva styckningen kan ju förefalla märklig. Men oaktat vem som styckat V.B så finns det ju bara TRE tänkbara scenarior:
1. Personen vill försvåra chanserna att hitta V.B
2. Den oerhört sjuka personen ser sin chans att uppfylla drömmen att stycka en kropp.
3. Personen känner att sådant hat och agg mot V.B så att hen fullständigt vill förgöra henne och fortsätta kränka henne efter dödens intrång.

Dom där "osäkra uppgifterna" är ju kompisar som berättat, det är bilder på K.J osv.
Och som jag sa förut så är ju K.J ett jävla märkligt fenomen, där inte mycket står rätt till. Styckningen är ju liksom inte det enda märkliga, konstiga och svårförklarliga han gjort och som framkommit i förundersökningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in