2019-03-24, 22:24
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
"Som när Oskar Steen slashar Simon Önerud så illa att en av HV:s viktigaste spelare tillfälligt tvingas lämna isen.
Jag såg det inte när det hände, men när reprisen kommer är det så solklart att det känns som ett justitiemord att inte Steen får minst en tvåa.
Här borde någon i SHL:s situationsrum lyfta luren, få en röd lampa att tändas i sekretariatet i Kinnarps Arena och informera domarna om vad som hänt. De ser ju allting lika klart som alla vi framför tv-apparaterna.
Jag talar inte om några långrandiga videokonferenser, utan ett kort beslut från övre ort om något som är så uppenbart."
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/Oporyb/wennerholm-dags-att-infora-var-i-hockeyn

Känns ju som att spelarna hade börjat överdriva sina skador än mer då.
Citera
2019-03-24, 22:30
Medlem
Vanstertrollets avatar
Okej. Jag köper absolut att man skulle kunna ge situationsrummet ännu mer makt att även granska utvisningssituationer, offsider osv. Som det är nu har väl också domarna på isen det sista avgörande ordet i alla situationer. Man skulle kunna ge situationsrummet makten att gå in och "köra över" domarna och korrigera ett domslut t.ex.

Men man behöver inte döpa det till VAR för det.
Citera
2019-03-24, 22:34
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Okej. Jag köper absolut att man skulle kunna ge situationsrummet ännu mer makt att även granska utvisningssituationer, offsider osv. Som det är nu har väl också domarna på isen det sista avgörande ordet i alla situationer. Man skulle kunna ge situationsrummet makten att gå in och "köra över" domarna och korrigera ett domslut t.ex.

Vad tycker du om justitiemordet 1981?
Citera
2019-03-24, 22:40
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Jättebra idé. Det SHL behöver är verkligen domare med än mindre pondus.

Det enda granskningsrummet bör användas till är att bedöma om någon bör bli avstängd. Och det bör göras efter match.
Domaren på isen bör ha 100% makt över alla domslut under match.
Citera
2019-03-24, 22:40
Medlem
SweTechs avatar
Citat:

Jag vill inte ha videogranskning vid offcide, icing, utvisningar och toalettpauser utan tror att det skulle användas för att sättas i system, få ned tempot i matchen och bli en del av vissa lags gameplan. Nä, låt det stanna vid bortdömda mål som borde varit mål.
Citera
2019-03-24, 23:46
Medlem
Displaceds avatar
Emil Larsson är bra. Får tacka Lulää att de värmer upp honom åt oss innan han kommer hem igen.
Citera
2019-03-25, 03:01
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Emil Larsson är bra. Får tacka Lulää att de värmer upp honom åt oss innan han kommer hem igen.

Brynäsare som suktar efter Luleåspelare. Det känns igen.
Citera
2019-03-25, 07:16
Medlem
Citat:
Har inte Aftonbladet plus så kan inte läsa Wennerholms senaste alster, mer än att det står att han vill införa VAR i hockeyn. Vad menar han egentligen? Är inte situationsrummet hockeyns svar på VAR? Eller har geniet någon annan briljant variant han vill införa?

Wennerholm är en gaggig gubbe!
Citera
2019-03-25, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
"Som när Oskar Steen slashar Simon Önerud så illa att en av HV:s viktigaste spelare tillfälligt tvingas lämna isen.
Jag såg det inte när det hände, men när reprisen kommer är det så solklart att det känns som ett justitiemord att inte Steen får minst en tvåa.
Här borde någon i SHL:s situationsrum lyfta luren, få en röd lampa att tändas i sekretariatet i Kinnarps Arena och informera domarna om vad som hänt. De ser ju allting lika klart som alla vi framför tv-apparaterna.
Jag talar inte om några långrandiga videokonferenser, utan ett kort beslut från övre ort om något som är så uppenbart."
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/Oporyb/wennerholm-dags-att-infora-var-i-hockeyn

Skrev dåren så?

Så VAR ska användas till tvåor retroaktivt? Jösses!
Citera
2019-03-25, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Vad tycker du om justitiemordet 1981?
Vad var det för något?
Citera
2019-03-25, 10:54
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmxmail67
Vad var det för något?

Inte säker men det kan ha varit skandalen när en målvakt (Abrahamsson) fick fel stats eftersom man inte räknade skotten korrekt i en match mellan Brynäs och Skellefteå.

De flesta av oss har gått vidare.
Citera
2019-03-25, 11:18
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmxmail67
Vad var det för något?
Semifinalen 1981.
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Inte säker men det kan ha varit skandalen när en målvakt (Abrahamsson) fick fel stats eftersom man inte räknade skotten korrekt i en match mellan Brynäs och Skellefteå.

De flesta av oss har gått vidare.
Ja, du har verkligen gått vidare, det är ju inte så att du fixerar vid något jag skrev för flera år sedan.

Är väl i och för sig vanligt när man inte förstår något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in