2019-03-25, 07:09
Medlem
itsurewasntmes avatar
Göteborgare i Stockholm. Ge killen en chans.
Citera
2019-03-25, 07:34
Medlem
grungewhores avatar
Jag tror det har betydligt mindre att göra med Ramberg, än med det faktum att Cissi Wallin är inblandad.

Man vill inte ha den backlash som Virtanen innebar genom att delvis hänga ut ett kräk (rätt), delvis skapa en plattform för en gränslös borderlinemänniska som visat sig vara en rättshaverist av rang.

Man ser detta som en del av hennes personliga korståg, vilket är att gå över gränsen för anständighet (+man sitter kanske redo med popcornen och väntar på om Ramberg kommer anmäla för förtal p g a de påståenden att hans slag för 20 år sedan mördat henne retroaktivt)
Citera
2019-03-25, 07:36
Medlem
Jaha det var alltså 20 år sedan som örjan missshandlade henne. Det förklarar ju lite varför media håller igen också.
Citera
2019-03-25, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag fattar inte varför i helvete media skyddar honom, förslag?

En anledning är människors, och framförallt kvinnors, behov av att få se upp till en auktoritär man inom kultur.

Det finns ett häpnadsväckande inslag från Opinion Live som handlar ok MeToo. Där Regina Lund först ondgör sig över män och hur de beter sig. Men sedan när kommer in på "äldre genier" inom kulturen vänder och tycker det är helt ok. Jag hade hakan i backen när hörde henne. Efter 4:10 i inslaget

https://www.youtube.com/watch?v=qfQOBSe6dCI

Så jag tror det är en av anledningarna. Mycket kvinnor inom journalistikkåren. Och männen ligger lågt, känner in vilka det är "rätt" att ge sig på och vilka är "taktiskt dåligt" att ge sig på då de skulle få kvinnliga journalister efter sig.

På ett sätt handlar det om biologi. Alfahanen kan bete sig lite hur som helst.

Fast när drev som MeToo startas så ryker några av dem. Dock inte Örjan Ramberg tydligen.
Citera
2019-03-25, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Ska vi tippa på att Örjan har den rätta "värdegrunden", dvs att han har vänsteråsikter. Då går man ofta fri från granskning och slipper jobbiga motfrågor. Hade han varit moderat hade han varit uthängd för länge sedan, likt Benny Fredriksson.

Jag misstänker att du har rätt. Så länge man är beslöjat vänstervriden så brukar man gå säker.
Citera
2019-03-25, 08:38
Moderator
Siegfrids avatar
Åter till topic, som är medias hantering av hr aktören Ramberg.
Skvaller om densamma och hans älskarinnor får ni ta i Skvallertråden.
OT raderat. /Mod.
Citera
2019-03-25, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Jaha det var alltså 20 år sedan som örjan missshandlade henne. Det förklarar ju lite varför media håller igen också.

Det mesta som drogs upp i metoo var gammal skit. Hundrade inte media att hänga ut till höger och vänster.

Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Jag misstänker att du har rätt. Så länge man är beslöjat vänstervriden så brukar man gå säker.

Virtanen var också vänster, men det skyddade inte.
Citera
2019-03-25, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Fast han kom ju inte undan, han dömdes. Case closed. Att han kom billigt undan när han dömdes är en annan sak, men tror att det kanske beror på att han är skådis, sådana är väldigt duktiga på "tala för" sig, bjuda på snyftkalas när det passar, arga, glada m.m när det passar. De är alltid så rätt.
Det var inte det enda han gjorde, och under metoo gällde inte sådana ”regler”. Se bara på hur många fall som nu har klandrats av PO/PON.
Citera
2019-03-25, 09:01
Medlem
Den värsta av alla MeToo-fanatiker är väl Martina Montelius på Expressen. Nu går hon igång igen mot ÖR! Hon är ett skolexempel på häxjakt, gång efter gång kräks hon ut samma partsinlaga förklädd till "kulturartiklar". Att sådan skit ens kan publiceras förvånar, men det är klart, hon är ju en kvinna med makt. Att ÖR verkar vara en skitstövel har inte med saken att göra.
Citera
2019-03-25, 09:04
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riverrun
Det mesta som drogs upp i metoo var gammal skit. Hundrade inte media att hänga ut till höger och vänster.

Virtanen var också vänster, men det skyddade inte.

Virtanen var inte kulturell, populär, talangfull eller attraktiv. Inga kvinnor inom media och kultur gillade honom.
Citera
2019-03-25, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Det lär väl knappast vara förtal då han faktiskt blev dömd. Att inte ens media vågar peka ut Dramaten som arbetsgivare är minst sagt patetiskt om man beaktar hur lättvindligt man hänger ut andra människor/arbetsplatser
Det kan vara förtal att berätta sanningen om någon. Läs wikisidan iaf. De måste kunna peka på nyhetsvärde för annars jävlas de bara. Då nyhetsvärde är subjektivt kan de använda det fritt som alibi.
Citera
2019-03-25, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Svaret på TS fråga stavas förtal.
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Det kan vara förtal att berätta sanningen om någon. Läs wikisidan iaf. De måste kunna peka på nyhetsvärde för annars jävlas de bara. Då nyhetsvärde är subjektivt kan de använda det fritt som alibi.
Ni menar det som har hindrat Aftonbladet att hänga ut Benny Fredriksson och Martin Kragh? Frågan är retorisk. Om tidningen vill så gör de det ändå, är min poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in