2019-03-24, 23:27
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Detta nya drev är ju rena larvet.
Om folk ska hållas med fackeltåg, kräva att dömda brottslingar ska avskedas från sitt jobb och löpa gatlopp i media får man passa på när det händer. Nu över 20 år för sent ska man enbart hålla käften. Den skyldige är dömd i domstol, fick sin beskärda del av mediadrev när det hela var aktuellt.

Komma här och metooa och tramsa och kräva avsked och uthängning igen är ju bara för sinnesjukt feministsvenskt så man spyr.
Nae, det är det sköna med "brott" av detta slag...du kommer aldrig undan. Han ska utsättas för den mardröm han utsatt andra för. Behöver jag ens nämna hans tidigare kvinna Fröling som satt på psyket i 3 månader eller Lena Ohlin som levde "i en fruktansvärd relation, tog sin bebis under armen och flydde till USA"
Citera
2019-03-24, 23:28
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMedic
Jag håller med om att både media och Teater/Filmbranschen verkar ha varit väldigt flata mot Örjan Ramberg. Inte minst om man jämför med andra kändisar som dömts för liknande brott.

Skådisen Thomas Hellberg, stå-uppkomikern Shan Atci, rapparen Daniel "Papa Dee" Wahlgren, radiomannen Pontus Enhörning, operasångaren Tito Beltran t ex har alla dömts för att ha misshandlat eller begått sexövergrepp mot kvinnor eller minderåriga. De hade alla framgångsrika karriärer inom sina områden. Men så fort domarna i rätten slog klubban i bordet så var de slut och man har aldrig hört talas om någon av dem efteråt.
.

Blev inte både Hellberg och Atci friade? Det skulle inte göra det mindre lustigt.
Det verkar vara något kulturellt med Dramaten. Det har ju då och då höjts röster över hur det gullas med "manliga genier" på den institutionen. Minns inte vem som skrev om hur dramaten agerade medberoende till en påtänd Thorsten Flink.
Det var iaf en jävla massa år sedan. Sen kom uppropet om hur männen svinade i samband med metoo för inte så länge sen där Ramberg pekades ut som ett agressivt och hotfullt svin.
Marie Göranzons citat angående det var intressanta.

"Marie berättar hur hela omgivningen tvingats anpassa sig för att hålla de hetlevrade männen på gott humör – inklusive hon själv.
– Jag kan vara hur rasande som helst och så hittar jag mig själv kvittrande bredvid någon av de här: "vad fräsch du ser ut i dag då". Jag hör mig själv som en idiot. Jag blir lika illa berörd varje gång jag märker att jag gör allt för att få dem på gott humör. Jag har kvittrat väldigt bra, men jag tror att jag har kvittrat klart faktiskt, säger Göranzon."

Det verkar sitta i väggarna. Bränn ner skiten och förtidspensionera samtliga skådisar och regisörer som är gamla nog att minnas Ingmar Bergman eller Bo Widerberg (också två geniala män/fullblodssvin).
Citera
2019-03-24, 23:31
Medlem
Drozds avatar
Verkar vara lite samma som med pk-medias förhållande till misogyna gangstarappers och konservativa muslimer - total kortslutning. Beter man sig bara tillräckligt mycket fel enligt medias egen moralkodex slipper man undan.

Vad beträffar den enskilda journalisten handlar det nog mest om vanlig hederlig feghet. Vem vill känna en köttig labb på axeln nere på Stureplan, vända sig om och se Örjans fyllesvullna och rödsprängda nuna och höra honom sluddra fram - "Jag ska nita dig din pissråtta"?

Man kan trösta sig med att försynen verkar ha ett passande öde i beredskap åt superegot Ramberg, nämligen att bara minnas som den som misshandlade Lena Olin, Ewa Fröling och Josefin Nilsson medan hans Dramatenroller faller helt i glömska.
Senast redigerad av Drozd 2019-03-24 kl. 23:37.
Citera
2019-03-24, 23:55
Avslutad
Jag tror faktiskt också som vissa redan nämnt att det till viss del är försiktighet ifrån MSM:s sida att inte upprepa Benny Fredriksson debaklet som gör att man inte går efter Ramberg. Fast till skillnad från Fredriksson så är det ju rätt uppenbart att Ramberg är ett jävla svin som förtjänar skampålen och sedan sluten anstalt resten av sitt liv. Så å andra sidan tror jag dock också att det till viss del handlar om ryggdunkande och mörkläggning inom media och kultur-eliten.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-03-25 kl. 00:04.
Citera
2019-03-25, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruva
Bra observation! Det har naturligtvis betydelse i nuläget. Frågan är dock varför han kom så billigt undan för drygt ett år sedan, under me too-drevet.

Fast han kom ju inte undan, han dömdes. Case closed. Att han kom billigt undan när han dömdes är en annan sak, men tror att det kanske beror på att han är skådis, sådana är väldigt duktiga på "tala för" sig, bjuda på snyftkalas när det passar, arga, glada m.m när det passar. De är alltid så rätt.
Citera
2019-03-25, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
...Vad det gäller Ramberg har man ju försökt ett antal gånger och attackerna tar inte riktigt, bytet lägger sig aldrig på rygg och visar strupen. Ramberg ber aldrig om förlåtelse, gråter inte ut i media och tigger om nåd.

Jämför gärna med Timell x 2, Kronér, Fredriksson, akademisnubben och alla andra som metoo fått vittring på. Alla ganska veka män med flackande blick, beredda att göra vad som krävs för att rädda sina karriärer. Dessa svagare karaktärer ger exakt de underdåniga signaler som triggar den jagande flocken att slita offret i stycken.

Det är viktigt att förstå att samhället är väldigt ytligt, på samma sätt som om du tar en väldigt attraktiv man med charmigt leende och en ful osäker man och låter dem ragga aggressivt (göra exakt samma gärning) på stan så kommer de mötas av helt olika reaktioner och om någon riskerar att bli anmäld för sexuella trakasserier så är det den senare.

Samma sak gäller här. Man har oändligt överseende med personer som Ramberg och Persbrandt det är bara så det fungerar. De förväntas bete sig som as.

Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Tror många ”etablerade” medier ligger lite lågt med namngivning efter #metoo som ju kantades av en del debacel. Timell planerar väl att försöka stämma skiten ur TV4. Expressen fälldes väl av PO för ett antal artiklar om Bromé och Aftonbladet likaså gällande Benny Fredriksson, han tog ju dessutom livet av sig så det sved ju lite extra så klart.

Det är en faktor just nu. Det har faktiskt varit massor av fällningar i PO i samband med den undermåliga journalistiken under metoo. Men samtidigt är Rambergs förseelser knappast nya och han borde rimligtvis åkt dit redan i första vevan med Timell, Virtanen o.s.v. så det är inte riktigt ett giltigt argument.

Sedan är min personliga åsikt att hela skampålejournalistiken överlag måste regleras. Varken Timell eller Ramberg ska dömas i media utan i domstol på ett seriöst sätt och media ska ägna sig åt sin huvudsyssla att granska makten istället för att slå nedåt och jaga enskilda personer utan politiska uppdrag. Det är bara hyckleriet jag stör mig på. Att man först har ett skampålesystem och sedan är det dessutom inte ens rättvist utan helt jävla godtyckligt där vissa som gjort fel hängs, andra inte. Det känns väldigt mycket Sovjetstat över det.
Citera
2019-03-25, 00:27
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Om man undersöker vilka som sitter i Dramatens styrelse och teaterledning blir det hela uppenbart; när det passar ljuger, undanhåller, förvränger och förlöjligar makt/mediaeliten efter behag och egna intressen.

Eva Hamilton
- Nuvarande styrelseledamot vid Sveriges Television AB, Sveriges Radio Förvaltnings AB och Radiotjänst i Kiruna AB, TV-produktionsbolaget Nexiko ...
- VD för SVT 2006-2014
- Tidigare anställningar på SVT bl.a utrikeskorrespondent, olika chefsbefattningar o.s.v
- Tidigare journalist på bl.a Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Dagens Industri o.s.v https://sv.wikipedia.org/wiki/Eva_Hamilton

Sara Danius
Knytblus-överklass-narcissist-feministen som inte vill kacka i eget bo.

Amanda Lundeteg
Identitetspolitisk feminist som hatar vita män (om de inte jobbar på Dramaten förstås) https://www.civilekonomen.se/aktuellt/amanda-lundeteg-manskligt-att-fela-sa-lange-du-ar-vit-och-man/

Raoul Grünthal
Gossen med nuvarande operativt uppdrag som VD Schibsted. Tidigare operativa uppdrag Svenska Dagbladet, VD TT o.s.v

Maria Groop Russel
Tidigare divisionschef för Allmän-TV, SVT:s programverksamhet i Umeå, Stockholm, Malmö och Göteborg. Har arbetat på Sveriges Radio och på produktionsbolag i Sverige och Danmark.

https://www.dramaten.se/om-dramaten/bolagsstyrning/

--------

JAG VILL INTE FINANSIERA DENNA SKIT MED MINA SKATTEPENGAR LÄNGRE!
Listan pekar på personer, en "hel del" kvinnor : ) som bryr sig mer om makt än vad som är rätt och fel. De följer rådande politiska och skattefinansierade kulturella narrativ. Rabblar 'feminsim' men är sig själva närmast.

Rättsväsendet som dömde Örjan Rahmberg är f ö ett skämt vilket alla vet här. Samma politiska narrativ, synsätt och inklibbning i ett oerhört förakt mot människor, offren. Att skada andra människors kroppar och själar svårt ger inte mycker 'straff' som många vet. Hur var det nu? såg rätten det som att straffet kunde..suck..sänkas..för att Rahmberg gick i alkorehab.

Det finns också många kvinnor som flockas kring s k alfahannar. Dessa kvinnor är också loosers enligt min mening. Erin Pizzey som var den första kvinna att öppna ett hus för misshandlade kvinnor i London, menade att många gånger både kvinnor o män är en del i våldsproblematiken i nära relationer. Detta stämmer. Våld i hemmet är också ganska jämlikt men det nämns inte av dagens förljugna vänsterfeminister.
En sak som inte ska förringas i sammanhanget är nu döda Josefin Nilssons systers beskrivning; att hon vill ge Josefin upprättelse genom just Josefins egen beskrivning, förklara varför man inte går vid första slaget, varför man kan förlora sig själv.
Örjan Rahmberg är inte alls försvarad av mig (om någon nu ens kunde tro det) men det är viktigt se de kulturella, politiska, sociala omsändigheterna för att förstå hur vissa skyddas och andra offras av ett ruttet samhälle eller varför någon stannar i våldet.

Tänk på vår pajas till statsminister som ger stöd till Nya Zeeland vid 'vit makt' terror men låter ('bruna') 'svenska' IS-monster korsa landets gränser fram o tillbaka samt får skattepengar, och mer skattepengar. Och den här teatern har vi levt med i årtionden där förövare skyddas. Det finns många att skriva om för upptättelse.

Bröts det enahanda sjuka sagoberättandet nyss? när Bush Thor sa att hon tänker prata med vem som helst där något konstruktivt kan skapas.. Nu blir de nervösa, de som följt den nakne kungen för de vet att det faller så otroligt snabbt när saker väl avslöjas eller när saker sägs rätt ut. Skoj att en kvinna hade modet säga vad hon innerst inne tycker.
Citera
2019-03-25, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag blir inte klok på varför media skyddar honom? Han är dömd för misshandel och har ett omvittnat förflutet men Örjan går från kvinna till kvinna och upprepar sitt beteende, han får priser och medverkar i roll efter roll, hans sida på Wikipedia är vit som snö.

Ett Axplock av skit han åstadkommit.

Igår var det en ljusmanifestation till minne av Josefin Nilsson utanför Elverket (Dramaten), Aftonbladet rapporterar inte att dom var utanför just Elverket där han spelar nu:
Hundratals personer samlades vid 18-tiden på Östermalm i Stockholm för att hedra Josefin Nilsson och för att protestera mot mäns våld mot kvinnor.
Samma sak med DN

DN:
Vid 18.15 på lördagen hölls en ljusmanifestation på Östermalm i Stockholm till minne av Ainbusk-sångerskan Josefine Nilsson, även känd för sin roll som Eva i filmen ”Eva & Adam”.
SVT visar en film om Josefin Nilsson och berättar hennes livsöde men att det är Örjan som är hennes plågoande nämns aldrig.

Cissi Wallin berättar om att inlägg om manifestationen raderas av Facebook: LÄNK

Han åtnjuter trots allt inte dom vanliga egenskaperna som brukar skydda mot namnpublicering, han är en äldre vit man, han är inte en HBTQ aktivist, han är inte homosexuell, han är inte invandrare, han tillhör inte en minoritet, han är inte kvinna, han är inte feminist, han är inte journalist, han är inte muslim och han är inte okänd men likförbannat så skyddas han.

Vad är egentligen anledningen till att han skyddas av media, kan det ha att göra med att han haft en relation med en journalist som jobbat både på Aftonbladet och Expressen.

Jag fattar inte varför i helvete media skyddar honom, förslag?

/Provokatör

PS Tyvärr funkar inte archive.is fullt ut idag så en länk går direkt till Aftonbladet (den om journalisten).

Han kanske bearbetas till att bli en nyttig idiot i nåt speciellt framtida sammanhang .
Citera
2019-03-25, 00:31
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Detta nya drev är ju rena larvet.
Om folk ska hållas med fackeltåg, kräva att dömda brottslingar ska avskedas från sitt jobb och löpa gatlopp i media får man passa på när det händer. Nu över 20 år för sent ska man enbart hålla käften. Den skyldige är dömd i domstol, fick sin beskärda del av mediadrev när det hela var aktuellt.

Komma här och metooa och tramsa och kräva avsked och uthängning igen är ju bara för sinnesjukt feministsvenskt så man spyr.

Iofs, det har du nog rätt i. Det har blivit så accepterat med folkpöblar nu så man till och med själv tror att det är normalt och rätt.
Citera
2019-03-25, 02:10
Medlem
GormDenGamles avatar
Jaha. Och när hände detta då..?
Citera
2019-03-25, 06:06
Medlem
Han har ju nått slags vänsterförflutet vilket kanske skyddar? Sen är han väl macho på riktigt och backar inte så lätt.

Läste för länge sen en kommentar på flashback, att hela feminismen och invandringsvurmen var ett chickentest av kvinnorna här i sverige. Ett test som vi inte klarat.
Citera
2019-03-25, 06:54
Medlem
ÖR är 71 år gammal! När man läser här kan man börja tro att han har en "karriär" som står på spel pga detta. Men han har karriären bakom sig oavsett. Att han inte gått i pension redan är i sig lite konstigt. Då har han alltså teatern som en hobby och inte som ett riktigt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in