Jag har tittat igenom dom senaste dagarnas rapportering om Josefin Nilsson, fast alla vet vem den misshandlande mannen är så yppar man inte Örjans namn en enda gång:
SvD:
Sveriges Radio:
/Provokatör
SvD:
I dokumentären "Josefin Nilsson – Älska mig för den jag är" skildras hennes liv som artist, men också en mindre känd och betydligt mer dunkel sida av hennes liv då hon misshandlades svårt av en man hon hade en relation med.Aftonbladet:
Josefin blev psykiskt och fysiskt misshandlad av sin dåvarande pojkvän under 90-talet.Nyheter24:
I dokumentären kan vi höra systern Marie Nilsson Lind berätta om hur sångerskan Josefin blev psykiskt och fysiskt misshandlad under 90-talet av sin dåvarande pojkvän. Något som även bekräftas av Nilssons vänner och kollegor.
Sveriges Radio:
I samband med Josefin Nilssons födelsedag släppte SVT en dokumentär - "Josefin Nilsson - Älska mig för den jag är", som förutom att handla om sångerskans konstnärskap också berättar om hur drabbad hon var av en partner som misshandlande henne fysiskt och psykiskt. Mannen dömdes även för detta på 90-talet.Expressen:
Dokumentären tar upp hur Josefin Nilsson utsattes psykiskt och fysiskt av sin pojkvän under 1990-talet. I tingsrätten dömdes mannen till tre månaders fängelse för misshandel, upprepade olaga hot, skadegörelse och överträdelse av besöksförbud. I hovrätten mildrades domen, och mannen fick till slut en villkorlig dom.SydSvenskan:
Älska mig för den jag är" skildras hennes liv som artist, men också en mindre känd och betydligt mer dunkel sida av hennes liv då hon misshandlades svårt av en man hon hade en relation med.GP:
Utanför mannens arbetsplats hölls även en stor ljusmanifestation på lördagskvällen.SVT:
Josefin Nilsson hade under en period en relation med en man som misshandlade och hotade henne, något han också dömdes för.Gör Ert jobb för helvete!
/Provokatör