2019-03-24, 15:16
Medlem
Provokatörs avatar
Jag har tittat igenom dom senaste dagarnas rapportering om Josefin Nilsson, fast alla vet vem den misshandlande mannen är så yppar man inte Örjans namn en enda gång:

SvD:
I dokumentären "Josefin Nilsson – Älska mig för den jag är" skildras hennes liv som artist, men också en mindre känd och betydligt mer dunkel sida av hennes liv då hon misshandlades svårt av en man hon hade en relation med.
Aftonbladet:
Josefin blev psykiskt och fysiskt misshandlad av sin dåvarande pojkvän under 90-talet.
Nyheter24:
I dokumentären kan vi höra systern Marie Nilsson Lind berätta om hur sångerskan Josefin blev psykiskt och fysiskt misshandlad under 90-talet av sin dåvarande pojkvän. Något som även bekräftas av Nilssons vänner och kollegor.

Sveriges Radio:
I samband med Josefin Nilssons födelsedag släppte SVT en dokumentär - "Josefin Nilsson - Älska mig för den jag är", som förutom att handla om sångerskans konstnärskap också berättar om hur drabbad hon var av en partner som misshandlande henne fysiskt och psykiskt. Mannen dömdes även för detta på 90-talet.
Expressen:
Dokumentären tar upp hur Josefin Nilsson utsattes psykiskt och fysiskt av sin pojkvän under 1990-talet. I tingsrätten dömdes mannen till tre månaders fängelse för misshandel, upprepade olaga hot, skadegörelse och överträdelse av besöksförbud. I hovrätten mildrades domen, och mannen fick till slut en villkorlig dom.
SydSvenskan:
Älska mig för den jag är" skildras hennes liv som artist, men också en mindre känd och betydligt mer dunkel sida av hennes liv då hon misshandlades svårt av en man hon hade en relation med.
GP:
Utanför mannens arbetsplats hölls även en stor ljusmanifestation på lördagskvällen.
SVT:
Josefin Nilsson hade under en period en relation med en man som misshandlade och hotade henne, något han också dömdes för.
Gör Ert jobb för helvete!

/Provokatör
Citera
2019-03-24, 15:25
Avslutad
Här är 1 försök,
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=7182959
Citera
2019-03-24, 15:29
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Han kanske är polare med några högt ansvariga inom media.
Citera
2019-03-24, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag har tittat igenom dom senaste dagarnas rapportering om Josefin Nilsson, fast alla vet vem den misshandlande mannen är så yppar man inte Örjans namn en enda gång:

SvD:
I dokumentären "Josefin Nilsson – Älska mig för den jag är" skildras hennes liv som artist, men också en mindre känd och betydligt mer dunkel sida av hennes liv då hon misshandlades svårt av en man hon hade en relation med.
Aftonbladet:
Josefin blev psykiskt och fysiskt misshandlad av sin dåvarande pojkvän under 90-talet.
Nyheter24:
I dokumentären kan vi höra systern Marie Nilsson Lind berätta om hur sångerskan Josefin blev psykiskt och fysiskt misshandlad under 90-talet av sin dåvarande pojkvän. Något som även bekräftas av Nilssons vänner och kollegor.

Sveriges Radio:
I samband med Josefin Nilssons födelsedag släppte SVT en dokumentär - "Josefin Nilsson - Älska mig för den jag är", som förutom att handla om sångerskans konstnärskap också berättar om hur drabbad hon var av en partner som misshandlande henne fysiskt och psykiskt. Mannen dömdes även för detta på 90-talet.
Expressen:
Dokumentären tar upp hur Josefin Nilsson utsattes psykiskt och fysiskt av sin pojkvän under 1990-talet. I tingsrätten dömdes mannen till tre månaders fängelse för misshandel, upprepade olaga hot, skadegörelse och överträdelse av besöksförbud. I hovrätten mildrades domen, och mannen fick till slut en villkorlig dom.
SydSvenskan:
Älska mig för den jag är" skildras hennes liv som artist, men också en mindre känd och betydligt mer dunkel sida av hennes liv då hon misshandlades svårt av en man hon hade en relation med.
GP:
Utanför mannens arbetsplats hölls även en stor ljusmanifestation på lördagskvällen.
SVT:
Josefin Nilsson hade under en period en relation med en man som misshandlade och hotade henne, något han också dömdes för.

/Provokatör
Jag förstår din upprördhet. Problemet är att medierna när som helst kan peka på reglerna kring förtal. Det spelar förstås ingen större roll om medierna faktiskt vill peka ut någon. Men om de inte vill så är det bekvämt att peka på förtalsparagrafen.
Citera
2019-03-24, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör

SvD:
Aftonbladet:
Nyheter24:

Sveriges Radio:
Expressen:
SydSvenskan:
GP:
SVT:

/Provokatör

Vad exakt tror du kommer hända av att skriva hans namn?
Det här är ju ingen nyhet. Känt sen länge att han är sliskig mot kvinnor.

Såg Cissi Wallins namn, har hon inte fått uppmärksamhet på några dagar och försöker rida på stackars Josefins död nu?
Citera
2019-03-24, 17:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Kronér har ju inte kickats någonstans, hans program fortsatte rulla mitt i allt + att de visade hans nya skitsattsning kring sport sommaren 2018. och nu ryktas det om att de spelar in hans vuxenlekar hos svt som ska visas till hösten.

Kronér har kramats av svt hela tiden.
Det är för att Kronér inte gjort ett jävla skit, det är BARA illvilliga rykten pga
1 han fick "ärva" ryktena av Loket
2 han ser ut på ett visst sätt, inte helt fördelaktigt.
Citera
2019-03-24, 17:10
Medlem
jugbandbluess avatar
ser ingen konspiration annat än att såna här dramaten-"stjärnor" är lite mer högaktade av hornalister än de andra karaktärerna som tagits upp. men ja, ytterst märkligt att han inte blev utfryst i samband med metoo
Citera
2019-03-24, 17:10
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Såg Cissi Wallins namn, har hon inte fått uppmärksamhet på några dagar och försöker rida på stackars Josefins död nu?

Ja, ganska exakt så är det nog. Cissi Wallin kände sig lite bortglömd där hon satt och såg SVT-dokumentärer och kände sig lite obekräftad. Vips förstod hon - på TV:n fanns ju världens slam dunk! En DÖD kvinna (döda kan inte säga emot att exploateras för andras vinning) som misshandlats av en MAN. Dessutom kunde man ju till och med skylla hennes död på honom om man bara gjorde det lite luddigt då man beskrev dödsorsaken. Hurra! Nu jävlar hade Cissi äntligen något att göra igen!

Fast jag tvivlar inte på att Örjan är ett svin. Han är ju dömd till och med och då brukar det ha gått långt. Jag tänkte att medierna kanske inte skriver av rädsla för att det ska bli förtal och ärekränkning. Men om de inte blev dömda gällande de betydligt lösare bevis som fanns mot Virttanen, Kronér, Timell med flera (som inte dömdes, alla åtalades inte ens) innan deras namm stod i pressen så är det ju ingen fara. Det finns ju ovanligt många bevis för att Örjan är ett praktarsle.
Citera
2019-03-24, 17:17
Medlem
[quote=Provokatör|67120221]Jag blir inte klok på varför media skyddar honom? Han är dömd för misshandel och har ett omvittnat förflutet men Örjan går från kvinna till kvinna och upprepar sitt beteende, han får priser och medverkar i roll efter roll, hans sida på Wikipedia är vit som snö.

Ett Axplock av skit han åstadkommit.

Igår var det en ljusmanifestation till minne av Josefin Nilsson utanför Elverket (Dramaten), Aftonbladet rapporterar inte att dom var utanför just Elverket där han spelar nu:
Hundratals personer samlades vid 18-tiden på Östermalm i Stockholm för att hedra Josefin Nilsson och för att protestera mot mäns våld mot kvinnor.
Samma sak med DN

DN:
Vid 18.15 på lördagen hölls en ljusmanifestation på Östermalm i Stockholm till minne av Ainbusk-sångerskan Josefine Nilsson, även känd för sin roll som Eva i filmen ”Eva & Adam”.
SVT visar en film om Josefin Nilsson och berättar hennes livsöde men att det är Örjan som är hennes plågoande nämns aldrig.

Cissi Wallin berättar om att inlägg om manifestationen raderas av Facebook: LÄNK

Han åtnjuter trots allt inte dom vanliga egenskaperna som brukar skydda mot namnpublicering, han är en äldre vit man, han är inte en HBTQ aktivist, han är inte homosexuell, han är inte invandrare, han tillhör inte en minoritet, han är inte kvinna, han är inte feminist, han är inte journalist, han är inte muslim och han är inte okänd men likförbannat så skyddas han.

Vad är egentligen anledningen till att han skyddas av media, kan det ha att göra med att han haft en relation med en journalist som jobbat både på Aftonbladet och Expressen.

Jag fattar inte varför i helvete media skyddar honom, förslag?

Snälla du, det är ju BARA vita äldre heteromän som hängs ut, inte skyddade av vänsterns hbtq osv. I just detta fallet är det dock märkligt men beror väl på hans ”betydande roll”.
Citera
2019-03-24, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruva
Jag förstår din upprördhet. Problemet är att medierna när som helst kan peka på reglerna kring förtal. Det spelar förstås ingen större roll om medierna faktiskt vill peka ut någon. Men om de inte vill så är det bekvämt att peka på förtalsparagrafen.

Det lär väl knappast vara förtal då han faktiskt blev dömd. Att inte ens media vågar peka ut Dramaten som arbetsgivare är minst sagt patetiskt om man beaktar hur lättvindligt man hänger ut andra människor/arbetsplatser
Citera
2019-03-24, 17:26
Bannlyst
Vi brukar säga "vi vet allt och det vi inte vet är inte värt att veta". Vi visste tex vad Arnault höll på med, alla suckde tungt när Katarina Frostensons namn nämndes "hur kan hon, suck" eller att Victoria har fått skyddas från honom.
Media kan inte skriva om allt, läsarna skulle tappa tron på allt. Kändisar måste vara glamorösa och bli sedda upp till, låter konstigt men ett samhälle utan kändisar skulle göra att många tappade sin strävan.
De flesta som tagit sig upp har rejält med skit i bagaget. Politikerna som ler så fint på valaffischerna beter sig som svin (en devis) när ljuset släckts.
De flesta som läser det här slår det ifrån sig som rappakalja, dvs går upp i skydd, man vill inte veta.
Citera
2019-03-24, 17:33
Medlem
Kämpendahls avatar
Det är väl ganska uppenbart varför media inte skriver ut hans namn i samband med dokumentären och manifestationen.

- Det hände på 90-talet
- Straffet blev bara villkorlig dom

Vill man veta hans namn får man vända sig till ställen som inte styrs av pressetiska regler som Flashback och Cissi Wallins Twitter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in