2019-03-24, 23:06
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nej, Judendom, Kristendom och Islam kommer i stort sett att försvinna i framtiden då människor blir mer och mer upplysta. Det är uråldriga texter som inte har någon relevans för dagens moderna samhällen. Texterna är skrivna av människor som ville kontrolera den stora rädda och okunniga massan och inte av någon gud. Dessa "profeter" som säger att dom pratat med gud hittar man idag på mentalsjukhusen eller som en galen diktator i något fattigt land. Inte en enda profet på två tusen år som fått ordet säger väl en hel del om att det inte längre går att lura eller underhålla människor med det.

Judarnas galenskap, jihad och korståg, död, smärta och elände i trons namn och en sådan gud kan inte existera för det skulle vara helt sjukt att guden då inte stoppat det.

Finns det en gud så är det naturen, livet och känslan för det är beundran och kärlek. Det behöver inte beskrivas i texter men det som kommer närmast är nog buddhism och hinduism.

Du har fel helt enkelt. Människor kommer vända sig till religion mer och mer och i framtiden kommer alla förstå att varken kapitalismen, kommunism eller teknologin kommer rädda oss mer än ISLAM.

Världen redan nu har förstått detta faktum. Samhällen i världen blöder på grund av de politiska och ekonomiska system som skapats av människan men de är skälvdödande snart kommer allt att rasera.
Citera
2019-03-24, 23:09
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Tror du verkligen att du kommer kunna övertyga någon som inte redan är övertygad? Konverterar man till islam i vuxen ålder så är man galen i ordets rätta bemärkelse.
Man konverterar inte. Man är ju en människa som vet det hon vet och tror det hon tror och känner det hon känner. Och släpper det hon kan släppa taget om.
Kalla det vad du vill.
Och jag tycker vi alla ska vara öppna för koranens budskap och ta till oss åtminstone det som vi kan anse vara rimligt, med det nuvarande förståndet vi äger. Och bättrar oss så mycket vi förmår. I den här tiden, och i detta rum. Och inte köpa det vi inte kan förstå. Inte göra det vi inte förstår eller säga det vi inte förstår.
Jag tror du är ok.
Det var bland annat fina utdrag han återgav om våra mödrars vedermödor. Det förstår jag mycket väl. Tiden är knapp.
Citera
2019-03-24, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Vad babblar du om? Du har inte upplevt slakt ändå uppger du att du VET att slakt gör ont för att du tycker att der ser otäckt ut när faret blir av med sitt huvud. Men att det ser otäckt ut behöver inte betyda att det gör ont för fåret. Du förstår att när halspulsådern skärs av finsn det inte längre n¨ågon kontakt mellan kropp och hjärna, signalalerna klipps av och förlusten av blodet gör att fåret sanbbt nästan ögonblickligen hamnar i chocktillstånd och svimmer av för att sedan avliva med andra ord gör det mindre ont att bli slakats än att bli sjuten baserad på kunskapen om kroppens anatomi.

Vem är du att prata för muslimska kvinnor. Du kan inte prata för mulsimska kvinnor och säga attd e äf förtryckta och fortfarande framställa dig som hederlig. Då är du en lögnare eftersom du inte har pratat med alla muslimska kvinnor och frågat vad du egentligen känner för slöjan. Du verkat vara alt annat än att vara kritisk. Du borde läsa om kroppens anatomi och även om att så gott som alla muslimska kvinnor självmant tar på sig slöjan. Du är urbota dum i huvudet.

Västerländska män är hatiska mot dagens väserländska kvinnor. Sök bara här på flashback om du inte tror mig. Du verkar vara en naiv stackare.

Så gränsen för dig för djurplågeri går vid att djuret enbart behöver utstå brutal smärta i några sekunder? Det är alltså tidsaspekten som spelar roll? Får jag tortera dig, om jag lovar att ge dig omedelbart med smärtstillande efter 3-10 sekunder (så länge som man sett aktivitet i hjärnan hos möss som fått halsarna avskurna)? Blir det rättfärdigat då?

Men du har pratat med alla muslimska kvinnor förstår jag, och samtliga har talat om för dig att de inte är förtryckta? Du kan inte applicera en logik på mig, men inte själv leva efter den. Oavsett om det finns ett antal muslimer som inte anser sig vara förtrycka, så vet jag att det ändå är alldeles för många för att jag någonsin skulle kunna stå bakom och försvara denna religion.

Västerländska män är hatiska mot vänstervridna kvinnor som har drivit vårt samhälle mot fördärv, som driver omoralisk politik och som polariserar samhället. Västerländska män är inte hatiska mot gemene kvinna. Men det är ändå intressant att se hur du resonerar, att du försöker hindra mig från att tala för muslimska kvinnor, medan du minsann kan tala för västerländska kvinnor.

Återigen, du är fruktansvärt pinsam.
Citera
2019-03-24, 23:10
Medlem
Citat:
För din själs skull. en evighet av salighet eller plåga väntar
Gud - maffiabossen...?
Citera
2019-03-24, 23:12
Medlem
Gloriosos avatar
Islam har den rimligaste synen på Gud. Till skillnad från kristendomen som påstår att Gud är tre och att Gud blev till genom kvinnans vagina, bland blod och var, som sedan dessutom dog på korset, menar Islam att Gud är unik, en allena, finns inget som kan linas vid honom. Låter rimligt eftersom ursprunget till alltet ska vara unikt, orimligt om skaparens attribut helt och hållet återfanns i skapelsen också. Skaparen måste stå över skapelsen, vilket är den ärligaste bilden.

Gud är treenig, inte tre. Gud har tre yttringar men är en. Precis som jag är en far, en musiker, en svensk men fortfarande EN individ. Förlossningar brukar inte ha var inblandat. Guds mänskliga form föddes från kött då han tog människoform för att leda oss, plågas och dö. En uppoffring, av kärlek. För oss. Vilka uppoffringar har Allah/Mohammed gjort för oss? Det finns varken heder, ära, kärlek eller storhet i att knulla barn, döda fiender och sprida hat. Gud står över skapelsen, må det icke råda några tvivel i din förvirrade islamisthjärna.

Kristendomens syn är felaktig eftersom den säger att döden hade makt över Gud över om Gud i slutändan besegrar döden, låter hela berättelsen orimlig. Döden kan inte ha makt över Gud.

Jesus kom till jorden just för att bevisa, materiellt, att han hade makt över döden. Döden hade aldrig makt över Gud. Den var nödvändig för att visa människan Guds makt. Det låter säkert orimligt för någon med gymnasieutbildning. Förståeligt.

Islam är inkluderande. Det spelar ingen roll om du är svart, vit, gul, fattig, rik, lång, smal ful, vin. Tron förenar alla muslimer och de är som syskon. Till skillnad från judendomen som endast accepterar judar.

Islam krockar med varje kulturell/religiös yttring som inte är Islam. Fan, inte ens bland muslimer finns det fred så...nej. Islam är synonym med krig för muslimer OCH resten av världen.

Avgudadyrkare vilket omfattar buddhismen, hinduismen, soldyrkare, elddyrkare osv låter orimligt eftersom dessa finns i tid och rum och påverkas av yttre omständigheter därför kan de inte vara Gud.

Buddhismen har ingen gud. Religion har en mytologisk ursprung som härstammar från naturliga fenomen i vår omgivning. Inte det minsta orimligt att de äldre religionerna har starka inslag av gudar som påverkar och påverkas av miljön.

Islam innehåller alla andra religioner inklusive kristendomen och judendomen men också avgudadyrkarnas religioner och tro. Islam uppmanar muslimer att tro på alla profeter från Adam till Muhammed inklusive Jesus, Moses men också innehåller Islam och uppmanar muslimer att hålla avstånd från avgudadyrkare tex buddhismen, hinduismen osv.

Först är det orimligt med avgudadyrkan och andra religioner men inslag av desamma inom islam är rimliga. Snarare är Islam ett fantasilöst plagiat skriven av en schizofren pedofil/mördare utifrån de sanna abrahamitiska religionerna.

Med Islam skulle frågor om rasism, etnicitet, sociala, kulturella, ekonomiska, militära frågor lösas enkelt. Vi skulle få en betydligt fredligare värld och säkra en evighet i lycksaligheter.

Precis detsamma tänkte Hitler. Han var dock smartare och nazismen åtminstone estetiskt tilltalande.

Gud den vise säger i koranen:

Säg: ”Han är Gud – En, Gud, den Evige, den av skapelsen Oberoende, av vilken alla beror. Han har inte avlat och inte blivit avlad, och ingen finns som kan liknas vid Honom.”1

Den orörda röraren är ett koncept som återfinns åtminstone 5000 år före kristus. Sa jag att Mohammed var en fantasilös jävel?

Er Gud är en Gud – det finns ingen annan gud än Han och Han omfattar allt med Sin kunskap!2
Det är Gud som har skapat himlarna och jorden och som låter regn falla från skyn för att därmed frambringa frukter för er försörjning; [det är Han] som har gett er skepp, som seglar över haven på Hans befallning, och som har skapat floderna till er nytta, och [det är Han] som har gett er solen och månen, som löper [i sina banor] utan att förtröttas, och [Han] som har gett er natten och dagen för era behov.3
Gud är himlarnas och jordens ljus. Hans ljus kan liknas vid en nisch där en lykta står. Lyktan är [omsluten] av glas och glaset lyser med en stjärnas glans. [Det är en lykta] tänd [med olja] från ett välsignat träd, ett olivträd som varken tillhör öst eller väst och vars olja nästan lyser utan att eld har rört vid den. Ljus över ljus! Gud leder till Sitt ljus den Han vill och därför framställer Han liknelser för människorna. Gud har kunskap om allt.4
Gud skapar er i ett tillstånd av svaghet; därefter låter Han svagheten följas av styrka [och] därefter låter Han styrkan följas av svaghet och gråa hår. Han skapar vad Han vill – Han är Den som har kunskap om allt, Den som är mäktig allt.5
Han är Gud; ingen gudom finns utom Han! Han känner allt det som är dolt för människor liksom det som de kan bevittna – Han, den Nåderike, den Barmhärtige.6
Han är Gud, det finns ingen gud utom Han. Honom tillkommer allt lov och pris i denna värld och i evigheten. Domen är Hans och till Honom skall ni föras åter.7

Blablabla. Snömos...och något otroligt mycket sämre skrivet än bibeln.

Vad hindrar människan att ta detta enkla och lättförståeliga budskap till sig?

En fungerande hjärna
Senast redigerad av Glorioso 2019-03-24 kl. 23:21.
Citera
2019-03-24, 23:20
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Vad gör du som Muslim? Kan du berätta lite vad som utmärker dig i dina handlingar. Gentemot en god hednings lika goda handlingar. (En som saknar medvetande om eller nån slags gudsbegrepp.

Vad jobbar du med? Betalar du skatt?

Vad stör dig med Sverige och systemet som gäller här?
Ska folk ha möjlighet att köpa alkohol eller göra fel överhuvudtaget?

Vem styr Sveriges lagar och förordningar? Vem har makten? Vill du ändra nåt?
Berätta lite om ditt drömsamhälle.
Citera
2019-03-24, 23:22
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Så gränsen för dig för djurplågeri går vid att djuret enbart behöver utstå brutal smärta i några sekunder? Det är alltså tidsaspekten som spelar roll? Får jag tortera dig, om jag lovar att ge dig omedelbart med smärtstillande efter 3-10 sekunder (så länge som man sett aktivitet i hjärnan hos möss som fått halsarna avskurna)? Blir det rättfärdigat då?

Men du har pratat med alla muslimska kvinnor förstår jag, och samtliga har talat om för dig att de inte är förtryckta? Du kan inte applicera en logik på mig, men inte själv leva efter den. Oavsett om det finns ett antal muslimer som inte anser sig vara förtrycka, så vet jag att det ändå är alldeles för många för att jag någonsin skulle kunna stå bakom och försvara denna religion.

Västerländska män är hatiska mot vänstervridna kvinnor som har drivit vårt samhälle mot fördärv, som driver omoralisk politik och som polariserar samhället. Västerländska män är inte hatiska mot gemene kvinna. Men det är ändå intressant att se hur du resonerar, att du försöker hindra mig från att tala för muslimska kvinnor, medan du minsann kan tala för västerländska kvinnor.

Återigen, du är fruktansvärt pinsam.

Herre gud!! är du på riktigt? Sjävlklart handlar det om smärtan när det gäller att slakta ett djur. Om man inte är vegan och äter kött så måste man slakta djuren och då vill man slakta det så smärtfritt som möjligt. slakt är det bästa sättet bortsett från självdött.

Jag behöver inte prata med alla kvinnor för att veta att alla inte är förtryckta och tvingas att bära slöja. Det är självsägande att majoriteten av kvinnor bär slöja av egen fria vilja. INGEN kan tvinga så många kvinnor att bära slöja. En, två tre 100 , 1000 kan du kasnke tvinga men inte miljontals.
Citera
2019-03-24, 23:24
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Din lilla råtta! Såg din avatar nu! Önskar vi kunde mötas ansikte mot ansikte. Jag hade brottat ner dig! Hade lagt dig på sidan, Hade trampat på ditt huvud och håll din näsa så du endast kunde andas genom näsan. Jag hade spottat på dig då och då. Hade tvingat dig förnedra dig själv verbalt och om du vägrade skulle jag sparka dig i magen så hårt att adrenalin i din kropp skulle tvinga fram de förnedrande orden om dig själv ur din mun.

Så hade jag fortsatt i minst en timme sedan hade jag tagit på dig handbojor och stoppat flaskor i din rövhåla. Sedan hade jag tvinhat dig dricka ditt eget blid, svett, tårar och snor. Sedan skulle jag ge dig smällar då och då så hela ditt fula ansikte skulle svullna upp. Jag skulle lämna dig utan mat och dryck i dagar. dock skulle jag hålla dig levande men du skulle önska dig döden. Din lilla råtta. er tid kommer tids nog. sådana som er fegisar leker tuffa i smyg och överraskar i smyg. Jag skulle kunna gå mot dig på öppen gata och knulla upp ditt fuckde liv.
Ta det lilla lugna nu. Glöm inte att det också är synd om en sådan patetisk stackare.
Inte ens gatuhundarna vill ju kännas vid honom.
Det kan inte vara lätt när de enda som gillar en är ens husse och matte.

Det är av oduglighet och självhat man blir en sådan patetisk lus.

Han vet nog själv hur det ligger till. Han är i grunden avundsjuk till och med på svältande barn i Somalia..
Men självförnekelsen är obegränsad. Han erkänner aldrig sanningen, den gör för ont.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-24 kl. 23:27.
Citera
2019-03-24, 23:25
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Du är skrattretande. Komma här och skryta om skitsaker som ingen bryr sig om. "Titta vad jag kan", utan att ha något konkret att komma med. Du är en sådan där typisk vit självhatande, impotent sojagubbe. Pajas.

Det är väl för väl att du åtminstone kan skratta fortfarande.
Det är många svenskar som bryr sig om skatteintäkter och arbetstillfällen...

Vem är du då?
Arbetslös och hopplös? Sexuellt frustrerad och insiktslös?
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-24 kl. 23:29.
Citera
2019-03-24, 23:26
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Vad gör du som Muslim? Kan du berätta lite vad som utmärker dig i dina handlingar. Gentemot en god hednings lika goda handlingar. (En som saknar medvetande om eller nån slags gudsbegrepp.

Vad jobbar du med? Betalar du skatt?

Vad stör dig med Sverige och systemet som gäller här?
Ska folk ha möjlighet att köpa alkohol eller göra fel överhuvudtaget?

Vem styr Sveriges lagar och förordningar? Vem har makten? Vill du ändra nåt?
Berätta lite om ditt drömsamhälle.

Jag är en god samhällsmedborgare. jobbar och betalar skatt. Tycker inte att nåt ska ändras i Sverige. Sverige är bra som det är. Jag vill minska alternativt helt minimera islamofobi även om det är svårt men jag ska göra min del.

Jag är inte för att sharia lagar ska införas i ett land som inte har Islam som statsreligion.
Citera
2019-03-24, 23:26
Medlem
Swedenhielmss avatar
Citat:
Herre gud!! är du på riktigt? Sjävlklart handlar det om smärtan när det gäller att slakta ett djur. Om man inte är vegan och äter kött så måste man slakta djuren och då vill man slakta det så smärtfritt som möjligt. slakt är det bästa sättet bortsett från självdött.

Jag behöver inte prata med alla kvinnor för att veta att alla inte är förtryckta och tvingas att bära slöja. Det är självsägande att majoriteten av kvinnor bär slöja av egen fria vilja. INGEN kan tvinga så många kvinnor att bära slöja. En, två tre 100 , 1000 kan du kasnke tvinga men inte miljontals.

De stackars kvinnohjonen är ju förtryckta av manliga grismuslimer som dig från första födslodagen att de är äckliga HOROR om de inte går omkring 24/7 med deras satans bordsduk omlindat om deras huvud.

Bögarnas religion som HATAR ALLA kvinnor, islam.
Citera
2019-03-24, 23:27
Medlem
Citat:

Du har rätten att tro på det du vill - inte rätten att uttala dig om vilka religioner som är mer rätt än andra. Varför? Jo för du vet egentligen inte. Ingen vet. Religion blir vad vi människor gör den till, då vi är de som tolkar vad som står och sprider det vidare. Jag har hört många gånger ” religionen är roten till all världens ondska” nej skulle jag vilja säga - människan är. Människan som tolkar religionen. Vi gör som alltid - tolkar vad som står utifrån vad vi själva bär på inne i vårt innersta, vill vi ha fruktan och hat - är det de vi läser, tolkar och sen sprider vidare.
Religion eller att söka Gud ska vara frivilligt, inte påtvingat och absolut inte via ”plåga väntar” för åter igen, du vet egentligen ingenting, du har en uppfattning, men du är inte Gud eller något allsmäktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in